škoda 130 rs
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: škoda 130 rs
ale jinak jsi ji mněl parádní , mám doma taky erko na přestavbu ale není čas doufám že se k dostanu
Re: škoda 130 rs
No jo Nikorjak, o té se napsaly tuny materiálu. Bohužel to není origo LR.fox159 píše:Tady je odkaz na jednu střelu a hlavně si zapněte zvuk ten je fakt skvělej.
http://www.youtube.com/watch?v=O4yRvp3fgaY
Zetor 4011, Zetor 7341, JCB 3C III
Re: škoda 130 rs
Ano zadní ramena jsou rapid ty už byly na tom druhém erku tak se daly do kupy vystužily a na fotce jsou ještě "žáby" ale na auto se daly do unibalů.A sání je LR ale byly za hubičku a svou funkci taky splnily. Nevím jak je to dlouho co jsi se tady učil a předpokládám že jsi byl na lesarně? Tam byla auto dílna a tam vznikaly všechny auta naší bandy. Jinak tady v Hejnicích bylo celke 5 kusu LR už zustal jen jeden a ještě tu jsou 2 kusy 120S a jedena okruhova Felicia picap. Byl tu i Favorit na rallykros ale po nem se slehla zem. Jinak děkuji za chválu a hodně štěstí a času při stavbě tvého éreska.karbus8045 píše:Foxi ale ty zadní ramena nebyly origo RS to je Rapid já je doma mněl a ty sací hrdla jsou z LR ale matně se pamatuju že když jsem se učil v Hejnicí tak že v Raspenavě mněli LR
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
Re: škoda 130 rs
Ja už eresku stavět nebudu po rodiné radě sme se schodly že až vyhrajem ve sportce nebo podědíme po nějakém strejcoj ,tak třeba časem spíš postavíme 130 LR/H.fox159 píše:Ano zadní ramena jsou rapid ty už byly na tom druhém erku tak se daly do kupy vystužily a na fotce jsou ještě "žáby" ale na auto se daly do unibalů.A sání je LR ale byly za hubičku a svou funkci taky splnily. Nevím jak je to dlouho co jsi se tady učil a předpokládám že jsi byl na lesarně? Tam byla auto dílna a tam vznikaly všechny auta naší bandy. Jinak tady v Hejnicích bylo celke 5 kusu LR už zustal jen jeden a ještě tu jsou 2 kusy 120S a jedena okruhova Felicia picap. Byl tu i Favorit na rallykros ale po nem se slehla zem. Jinak děkuji za chválu a hodně štěstí a času při stavbě tvého éreska.karbus8045 píše:Foxi ale ty zadní ramena nebyly origo RS to je Rapid já je doma mněl a ty sací hrdla jsou z LR ale matně se pamatuju že když jsem se učil v Hejnicí tak že v Raspenavě mněli LR
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: škoda 130 rs
no učil jsem se tam 81-83 na lesárně a to jsem ani nevěděl že to ho tam bylo tolik , tady kousek odemně mněl chlapík tu prodejní verzi 130RS a když skončila homologace tak rozpůlil a hodil do šrotu skoro jsem brečel přišel jsem o dva dny pozdějš
Re: škoda 130 rs
No to si děláš srandu a co papíry? Ty nemněl? A tady toho bylo ja teda v 81-83 žvatlal a tahal dudlíka Ale ještě tak 6 let spátky to občas vypadalo jako na závodní dráze nobo tuning srazu.karbus8045 píše:no učil jsem se tam 81-83 na lesárně a to jsem ani nevěděl že to ho tam bylo tolik , tady kousek odemně mněl chlapík tu prodejní verzi 130RS a když skončila homologace tak rozpůlil a hodil do šrotu skoro jsem brečel přišel jsem o dva dny pozdějš
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: škoda 130 rs
papíry samozřejmně mněl ale kam se poděly to už jsem nepátral protože než ji přepůlil tak to přestrojil krom podvozku na erkové blatníky a ty eresové hodil do navážky co ti mám psát je to už moc dlouho zpátky ale ale vše šlo do šmelcu moc dobře se na tu dobu pamatuju skončila homologace a všeho bylo moc a málo koho napadlo že to jednou bude rarita no co se dá dělat
Re: škoda 130 rs
