Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
ma to takovy panel i s kontrolkama. zitra mrknu. dnes už je tma
jeste aby to nebyla nejaka ficura "proti kradezi" evidentne to melo nejaky tracker a obcas to ma nejaky "pridany hodnoty"....
pripadne skryty vypinac a pod.
jeste aby to nebyla nejaka ficura "proti kradezi" evidentne to melo nejaky tracker a obcas to ma nejaky "pridany hodnoty"....
pripadne skryty vypinac a pod.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Možný je cokoliv. Tajný vypínače to je peklo. Kdysi dávno si známý pořídil škochtli 125, docela pěkný auto. Jezdilo až do tý chvíle než si vzal smetáček nebo vysavač a jal se uklízet. Auto startovalo ale nechytlo. Tak šel po kabelu od indučky a pod sedačku našel vypínač, jak tam šmátral při úklidu tak si ho vypnul...
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Už se mi to pomalu skládá v hlavě. Ten bagr zdechl na podvalu když přijel úplně stejně. Prostě se vypnula nafta když sjely otáčky. Těžko říct jak s tim souvisel teb startér. Mohl být dost unavenej. Ten novej je dokonce o něco silnější a reduktorovy.
Našel jsem i jeden prázdný slot pro pojistku, malá nožovka ale dost silný kabely. Trochu se ji bojím založit aby to někde nezačalo hořet ...
Netrpělivě čekám na tu složku. Zatím pujdu prubnout to čidlo.
Objednal jsem filtr a olej do motoru. Buh vi co tam je.
Našel jsem i jeden prázdný slot pro pojistku, malá nožovka ale dost silný kabely. Trochu se ji bojím založit aby to někde nezačalo hořet ...
Netrpělivě čekám na tu složku. Zatím pujdu prubnout to čidlo.
Objednal jsem filtr a olej do motoru. Buh vi co tam je.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
čidlo ma dva kabely, kdyz je odpojim zhasne kontrolka, když je propojim tak taky...
myslím že to bude mit i nejaky hlidani, když se kontrilka nerozsviti je to vypnute. mam to tak i na jesterkach. ta kontrolka nereaguje hned ale se zpozdenim tak cca 1s, takže čidlo spis dela signal k vyhonodeni a jednotka pak reaguje, vypnutim nafty a rpzsvicenim kontrolky.
prošel jsem papiry a spatna viskozota oleje je i mozný duvod proč se tomu nechce. tak uvidim.
myslím že to bude mit i nejaky hlidani, když se kontrilka nerozsviti je to vypnute. mam to tak i na jesterkach. ta kontrolka nereaguje hned ale se zpozdenim tak cca 1s, takže čidlo spis dela signal k vyhonodeni a jednotka pak reaguje, vypnutim nafty a rpzsvicenim kontrolky.
prošel jsem papiry a spatna viskozota oleje je i mozný duvod proč se tomu nechce. tak uvidim.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
takze pri provozu zadna zmena i kdyz cidlo tlaku odpojim uplne...
jak poleví HEAT UP, pokud neni nastaveno dost otacek zdechne to. hral jsem si s tim dlouho pod 1050 už je to takovy ne uplně hezky chod, jakoby to mírně houpe. 940otacek je nejnizsi hranice pak to skape rychle ale neni to jako vypnuti kličku kdy se ten motor zvukově zarazí spis je to trochu mekčí.
SHUTOFF solenoid maka a cvaka jak ma.
podezreni mam stejne jako martin na primo regulaci otacek. nedari se mi k tomu ale nic dohledat. otacky reguluje a drzi dle zateze. i proti ruce dorovnava, manualni shutoff, reaguje taky, je otevreny jak ma byt, pokud ho pomalu zatahuju motor reaguje jak ma.
zitra zkusim vymenit olej a filtr v motoru a pak se podivat po nejakym diagramu nebo rozkresu.¨
jinak mimo jiné:
ovladani z leva:
přídavná funkce uhel násady
spínaní pojezdu v kombinaci s tlačítkem na panelu a páčkou pod volantem
fixace výkyvu nápravy
general stop pro hydrauliku.
jak poleví HEAT UP, pokud neni nastaveno dost otacek zdechne to. hral jsem si s tim dlouho pod 1050 už je to takovy ne uplně hezky chod, jakoby to mírně houpe. 940otacek je nejnizsi hranice pak to skape rychle ale neni to jako vypnuti kličku kdy se ten motor zvukově zarazí spis je to trochu mekčí.
