ty eu nálepky nevypovídaji vůbec o ničemneboferus píše:No tak som mrkol aj na znacku nokian a ci uz hlucnostou,spotrebou je na tom lepsie sava a aj cenovo.Na continental som pozrel,ale tam uz je cena niekde inde a nebudem mat drahsie gumy ako je hodnota auta
Škoda Felicia
Re: Škoda Felicia
malej traktorista v malým traktoru
Re: Škoda Felicia
Servus chlapy,mala otazocka,pasuje starter z 1.3 na 1.6? lebo mi len cvaka a nestartuje.Spinaciu skrinku som vymenil novu.Diky
Re: Škoda Felicia
pasovat pasuje, niesom si isty ci nieje kusok slabsi... alebo az diesel ma silnejsi? ale pasuje... pripadne vyber precistit premaz, a skus
Re: Škoda Felicia
Ok diky,precisti ho nema kto lebo ja som uz odcestovany,ale vymenit ho vymeni moj brat,len do rozborky sa isto nepusti a na 1.6 nevie tak na rychlo pozhanat.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Felicia
Ahoj, sestra by si ráda koupila takové nějaké auto v ceně kolem 10 tis + nějaká ta oprava na dojíždění 8 km (nic lepšího nechce, kdyby to odřela) a na to se hodí tak Felicia/Favorit.
Jednoho mi nabízí kámoš, moc pěkný po dědovi, najeto jen 80 tis, nerezavý, garážovaný, plně funkční, slušný stav podvozku a všeho, ale je to 135 LX - karbec 43kW a tam je 10 tis ekodaň a za favorita by chtěl 1000, co dají ve šrotu. Dá mi k tomu zimní kola, tažné, ale je to už 23 let staré auto.
No, pak jsem našel pár inzerátů, vcelku slušné auta, ale ty Felicie už jsou podstatně dražší:
9 tis: http://auto.bazos.cz/inzerat/54735517/P ... i-pneu.php
14 900: http://auto.bazos.cz/inzerat/54834180/S ... va-STK.php
12+3 tis http://auto.bazos.cz/inzerat/54797119/S ... ia-13i.php
14 tis http://auto.bazos.cz/inzerat/54795152/s ... 13-MPI.php
Tak přemýšlím, co vzít.
Bude dojíždět i v zimě, je třeba nějaký rozdíl mezi karbecama a vstřikování, co se týče startů anebo topení Fa/Felda?
Nějaký zásadní problém na co si dát pozor nebo který typ motoru nebrat?
Musím to pořešit už teď, po novém roce se posouvá ekodaň na vyšší.
Nebýt té ekodaně, tak beru favorita hned, ale obejít to už asi není jak, na veterána to nemá 30 let.
Jednoho mi nabízí kámoš, moc pěkný po dědovi, najeto jen 80 tis, nerezavý, garážovaný, plně funkční, slušný stav podvozku a všeho, ale je to 135 LX - karbec 43kW a tam je 10 tis ekodaň a za favorita by chtěl 1000, co dají ve šrotu. Dá mi k tomu zimní kola, tažné, ale je to už 23 let staré auto.
No, pak jsem našel pár inzerátů, vcelku slušné auta, ale ty Felicie už jsou podstatně dražší:
9 tis: http://auto.bazos.cz/inzerat/54735517/P ... i-pneu.php
14 900: http://auto.bazos.cz/inzerat/54834180/S ... va-STK.php
12+3 tis http://auto.bazos.cz/inzerat/54797119/S ... ia-13i.php
14 tis http://auto.bazos.cz/inzerat/54795152/s ... 13-MPI.php
Tak přemýšlím, co vzít.
Bude dojíždět i v zimě, je třeba nějaký rozdíl mezi karbecama a vstřikování, co se týče startů anebo topení Fa/Felda?
Nějaký zásadní problém na co si dát pozor nebo který typ motoru nebrat?
Musím to pořešit už teď, po novém roce se posouvá ekodaň na vyšší.
Nebýt té ekodaně, tak beru favorita hned, ale obejít to už asi není jak, na veterána to nemá 30 let.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Škoda Felicia
Z této nabídky bych asi šel do toho favorita (od toho kámoše).I když je to ekovýpalné neskutečných 10tis.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Felicia
Jo, to je hrozné a není to jak obejít, na veterána je to tuším málo staré (1993).
Zkusím kámoše ještě přesvědčit na nepřepisování a musím mu nachystat nějaké prohlášení, že beru veškerou zodpovědnost za auto na sebe a že je pojistím, ale těžko říct, jestli na to kývne (bydlí 70 km ode mě).
Zkusím kámoše ještě přesvědčit na nepřepisování a musím mu nachystat nějaké prohlášení, že beru veškerou zodpovědnost za auto na sebe a že je pojistím, ale těžko říct, jestli na to kývne (bydlí 70 km ode mě).
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Felicia
Tak Favorit měl špatnou hlavu a nakonec má sestra Felicii za 3 tis bez přepisu r.97 1.3 LX. Stačí pár drobnůstek a teď hlavně OBOUT na zimu a může jezdit.
