jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Moderátoři: rezis, Lukashil, Leo
jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Tak tu budu dufam užitočné rady ako na to....
ak niekto niečo chce tak pisať na cont7133@gmail.com Už tu niesom. V poslednom čase zaberá miesto každý príspevok.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
No vidím, že to tu zatiaľ nikto nerieši, tak začnem ja.
Povinné zaevidovanie vozidiel, ktoré doposiaľ nepodliehali evidencii
Novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách stanovuje, že všetky vozidlá kategórie L, M, N, O, T, C, R, Ps a Ls (vrátane všetkých motocyklov, traktorov, pracovných strojov samohybných, pásových traktorov, snežných skútrov a pod.), ktoré neboli prihlásené do evidencie vozidiel (nemali evidenčné číslo) a mali vydané technické osvedčenie vozidla, musia byť do 31.12.2012 prihlásené do evidencie vozidiel, inak ich nie je možné prevádzkovať v cestnej premávke po 1. januári 2013.
Prevádzkovateľ takéhoto vozidla si na príslušnom obvodnom úrade pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie musí požiadať o vydanie osvedčenia o evidencii.
Žiadosť o vydanie osvedčenia o evidencii musí obsahovať:
a) identifikačné údaje o žiadateľovi, a to,
1. ak ide o fyzickú osobu, meno a priezvisko, dátum a miesto narodenia, adresu trvalého pobytu a podpis,
2. ak ide o právnickú osobu, názov a adresu alebo obchodné meno a sídlo, identifikačné číslo (IČO), meno a priezvisko osoby alebo osôb, ktoré sú jeho štatutárnym orgánom, podpis štatutárneho orgánu a odtlačok pečiatky,
b) identifikačné údaje o vozidle, a to
1. značku vozidla,
2. obchodný názov vozidla,
3. typ vozidla (jeho variant alebo verziu variantu typu),
4. druh vozidla,
5. kategóriu vozidla,
6. obchodné meno výrobcu vozidla,
7. identifikačné číslo vozidla VIN.
Prílohou k žiadosti o vydanie osvedčenia o evidencii sú:
a) technické osvedčenie vozidla,
b) odborný posudok o kontrole originality vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní,
c) platný protokol o technickej kontrole vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní,
d) platný protokol o emisnej kontrole motorového vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní; predkladá sa len v prípade vozidiel kategórie M, N a T.
Osvedčenie o evidencii možno vydať iba vozidlu, ktorému bolo udelené typové schválenie ES, typové schválenie alebo iné schválenie na prevádzku v premávke na pozemných komunikáciách v Slovenskej republike a malo vydané technické osvedčenie vozidla.
Poznámka:
ak jednotlivé vozidlo nebolo vybavené miestom na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom s požadovaným osvetlením, prevádzkovateľ vozidla je povinný splniť ustanovené technické požiadavky na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom a technické požiadavky na osvetlenie miesta zadnej tabuľky s evidenčným číslom, a to ešte pred vydaním rozhodnutia o vydaní osvedčenia o evidencii jednotlivému vozidlu.
pracovné stroje samohybné (Ps), snežné skútre (Ls), pásové traktory nebudú podliehať pravidelným technickým kontrolám. Budú podrobené iba jednorázovej technickej kontrole zvláštnej.
Je to skopírované odtiaľto http://www.stkcontrol.sk/index.php?sub=117
Na konci stránky s linkom je tlačovo vo formáte PDF.
Tak chlapi, hopsa hejsa prihlasovať stroje a nezabudnite napísať svoje skúsenosti
Povinné zaevidovanie vozidiel, ktoré doposiaľ nepodliehali evidencii
Novela zákona č. 725/2004 Z. z. o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách stanovuje, že všetky vozidlá kategórie L, M, N, O, T, C, R, Ps a Ls (vrátane všetkých motocyklov, traktorov, pracovných strojov samohybných, pásových traktorov, snežných skútrov a pod.), ktoré neboli prihlásené do evidencie vozidiel (nemali evidenčné číslo) a mali vydané technické osvedčenie vozidla, musia byť do 31.12.2012 prihlásené do evidencie vozidiel, inak ich nie je možné prevádzkovať v cestnej premávke po 1. januári 2013.