Jo o týhle době mi vyprávěl známí,Prý se likvydovaly celé sklady a vozilo se to na nákladácích do šrotu. On sám má ještě dva komplet origo RS motory a spostu jiného ale neprodá prí se válely vyhozené na hromadě šrotu připravevé na odvoz.karbus8045 píše:papíry samozřejmně mněl ale kam se poděly to už jsem nepátral protože než ji přepůlil tak to přestrojil krom podvozku na erkové blatníky a ty eresové hodil do navážky co ti mám psát je to už moc dlouho zpátky ale ale vše šlo do šmelcu moc dobře se na tu dobu pamatuju skončila homologace a všeho bylo moc a málo koho napadlo že to jednou bude rarita no co se dá dělat
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: škoda 130 rs
tak takovej RS motor jsem mněl připravenej a pučil jsem kámošovi na ukázku pro jeho kupce a on mně ho prodal , hrdla přez hlavu webery 40 origo svody prostě paráda prostě dobrej kamará kterýmu jsem chtěl pomoct
Re: škoda 130 rs
Tak tomu se říka svinárna to bych ho asi stáhl z kuže. Ja zase pomohl tím že jsem šel ručit a ne zrovna na malou částku a jak to asi mohlo dopadnout budu ještě hodně dlouho platit. Pokud Foxina podnikala tak to šlo dalo se to zvládnout a zbívalo i na stavbu druhéhé ereský. Jenže přišly likvideční záplavy a všechno skončilo a musel jsem se znova loučit se snem a najhorší bylo říct synovi že nemáme a dlouho mít nebudem žádnou legendu. Tak aspon stavím trakturek sice je stavěn z toho co kde a odkoho seženu je mi teda celkem k ničemu protože bydlím v paneláku ale aspon něco dělám a nemyslím na závodáka.
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
Re: škoda 130 rs
Fox159, tvé fotky o pár příspěvků výše, co je v té modré bandasce, olej?
Ač nejsem škodovkář, napiš mi pro zajímavost parametry toho motoru s dvojitými Webry, otáčky, výkon, kr. moment, atd. Díky.
Ač nejsem škodovkář, napiš mi pro zajímavost parametry toho motoru s dvojitými Webry, otáčky, výkon, kr. moment, atd. Díky.
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: škoda 130 rs
Foxi ty povodně to ti nezávidím , neboj na něj taky došlo skoro až moc proklel jsem ho a začla mu srůstat páteř tak ho to poznemenalo za všechny ty sviňárny co nadělal , ale ten hajzlík mněl LR na papírech teda z tím sportovním průkazem
Re: škoda 130 rs
Tak ta modrá bandaska je nadrž na olej. Motor má tlakové mazání a je s tak zvanou "suchou skříní" Motor nemá olejovou vanou.
Parametry motoru:
počet válců .........................4
uspořádání válců................... v řadě
objem válců..........................1288 cm3 - 1298 cm3
vrtání...................................75,5 mm - 75,8 mm
zdvih....................................72 mm
kompresní poměr.....................10,5 :1 - 11,5 :1
výkon dle DIN.........................73,5 kW (100k)/6500 1/min - 96,28 kW (130k)/7500 1/min
nejvyšší točivý moment DIN.......114 Nm (11,5 kpm)/6000 1/min - 140Nm/6000 1/min
pořadí zapalování.....................1 - 3 - 4 - 2
časování ventilů.......................SO 35° před HÚ
SZ 65° po DÚ
VO 65° před DÚ
VZ 35° po HÚ
spotřeba motorového oleje.........0,8 l/1000 km max.
způsob mazání motoru...............tlakové, z nádrže
čistič oleje...............................plnoprůtočný, s papírovou čistící vložkou
chladič oleje.............................trubkový, umístěný v motorovém prostoru na pravé straně
karburátor................................2 horizontální, Weber 40 DCOE 2 - Weber 45 DCOE 2
cladič chladící kapaliny................voštinový, měděný, umístěný v předním čele karoserie. Vyrovnávací nádobka s plnícím hrdlem je umístěna v motorovém prostoru na levé straně.
