Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Zelenáč napsal:
"Dyku,tak sa vzdelavaj,aby si sa nezhovadoval .....viacnasobne(2x za jeden vstrek) uz vedeli stare komorkace....tam to bolo riesene primitivne ihlou trysky s otocenym kuzelom."
Tohle slyším poprvé ,které motory to byly? Tím netvrdím že neexistovaly...
"Dyku,tak sa vzdelavaj,aby si sa nezhovadoval .....viacnasobne(2x za jeden vstrek) uz vedeli stare komorkace....tam to bolo riesene primitivne ihlou trysky s otocenym kuzelom."
Tohle slyším poprvé ,které motory to byly? Tím netvrdím že neexistovaly...
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Zelenáču, tlak v regulační komoře, tj. to tvoje nad jehlou, neklesá tak, aby došlo k odpaření vody v palivu. A co teprve ty piezo vstřikovače bez přepadu. Tam tlak neklesá nikdy
Pokud by se tlak v regulační komoře měnil tak výrazně, jak píšeš, nebylo by vůbec možné dodržet rozumné časy otevření a zavření trysky směrem k nižším tlakům v rampě. A i kdyby tam tlak spadl o řád, bude voda pořád kapalná i při 300°C! A na takovou teplotu se kapalina ve vstřikovači nemá šanci ohřát. Stejně tak je nesmyslné argumentovat tím, že se ohřeje při nárustu tlaku ve vstřikovači. K prvotnímu nárustu dojde v čerpadle a ani tam se nijak zvlášť neohřeje. Ve vstřikovači dojde napřed k poklesu a potom k nárustu, z toho pohledu se s teplotou nic neděje. Furt nechápeš, co se mě na té tvojí teorii nezdá?
Pokud by se tlak v regulační komoře měnil tak výrazně, jak píšeš, nebylo by vůbec možné dodržet rozumné časy otevření a zavření trysky směrem k nižším tlakům v rampě. A i kdyby tam tlak spadl o řád, bude voda pořád kapalná i při 300°C! A na takovou teplotu se kapalina ve vstřikovači nemá šanci ohřát. Stejně tak je nesmyslné argumentovat tím, že se ohřeje při nárustu tlaku ve vstřikovači. K prvotnímu nárustu dojde v čerpadle a ani tam se nijak zvlášť neohřeje. Ve vstřikovači dojde napřed k poklesu a potom k nárustu, z toho pohledu se s teplotou nic neděje. Furt nechápeš, co se mě na té tvojí teorii nezdá?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
DYKu, jeden aspekt o kterém se moc neví - všechny tyhle piezo a elmag. hejblata a řídící jednotky potřebují pro správnou funkci kvalitní dodávku el.energie.
Žárovkám, ventilátorům a podobným zařízením je to jedno, obsluze vstřikovačů nikoliv. Problém s cr může být klidně v slabé baterce.
Bosch vstřiky se samozřejmě repasují - mění se u nich špičky jehly a další komponenty dle uvážení toho matlala co to na Ostravsku provozuje ve velkém.
Proč matlal a co mi poslal za vstřiky zas jindy, nebudu fušovat Otovi do řemesla.
Žárovkám, ventilátorům a podobným zařízením je to jedno, obsluze vstřikovačů nikoliv. Problém s cr může být klidně v slabé baterce.
Bosch vstřiky se samozřejmě repasují - mění se u nich špičky jehly a další komponenty dle uvážení toho matlala co to na Ostravsku provozuje ve velkém.
Proč matlal a co mi poslal za vstřiky zas jindy, nebudu fušovat Otovi do řemesla.
Něco nejde? Je třeba tvrdit: "mě to nejde"
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Vždy se najde někdo kdo to dokáže.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
To je matlal co to nechává dělat v polsku v nějaké pochybné garáži. Taky máme, vykoupené naštěstí ne vlastní peněženkou, zkušenosti. Ale to je na jinou debatu.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Chobotku,fakt nechapem,co sa ti nezda.Ten piezo som este nestihol rozobrat(bol som nedavno vytahovat zapecene a zobral som nefunkcne na pitvu) tak neviem ako funguje,ale elmag. funguje ako vravim.Neviem,ci si niekedy videl ten vstrek rozobraty na vlastne oci,alebo si nejaky cistil,ale ak ano,musel si vidiet,kolko bordelu z toho vyjde pri cisteni.Ten bordel je karbon a ten vznika pri vysokej teplote .