Prevádzkovateľ takéhoto vozidla si na príslušnom obvodnom úrade pre cestnú dopravu a pozemné komunikácie musí požiadať o vydanie osvedčenia o evidencii.
Žiadosť o vydanie osvedčenia o evidencii musí obsahovať:
a) identifikačné údaje o žiadateľovi, a to,
1. ak ide o fyzickú osobu, meno a priezvisko, dátum a miesto narodenia, adresu trvalého pobytu a podpis,
2. ak ide o právnickú osobu, názov a adresu alebo obchodné meno a sídlo, identifikačné číslo (IČO), meno a priezvisko osoby alebo osôb, ktoré sú jeho štatutárnym orgánom, podpis štatutárneho orgánu a odtlačok pečiatky,
b) identifikačné údaje o vozidle, a to
1. značku vozidla,
2. obchodný názov vozidla,
3. typ vozidla (jeho variant alebo verziu variantu typu),
4. druh vozidla,
5. kategóriu vozidla,
6. obchodné meno výrobcu vozidla,
7. identifikačné číslo vozidla VIN.
Prílohou k žiadosti o vydanie osvedčenia o evidencii sú:
a) technické osvedčenie vozidla,
b) odborný posudok o kontrole originality vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní,
c) platný protokol o technickej kontrole vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní,
d) platný protokol o emisnej kontrole motorového vozidla s výsledkom hodnotenia spôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách nie starší ako 15 dní; predkladá sa len v prípade vozidiel kategórie M, N a T.
Osvedčenie o evidencii možno vydať iba vozidlu, ktorému bolo udelené typové schválenie ES, typové schválenie alebo iné schválenie na prevádzku v premávke na pozemných komunikáciách v Slovenskej republike a malo vydané technické osvedčenie vozidla.
Poznámka:
ak jednotlivé vozidlo nebolo vybavené miestom na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom s požadovaným osvetlením, prevádzkovateľ vozidla je povinný splniť ustanovené technické požiadavky na umiestnenie zadnej tabuľky s evidenčným číslom a technické požiadavky na osvetlenie miesta zadnej tabuľky s evidenčným číslom, a to ešte pred vydaním rozhodnutia o vydaní osvedčenia o evidencii jednotlivému vozidlu.
pracovné stroje samohybné (Ps), snežné skútre (Ls), pásové traktory nebudú podliehať pravidelným technickým kontrolám. Budú podrobené iba jednorázovej technickej kontrole zvláštnej.
Je to skopírované odtiaľto http://www.stkcontrol.sk/index.php?sub=117
Na konci stránky s linkom je tlačovo vo formáte PDF.
Tak chlapi, hopsa hejsa prihlasovať stroje a nezabudnite napísať svoje skúsenosti
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Ďakujem za založenie témy som strašne zvedavy ako to budeme riešiť. Rozprával som aj s družstevníkmi nevedia čo s tými strojmi na ktoré nebolo vydane technicke osvedčenie. Pritom maju vela strojov na ktoré neboli vydane technicke osvedčenia napr. ani kombajny MDW 527, kosačky polonesené pluhy a pod. vela družstiev vlastní tiež E-512, 514 aj stare bielorusy tak ako vačšina z nás. Ked sa to nepodarí tak asi možme vačšinu strojov odviezť do šrotu a budeme zlikvidovaní. Od belorusa mam technický preukaz /ešte starý-ako písanka/ ale na ten predošlý majitel naň neprihlásil. Takže sa chcem ísť opýtať na obvodný úrad či by sa to nedalo zapísať. Potom dám vedieť. Prípadne by som prosil ak má niekto technické osvedčenie od E-512 nech dá vedieť. Podla mojich zistení ale na tieto stroje vydávané nebolo. Jediný problém od týchto strojov je technické osvedčenie.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Na DI Ti povedia, ak na traktor mal niekedy ŠPZky a bol vyradený tak ho už neprihlásia. Na Bielorusa mám technické osvedčenia do konca roka by som ho chcel prihlásiť, no uvidím či sa mi to podarí.
