Tatra

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
tatra
Příspěvky: 289
Registrován: sob úno 12, 2011 8:57 pm
Bydliště: Jablonica
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra

#76 Nový příspěvek od tatra »

Zdravím,

ja doma tiež opatrujem jednu Tatru. Je to ročník 73, plne funkčná s STK a emiskou.
Přílohy
13 002.JPG

Uživatelský avatar
adam
Příspěvky: 1959
Registrován: pát pro 14, 2007 8:19 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Tatra

#77 Nový příspěvek od adam »

dejva105 píše:Nesplňují EURO 6. Ale teď platí EURO 5 !!! Jen málo motorů už splňuje EURO 6, ještě to není povinný ! :)
Však zatím jo v ternech svoje motory maj, ale do budoucna to prej nepujde.
Zetor 6945, VW vento 1.9 TD, Stihl MS 211,MS 360, FS 450, Reform 741

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20853
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Tatra

#78 Nový příspěvek od vitex »

Pro:tatra.
Přesně tuhle jsem měl,musel jsem se jí zbavit.Dodnes se s tím nemůžu smířit.Jak šlape?

Uživatelský avatar
fabikmiroslav
Příspěvky: 4585
Registrován: úte čer 09, 2009 8:35 pm
Bydliště: Trenčín

Re: Tatra

#79 Nový příspěvek od fabikmiroslav »

dejva105 píše:Dodnes jsem nenašel jedinej důvod, v čem je PACCAR lepší než vzducháč TATRA. V ničem podle mě ....naopak, vzducháče jsou lepší, pořád to nemůžu pochopit ...
Neviem či je tatra vzduchač lepši mal som ho v stroji a do roka odišiel po prestavbe stroja na lepšiu verziu nam dali motor Liaz 637 a ten tam šlape do dnes 17 rokov ku tej Tatre kolegovci ju mali v stroji ASP-400 tam bol osem valec poikial si neprehriel tak bolo dobre ale v lete mal behom hodiny 120 na teplomeri potom im dali Liaz 637 a mali pokoj nevedeli si ju vynachvalit ja tiež
Dobre už bolo

Uživatelský avatar
miloslal
Příspěvky: 202
Registrován: stř úno 16, 2011 6:24 pm
Bydliště: Jicinsko

Re: Tatra

#80 Nový příspěvek od miloslal »

vzduchač se dost blbe chladí, takže pokud je potřeba vyšší výkon, nebo udržet emise na úrovni splnující předpisy, je potřeba vodní chlazeni. Ze stejného důvodu ukončilo Porsche vývoj vzduchem chlazeného motoru.
a když si všimnete jak to chodí v automotive jak se automobilky spojují nebo společně vyvíjejí komponenty, tak tohle je pro Tatru asi nejlepší řešení, prostě globalizace teĎ frčí,
a jsem zvědavej jak topadne souboj Tater a Dafu na Dakaru :-)

Uživatelský avatar
tatra
Příspěvky: 289
Registrován: sob úno 12, 2011 8:57 pm
Bydliště: Jablonica
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra

#81 Nový příspěvek od tatra »

pre vitex

Kasňa je vyvarená. Všetky čapy, ramená, tlmiče a brzdy sú nové. prevodovka a motor po GO. Obuté je to na Micheliách sedí ako pribitá. Jazdí perfektne spotreba 12,1 l/100. Som s ňou spokojný. V lete dostane ešte nový kabát a tapacír.

Uživatelský avatar
vitex
Příspěvky: 20853
Registrován: ned srp 28, 2011 8:01 pm
Bydliště: Kuřim

Re: Tatra

#82 Nový příspěvek od vitex »

pre tatra:tento stroj je moje srdeční záležitost,ať Ti vydrží co nejdéle s nejmenšími problémy.Já můžu akorát tiše závidět.
Ahoj Vitex.