Jasne,ze sa nafta v cerpadle neohrieva a ja to nikde netvrdim.Ohrieva sa az v tej regulacnej komore,ked sa uz ideme vyjadrovat ucene ...skratka,ohrieva sa v priestore nad ihlou.A ohrieva sa z dovodu,ze sa tam cyklicky meni tlak,prave z dovodu,ze tu komoru striedavo otvara a zatvara elmag. ventilok.Takze tam skokovo narasta a straca sa tlak a tym padom sa tam zvysuje teplota.Ktoru ale odvadza telo vstrekovaca cez medenu podlozku do hlavy,ktora je chladena.Ako som dal primer ten motor,kde je teplota vo valci cez 700C,ale valec zvonku 700 nema,kedze je chladeny.Je to skratka tak,ako ked ti v hrnci prihori mlieko.To ma sice 100C,ale na spodku hrnca je vrstvicka tepla napr. 200.A ta prihori.
Prave preto,ze sa tlak nad ihlou meni tak vyrazne,je umoznene okamzite otvorenie,ci zavrenie ihly.Neviem odkial si zobral znizenie tlaku v rampe ,sak cerpadlo do nej tlaci stale a tak je tam tlak furt rovnaky.Alebo spadne (podla toho pana co si citoval) o nejakych 100 bar,ale ani to sa mi nezda.Alebo moze spadnut pri zastavenom motore vplyvom netesneho regulacneho ventilu,ci netesnych ovladacich ventilkoch v tryskach.Cerpadlo do railu stale tlaci prebytok nafty a regulator sa stara o rovnaky tlak v rampe.Je prave dolezite,aby tlak nad ihlou usiel okamzite,aby nasledne okamzite tlak spod ihly pretlacil silu pruziny a umoznil vstreknutie nafty.Rovnako skokovo musi pri zavreti ovladacieho ventilu tlak nad ihlou narast,aby pomohol pruzine ihlu okamzite zavret.A to sa musi udiat rychlo....za par mikrosekund.
Voda ohriata nad 100 C pri vysokom tlaku nevrie....akonahle tlak znizis,vykypi za tvorenia mnozstva pary a rovnako sa to deje v tryske,ked nad ihlou ten tlak spadne.
Fyzika mozno z 9tej triedy.
Duchodce,neviem ktore motory to boli....mozno stara 706ka,alebo multikara....my sme tie trysky pouzivali v stabilakoch na generatoroch v hore.Menej to dymilo.Princip je ten,ze spodok ihly mal tvar kuzela so zakladnou naspodku....akoby si na kuzel postavil ihlu.Takze pri vstreknuti podvihlo ihlu,zacala vstrekovat cez dierku okolo vrcholu toho kuzela,ako narastal tlak tak dvihalo ihlu vyssie az spodok kuzela zapchal dierku v tryske,tlak skokovo narastol az ten kuzel ihla podvihla nad dierku a cez otvorenu dierku sa vstrekla hlavna davka paliva.Vyhoda toho bola,ze prva mensia davka zahorela s prebytkom vzduchu,rychlost virenia v komorke sa riadne zvysila a do toho viru sa vstrekla hlavna davka,ktora sa v tom horiacom vire lepsie premiesala so vzduchom a tak z rovnakeho mnozstva paliva vyrazili viac vykonu pri mensom dymeni.Uz nepametam ako sa to vola ucene...my sme to volali prdlavka podla zvuku.
Bouraci,problem s repasmi je hlavne ten,ze ''majstri'' zozenu lacne aftermarketove nahrazky a potom to nefunguje ako ma.Asi preto firma bosch zakazuje tieto repasy.Aspon teda u nas.Najhorsie je,ze aj ked kupis akoze overenu znacku,aj tak to moze byt smejd vyrabany niekde v prdeli,len pekne zabaleny a so ''spravnym'' znacenim.....vlastna skusenost.Z 10tich novych znackovych trysiek nesikali iba 3.A blbe sa to reklamuje.Preto to mechanici nechcu robit a radsej siahnu po novom kompletnom vstrekovaci.Len zas ked zakaznik pocuje,ze 400e za jeden.......
Jasne,ze sa nafta v cerpadle neohrieva a ja to nikde netvrdim.Ohrieva sa az v tej regulacnej komore,ked sa uz ideme vyjadrovat ucene ...skratka,ohrieva sa v priestore nad ihlou.A ohrieva sa z dovodu,ze sa tam cyklicky meni tlak,prave z dovodu,ze tu komoru striedavo otvara a zatvara elmag. ventilok.Takze tam skokovo narasta a straca sa tlak a tym padom sa tam zvysuje teplota.Ktoru ale odvadza telo vstrekovaca cez medenu podlozku do hlavy,ktora je chladena.Ako som dal primer ten motor,kde je teplota vo valci cez 700C,ale valec zvonku 700 nema,kedze je chladeny.Je to skratka tak,ako ked ti v hrnci prihori mlieko.To ma sice 100C,ale na spodku hrnca je vrstvicka tepla napr. 200.A ta prihori.