- Milhauss
- Příspěvky: 11622
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
To mě tayk sere,copak já za to můžu,že někde v 1970 v jzd traktor odhlásili,když vyhrnoval hnůj z kravína,techničák zůstal bůhví kde,jzd padlo,já se dostal k traktoru a chci legálně jezdit po silnici a platit pojistku a mít vše v cajku. Tak proč to kurde nejde????? To je tak těžké založit nějaký orgán,který to bude řešit??? Chápu ten traktor,který je odhlášen,a na jeho číslech jezdí jinej,toť by byla asi neřešitelná situace,ale když na mé papíry nikde nikdo nejezdí,a zůstaly v jzd někde v šuplíku a pak je nějakej blb zahodil
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Ja som to čítal na stránke ministerstva dopravy. Z toho som pochopil že zákon rieši len stroje na ktoré boli vydané technicke osvedčenia a na tieto neboli vydané EČ. Keby to bolo tak tak s vela strojmi by sme mohli jazdiť ďalej, teda so strojmi na ktoré technické osvedčenia vydávané neboli. Tie sa spravidla vraj začali vydávať po roku 2001. Lenže nikto mi toto potvrdiť ani vyvrátiť nevie. Inač moj belorus nemal nikdy SPZ-tky. Ked by mal a ked by sa vyradil tak sa odstrihol roh technického preukazu čím stratil platnosť. A ja mám TP celý.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Milhauss. Ak su papiere len niekde zapotrošené a traktor nebol odhlásený tak to by asi šlo urobiť. Treba zistiť na DI ak vieš, alebo maš jeho ŠPZ či je v živej evidencii. Ak ano tak treba nahlásiť stratu TP predošlým vlastníkom a potom urobiť prepis. Na slovensku by to šlo asi len ak boli vymenené nové EČ.
Naposledy upravil(a) Potemkin dne pon led 09, 2012 9:11 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Na traktor sa daju kupiť papiere a postaviť ho na EČ
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Je to politika obchodu. Oni potrebujú aby si si kúpil nový stroj, platil drahšie EK a STK a v neposlednej rade aj ND na nový stroj a aby do "nekonečna" nebahali po cestách staré stroje. Je to podobná "očistka" ako keď sa v SR robila povinná výmena ŠPZ za EČ, kto nevynenil automaticky vyradili z evidencie.Milhauss píše:To mě tayk sere,copak já za to můžu,že někde v 1970 v jzd traktor odhlásili,když vyhrnoval hnůj z kravína,techničák zůstal bůhví kde,jzd padlo,já se dostal k traktoru a chci legálně jezdit po silnici a platit pojistku a mít vše v cajku. Tak proč to kurde nejde????? To je tak těžké založit nějaký orgán,který to bude řešit??? Chápu ten traktor,který je odhlášen,a na jeho číslech jezdí jinej,toť by byla asi neřešitelná situace,ale když na mé papíry nikde nikdo nejezdí,a zůstaly v jzd někde v šuplíku a pak je nějakej blb zahodil
Potemkin: Stroje na ktoré nebolo vydané technické osvedčenie alebo EČ by nemali jezdiť po cestách, alebo sa mýlim?
- Milhauss
- Příspěvky: 11622
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Traktor zřejmě JZD odhlásilo,TP a SPZ tam zřejmě zůstaly,a pak JZD padlo,ale nevím to jistě. Takže na papíry jinej traktor určitě nejezdí. SPZ se mi zjistit nepodařilo. Od JZD ho koupil pán,ten z něj sundal značky,a možná odhlásil,pak ho koupil pantáta už bez TP a SPZ,ten majitel předtím mezitím zemřel,pak se traktor dostal ke mě,a já pátrám,ale nic jsem nevypátral. A něž dát 20 000 za paíry,to ho raději postavím na veterány za 4500 Kč,zase tak často s ním nejezdím
- tatra
- Příspěvky: 289
- Registrován: sob úno 12, 2011 8:57 pm
- Bydliště: Jablonica
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Začal som v tomto smere podnikať nejaké kroky a šikovno som stroskotal. Na odbore dopravy na mňa valili oči, čo to po nich chcem. Poslali ma teda urobiť emisku, technickú a KO-čko. Problém nastal na KO-čku, keď mi povedali, že stoj musí prejsť cez halu. Teleskopy a Jaguár prejdú, ale Lexion nie. Keď že na tom trvajú KO-čko nebúdet. STK mi urobia na dvore, ale emisku nie. Tak že ako ďalej, súdruhovia Z NDR niekde urobili chybu.
