škoda 130 rs

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: škoda 130 rs

#46 Nový příspěvek od karbus8045 »

ale jinak jsi ji mněl parádní , mám doma taky erko na přestavbu ale není čas doufám že se k dostanu

Uživatelský avatar
Dvordy
Příspěvky: 2105
Registrován: pon črc 09, 2007 8:50 am
Bydliště: Táborsko

Re: škoda 130 rs

#47 Nový příspěvek od Dvordy »

fox159 píše:Tady je odkaz na jednu střelu a hlavně si zapněte zvuk ten je fakt skvělej. :wink: :zamilovany: :zamilovany:
http://www.youtube.com/watch?v=O4yRvp3fgaY
No jo Nikorjak, o té se napsaly tuny materiálu. Bohužel to není origo LR.
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#48 Nový příspěvek od fox159 »

karbus8045 píše:Foxi ale ty zadní ramena nebyly origo RS to je Rapid já je doma mněl a ty sací hrdla jsou z LR ale matně se pamatuju že když jsem se učil v Hejnicí tak že v Raspenavě mněli LR
Ano zadní ramena jsou rapid ty už byly na tom druhém erku tak se daly do kupy vystužily a na fotce jsou ještě "žáby" ale na auto se daly do unibalů.A sání je LR ale byly za hubičku a svou funkci taky splnily. Nevím jak je to dlouho co jsi se tady učil a předpokládám že jsi byl na lesarně? Tam byla auto dílna a tam vznikaly všechny auta naší bandy. Jinak tady v Hejnicích bylo celke 5 kusu LR už zustal jen jeden a ještě tu jsou 2 kusy 120S a jedena okruhova Felicia picap. Byl tu i Favorit na rallykros ale po nem se slehla zem. Jinak děkuji za chválu a hodně štěstí a času při stavbě tvého éreska. 8)
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#49 Nový příspěvek od fox159 »

fox159 píše:
karbus8045 píše:Foxi ale ty zadní ramena nebyly origo RS to je Rapid já je doma mněl a ty sací hrdla jsou z LR ale matně se pamatuju že když jsem se učil v Hejnicí tak že v Raspenavě mněli LR
Ano zadní ramena jsou rapid ty už byly na tom druhém erku tak se daly do kupy vystužily a na fotce jsou ještě "žáby" ale na auto se daly do unibalů.A sání je LR ale byly za hubičku a svou funkci taky splnily. Nevím jak je to dlouho co jsi se tady učil a předpokládám že jsi byl na lesarně? Tam byla auto dílna a tam vznikaly všechny auta naší bandy. Jinak tady v Hejnicích bylo celke 5 kusu LR už zustal jen jeden a ještě tu jsou 2 kusy 120S a jedena okruhova Felicia picap. Byl tu i Favorit na rallykros ale po nem se slehla zem. Jinak děkuji za chválu a hodně štěstí a času při stavbě tvého éreska. 8)
Ja už eresku stavět nebudu po rodiné radě sme se schodly že až vyhrajem ve sportce nebo podědíme po nějakém strejcoj ,tak třeba časem spíš postavíme 130 LR/H.
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: škoda 130 rs

#50 Nový příspěvek od karbus8045 »

no učil jsem se tam 81-83 na lesárně a to jsem ani nevěděl že to ho tam bylo tolik , tady kousek odemně mněl chlapík tu prodejní verzi 130RS a když skončila homologace tak rozpůlil a hodil do šrotu skoro jsem brečel přišel jsem o dva dny pozdějš

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#51 Nový příspěvek od fox159 »

karbus8045 píše:no učil jsem se tam 81-83 na lesárně a to jsem ani nevěděl že to ho tam bylo tolik , tady kousek odemně mněl chlapík tu prodejní verzi 130RS a když skončila homologace tak rozpůlil a hodil do šrotu skoro jsem brečel přišel jsem o dva dny pozdějš
No to si děláš srandu a co papíry? Ty nemněl? A tady toho bylo ja teda v 81-83 žvatlal a tahal dudlíka :red: Ale ještě tak 6 let spátky to občas vypadalo jako na závodní dráze nobo tuning srazu.
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: škoda 130 rs

#52 Nový příspěvek od karbus8045 »

papíry samozřejmně mněl ale kam se poděly to už jsem nepátral protože než ji přepůlil tak to přestrojil krom podvozku na erkové blatníky a ty eresové hodil do navážky co ti mám psát je to už moc dlouho zpátky ale ale vše šlo do šmelcu moc dobře se na tu dobu pamatuju skončila homologace a všeho bylo moc a málo koho napadlo že to jednou bude rarita no co se dá dělat :-/

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#53 Nový příspěvek od fox159 »

karbus8045 píše:papíry samozřejmně mněl ale kam se poděly to už jsem nepátral protože než ji přepůlil tak to přestrojil krom podvozku na erkové blatníky a ty eresové hodil do navážky co ti mám psát je to už moc dlouho zpátky ale ale vše šlo do šmelcu moc dobře se na tu dobu pamatuju skončila homologace a všeho bylo moc a málo koho napadlo že to jednou bude rarita no co se dá dělat :-/
Jo o týhle době mi vyprávěl známí,Prý se likvydovaly celé sklady a vozilo se to na nákladácích do šrotu. :'( On sám má ještě dva komplet origo RS motory a spostu jiného ale neprodá prí se válely vyhozené na hromadě šrotu připravevé na odvoz.
Přílohy
rs 1.jpg
rs2.jpg
rs3.jpg
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: škoda 130 rs