Prave preto,ze sa tlak nad ihlou meni tak vyrazne,je umoznene okamzite otvorenie,ci zavrenie ihly.Neviem odkial si zobral znizenie tlaku v rampe ,sak cerpadlo do nej tlaci stale a tak je tam tlak furt rovnaky.Alebo spadne (podla toho pana co si citoval) o nejakych 100 bar,ale ani to sa mi nezda.Alebo moze spadnut pri zastavenom motore vplyvom netesneho regulacneho ventilu,ci netesnych ovladacich ventilkoch v tryskach.Cerpadlo do railu stale tlaci prebytok nafty a regulator sa stara o rovnaky tlak v rampe.Je prave dolezite,aby tlak nad ihlou usiel okamzite,aby nasledne okamzite tlak spod ihly pretlacil silu pruziny a umoznil vstreknutie nafty.Rovnako skokovo musi pri zavreti ovladacieho ventilu tlak nad ihlou narast,aby pomohol pruzine ihlu okamzite zavret.A to sa musi udiat rychlo....za par mikrosekund.
Voda ohriata nad 100 C pri vysokom tlaku nevrie....akonahle tlak znizis,vykypi za tvorenia mnozstva pary a rovnako sa to deje v tryske,ked nad ihlou ten tlak spadne.
Fyzika mozno z 9tej triedy.
Duchodce,neviem ktore motory to boli....mozno stara 706ka,alebo multikara....my sme tie trysky pouzivali v stabilakoch na generatoroch v hore.Menej to dymilo.Princip je ten,ze spodok ihly mal tvar kuzela so zakladnou naspodku....akoby si na kuzel postavil ihlu.Takze pri vstreknuti podvihlo ihlu,zacala vstrekovat cez dierku okolo vrcholu toho kuzela,ako narastal tlak tak dvihalo ihlu vyssie az spodok kuzela zapchal dierku v tryske,tlak skokovo narastol az ten kuzel ihla podvihla nad dierku a cez otvorenu dierku sa vstrekla hlavna davka paliva.Vyhoda toho bola,ze prva mensia davka zahorela s prebytkom vzduchu,rychlost virenia v komorke sa riadne zvysila a do toho viru sa vstrekla hlavna davka,ktora sa v tom horiacom vire lepsie premiesala so vzduchom a tak z rovnakeho mnozstva paliva vyrazili viac vykonu pri mensom dymeni.Uz nepametam ako sa to vola ucene...my sme to volali prdlavka podla zvuku.
Bouraci,problem s repasmi je hlavne ten,ze ''majstri'' zozenu lacne aftermarketove nahrazky a potom to nefunguje ako ma.Asi preto firma bosch zakazuje tieto repasy.Aspon teda u nas.Najhorsie je,ze aj ked kupis akoze overenu znacku,aj tak to moze byt smejd vyrabany niekde v prdeli,len pekne zabaleny a so ''spravnym'' znacenim.....vlastna skusenost.Z 10tich novych znackovych trysiek nesikali iba 3.A blbe sa to reklamuje.Preto to mechanici nechcu robit a radsej siahnu po novom kompletnom vstrekovaci.Len zas ked zakaznik pocuje,ze 400e za jeden.......
Naposledy upravil(a) zelenac dne pon bře 21, 2022 9:38 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Bourači, co co? o mě? Nebo to je jinej Ota?
Když by Jsi chtěl fušovat, potřeboval bych vyměnit žhavičky na Peťanovi. Vstřiky jsou cajk. Ale jak je chladno tak to prej málo žhaví. Psal to nějakej počítač. Jinak co ten pán našel ten špatnej černej a stříbrnej váleček to chodí jako hutě za 5,8l/100km. A tahá to jak tlustej špagát. Ale jak je pod nulou moc se mu nechce po 14 dnech stání v garáži nastartnout. Mechanik když jsem u něj byl povídal, že je to na žhavičky pitomej motór. Vzal takovou vysunovací trubičku, na konci sklíčko. Otevřel haubnu, nasoukal to sklíčko někam až k palubce a povídal, tuhle ty čumbrky co skoro nejsou vidět jsou ty žhavičky. No a stává se, že se tam až takhle vzadu utrhnou. A to je pak peklo. Zatím jezdi.
Když by Jsi chtěl fušovat, potřeboval bych vyměnit žhavičky na Peťanovi. Vstřiky jsou cajk. Ale jak je chladno tak to prej málo žhaví. Psal to nějakej počítač. Jinak co ten pán našel ten špatnej černej a stříbrnej váleček to chodí jako hutě za 5,8l/100km. A tahá to jak tlustej špagát. Ale jak je pod nulou moc se mu nechce po 14 dnech stání v garáži nastartnout. Mechanik když jsem u něj byl povídal, že je to na žhavičky pitomej motór. Vzal takovou vysunovací trubičku, na konci sklíčko. Otevřel haubnu, nasoukal to sklíčko někam až k palubce a povídal, tuhle ty čumbrky co skoro nejsou vidět jsou ty žhavičky. No a stává se, že se tam až takhle vzadu utrhnou. A to je pak peklo. Zatím jezdi.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Zelenáču, ta fyzika 9. třídy tady evidentně nestačí, ale ještě to nevzdám. Nikoho jsem necitoval, ale jestli myslíš pana Bernouliho, tak klesá tlak na cestě k trysce přibližně o 100bar. Tedy v rampě sice je stále stejný tlak, ale směrem k trysce při otevřeném vstřikovači klesá. Podobně jako je na konci zahradní hadice stejný tlak jako za kohoutkem pouze v okamžiku, kdy je ta hadice na konci zavřená. Jakmile začneš zalévat, tlak na konci klesne.
