Palobobo: Ďakujem. Nastaviť čerpadlo viem len teoreticky, ale vyskúšam. Čerpadlárovi to nie je problém dať, ale je to pálka. Kamarát má vyskúšaných niekoľko čerpadlárov. Sú aj takí čo zoberú 260€ a nechcú povedať čo na tom čerpadle menili. Čakal som, že aj vo vnútri budú vydraté čapy, diery atd, ale všetko je OK bez vôle. Len tá to puzdro hriadeľky bolo riadne vydraté. Niekto tam vymení Okrúžok a ten to chvíľku drží na strede, ale to predsa nie je úlohou Okrúžku. Ložiská v čerpadle sú tiež v poriadku. Potom dám info ako to dopadlo...
Ursus73 Tak som rád, že si sem nakukol... Čerpadlo Ti opravím. Ak ide len o tú hriadeľku, tak mám ešte niekde tie 2 puzdra v zálohe. Ale ak Ti tadiaľ tečie nafta von, tak to nie je dobré. Mal by vytekať olej. Asi to bude možno niečo nariedené. Možno chodí regulátor nasucho, a kolíšu otáčky, alebo je na tej hriadelke veľká vôľa - môj prípad a preto mohli kolísať otáčky - mal som tam 1mm vôľu.
Späť k náprave:
Zohnal som starú nápravu z novšieho typu (je aj v katalógu 4712). Je to odpružená náprava bez aretácie zvislého čapu. Táto náprava bola určite v liatinovej konzole = novší typ s dhhším čapom, lebo ak som ju chcel napasovať do plechovej konzoly, tak som ju musel skrátiť na 216mm aj s puzdrami. Silónové puzdra na hlavný čap pasujú jak z 3011/3511, tak aj 4712, čap zostáva rovnaký z 3511. Náprava vyzerala byť OK, že bola po repase. No bola

, taký repas , že tam dali namiesto origo puzdier zase bronzové, a jedna strana zadretá

Asi to bolo urobené moc napresno = natesno. Asi preto ležala roky niekde pohodená. Nestála veľa, takže pohoda. Nakoniec som dal nové origo puzdra, nové zvisláky a axiálne ložiské = GO. Dali by sa zrepasovať čapy obrúsením na guľato a nové dopasované bronzové puzdra, ale cena brúsenia 4 plôch a + výroba puzdier by bola pálka. Tak preto nové zvisláky a origo puzdra. Je to už vylepšená náprava oproti náprave 3511, ale aj tejto chýba maznica na mazanie horného puzdra. Hrubšie zvisláky 6711, 6911 s aretáciou už majú hore maznicu. Už som takúto nápravu na 3511kach videl. Oproti náprave z 3511 má tá moja dole o dosť masívnejšie puzdra a dve matice puzdra. Niečo z opravy... Vyrobený kľúč na povolovanie bolo škoda ničiť, nešlo to, tak takto...jemne opatrne privariť... a potom to bola už brnkačka. Najhoršie je tá hrdza a masnota z vnútra

Ale bez toho to nejde.
Oprava bola dávnejšie, lakovanie bolo nedávno...
