Nastavení pluhu na orání
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Nastavení pluhu na orání
Dobry den . Prečo ak dam pačku na zmiešanu regulaciu spustim ramena celkom dole a nasledne prepnem na polohovu regulaciu tak sa ramena spustia ešte dole asi o 10 cm viac ako pri zmiešanej.Dakujem
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
JIRISBS protisklz ide .
Nebudes mi verit ale bola to taka hovadina. Ked som to skusal pred opravou, tak som skusil vyhodit doraz packy, iba tak pre istotu kedze som si ten vodiaci plech vyrabal a nemal som to podla coho robit, tak nie je uplne origos. Po oprave ma to uz nenapadlo vyskusat, az dnes. Takze problem bol ze paka vnutorneho okruhu nesla dostatocne nizko. Ked som to mal rozobrate tak som len skontroloval ci sa supatko este viac zavre ked ju dam uplne dole, co sa dialo a preto som si myslel ze je to ok.
Takze protisklz ide, este som ho neskusal s naradim a hadam to pojde. Takze ti tymto dakujem za pomoc.
Uz len jedna vec je cudna, a to ze stale nefunguje ta regulacia rychlosti zdvihania. Ide to len vtedy kde prepojim rychlospojky hadicou, zapnem vonkajsi okruh, zafixujem paku a vtedy sa da regulovat rychlost. Vtedy sa vlastne reguluje prietok do oboch okruhov.
Nebudes mi verit ale bola to taka hovadina. Ked som to skusal pred opravou, tak som skusil vyhodit doraz packy, iba tak pre istotu kedze som si ten vodiaci plech vyrabal a nemal som to podla coho robit, tak nie je uplne origos. Po oprave ma to uz nenapadlo vyskusat, az dnes. Takze problem bol ze paka vnutorneho okruhu nesla dostatocne nizko. Ked som to mal rozobrate tak som len skontroloval ci sa supatko este viac zavre ked ju dam uplne dole, co sa dialo a preto som si myslel ze je to ok.
Takze protisklz ide, este som ho neskusal s naradim a hadam to pojde. Takze ti tymto dakujem za pomoc.
Uz len jedna vec je cudna, a to ze stale nefunguje ta regulacia rychlosti zdvihania. Ide to len vtedy kde prepojim rychlospojky hadicou, zapnem vonkajsi okruh, zafixujem paku a vtedy sa da regulovat rychlost. Vtedy sa vlastne reguluje prietok do oboch okruhov.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Pretoze pri zmiesanej je poloha supatka vnutorneho okruhu dana nielen polohou paky vnutorneho okruhu ale aj natocenim torznej tyce na tretom bode. Ked prepnes paku systemu, vlastne trochu zmenis geometriu ovladania supatka vnutorneho okruhu a preto sa zreguluje vyska ramien. Myslim si, ze by sa to dalo doregulovat tou skrutkou zozadu, ale bude to na ukor nastavenia silovej regulacie, teda pre danu polohu paky vnutorneho okruhu bude potom ina sila. Je tam dost zlozita kinematika tak neviem ci sa ti oplati do toho sparat(neviem ci to nebude mat aj ine nasladky ) ak ti to nevadi tak by som s tym nic nerobil.igi34 píše:Dobry den . Prečo ak dam pačku na zmiešanu regulaciu spustim ramena celkom dole a nasledne prepnem na polohovu regulaciu tak sa ramena spustia ešte dole asi o 10 cm viac ako pri zmiešanej.Dakujem
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
JIRISBS protisklz ide .
Nebudes mi verit ale bola to taka hovadina. Ked som to skusal pred opravou, tak som skusil vyhodit doraz packy, iba tak pre istotu kedze som si ten vodiaci plech vyrabal a nemal som to podla coho robit, tak nie je uplne origos. Po oprave ma to uz nenapadlo vyskusat, az dnes. Takze problem bol ze paka vnutorneho okruhu nesla dostatocne nizko. Ked som to mal rozobrate tak som len skontroloval ci sa supatko este viac zavre ked ju dam uplne dole, co sa dialo a preto som si myslel ze je to ok.
Takze protisklz ide, este som ho neskusal s naradim a hadam to pojde. Takze ti tymto dakujem za pomoc.
Uz len jedna vec je cudna, a to ze stale nefunguje ta regulacia rychlosti zdvihania. Ide to len vtedy kde prepojim rychlospojky hadicou, zapnem vonkajsi okruh, zafixujem paku a vtedy sa da regulovat rychlost. Vtedy sa vlastne reguluje prietok do oboch okruhov.
Taky jsem o tom dlouho přemýšlel ,jak jsem ti posledně napsal vycházelo mi to na mechaniku ovládání.