Jestli tě správně chápu, tvrdíš že nafta ve vstřikovači se ohřívá vlivem změn tlaku. Toto rozporuju, nafta je kapalina a její ohřev vlivem tlakovým změn je zanedbatelný, víc udělají vibrace a to, jak ji škrtíš na malých otvorech. Navíc nafta z toho prostoru neustále postihovaného změnami tlaku odtéká přepadovým kanálem a je nahrazovaná naftou novou. Ještě jsou tam jiní páni, taková dvojice Joule-Thomson říká, jak se palivo ohřeje při průchodu tryskou vstřikovače a že to je klidně 300°C, jenomže tady už jsme se shodli, že tato část stejně shoří. Čísla ber s rezervou, podle typu vstřikovací soustavy se mohou lišit.
Chápu, že biosložky mají výrazný vliv na tvorbu esterů, aditiva a maziva na tvorbu karboxylátů, pokud zreagují s vodou, asi z toho může nějaká nepěkná kyselina být. Jenom mi není jasné, proč do toho taháš tu skupenskou přeměnu.
Tomáši, kdysi jsem se byl podívat tady: https://dieseltest.com/
Ten dobrý člověk, co jsem ho doprovázel nevládnul zahraničními řečmi, tak jsem mu překládal. Pan majitel nás na několik dní zavřel do dílny, dostali jsme literaturu a zkušeného mechanika a repasovali jsme na jeho zařízeních vstřiky. Ta stolice není zas tak drahá, práce je to pěkná, čistá, s trochou pečlivosti jsou výsledky zaručeny. To kdyby jsi chtěl vlastní matlálnu
Jestli tě správně chápu, tvrdíš že nafta ve vstřikovači se ohřívá vlivem změn tlaku. Toto rozporuju, nafta je kapalina a její ohřev vlivem tlakovým změn je zanedbatelný, víc udělají vibrace a to, jak ji škrtíš na malých otvorech. Navíc nafta z toho prostoru neustále postihovaného změnami tlaku odtéká přepadovým kanálem a je nahrazovaná naftou novou. Ještě jsou tam jiní páni, taková dvojice Joule-Thomson říká, jak se palivo ohřeje při průchodu tryskou vstřikovače a že to je klidně 300°C, jenomže tady už jsme se shodli, že tato část stejně shoří. Čísla ber s rezervou, podle typu vstřikovací soustavy se mohou lišit.
Chápu, že biosložky mají výrazný vliv na tvorbu esterů, aditiva a maziva na tvorbu karboxylátů, pokud zreagují s vodou, asi z toho může nějaká nepěkná kyselina být. Jenom mi není jasné, proč do toho taháš tu skupenskou přeměnu.
Tomáši, kdysi jsem se byl podívat tady: https://dieseltest.com/
Ten dobrý člověk, co jsem ho doprovázel nevládnul zahraničními řečmi, tak jsem mu překládal. Pan majitel nás na několik dní zavřel do dílny, dostali jsme literaturu a zkušeného mechanika a repasovali jsme na jeho zařízeních vstřiky. Ta stolice není zas tak drahá, práce je to pěkná, čistá, s trochou pečlivosti jsou výsledky zaručeny. To kdyby jsi chtěl vlastní matlálnu
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Kua, Láďo ty seš jak encyklopedie a co nevíš, to vyštracháš někde na netu, i když to neumí vyštrachat ani Google!
Za pravdu je různá sazba – jednou pomník, jindy vazba. Kdo ji řekne dřív než včas, tomu pravda zlomí vaz. (KHB)
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
Je naivní očekávat dnes od médií pravdu a relevantní informace. Kdo má potřebu věřit, má jít do kostela, a ne poslouchat televizi.
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Nafta ma splnat nejaku normu, a cim novie auto tym vecsia sanca zesato pokasle. Lebo je vyzadovana vecsia presnost jednotlivych dielov.
Navyse na pumpe predavaju zimnu naftu. Cize robitnejake pokusy s benziom za to urcite nestoji pokial ide o novsie rocniky.
No kupil drahe auto a nema 400E na vstrek? Mal kupit atmosferu bez egr a turba a nemusi riesit take veci. Z bodi A do bodu B ho donesie, oco13 by vedel hovorit, hlavne ze to jazdi.