SHUTOFF solenoid maka a cvaka jak ma.
podezreni mam stejne jako martin na primo regulaci otacek. nedari se mi k tomu ale nic dohledat. otacky reguluje a drzi dle zateze. i proti ruce dorovnava, manualni shutoff, reaguje taky, je otevreny jak ma byt, pokud ho pomalu zatahuju motor reaguje jak ma.
zitra zkusim vymenit olej a filtr v motoru a pak se podivat po nejakym diagramu nebo rozkresu.¨
jinak mimo jiné:
ovladani z leva:
přídavná funkce uhel násady
spínaní pojezdu v kombinaci s tlačítkem na panelu a páčkou pod volantem
fixace výkyvu nápravy
general stop pro hydrauliku.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
tak chvilka kolem ukázala:
pri startováni behem jedne dvou vteriny mazani zhasne
i lehky dotek na nektery pojistky zpusobuje ztrátu kontaktu (bohužel stale nevim kterak cemu je)
na ovladani otacek motoru chybí pruzinka (což ale nema spousta motoru na fotkach)...
papíry dojdou v pátek....(snad)
pri startováni behem jedne dvou vteriny mazani zhasne
i lehky dotek na nektery pojistky zpusobuje ztrátu kontaktu (bohužel stale nevim kterak cemu je)
na ovladani otacek motoru chybí pruzinka (což ale nema spousta motoru na fotkach)...
papíry dojdou v pátek....(snad)
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
hodím si to sem:
Governor Controller 02111435 for Deutz Engine BF4M2012 BF6M2012 BF4M1013 BF6M1013 BF6M1013FC BF6M1013M
Part Number:
0211 1435, 02111435
Application:
Fit for Deutz Engine:BF4M2012, BF4M2012C, BF6M2012, BF6M2012C, BF4M1013, BF4M1013C, BF4M1013E, BF4M1013EC, BF4M1013FC, BF4M1013M, BF4M1013MC, BF6M1013, BF6M1013C, BF6M1013CP, BF6M1013E, BF6M1013EC, BF6M1013ECP, BF6M1013FC, BF6M1013M, BF6M1013MC, BF6M1013MCP
Governor Controller 02111435 for Deutz Engine BF4M2012 BF6M2012 BF4M1013 BF6M1013 BF6M1013FC BF6M1013M
Part Number:
0211 1435, 02111435
Application:
Fit for Deutz Engine:BF4M2012, BF4M2012C, BF6M2012, BF6M2012C, BF4M1013, BF4M1013C, BF4M1013E, BF4M1013EC, BF4M1013FC, BF4M1013M, BF4M1013MC, BF6M1013, BF6M1013C, BF6M1013CP, BF6M1013E, BF6M1013EC, BF6M1013ECP, BF6M1013FC, BF6M1013M, BF6M1013MC, BF6M1013MCP
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
až tak se jen nepoflakuju... rozšiřuju si obzory:
zacinam mit podezření na jednotku. má přiznačné jméno PMS 3.00...
někdo jiný někde jinde píše: Soooooo, es gibt nochmal ein Update. Nachdem mir das Grenzlaststeuergerät wieder durchgebrannt ist. (es wird anscheinend einen tiefer liegendes Problem haben). habe ich mir was ganz neues gesucht und habe einen universal Grenzlastregler genommen. Preislich total human und leistet eine super Arbeit. Montage ist auch erfreulich einfach, ebenso die Programmierung.
Man benötigt eigentlich nur: Drehzahlsignal von Klemme W an der Lichtmaschine, Batterie / Zündung + und -, sowie das Magnetventil.
Dann Stellt man die Leerlaufarbeitsdrehzahl ein, die minimale Drehzahl, wohin er abfallen darf, min. Volt für das Regelventil und max. Volt für das Regelventil. Das wars, Einbau dauert 15-20 min und damit läuft das ganze jetzt hervorragend. Die Arbeitsgeschwindigkeit der Maschine kann man sich damit prinzipiell nach belieben einstellen.
zacinam mit podezření na jednotku. má přiznačné jméno PMS 3.00...