Vlastní provení motoru je charakterizováno kromě zdvihu a vrtání a úprav s tím souvisejících, zejména těmito hlavními odlišnostmi od typu Škoda 110 R: litinová víka hlavních ložisek, zesílený klikový hřídel, 8 kanálová hlava válců,víko hlavy - odlitek z elektronu, ojnice bez nákovku - zesílené, sací ventily zvětšené, zesílené, mazání motoru tlakové, se suchým spodním víkem motoru, zvětšený čistič vzduchu, odvětrání motoru je ve víku hlavy a propojeno k čističi vzduchu.
Podrobný zápis provedla Foxina
Jak jsem slíbil zde je několik odkazu:
Film: http://www.uloz.to/11454970/skodovky-avi
Knihy: http://www.uloz.to/11457682/skoda-130rs-pdf
http://www.uloz.to/11457684/svet-velkych-zavodu-pdf
Pokud budete mít zájem a budete stahovat tak když tak napište jestly se vám to líbilo
PS. už studujem vše o škodě 130 LR/H-B (vrchy-okruhy)
Parametry motoru:
počet válců .........................4
uspořádání válců................... v řadě
objem válců..........................1288 cm3 - 1298 cm3
vrtání...................................75,5 mm - 75,8 mm
zdvih....................................72 mm
kompresní poměr.....................10,5 :1 - 11,5 :1
výkon dle DIN.........................73,5 kW (100k)/6500 1/min - 96,28 kW (130k)/7500 1/min
nejvyšší točivý moment DIN.......114 Nm (11,5 kpm)/6000 1/min - 140Nm/6000 1/min
pořadí zapalování.....................1 - 3 - 4 - 2
časování ventilů.......................SO 35° před HÚ
SZ 65° po DÚ
VO 65° před DÚ
VZ 35° po HÚ
spotřeba motorového oleje.........0,8 l/1000 km max.
způsob mazání motoru...............tlakové, z nádrže
čistič oleje...............................plnoprůtočný, s papírovou čistící vložkou
chladič oleje.............................trubkový, umístěný v motorovém prostoru na pravé straně
karburátor................................2 horizontální, Weber 40 DCOE 2 - Weber 45 DCOE 2
cladič chladící kapaliny................voštinový, měděný, umístěný v předním čele karoserie. Vyrovnávací nádobka s plnícím hrdlem je umístěna v motorovém prostoru na levé straně.
Vlastní provení motoru je charakterizováno kromě zdvihu a vrtání a úprav s tím souvisejících, zejména těmito hlavními odlišnostmi od typu Škoda 110 R: litinová víka hlavních ložisek, zesílený klikový hřídel, 8 kanálová hlava válců,víko hlavy - odlitek z elektronu, ojnice bez nákovku - zesílené, sací ventily zvětšené, zesílené, mazání motoru tlakové, se suchým spodním víkem motoru, zvětšený čistič vzduchu, odvětrání motoru je ve víku hlavy a propojeno k čističi vzduchu.
Podrobný zápis provedla Foxina
Jak jsem slíbil zde je několik odkazu:
Film: http://www.uloz.to/11454970/skodovky-avi
Knihy: http://www.uloz.to/11457682/skoda-130rs-pdf
http://www.uloz.to/11457684/svet-velkych-zavodu-pdf
Pokud budete mít zájem a budete stahovat tak když tak napište jestly se vám to líbilo
PS. už studujem vše o škodě 130 LR/H-B (vrchy-okruhy)
Kladivo je dobrá věc, ale palice je palice!!
Re: škoda 130 rs
.......Foxi ....máš čas - verím ti , že ju raz postavíš ....