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Škoda Felicia
zdravím chlapi, mám problém. Mám feldu 1,3Mpi na LPG a poslední dobou mám problém s teplotou. I když pojedu na benzín 15 km, motor se dostane na 70-75 stupňů po asi polovině cesty a výš ani rana. Musel bych stát na místě. už jsem vyměnil termostat na hlavě, pětkrát odvzdušňoval, před chladičem to mám asi z poloviny zakryty a furt stejny. V létě to bylo taky takovy, akorád ta teplota byla do 80ti. Dřív to i v zimě bylo lepší, sotva člověk nastartoval, než oškrábal okna tak už to zevnitř trošku tálo a teď škrábu jinovatku z vnitřku okna i po 5ti km, než jde z topení trošku ovlaženej vzduch.
Nevíte čím by to ještě mohlo být? Dík moc za všechny nápady
Nevíte čím by to ještě mohlo být? Dík moc za všechny nápady
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Škoda Felicia
jsem si nevšiml že by mi ubývala voda, tak jak jinak by to těsnění pod hlavou mohlo ovlivňovat ?
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
- Jakub
- Příspěvky: 905
- Registrován: čtv črc 05, 2007 11:18 pm
- Bydliště: Vel. Opatovice - BK
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda Felicia
Přes těsnění profukují bublinky do vody a ty se pak usazují v radiátoru topení a netopí. Nemusí to vyloženě funět abys postřehl ztrátu komprese na některém válci a voda se taky nemusí ztrácet. Nebo může být prasklá hlava nebo vložka.
Při výměně těsnění musíš hlavně změřit předepsané přesahy vložek nad blok, pokud nebudou, můžeš měnit těsnění jak na běžícím páse a furt to bude foukat.
Jinak u plynových škodovek je to nejčastější bolístka, je tam větší tepelné namáhání a musíš měnit fridex v daných intervalech. Pokud to neděláš, chlad. kapalina degraduje a je agresivní k těsnění, k plastovým čelům chladiče (ten potom zkřehne a praskne) a vůbec všem dílům ve styku. Navíc jí klesá teplota varu, což způsobuje vyšší zavzdušňování, atd. Takže LPG = kvalitní těsnění a měnit fridex.
Ten termostat jsi odzkoušel v kastrólku s vodou a teploměrem? Nevěř nikomu.
1) Vyloučil bych závadu radiátoru - přiškrcený ventil, zanesený radiátor
2) Termostat - změřit venku
3) Kompresiometrem změřit tlaky případně sledovat bublání do nádobky (nevím, jestli je to u felicie vidět)
4) Palicu dolů, prohlídnout těsnění, přeměřit rovinnost hlavy + bloku a přesahy vložek. Prohlídnout praskliny na hlavě/nechat natlakovat
Při výměně těsnění musíš hlavně změřit předepsané přesahy vložek nad blok, pokud nebudou, můžeš měnit těsnění jak na běžícím páse a furt to bude foukat.
Jinak u plynových škodovek je to nejčastější bolístka, je tam větší tepelné namáhání a musíš měnit fridex v daných intervalech. Pokud to neděláš, chlad. kapalina degraduje a je agresivní k těsnění, k plastovým čelům chladiče (ten potom zkřehne a praskne) a vůbec všem dílům ve styku. Navíc jí klesá teplota varu, což způsobuje vyšší zavzdušňování, atd. Takže LPG = kvalitní těsnění a měnit fridex.
Ten termostat jsi odzkoušel v kastrólku s vodou a teploměrem? Nevěř nikomu.
1) Vyloučil bych závadu radiátoru - přiškrcený ventil, zanesený radiátor
2) Termostat - změřit venku
3) Kompresiometrem změřit tlaky případně sledovat bublání do nádobky (nevím, jestli je to u felicie vidět)
4) Palicu dolů, prohlídnout těsnění, přeměřit rovinnost hlavy + bloku a přesahy vložek. Prohlídnout praskliny na hlavě/nechat natlakovat
Zetor 25 A, štípač od Biboše s navijákem.
Re: Škoda Felicia
ahá, to jsem netušil že až tak. Díky moc za vyčerpávající odpověď, tak to bude asi ono. Přez léto mi někam unikla voda a než jsem zjistil kudy, parkrát jsem dolil destilku. Byla trhlinka na tělese termostatu. Výměna a celoletní testovací provoz bez fridexu. Jeden litr asi v září, druhý asi v listopadu. Jinak to od včerejška pozoruju podrobně a po každém několikadesetiminutovém výletě jsou v prohlubních kolem hrdla expanzky loužičky, takže asi víčko upouští tlak. kolem hadic je taky vlhko. Dám to kámošovy ať sundá hlavu, rovnou dá novy těsnění a zkontroluje ty vložky. Díky moc, pak poreferuju jak to dopadlo.
"NEMUSÍŠ VŠECHNO VĚDĚT,STAČÍ VĚDĚT KDE TO NAJDEŠ."
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
-můj dědeček-
https://imaginaro.rajce.idnes.cz/Kubotka/
můj záhon- www.imaginaro.rajce.idnes.cz/vyvyseny_zahon/
Re: Škoda Felicia
Pokud nenatlakuje chladící okruh, tak felicie netopí, respektive topí až od 3000 ot výš. První bych zkusil dát nový termostat a víčko expanzky. Je to jen pár korun a minimální práce. Až pak bych rozebíral motor.