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Takže možnosti jsou:
Vadná deska pod displejem - "displej"
Vadná jednotka regulace - PMS
Vadná kabeláž mezi PMS a servem na čerpadle
Vadné servo na čerpadle
...
Obecně jsou výše uvedené problémy způsobeny zatékáním, tvl kdo by řekl že když mi chčije do elektriky může to být problém...
Jak jsem psal dřív, vyřešil by to kus ipy, lina plechu, nebo igelitová taška přes ovládací panel....
Vadná deska pod displejem - "displej"
Vadná jednotka regulace - PMS
Vadná kabeláž mezi PMS a servem na čerpadle
Vadné servo na čerpadle
...
Obecně jsou výše uvedené problémy způsobeny zatékáním, tvl kdo by řekl že když mi chčije do elektriky může to být problém...
Jak jsem psal dřív, vyřešil by to kus ipy, lina plechu, nebo igelitová taška přes ovládací panel....
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Tyhle Elektro vychytávky v těchto strojích jsou super dokud to funguje......
Jeden borec co jsme společně byli v cat v roce 2021 kvůli koupi nového cat 302 si to opravdu koupil ....... 3 roky to šlo bez závad ..... On je trochu jiná liga než já takže to letos prodával za účelem koupě dalšího nového stroje......
Před prodejem ale náhle problémy s elektronikou a lítá v tom už za desetitisíce a už 2x mu to odmítl kupec kvůli nahodnym závadám které se objevovali už při prodeji......
Já jsem si s elektrikou na kobelcu taky trochu potrápil.... A to je to 23let staré a nic moc tam není..... I přesto ta relé se speciální logikou, různé jednotky se zpožděním , hlídání otáček a podobně a v neposlední řadě špatně kontakty na pojistkách a měl jsem týden co dělat než jsem všechno vychytal......
A to jsem měl schéma takže to bylo vše výrazně usnadněno
Přeju ať se daří dát dokupy......
Jeden borec co jsme společně byli v cat v roce 2021 kvůli koupi nového cat 302 si to opravdu koupil ....... 3 roky to šlo bez závad ..... On je trochu jiná liga než já takže to letos prodával za účelem koupě dalšího nového stroje......
Před prodejem ale náhle problémy s elektronikou a lítá v tom už za desetitisíce a už 2x mu to odmítl kupec kvůli nahodnym závadám které se objevovali už při prodeji......
Já jsem si s elektrikou na kobelcu taky trochu potrápil.... A to je to 23let staré a nic moc tam není..... I přesto ta relé se speciální logikou, různé jednotky se zpožděním , hlídání otáček a podobně a v neposlední řadě špatně kontakty na pojistkách a měl jsem týden co dělat než jsem všechno vychytal......
A to jsem měl schéma takže to bylo vše výrazně usnadněno
Přeju ať se daří dát dokupy......
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Tohle je rok 96 modelová řada 1995-2003 tuším. Takže elektronika taková "hrubší"... Největší problém je ze nejsou schémata k jednotkám, protože to O&K nakupoval od Siemensu, a ten nemá na tyhke veci žádnou podporu, navíc to běhání po sběrnici a jednotka musí být naparovana s ovladačem , takže nejde zkusit jiná atd. Teda jde pokud máš totožný typ a řadu.
Pokud bych vyměnil vše a bude to za +- 50t tak se to oplatí, ale muze tam být ještě jiný problém. Takže potrebuju to celé projít.
Aby to dávalo smysl, buďto s tim nic nedělat, udělat co je třeba za práce, pak to naporcovat, zbytek šrot. Tam se dá i vydělat.
Druhá věc, nutný opravy.
A třetí dát to nějak do cajku. Nic zásadního jsem tam neobjevil. Takže by to s nějakou péčí mohl být slušnej stroj za cca polovinu obvyklé ceny.
Uvidím, zatím je to funkční, dneska jsem s tim kopl první kšeft.
Je to pohodlný kopání...
Už mi volali, jdu to dokopat.
Pokud bych vyměnil vše a bude to za +- 50t tak se to oplatí, ale muze tam být ještě jiný problém. Takže potrebuju to celé projít.
Aby to dávalo smysl, buďto s tim nic nedělat, udělat co je třeba za práce, pak to naporcovat, zbytek šrot. Tam se dá i vydělat.
Druhá věc, nutný opravy.