Navyse ved dizel usetri na palive ved jazdi za 5l,tak ze useyrene prachy moze atrcit do tych vstrekovacou.
Okrem toho necj si zisti na kolko je projektovane auto. Moje ma podla vyrobcu zivotnost 8r a 120tkm. Tak kazdy vie co ho caka.
Navyse na pumpe predavaju zimnu naftu. Cize robitnejake pokusy s benziom za to urcite nestoji pokial ide o novsie rocniky.
No kupil drahe auto a nema 400E na vstrek? Mal kupit atmosferu bez egr a turba a nemusi riesit take veci. Z bodi A do bodu B ho donesie, oco13 by vedel hovorit, hlavne ze to jazdi.
Navyse ved dizel usetri na palive ved jazdi za 5l,tak ze useyrene prachy moze atrcit do tych vstrekovacou.
Okrem toho necj si zisti na kolko je projektovane auto. Moje ma podla vyrobcu zivotnost 8r a 120tkm. Tak kazdy vie co ho caka.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Chobotku,ten dobry clovek co som od neho chytal rozumy mi to takto vysvetlil a ja nemam dovod mu neverit.Dal som to info len preto,aby si majitelia novych aut nedosrali palivovu sustavu benzinom s pridavkom biosraciek.Kedze ja ten benzin (bez biosraciek)+ trocha oleja pouzivam v autach roky a u niektorych tahacov je to priam v navode,tak som napisal,ze je rozdiel medzi benzinom a benzinom.
Spravne chapes,ze nafta vo vstrekovaci sa ohrieva vplyvom zmeny tlaku...teda,jeho skokovym narastom.Zas ta fyzika.Proste,musis ten skokovy narast tlaku prirovnat k uderu.A co vznika uderom?Vznika pohybova energia plus teplo .Alebo chces povedat,ze sa hydraulicky system napr.bagra neohrieva?A to je tam mizerny tlak a o niekolko radov mensia frekvencia striedania tlaku.
Skupensku premenu do toho taham preto,lebo je to fakt.Neviem uz,ako to popisat inak.Skusim takto.....naplnis vodou ocelovu flasu az po okraj.Hodis ju do ohna.Tvori sa tam tlak a nieje tam miesto pre paru a tak sa tam ziadna netvori.A ked tlak neunosne narastie,flasu roztrhne a voda ohriata na 300C sa okamzite zmeni na paru.
Neber to tak,ze z tej trysky sa pari ako z lokomotivy ....proste,nejaka molekula vody sa zmeni na paru,ta zreaguje s tymi srackami co pises,v relativne chladnom palive znova skondenzuje na vodu ale uz ako zieravina,tu znova nasaje cerpadlo a natlaci ju do trysky.....
Odpadova nafta z trysky nejde do nadrze vsetka,ale cast sa vracia do cerpadla,kedze ma vyssi tlak ako je tlak v sacej rurke z nadrze.Takze ta sracka sa vlastne toci na ceste cerpadlo-tryska....a reaguje aj s castou ihly,s ktorou by teoreticky nemala byt v styku.
Atlan,ten kto kupi nove drahe auto nemusi riesit,ci vstrekovac stoji 400e,lebo na novom aute a dobrej nafte ten vstrekovac vydrzi.Riesi to ten,ktory si to auto kupi ako ojazdene za ''paradnu'' cenu,co je system CR,alebo PD vobec netusi(ako tu niektori mudrlanti) a potom sa divy ....sak /kua,tryska do feldy stiji dvacku a tito pytaju tolko/ ?
Ale aj u novsich aut,ked pozeram,ako majitel draheho fara pride na vymenu oleja v automate k mlademu a tam sa dozvie,ze aby masina vymenila ten olej komplet,musi sa ho minut zo 30-40 litrov .Okamzite nasleduje odpoved.../ste drahi,mne kamarat v znackovom servise nalial max 5 litrov oleja a ja som myslel,ze budete lacnejsi/.... .Toz,asi tolko k prachatym majitelom novych aut....A majitelia ojazdeniek povodne kostujucich raketu si vobec neuvedomuju,co kupou takej masiny riskuju a kolko ich bude stat servis.
Vyborne to riesi oco ...aj ja.Najradsej sa vozim mojim 60 rocnym ''gazousom'',ako osobak mam stareho pasata 4kolu,manzelina feldu,kde sa kazdy oskrety blatnik,ci naraznik riesi mavnutim ruky.....proste,aby ma to doviezlo z bodu a do bodu b.Nechapem potrebu mat novy osobak,na ktorom najazdim tyzdenne 10km.
No,pauza skoncila,frcim dalej.
Spravne chapes,ze nafta vo vstrekovaci sa ohrieva vplyvom zmeny tlaku...teda,jeho skokovym narastom.Zas ta fyzika.Proste,musis ten skokovy narast tlaku prirovnat k uderu.A co vznika uderom?Vznika pohybova energia plus teplo .Alebo chces povedat,ze sa hydraulicky system napr.bagra neohrieva?A to je tam mizerny tlak a o niekolko radov mensia frekvencia striedania tlaku.
