Tatra

Moderátoři: rezis, Leo

Zpráva
Autor
ibanez5
Příspěvky: 1661
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Tatra

#211 Nový příspěvek od ibanez5 »

Já taky s T815 T2 10 v bez turba s tandemem rozjezd na velkou 2, pak velká 3 malá 4 a po půlkách nahoru, ale to bylo po asfaltě s 44t celkovou. Ale v těžkém terénu i malá 1. Jinak to je origo sklopka a s tou rychlostí mi to připadá stejné jako píše Palo sk.
Loni jsem jel se soupravou s Třince do Libiny u Šumperka. To byla sranda jak před Olomocem, před těma tunelama v pravým pruhu na malou 3 a kolem mě naložené kamiony jenom svištěly, to jsem se normálně smál :smich: :smich: :smich: hold doba už je jinde. Už jsou ty auta na soupravy slabé. :smich: :smich: :smich:
Ale zase když jedu do světa,vezmu brašnu nabalím klíče, náhradní cívku( kvůli synchronizované převodovce ) a vždycky dojedu ;-)
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

pavel sk
Příspěvky: 13436
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Tatra

#212 Nový příspěvek od pavel sk »

Kolega co mal Tatru lesovoz klasika dlhy razvor na dupliakoch, tak popred mna uhanal 90-95km/h ako nic. Ale v stupaniach som ho furt dobehol a tlacil pred sebou. Kde on musel prebyt na velku4- mala 4, tak ja som isiel mala5 -velka4 s rezervou na plyne a . V robote mame dve agrovky origo a tie oproti tej mojej tiez uhanaju tiez okolo 90km/h po cestach. V tych prevodovkach bolo vela rozdielov v stupnovani.

ibanez5
Příspěvky: 1661
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Tatra

#213 Nový příspěvek od ibanez5 »

Máš recht. Myslím,že byly 3 druhy sestupů. Převodovky byly podle mě stejné. Jenom byl synchron a bez synchron. Bez synchron je lepší, akorát ted s tím mladí neumí, tak hodně dopravců mění kvůli tomu převodovky, aby aspon jezdili s Tatrou. Jinak je to pro ně potupa :-/ :-/ :-/ jezdit s Tatrou.Vesměs chcou všichni automaty a nejraději nějaké PVC :vysmech:
Ale to jsem odbočil. Ještě je rozdíl mezi balonáma a tuplakáma. Balon je má myslím větší obvod.
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

pavel sk
Příspěvky: 13436
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Tatra

#214 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja som mal polky synchonizovane. Prevodovka ako keby ani synchron nemala. Bez medziplynu to neslo a neviem si to ani predstavit. Hold som bol odchovany na V3S a skusil som si predtym ako som isiel na 815 aj T 148. T 148 bol Caddilac 8) Uz mozem len spominat :)

ibanez5
Příspěvky: 1661
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Tatra

#215 Nový příspěvek od ibanez5 »

Jo 148 na té jsem před 17 rokama začínal. A zatím žádné auto nebylo v terénu lepší 8) ,
148 měla synchrizovanou převodovku,bez posilovače,ale půlky synchronizované nebyly,čili jse mělo správně řadit třeba malá 3 , neutrál,přehodit velkou a zase zpět na 3 . A 815 měla bez synchronu převodovku,ale půlky byly synchronizované... Pak už byla synchronizovaná i převodovka... ...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Uživatelský avatar
Chose11
Příspěvky: 8325
Registrován: sob úno 04, 2012 8:45 pm
Bydliště: Rychnov na Moravě

Re: Tatra

#216 Nový příspěvek od Chose11 »

a 813 na tom byla jak?
Na světě mám nejraději tu rozmanitost, každej den mě nasere někdo jinej.

pavel sk
Příspěvky: 13436
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Tatra

#217 Nový příspěvek od pavel sk »

U T 148 sa polky horsie radili aj preto lebo polky boli az za hlavnou prevodovkou v zostupnej skryni hore. Na spodku bol medzinapravovy diferencial so zubovou spojkou pre predny nahon. T 813 vychadzala s T 138. Akurat mala tusim este rychlobeh a viac naprav.

Uživatelský avatar
filip
Příspěvky: 1927
Registrován: úte říj 21, 2008 10:51 pm
Bydliště: UO

Re: Tatra

#218 Nový příspěvek od filip »

V 2018 vyšla pekná knížka Tatra 813 - Jiří Fryba - GRADA. Historie, vývoj, data a vojenské i civilní modifikace. Zrovna si v ní listuju, pořídil jsem si ji pod stromeček. Založím si ji ke katalogu na kolose který jsem zapomněl vrátit když jsem šel z vojny dom..
4011, 25 A, Zebra, Prcek

pavel sk
Příspěvky: 13436
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Tatra

#219 Nový příspěvek od pavel sk »

Aj ja som uz nad tou knihou rozmyslal este pred sviatkami. Zial nevydalo :( .

rado
Příspěvky: 163
Registrován: pát črc 13, 2007 11:12 am
Bydliště: SVK

Re: Tatra

#220 Nový příspěvek od rado »

Knižka to je pekná, ale pre úplnosť je nutné si zbierku doplniť o publikáciu Moderní užitkové automobily TATRA, Naše vojsko 1979.
Je v nej popísaných množstvo zaujímavých technických detailov, ktoré v novej knihe chýbajú.
Dá sa vypožičať v CVTI SR v Bratislave.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Tatra

#221 Nový příspěvek od Leo »

Unikátní tatrabus vozí turisty v Jižní Americe. Zvládat musí opravdové extrémy
https://www.novinky.cz/auto/495861-unik ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Hannes
Příspěvky: 1123
Registrován: pon úno 25, 2013 7:53 pm
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Tatra

#222 Nový příspěvek od Hannes »


Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Tatra

#223 Nový příspěvek od Leo »

Tatra Tactic – kopřivnická novinka mezi taktickými nákladními automobily
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

Uživatelský avatar
Leo
Příspěvky: 14419
Registrován: úte črc 27, 2010 11:58 pm
Bydliště: jižní morava

Re: Tatra

#224 Nový příspěvek od Leo »

V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.

ibanez5
Příspěvky: 1661
Registrován: sob kvě 31, 2014 8:34 am
Bydliště: Kousek od 3nce

Re: Tatra

#225 Nový příspěvek od ibanez5 »

Po 30 letech je tady dokument o Tatře kolem světa.
https://www.youtube.com/watch?v=oI8ZPKC1Qjo
https://www.youtube.com/watch?v=Awcm4zQV9Sc
Krásná podívaná 8) 8) 8) 8)
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."

Odpovědět

Zpět na „Auto Moto koutek“