#54 Nový příspěvek od karbus8045 »

tak takovej RS motor jsem mněl připravenej a pučil jsem kámošovi na ukázku pro jeho kupce a on mně ho prodal , hrdla přez hlavu webery 40 origo svody prostě paráda :-/ prostě dobrej kamará kterýmu jsem chtěl pomoct

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#55 Nový příspěvek od fox159 »

Tak tomu se říka svinárna to bych ho asi stáhl z kuže. Ja zase pomohl tím že jsem šel ručit a ne zrovna na malou částku a jak to asi mohlo dopadnout budu ještě hodně dlouho platit. Pokud Foxina podnikala tak to šlo dalo se to zvládnout a zbívalo i na stavbu druhéhé ereský. Jenže přišly likvideční záplavy a všechno skončilo a musel jsem se znova loučit se snem a najhorší bylo říct synovi že nemáme a dlouho mít nebudem žádnou legendu. Tak aspon stavím trakturek sice je stavěn z toho co kde a odkoho seženu je mi teda celkem k ničemu protože bydlím v paneláku ale aspon něco dělám a nemyslím na závodáka. :( :(
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

Uživatelský avatar
pavel601
Příspěvky: 1572
Registrován: čtv dub 15, 2010 9:00 pm
Bydliště: Bratislava

Re: škoda 130 rs

#56 Nový příspěvek od pavel601 »

:( :-/

Uživatelský avatar
Japa
Příspěvky: 854
Registrován: čtv srp 27, 2009 2:01 pm
Bydliště: Dětmarovice

Re: škoda 130 rs

#57 Nový příspěvek od Japa »

Fox159, tvé fotky o pár příspěvků výše, co je v té modré bandasce, olej?
Ač nejsem škodovkář, napiš mi pro zajímavost parametry toho motoru s dvojitými Webry, otáčky, výkon, kr. moment, atd. Díky.

karbus8045
Příspěvky: 1342
Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm

Re: škoda 130 rs

#58 Nový příspěvek od karbus8045 »

Foxi ty povodně to ti nezávidím , neboj na něj taky došlo skoro až moc proklel jsem ho a začla mu srůstat páteř tak ho to poznemenalo za všechny ty sviňárny co nadělal , ale ten hajzlík mněl LR na papírech teda z tím sportovním průkazem

Uživatelský avatar
fox159
Příspěvky: 1658
Registrován: ned pro 06, 2009 11:41 pm
Bydliště: Hejnice okr Liberec

Re: škoda 130 rs

#59 Nový příspěvek od fox159 »

Tak ta modrá bandaska je nadrž na olej. Motor má tlakové mazání a je s tak zvanou "suchou skříní" Motor nemá olejovou vanou.
Parametry motoru:
počet válců .........................4
uspořádání válců................... v řadě
objem válců..........................1288 cm3 - 1298 cm3
vrtání...................................75,5 mm - 75,8 mm
zdvih....................................72 mm
kompresní poměr.....................10,5 :1 - 11,5 :1
výkon dle DIN.........................73,5 kW (100k)/6500 1/min - 96,28 kW (130k)/7500 1/min
nejvyšší točivý moment DIN.......114 Nm (11,5 kpm)/6000 1/min - 140Nm/6000 1/min
pořadí zapalování.....................1 - 3 - 4 - 2
časování ventilů.......................SO 35° před HÚ
SZ 65° po DÚ
VO 65° před DÚ
VZ 35° po HÚ
spotřeba motorového oleje.........0,8 l/1000 km max.
způsob mazání motoru...............tlakové, z nádrže
čistič oleje...............................plnoprůtočný, s papírovou čistící vložkou
chladič oleje.............................trubkový, umístěný v motorovém prostoru na pravé straně
karburátor................................2 horizontální, Weber 40 DCOE 2 - Weber 45 DCOE 2
cladič chladící kapaliny................voštinový, měděný, umístěný v předním čele karoserie. Vyrovnávací nádobka s plnícím hrdlem je umístěna v motorovém prostoru na levé straně.

Vlastní provení motoru je charakterizováno kromě zdvihu a vrtání a úprav s tím souvisejících, zejména těmito hlavními odlišnostmi od typu Škoda 110 R: litinová víka hlavních ložisek, zesílený klikový hřídel, 8 kanálová hlava válců,víko hlavy - odlitek z elektronu, ojnice bez nákovku - zesílené, sací ventily zvětšené, zesílené, mazání motoru tlakové, se suchým spodním víkem motoru, zvětšený čistič vzduchu, odvětrání motoru je ve víku hlavy a propojeno k čističi vzduchu.

Podrobný zápis provedla Foxina ;-)
Jak jsem slíbil zde je několik odkazu:
Film: http://www.uloz.to/11454970/skodovky-avi
Knihy: http://www.uloz.to/11457682/skoda-130rs-pdf
http://www.uloz.to/11457684/svet-velkych-zavodu-pdf
Pokud budete mít zájem a budete stahovat tak když tak napište jestly se vám to líbilo
PS. už studujem vše o škodě 130 LR/H-B (vrchy-okruhy)
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!

Uživatelský avatar
pavel601
Příspěvky: 1572
Registrován: čtv dub 15, 2010 9:00 pm
Bydliště: Bratislava

Re: škoda 130 rs

#60 Nový příspěvek od pavel601 »

.......Foxi 8) ....máš čas - verím ti , že ju raz postavíš .... :ano:

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“