Uživatelský avatar
dejva105
Příspěvky: 665
Registrován: sob srp 27, 2011 5:29 pm
Bydliště: Bedřichov (Blansko)

Re: Tatra

#83 Nový příspěvek od dejva105 »

S výkonem Tatráckých motorů ve vozidlech jsem neslyšel nikdy nic špatného. Silný jsou dost. A není nad jejich vzduchové chlazení. Ten vzducháč Tatra je jedinej, co se natočí v mrazech, který u nás jsou... V kolchoze to mají venku a je to fakticky jedinej stroj, kterej nakopnete na brnk :) Proto jsou podle mě vzducháče daleko lepší než kapalinou chlazený motory. Ale ne všechny vzduchový jsou dobrý ... A ty emise už taky nechápu, proto aby to nedělalo nějakej dým a tak stačí klidně EURO 4. A ne že už teďka blbnou pomalu s 6 ..

Uživatelský avatar
lukas258
Příspěvky: 617
Registrován: pon črc 05, 2010 1:21 pm
Bydliště: mrákotín-telečsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra

#84 Nový příspěvek od lukas258 »

každý hasičský auto musí jednou za čas na přeskoušení z jihlavy tam jela vzduhcem chlazená tatra a zevšech nej lepší jat start v mrazu tak ovladatelnost a oni koupí many
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...

Mako4991
Příspěvky: 1996
Registrován: úte čer 02, 2009 8:51 pm
Bydliště: okr. Námestovo

Re: Tatra

#85 Nový příspěvek od Mako4991 »

dejva105 píše:S výkonem Tatráckých motorů ve vozidlech jsem neslyšel nikdy nic špatného. Silný jsou dost. A není nad jejich vzduchové chlazení. Ten vzducháč Tatra je jedinej, co se natočí v mrazech, který u nás jsou... V kolchoze to mají venku a je to fakticky jedinej stroj, kterej nakopnete na brnk :) Proto jsou podle mě vzducháče daleko lepší než kapalinou chlazený motory. Ale ne všechny vzduchový jsou dobrý ... A ty emise už taky nechápu, proto aby to nedělalo nějakej dým a tak stačí klidně EURO 4. A ne že už teďka blbnou pomalu s 6 ..
Neviem, či je to iba môj skeptický názor, ale myslím, že sa chcú zbaviť konkurencie.

každý hasičský auto musí jednou za čas na přeskoušení z jihlavy tam jela vzduhcem chlazená tatra a zevšech nej lepší jat start v mrazu tak ovladatelnost a oni koupí many
Asi o tom rozhodoval niekto, kto s tým nejazdí a nebolo to bez provízie.

Uživatelský avatar
lukas258
Příspěvky: 617
Registrován: pon črc 05, 2010 1:21 pm
Bydliště: mrákotín-telečsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tatra

#86 Nový příspěvek od lukas258 »

přesně tak rozhouduji o tom páni v oblecích kteří vyděli nákladák leda na fotce nebo na videu a ví o tom úplný kulový
Vari Zetor Crystal Avia Liaz Tatra Takeuchi Občas bojuji s pravopisem...

Uživatelský avatar
dejva105
Příspěvky: 665
Registrován: sob srp 27, 2011 5:29 pm
Bydliště: Bedřichov (Blansko)

Re: Tatra

#87 Nový příspěvek od dejva105 »

MANY jako hasičský vozy podle mě nejsou vhodný. Z těch hasičáků jsou podle mě nejlepší Tatry, protože je s nima výborná prostupnost terénem, což je u hasičů využívaný. Zase je ale k MANu možná táhly komfortnější kabiny...o Tatráckých víme svý :) :)

Uživatelský avatar
dejva105
Příspěvky: 665
Registrován: sob srp 27, 2011 5:29 pm
Bydliště: Bedřichov (Blansko)

Re: Tatra

#88 Nový příspěvek od dejva105 »

miloslal píše:vzduchač se dost blbe chladí, takže pokud je potřeba vyšší výkon, nebo udržet emise na úrovni splnující předpisy, je potřeba vodní chlazeni. Ze stejného důvodu ukončilo Porsche vývoj vzduchem chlazeného motoru.
a když si všimnete jak to chodí v automotive jak se automobilky spojují nebo společně vyvíjejí komponenty, tak tohle je pro Tatru asi nejlepší řešení, prostě globalizace teĎ frčí,
a jsem zvědavej jak topadne souboj Tater a Dafu na Dakaru :-)
myslím, že kdyby se někdo, kdo má peníze vrhl do vývoje vzducháčů, tak je to dobře. Je to podle mě hudba budoucnosti. chlazení vzduchem není vůbec špatný! Jeden důvod je i en, že nemusíš řešit vodu, fridex a pod.

