Multicar M25 - diskuze
Re: Nákup M25
Ja som mizerné štartovanie vyriešil tak že som rozobral aviacky štartér a štarter z muliny. Diely na 98% išli prehodiť akurat nesedeli po výmene pastorky na unašacie "závity" rotorov Jeden rotor mal 4 drážkový závit a jeden mal jemnejší xy drážkový. tak som rozobral aj pastorky a použil som z jedného tú "závitovú" časť a tú z ozubeným kolečkom som dal pôvodnú z M25. vnútorné valčeky vo "volnobežkovej spojke" pastorka som nahradil 4ks stupkami z vrtáku 9mm (nič lepšie nebolo) po zložení pastorka som ho naspäť "zalisoval EB 117" Neverili by ste čo ten štartér z avie (2,2kw) robil s tým motorom pôvodné štartéry mali 0,8kw a boli aj lepšie verzie z výkonom 1,2kw
Celé nešťastie štartérov na M25 bolo to že uhlíky boli v plastových vodítkach a v zime keď bolo treba viac točiť motorom tak sa ten plast teplom zdeformoval a uhlíky sa sekli a nedočiahli na komutátor rotora, lebo tam boli aj biedne pružinky. Avia mala uhlíky v durale a izolácia bola "lakovaným papierom"
Ps: krajna pôvodu je Prievidza
Celé nešťastie štartérov na M25 bolo to že uhlíky boli v plastových vodítkach a v zime keď bolo treba viac točiť motorom tak sa ten plast teplom zdeformoval a uhlíky sa sekli a nedočiahli na komutátor rotora, lebo tam boli aj biedne pružinky. Avia mala uhlíky v durale a izolácia bola "lakovaným papierom"
Ps: krajna pôvodu je Prievidza
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
Re: Nákup M25
Jardo, k tomu hliníku. Nielen súdruhovia v NDR ho mali radi. Robil som u Spojov a Tesla Hloubětín dostala stranícku úlohu, tú sice nejako zvládli ale do zariadenia použili Rumunské tranzistory KF173 Tie mali "špecialny" AL vodič (namiesto priemyselného zlata) Tie sme potom masovo menili za "naše" Teslácke.
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
Multicar M25
Zdarec, zajímalo by mě do jaký skupiny patří multikára M25 - sklápěčka. Jestli je to nákladní do 3,5 tuny nebo nad 3,5 tuny. U nás v okolí jsou právě na tohle rozdílný názory, jeden tvrdí že je to náklaďák nad 3,5 tuny, pojistka 13000 tisíc, každej rok na technickou, jinej zas opak. A dotaz na majitele M25-tek - kolik teda v reálu vyjde pojistka na Mulinu. Váhám co si pořídit na stavbu a tohle je muj favorit.
Re: Multicar M25
Nevim jak je to s pojistkou ale multicara se bere jeko osobní automobil do 3500kg. Pokud ma žlute značky považuje se na nakladní a je nutná mít skupinu E. Proč,nevim. To že je to brano jako osobák vím určite,naše firma AUTO SAS je repasuje již 15 let. http://www.autosas.cz Za kolik maš možnost koupit ten kousek.
Když se chce,tak jde vše.