A třetí dát to nějak do cajku. Nic zásadního jsem tam neobjevil. Takže by to s nějakou péčí mohl být slušnej stroj za cca polovinu obvyklé ceny.
Uvidím, zatím je to funkční, dneska jsem s tim kopl první kšeft.
Je to pohodlný kopání...
Už mi volali, jdu to dokopat.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Je to vtipný... 3kubiky, asi 7x hrabnout....
Nejblbější je to startování...
Nemám to kam dát do tepla nebo aspoň pod střechu. To je blbý ale zas bych rád využil zimu, protože tam nic nebude hned.
Nejblbější je to startování...
Nemám to kam dát do tepla nebo aspoň pod střechu. To je blbý ale zas bych rád využil zimu, protože tam nic nebude hned.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
- mape
- Příspěvky: 1542
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Já mám rok 2001 a podle všech dat je to vylepšená verze kobelco SK030/II dalším označením coupe( kabinka ) a SUPER X ( prodloužená ..... Na mém je prodloužena radlicka, rameno..... Násada standartní což asi už někdo vyměnil protože měla i jiný odstín a viditelně více opotřebení)1... Takže celkem solidní ..... Ale schémata jsou... včetně dílenské příručky a všeho dalšího..... Jen jsem musel zaplatit asi 100 USD
Tyhle materiály se fakt shánějí špatně takže tě chápu......
Na druhou stranu to jakýkoli zásah do stroje výrazně ulehčí......
Já se vždy snažím toho co nejvíce nahradit nebo předělat na dostupné komponenty..... Ale samozřejmě ne vše jde takto udělat
U kobelka byla elektronika na spuštění světel, pak je tam logika na zpomalení otoče, na druhou rychlost pojezdu a na automatické ubrání plynu při necinnosti...... Vše šlo paradoxně elektriky vyřešit a problém byl spíše v těch mechanických věcech...... Takže různá ta serva buď nahradit nebo se pokusit opravit.....
Dokonce chcípnout ten motor byl docela problém protože se chcípne původně motorovým servem které je v koncových stavech bez odběru,a při zapnutí klíčku se vrací to základní polohy ..... Něco se vyřešilo a něco ještě budu řešit ..... Pro mě bylo podstatné že už se s tím dá lidsky dělat
Tyhle materiály se fakt shánějí špatně takže tě chápu......
Na druhou stranu to jakýkoli zásah do stroje výrazně ulehčí......
Já se vždy snažím toho co nejvíce nahradit nebo předělat na dostupné komponenty..... Ale samozřejmě ne vše jde takto udělat
U kobelka byla elektronika na spuštění světel, pak je tam logika na zpomalení otoče, na druhou rychlost pojezdu a na automatické ubrání plynu při necinnosti...... Vše šlo paradoxně elektriky vyřešit a problém byl spíše v těch mechanických věcech...... Takže různá ta serva buď nahradit nebo se pokusit opravit.....
Dokonce chcípnout ten motor byl docela problém protože se chcípne původně motorovým servem které je v koncových stavech bez odběru,a při zapnutí klíčku se vrací to základní polohy ..... Něco se vyřešilo a něco ještě budu řešit ..... Pro mě bylo podstatné že už se s tím dá lidsky dělat
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Fizz O&K HM5 "Huťák" Pacient II.
Bruntálni výhoda Japonců jdou podklady manuály atd...
Němci jsou pravý opak. Koupí díl, přečíslují, každý půl rok jiný, tabulky náhrad mebo záměn nejsou dostupné... Obdobně to řeším u JungHeinrichu, oni třeba mají prohozené piny na řízení čerpadla atd.
Neopravuj, vyměň nebo kup nový... O&K je vyhlášený kvalitou železa, a problemy s tim interface...
Uvidím kope se s tim dobře. K manuálu už mám nějaký tipy, tak snad bude něco použitelného k dispozici.
Němci jsou pravý opak. Koupí díl, přečíslují, každý půl rok jiný, tabulky náhrad mebo záměn nejsou dostupné... Obdobně to řeším u JungHeinrichu, oni třeba mají prohozené piny na řízení čerpadla atd.
Neopravuj, vyměň nebo kup nový... O&K je vyhlášený kvalitou železa, a problemy s tim interface...
Uvidím kope se s tim dobře. K manuálu už mám nějaký tipy, tak snad bude něco použitelného k dispozici.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23