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 712
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: Tatra

#89 Nový příspěvek od Frantík »

Tak Tatru mam rád jako patriot, ale vzduchem chlazený motory mě teda moc k srdci nepřirostly. :( To především z důvodu problematiky chlazení. Ať už nerovnoměrnost chlazení, tak marný výkon ventilátoru - u nákladních tater nějakých 10 - 15 koní, hlučnost, ...... Jak už bylo zmíněno, ke splnění limitů E6, které určitě vejdou v platnost, se se vzducháčem těžko dostanou. K pochopení proč, by bylo potřeba něco vědět o konstrukci motorů, jak probíhá spalování, ...... jednoduše řečeno, příliš vysoká teplota spalování je problém. Nejde tu o "čoud", ale i o chemické složení výfukových plynů. Čoud jsou v podstatě jenom saze - uhlík, které defacto nejsou pro přírodu až tak škodlivý, jak se někteří neznabozi mylně domnívají, ale oxidy síry, dusíku,.. atd. které vznikají právě při spalování za vysokých teplot. Co se týká studených startů, pánové, v rusku dělaj především vodníky a hle, jezdí tam s nima i na sibiři. Pokud je vše v pořádku, tak studený motor jde nastartovat. Moje bývalý služební Iveco, co mělo namotáno taky stokrát kolem země, chytalo v mrazech na brnk. :-/ O tom, proč je Tatra v takových sračkách, jakých je, je věcí spíše politických, obchodních (kam amík šlápne, sto let tráva neroste ).
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

Uživatelský avatar
Frantík
Příspěvky: 712
Registrován: pát črc 27, 2007 11:15 am
Bydliště: Plzeň

Re: Tatra

#90 Nový příspěvek od Frantík »

myslím, že kdyby se někdo, kdo má peníze vrhl do vývoje vzducháčů, tak je to dobře. Je to podle mě hudba budoucnosti. chlazení vzduchem není vůbec špatný! Jeden důvod je i en, že nemusíš řešit vodu, fridex a pod.[/quote]

Tenhle názor nesdílím a možná Tě zklamu, ale vzducháče maj příliš mnoho negativ než pozitiv, aby se s nima dál experimentovalo. Názor "nemusí se řešit fridex" atd. je dětinský. Motor pak musí mít hafo žeber, termostatické klapky usměrňující tok chladícího vzduchu, obrovský zmařený výkon pro pohon vrtule, chlazení motoru jako celku je strašně nerovnoměrné, dochází k rozdílnému opotřebování pístů a válců, snadno náchylný k zapečení - máme bohaté zkušenosti!!! při blbnutí v terénu a především bahně. Tam pohřbíš motor za několik km. A to doslova natvrdo. :vztek: Dále jsou hlučnější, díky spoustě olejových trubiček a deklíků je to olejnička, no a v neposlední řadě je právě problém se splněním emisních limitů Osobně je sice považuju za nesmyslně přísné, vezmeme-li v potaz kvantum znečištění třeba v číně, takže i kdybychom tu s autama nejezdili vůbec, vliv na globální emise je téměř nicotný, je to opět byznys s emisníma povolenkama. Nic víc. A fridex, co na něm řešit? Dneska má životnost 10 let, což je přes předpokládanou životnost 7-8 let auta. Pokud se nevysere vodní pumpa, nebo nenabouráš, tak ani nevíš, že tam někde koluje. A to nemluvě o topení.

Zkrátka vzducháče jsou pro budoucí vývoj nepoužitelný.
Když mùžu, pomùžu a poradim a občas kecam. :-)

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“