Re: Multicar M25
skupinu C
skupina E je vlek
skupina E je vlek
Re: Multicar M25
Na slovensku je to náklaďak do 3,5t vodičík B
Ale v origo dokumentácii sa uvádza celková až hmotnosť 4,4t ak to má tak niekto zapísané v aj TP tak potom ju može "naložiť" ale aj na prázdnu bude potrebovať VP sk C
Ale v origo dokumentácii sa uvádza celková až hmotnosť 4,4t ak to má tak niekto zapísané v aj TP tak potom ju može "naložiť" ale aj na prázdnu bude potrebovať VP sk C
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
- pepa.traktor
- Příspěvky: 4275
- Registrován: úte led 27, 2009 3:03 pm
- Bydliště: táborsko
Re: Multicar M25
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kategorie_vozidel
měl jsem 2 kusy skllápěčku a řidičák B vozidlo N1 používal jako soukromé ůčely --- tk a em 2 roky u nás 600tk a 600em ale pojistka je problém podle pojištoven co kdo nabízí
mám fabii 1,9 a pojistka plus čelní okno od své¨makléřky platím 2150kč za rok a žádný 4500-5500 tis chce to obejít
jinak M25 je kolem domu průchodný ale bláto ne jinak brzdy jsou dost finančně složité často tečou válečky a pak se musí vše vyměnit ,uzávěrky hodně slabé a praskají většinou za to může řidič a často urezlé držáky budky a pak zase náročnější vyvaření kvůli sklápění kabíny
měl jsem 2 kusy skllápěčku a řidičák B vozidlo N1 používal jako soukromé ůčely --- tk a em 2 roky u nás 600tk a 600em ale pojistka je problém podle pojištoven co kdo nabízí
mám fabii 1,9 a pojistka plus čelní okno od své¨makléřky platím 2150kč za rok a žádný 4500-5500 tis chce to obejít
jinak M25 je kolem domu průchodný ale bláto ne jinak brzdy jsou dost finančně složité často tečou válečky a pak se musí vše vyměnit ,uzávěrky hodně slabé a praskají většinou za to může řidič a často urezlé držáky budky a pak zase náročnější vyvaření kvůli sklápění kabíny
zetor 5645,7211,unhz500 a ted lítám fabií 1,9 sdi combi + teraccan s vlekem +multivan+ mini coper a přibyl 6745
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: stř dub 11, 2012 8:48 pm
- Bydliště: Puchov
Aký je rozdiel medzi Multicarou M25 a M24 ?
Mam zodranu spojku a mam M25 a neviem ci by my tam pasovala z M24 dakujem
- davidpapu
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv bře 19, 2009 11:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Aký je rozdiel medzi Multicarou M25 a M24 ?
Určitě nepasovala.
M24 má daleko menší lamelu a aj kratší hřídel z převodovky. (je sice daleko levnější, ale radši kup na M25 zesílenou a budeš mít klid)
http://www.sasparts.cz/k2-spojka-multic ... 5-zesilena
a nebo normál ta je levnější:
http://www.sasparts.cz/k2-spojka-multic ... lamela-m25
http://eshop.svetluska.cz/lamela-spojky ... p/d-70641/
M24 má daleko menší lamelu a aj kratší hřídel z převodovky. (je sice daleko levnější, ale radši kup na M25 zesílenou a budeš mít klid)
http://www.sasparts.cz/k2-spojka-multic ... 5-zesilena
a nebo normál ta je levnější:
http://www.sasparts.cz/k2-spojka-multic ... lamela-m25
http://eshop.svetluska.cz/lamela-spojky ... p/d-70641/
Na co šáhnu to jede (do šrotu)
Re: Aký je rozdiel medzi Multicarou M25 a M24 ?
nech udělat nový obložení
malej traktorista v malým traktoru
M-25
dnes pri cúvaní mi začala vyskovať spiatočka. po vyskočení kvaltu bolo počuť zuby. Pri novom zaradení spiatočky bola snaha o rozjazd a vyskočila znovu.
Páni majstri vaše tipy na čo sa zamerať pri otváraní prevodovky.
Páni majstri vaše tipy na čo sa zamerať pri otváraní prevodovky.
Keď ste už neúspešne vyskúšali všetky možnosti, prišiel čas prečítať si návod.
- davidpapu
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv bře 19, 2009 11:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: M-25
Ahoj,
nemáš jenom blbě naštelovanou řadičku - jestli se ti při zpátečce neopírá o kabinu.
Já že mě to dělalo úplně stejně a jenom sem jí pošteloval a funguje dodnes
nemáš jenom blbě naštelovanou řadičku - jestli se ti při zpátečce neopírá o kabinu.
Já že mě to dělalo úplně stejně a jenom sem jí pošteloval a funguje dodnes
Na co šáhnu to jede (do šrotu)
- davidpapu
- Příspěvky: 156
- Registrován: čtv bře 19, 2009 11:14 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: M-25
To by mohlo dělat ono - přesně jak mě trochu se hnula kabina a zpátečka venku. hned za řadící pákou je jeden šroubek, ten povolíš a kus vysuneš, ale ne zas moc aby ti nevyskakovaly zadní kvalty - 2 a 4
Na co šáhnu to jede (do šrotu)