http://tatrafanclub.estranky.sk/
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
Tandem S3 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 49&t=64203
Zetor 6911 http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 34&t=47944
Zetor 15 z Doliny
Moje traktory zetor 25
- Bronťo
- Příspěvky: 1364
- Registrován: sob dub 02, 2011 7:55 am
- Bydliště: Sobotište / Podbranč
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Pripajam sa k Milhausovi
To mě tak sere,copak já za to můžu,že někde v 1970 v jzd traktor odhlásili,když vyhrnoval hnůj z kravína,techničák zůstal bůhví kde,jzd padlo,já se dostal k traktoru a chci legálně jezdit po silnici a platit pojistku a mít vše v cajku. Tak proč to kurde nejde??? na naše 25 sa taško zhanaju doklady a ked sem pisau zastupcovi zetoru o vydani duplikatu technyčaku že to neni v pravomoci zetoru že to sa mam pitat na odbore dopravy u nas a tam ma akurat pošlu ale keby sa nas postavy viac vratane jrd-daku pak by sa snat neco pohlo šak su to len vyje--ne papire a im ide len o prachy z nich a pak z ek stk a poistky a my ked musime tak aj chceme jazdit legalne ale natomto vy--banom slovensku to nejde ani tak ani tak, tak co scu.
To mě tak sere,copak já za to můžu,že někde v 1970 v jzd traktor odhlásili,když vyhrnoval hnůj z kravína,techničák zůstal bůhví kde,jzd padlo,já se dostal k traktoru a chci legálně jezdit po silnici a platit pojistku a mít vše v cajku. Tak proč to kurde nejde??? na naše 25 sa taško zhanaju doklady a ked sem pisau zastupcovi zetoru o vydani duplikatu technyčaku že to neni v pravomoci zetoru že to sa mam pitat na odbore dopravy u nas a tam ma akurat pošlu ale keby sa nas postavy viac vratane jrd-daku pak by sa snat neco pohlo šak su to len vyje--ne papire a im ide len o prachy z nich a pak z ek stk a poistky a my ked musime tak aj chceme jazdit legalne ale natomto vy--banom slovensku to nejde ani tak ani tak, tak co scu.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
O strojoch na ktoré technické osvedčenia vydané neboli v tom zákone nie je ani zmienka. Takže si myslím že tie by mohli jazdiť ďalej podla zásady čo nie je zákonom zakázané je dovolené. No nikto sa mi nevie k tomu vyjadriť.
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Tatra. Podla mojho názoru je to jasný príklad že zákon vytvorili Kokoti. Prepáčte za výraz ale inač sa na to reagovať nedá.Mudry zakonodárca by vedel že Lexion ale i vačšina kombajnov nevojde do vačšiny hál na Slovensku, alebo nariadia prestavať haly STK,EK a pod na vačšie aby sa zase zarobilo. Bože Slovensko kde si dospelo.
- Milhauss
- Příspěvky: 11622
- Registrován: pon srp 20, 2007 8:47 pm
- Bydliště: Čáslav 28601 a okolí
- Kontaktovat uživatele:
Re: jak postaviť starý stroj na ŠPZ
Jako teď obháním pojistit vozík za teru,se štítkem,ale bez osvědčení,a jsem v hajzlu. vlek z 1969,firma neexistuje,na odbrou dopravy jsem byl,a tam mi řekli že jen výrobce je zmocněn vystavit osvědčení,tak ať nekecaj v zetoru že nemůžou,nechtěj. Jako jediný můžou takéto věci řešit,oni jsou výrobci,tak mi to bylo řečeno