Skupensku premenu do toho taham preto,lebo je to fakt.Neviem uz,ako to popisat inak.Skusim takto.....naplnis vodou ocelovu flasu az po okraj.Hodis ju do ohna.Tvori sa tam tlak a nieje tam miesto pre paru a tak sa tam ziadna netvori.A ked tlak neunosne narastie,flasu roztrhne a voda ohriata na 300C sa okamzite zmeni na paru.
Neber to tak,ze z tej trysky sa pari ako z lokomotivy ....proste,nejaka molekula vody sa zmeni na paru,ta zreaguje s tymi srackami co pises,v relativne chladnom palive znova skondenzuje na vodu ale uz ako zieravina,tu znova nasaje cerpadlo a natlaci ju do trysky.....
Odpadova nafta z trysky nejde do nadrze vsetka,ale cast sa vracia do cerpadla,kedze ma vyssi tlak ako je tlak v sacej rurke z nadrze.Takze ta sracka sa vlastne toci na ceste cerpadlo-tryska....a reaguje aj s castou ihly,s ktorou by teoreticky nemala byt v styku.
Atlan,ten kto kupi nove drahe auto nemusi riesit,ci vstrekovac stoji 400e,lebo na novom aute a dobrej nafte ten vstrekovac vydrzi.Riesi to ten,ktory si to auto kupi ako ojazdene za ''paradnu'' cenu,co je system CR,alebo PD vobec netusi(ako tu niektori mudrlanti) a potom sa divy ....sak /kua,tryska do feldy stiji dvacku a tito pytaju tolko/ ?
Ale aj u novsich aut,ked pozeram,ako majitel draheho fara pride na vymenu oleja v automate k mlademu a tam sa dozvie,ze aby masina vymenila ten olej komplet,musi sa ho minut zo 30-40 litrov .Okamzite nasleduje odpoved.../ste drahi,mne kamarat v znackovom servise nalial max 5 litrov oleja a ja som myslel,ze budete lacnejsi/.... .Toz,asi tolko k prachatym majitelom novych aut....A majitelia ojazdeniek povodne kostujucich raketu si vobec neuvedomuju,co kupou takej masiny riskuju a kolko ich bude stat servis.
Vyborne to riesi oco ...aj ja.Najradsej sa vozim mojim 60 rocnym ''gazousom'',ako osobak mam stareho pasata 4kolu,manzelina feldu,kde sa kazdy oskrety blatnik,ci naraznik riesi mavnutim ruky.....proste,aby ma to doviezlo z bodu a do bodu b.Nechapem potrebu mat novy osobak,na ktorom najazdim tyzdenne 10km.
No,pauza skoncila,frcim dalej.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Zeptám se možná naivně, ale u starých rotaček způsobuje nekvalita paliva údajně to, že se mechanické díly špatnou mazivostí přidírají... ? Je to i u commonrailu ?
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Ano, je.
Zelenáč, nemusíš to zkoušet popisovat nějak jinak, spíš zkus popsat, v které části vstřikovače k tomu jevu podle tebe, případně podle toho dobrého člověka, co jsi od něj chytal rozumy, dochází. Nebo doplň nějaké to číslo k "relativně chladnému palivu". Ono ani tak nedává smysl, aby se horká, velmi stlačená trocha vody po uvolnění tlaku odpařila a pak v tom, relativně chladnému palivu znovu zkondenzovala. To má to okolní palivo mít jinou teplotu než kapka vody v něm? Všechny ty objemy paliva ve vstřikovači jsou z ohledem na povrchy, které omývají velmi malé. Nedá se tedy čekat, že by docházelo k nějakému výraznému lokálnímu přehřívání, které by se neprojevilo zvýšením teploty celého vstřikovače.
Odkýval jsi kavitaci. Dobře, v případě 30% benzínu v naftě by musely existovat okamžiky, kdy je vstřikovač plný bublin. Tyhle bubliny ničemu nevadí? Nevadí, že to úplně rozhodí tlakové poměry v jeho jednotlivých částech? Vždyť po odpaření objem vzroste a těmi kalibrovanými otvory musí najednou projít množství tekutiny, které se tam najednou "objevilo". Třeba to nakonec začne dávat smysl. Jaké vstřikovače používají motory, kde je do nafty doporučeno přidávat benzín?
