Tatra
Re: Tatra
Já taky s T815 T2 10 v bez turba s tandemem rozjezd na velkou 2, pak velká 3 malá 4 a po půlkách nahoru, ale to bylo po asfaltě s 44t celkovou. Ale v těžkém terénu i malá 1. Jinak to je origo sklopka a s tou rychlostí mi to připadá stejné jako píše Palo sk.
Loni jsem jel se soupravou s Třince do Libiny u Šumperka. To byla sranda jak před Olomocem, před těma tunelama v pravým pruhu na malou 3 a kolem mě naložené kamiony jenom svištěly, to jsem se normálně smál hold doba už je jinde. Už jsou ty auta na soupravy slabé.
Ale zase když jedu do světa,vezmu brašnu nabalím klíče, náhradní cívku( kvůli synchronizované převodovce ) a vždycky dojedu
Loni jsem jel se soupravou s Třince do Libiny u Šumperka. To byla sranda jak před Olomocem, před těma tunelama v pravým pruhu na malou 3 a kolem mě naložené kamiony jenom svištěly, to jsem se normálně smál hold doba už je jinde. Už jsou ty auta na soupravy slabé.
Ale zase když jedu do světa,vezmu brašnu nabalím klíče, náhradní cívku( kvůli synchronizované převodovce ) a vždycky dojedu
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Tatra
Kolega co mal Tatru lesovoz klasika dlhy razvor na dupliakoch, tak popred mna uhanal 90-95km/h ako nic. Ale v stupaniach som ho furt dobehol a tlacil pred sebou. Kde on musel prebyt na velku4- mala 4, tak ja som isiel mala5 -velka4 s rezervou na plyne a . V robote mame dve agrovky origo a tie oproti tej mojej tiez uhanaju tiez okolo 90km/h po cestach. V tych prevodovkach bolo vela rozdielov v stupnovani.
Re: Tatra
Máš recht. Myslím,že byly 3 druhy sestupů. Převodovky byly podle mě stejné. Jenom byl synchron a bez synchron. Bez synchron je lepší, akorát ted s tím mladí neumí, tak hodně dopravců mění kvůli tomu převodovky, aby aspon jezdili s Tatrou. Jinak je to pro ně potupa jezdit s Tatrou.Vesměs chcou všichni automaty a nejraději nějaké PVC
Ale to jsem odbočil. Ještě je rozdíl mezi balonáma a tuplakáma. Balon je má myslím větší obvod.
Ale to jsem odbočil. Ještě je rozdíl mezi balonáma a tuplakáma. Balon je má myslím větší obvod.
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Tatra
Ja som mal polky synchonizovane. Prevodovka ako keby ani synchron nemala. Bez medziplynu to neslo a neviem si to ani predstavit. Hold som bol odchovany na V3S a skusil som si predtym ako som isiel na 815 aj T 148. T 148 bol Caddilac Uz mozem len spominat
Re: Tatra
Jo 148 na té jsem před 17 rokama začínal. A zatím žádné auto nebylo v terénu lepší ,
148 měla synchrizovanou převodovku,bez posilovače,ale půlky synchronizované nebyly,čili jse mělo správně řadit třeba malá 3 , neutrál,přehodit velkou a zase zpět na 3 . A 815 měla bez synchronu převodovku,ale půlky byly synchronizované... Pak už byla synchronizovaná i převodovka... ...
148 měla synchrizovanou převodovku,bez posilovače,ale půlky synchronizované nebyly,čili jse mělo správně řadit třeba malá 3 , neutrál,přehodit velkou a zase zpět na 3 . A 815 měla bez synchronu převodovku,ale půlky byly synchronizované... Pak už byla synchronizovaná i převodovka... ...
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."
Re: Tatra
U T 148 sa polky horsie radili aj preto lebo polky boli az za hlavnou prevodovkou v zostupnej skryni hore. Na spodku bol medzinapravovy diferencial so zubovou spojkou pre predny nahon. T 813 vychadzala s T 138. Akurat mala tusim este rychlobeh a viac naprav.
Re: Tatra
V 2018 vyšla pekná knížka Tatra 813 - Jiří Fryba - GRADA. Historie, vývoj, data a vojenské i civilní modifikace. Zrovna si v ní listuju, pořídil jsem si ji pod stromeček. Založím si ji ke katalogu na kolose který jsem zapomněl vrátit když jsem šel z vojny dom..
4011, 25 A, Zebra, Prcek
Re: Tatra
Knižka to je pekná, ale pre úplnosť je nutné si zbierku doplniť o publikáciu Moderní užitkové automobily TATRA, Naše vojsko 1979.
Je v nej popísaných množstvo zaujímavých technických detailov, ktoré v novej knihe chýbajú.
Dá sa vypožičať v CVTI SR v Bratislave.
Je v nej popísaných množstvo zaujímavých technických detailov, ktoré v novej knihe chýbajú.
Dá sa vypožičať v CVTI SR v Bratislave.
Re: Tatra
Unikátní tatrabus vozí turisty v Jižní Americe. Zvládat musí opravdové extrémy
https://www.novinky.cz/auto/495861-unik ... -internetu
https://www.novinky.cz/auto/495861-unik ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Tatra
Tatra 148 S3 1:3
http://www.youtube.com/watch?v=_nQNt1y8dbw
http://www.youtube.com/watch?v=_nQNt1y8dbw
Re: Tatra
Tatra Tactic – kopřivnická novinka mezi taktickými nákladními automobily
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... -internetu
https://www.securitymagazin.cz/defence/ ... -internetu
V životě je potřeba se pro něco zapálit, v krematoriu už je pozdě.
Re: Tatra
Po 30 letech je tady dokument o Tatře kolem světa.
https://www.youtube.com/watch?v=oI8ZPKC1Qjo
https://www.youtube.com/watch?v=Awcm4zQV9Sc
Krásná podívaná
https://www.youtube.com/watch?v=oI8ZPKC1Qjo
https://www.youtube.com/watch?v=Awcm4zQV9Sc
Krásná podívaná
„Včera jsem byl chytrý, proto jsem chtěl změnit svět. Dnes jsem moudrý, proto měním sám sebe."