Zelenáč, nemusíš to zkoušet popisovat nějak jinak, spíš zkus popsat, v které části vstřikovače k tomu jevu podle tebe, případně podle toho dobrého člověka, co jsi od něj chytal rozumy, dochází. Nebo doplň nějaké to číslo k "relativně chladnému palivu". Ono ani tak nedává smysl, aby se horká, velmi stlačená trocha vody po uvolnění tlaku odpařila a pak v tom, relativně chladnému palivu znovu zkondenzovala. To má to okolní palivo mít jinou teplotu než kapka vody v něm? Všechny ty objemy paliva ve vstřikovači jsou z ohledem na povrchy, které omývají velmi malé. Nedá se tedy čekat, že by docházelo k nějakému výraznému lokálnímu přehřívání, které by se neprojevilo zvýšením teploty celého vstřikovače.
Odkýval jsi kavitaci. Dobře, v případě 30% benzínu v naftě by musely existovat okamžiky, kdy je vstřikovač plný bublin. Tyhle bubliny ničemu nevadí? Nevadí, že to úplně rozhodí tlakové poměry v jeho jednotlivých částech? Vždyť po odpaření objem vzroste a těmi kalibrovanými otvory musí najednou projít množství tekutiny, které se tam najednou "objevilo". Třeba to nakonec začne dávat smysl. Jaké vstřikovače používají motory, kde je do nafty doporučeno přidávat benzín?
Všechno, co se může pokazit... nás poučí.
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
„Copak si myslíte, že pánem výroby je ředitel? I toto, pánem výroby je poptávka.”
Re: Multicar M22 asi zle cerpadlo
Jaká je aktuální cena nafty na Slovensku? Ve čtvrtek tam jedu tak jestli tankovat v česku nebo až na Slovensku? Předem dík za informaci.
Není problém to vymyslet složitě,ale jednoduše./Kalašnikov/
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Myslim,ze to nema cenu .Ale skusim este raz.Uz mam fajront,tak mam cas.Takze k tomu javu dochadza podla toho obrazku co si dal v priestore nad ihlou,konkretne za komorkou kde posobi tlak co zabranuje ihle otvorit.Za prepustacim kanalikomNa tom obrazku je ta komorka oznacena cervenou ciarou pod holendrom privodu nafty.Tam je rovnaky tlak,ako je pod ihlou,plus sila pruziny na ihle dohromady zabranuju ihle v pohybe.Akonahle privedies napetie do cievky,ta pritiahne jadro ktore ma na konci kuzel,alebo gulicku,ta otvori prepadovy kanalik,ktorym ujde tlak z tej komorky,kedze dierka v kanaliku ma vecsi priemer ako dierka ktorou sa privadza tlak z railu.Takze tlak v tej komorke zmizne,tlak pod ihlou prekona silu pruziny na ihle a zacne vstrekovanie.Privod napetia riadiacka prerusi,pruzina nad jadrom cievky natlaci jadro na kanalik,ten sa zavre a tlak v tej komorke skokovo narastie....akoby si tam jebol miniaturnym kladivkom.Takze tlaky nad a pod ihlou sa vyrovnaju a tlak pruziny ihlu zavre,ako pri klasickom vstrekovaci.No a to sa opakuje celkom rychlo...ked si vezmeme 2k otacok motora,:2 =1000 za minutu,takze16 za sekundu,dajme pri tych otackach napr. 4 impulzy na jedno vstreknutie a vidime,ze je to zhruba 64 klepnuti toho ventilku a 64 narastov a znizeni tlaku za sekundu....celkom ficak,ne?Kedze zakon o zachovani energie este nik neochcal,tak energia tych klepnuti niekde musi byt.A aj je....vo vyvine tepla .Len si to teplo nesmies predstavovat na nejakej velkej ploche.....bavime sa o milimetroch kubickych. Ale aj na takej malej ploske vznika teplo...akurat ho okamzite pohlcuje mnozstvo paliva a hmota tela trysky,ktora je ochladzovana zvonku.
Ak ti nedava zmysel,ze sa voda ohriata na napr 200 C a stlacena na 1000 bar po uvolneni tlaku okamzite neodpari,tak si ani nejdem drat ukazovak stlacanim klaves .
...nejake to cislo k relativne chladnemu palivu.....nuz,vezmime si,ze z prepadu vytlaci napr 10mm3 nafty.Keby tam bolo 20%(=2 mm3) benzinu a ten by obsahoval napr 1 promile rozpustenej vody...takze 0.002mm3,ktora sa pri znizeni tlaku v komorke zmeni na paru,prefukne kanalikom a pri styku s relativne chladnou(80C) naftou v priestore ventilku a jadra cievky znova zkondenzuje na vodu(nikdy si nepalil chlast ?).Lenze ta para uz medzitym stihla zreagovat s karbonom,plus tymi chemikaliami co si spominal.Nasledne ju cerpadlo znova nasaje odbockou zo spiatocky....no a po par desiatkach milionoch cyklov sa to prejavi na matnych(vyzratych) povodne lapovanych ploskach cerpadla, ventilkov, ihle.....a teda netesnych.
Myslim si,ze aj benzin kondenzuje rovnako,lebo som nikdy nezaznamenal nejake bublinky a priznam sa,ze som nad tym nikdy neuvazoval.Mas pravdu,muselo by sa to prejavit.Ale nie na rozhodenych pomeroch,lebo ta para vznika az za prepustacim kanalikom(takze ziadne kalibrovane otvory),ale prejavila by sa zavzdusnenim cerpadla.
Takze to promile pary musi pri styku s radovo vecsim mnozstvom chladneho paliva znova skondenzovat na kvapalinu,kym sa dostane do cerpadla.Keby nebola cast spetneho potrubia odklonena spet do cerpadla,tak by tie bublinky ani nevadili,aj keby nekondenzovali.
Fakt netusim ake vstrekovace pouzivaju motory,kde je doporucovany pridavok benzinu....na volve som mal milion km,na dafe 1.2 miliona na skanci mam 600k
km,(plus dalsie tahace po 100-150kkm,ale tie neratam,lebo to boli stare sunky),ale ani na jednom nikdy neboli vstrekovace vonku.Nikdy som si na nich nevsimol znacku.
Ak ti nedava zmysel,ze sa voda ohriata na napr 200 C a stlacena na 1000 bar po uvolneni tlaku okamzite neodpari,tak si ani nejdem drat ukazovak stlacanim klaves .
...nejake to cislo k relativne chladnemu palivu.....nuz,vezmime si,ze z prepadu vytlaci napr 10mm3 nafty.Keby tam bolo 20%(=2 mm3) benzinu a ten by obsahoval napr 1 promile rozpustenej vody...takze 0.002mm3,ktora sa pri znizeni tlaku v komorke zmeni na paru,prefukne kanalikom a pri styku s relativne chladnou(80C) naftou v priestore ventilku a jadra cievky znova zkondenzuje na vodu(nikdy si nepalil chlast ?).Lenze ta para uz medzitym stihla zreagovat s karbonom,plus tymi chemikaliami co si spominal.Nasledne ju cerpadlo znova nasaje odbockou zo spiatocky....no a po par desiatkach milionoch cyklov sa to prejavi na matnych(vyzratych) povodne lapovanych ploskach cerpadla, ventilkov, ihle.....a teda netesnych.
Myslim si,ze aj benzin kondenzuje rovnako,lebo som nikdy nezaznamenal nejake bublinky a priznam sa,ze som nad tym nikdy neuvazoval.Mas pravdu,muselo by sa to prejavit.Ale nie na rozhodenych pomeroch,lebo ta para vznika az za prepustacim kanalikom(takze ziadne kalibrovane otvory),ale prejavila by sa zavzdusnenim cerpadla.
Takze to promile pary musi pri styku s radovo vecsim mnozstvom chladneho paliva znova skondenzovat na kvapalinu,kym sa dostane do cerpadla.Keby nebola cast spetneho potrubia odklonena spet do cerpadla,tak by tie bublinky ani nevadili,aj keby nekondenzovali.
Fakt netusim ake vstrekovace pouzivaju motory,kde je doporucovany pridavok benzinu....na volve som mal milion km,na dafe 1.2 miliona na skanci mam 600k
km,(plus dalsie tahace po 100-150kkm,ale tie neratam,lebo to boli stare sunky),ale ani na jednom nikdy neboli vstrekovace vonku.Nikdy som si na nich nevsimol znacku.
Re: Kde tankujete - kvalita nafty, benzínu
Čtu ,ale nevím kde je problém.
U trysek vstřikovačů dochází úsadám z nafty . Jehly jsou často opatlané od nové trysky je na pohled viditelný dost často váznou tím se mění časovaní vstříknutí paliva dokonce dochází špatnému uzavření. Trysky když chci udržet funkční tak je přelapuji, Protáhnu otvory drátkem bývají zanesené
Teplota vznícení nafty je 220 °C Benzin 220°C
benzín s naftou dnes špatně mažou pro staré motory, pouze to zlepší start. Kroutící moment zvyšuje něco jiného radši to tu nebudu psát motory dostávají dost zabrat.
Benzin je těkavější když je špatně rozprášen rychleji se přeměňuje plynné páry než nafta.
U dieselu je o tom mít dobře rozprášenou naftu .
U trysek vstřikovačů dochází úsadám z nafty . Jehly jsou často opatlané od nové trysky je na pohled viditelný dost často váznou tím se mění časovaní vstříknutí paliva dokonce dochází špatnému uzavření. Trysky když chci udržet funkční tak je přelapuji, Protáhnu otvory drátkem bývají zanesené
Teplota vznícení nafty je 220 °C Benzin 220°C
benzín s naftou dnes špatně mažou pro staré motory, pouze to zlepší start. Kroutící moment zvyšuje něco jiného radši to tu nebudu psát motory dostávají dost zabrat.
Benzin je těkavější když je špatně rozprášen rychleji se přeměňuje plynné páry než nafta.
U dieselu je o tom mít dobře rozprášenou naftu .