To ovládání rychl.reakce ,pracuje jen když je zvýšený tlak,jak ve vnější tak vnitřním okruhu,když se vypne jeden okruh ,přestane pracovat (jak píšeš)to znamená ,že šoupátko rozv. 9 potřebuje větší sílu na přesunutí,to ukazuje na drhnutí šoupátka u rozv.9,zkus to zkontrolovat .Tak to je parada ,že aspoň něco funguje,ještě ten ventil 5 a bude to super.
igi34 píše:
Dobry den . Prečo ak dam pačku na zmiešanu regulaciu spustim ramena celkom dole a nasledne prepnem na polohovu regulaciu tak sa ramena spustia ešte dole asi o 10 cm viac ako pri zmiešanej.Dakujem
Pavolmakys ti to vysvětli technicky a já se pokusim lalický-regulační hydraulika S a M nepracuje v celém rozsahu zdvihu hyd.ramen traktoru, a to jak v poloze okolo dolní, tak v poloze okolo horní úvratí zdvihu ramen.
Nebudes mi verit ale bola to taka hovadina. Ked som to skusal pred opravou, tak som skusil vyhodit doraz packy, iba tak pre istotu kedze som si ten vodiaci plech vyrabal a nemal som to podla coho robit, tak nie je uplne origos. Po oprave ma to uz nenapadlo vyskusat, az dnes. Takze problem bol ze paka vnutorneho okruhu nesla dostatocne nizko. Ked som to mal rozobrate tak som len skontroloval ci sa supatko este viac zavre ked ju dam uplne dole, co sa dialo a preto som si myslel ze je to ok.
Takze protisklz ide, este som ho neskusal s naradim a hadam to pojde. Takze ti tymto dakujem za pomoc.
Uz len jedna vec je cudna, a to ze stale nefunguje ta regulacia rychlosti zdvihania. Ide to len vtedy kde prepojim rychlospojky hadicou, zapnem vonkajsi okruh, zafixujem paku a vtedy sa da regulovat rychlost. Vtedy sa vlastne reguluje prietok do oboch okruhov.
Taky jsem o tom dlouho přemýšlel ,jak jsem ti posledně napsal vycházelo mi to na mechaniku ovládání.
To ovládání rychl.reakce ,pracuje jen když je zvýšený tlak,jak ve vnější tak vnitřním okruhu,když se vypne jeden okruh ,přestane pracovat (jak píšeš)to znamená ,že šoupátko rozv. 9 potřebuje větší sílu na přesunutí,to ukazuje na drhnutí šoupátka u rozv.9,zkus to zkontrolovat .Tak to je parada ,že aspoň něco funguje,ještě ten ventil 5 a bude to super.
igi34 píše:
Dobry den . Prečo ak dam pačku na zmiešanu regulaciu spustim ramena celkom dole a nasledne prepnem na polohovu regulaciu tak sa ramena spustia ešte dole asi o 10 cm viac ako pri zmiešanej.Dakujem
Pavolmakys ti to vysvětli technicky a já se pokusim lalický-regulační hydraulika S a M nepracuje v celém rozsahu zdvihu hyd.ramen traktoru, a to jak v poloze okolo dolní, tak v poloze okolo horní úvratí zdvihu ramen.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
JIRISBS:
Ono je to zvlastne, lebo ak je supatko vonkajsieh okruhu v neutrali, tak olej nim prechadza do cez uzatvaraci ventyl ide do filtra a nasledne do prepadu. Ak som spojil rychlospojky hadicou, tak som vlastne tento olej uz nepustil do uzatvaracieho ventylu ale priamo su supatka sa olej rovno vylieva spat do prevodovky.Pri nepouziti vonkajsieho okruhu, ide hydraulika naplno, co by nasvedcovalo ze bud:
1) Tlak je vo vnutornom okruhu vasci ako vo vonkajsom okruhu (pridrety uzatvaraci ventyl?) a preto sa supatko diferencialneho ventylu presunie do krajnej polohy nehladiac na polohu paky rychlostnej reakcie
2) Olej s vetvy g ide cez obtokovy ventyl do valca hydrauliky aj ked nie je aktivovane uzavretie uzatvaracieho ventylu, typ padom sa vsetok olej opat zide a preto nema paka rychlostnej reakcie vplyv. Akonahle mu jeden olej odklonim ( aktivujem vonkajsi okruh a olej cez vetvu g nepride), tak uz regulacia ide.
Co ty na to?
Ono je to zvlastne, lebo ak je supatko vonkajsieh okruhu v neutrali, tak olej nim prechadza do cez uzatvaraci ventyl ide do filtra a nasledne do prepadu. Ak som spojil rychlospojky hadicou, tak som vlastne tento olej uz nepustil do uzatvaracieho ventylu ale priamo su supatka sa olej rovno vylieva spat do prevodovky.Pri nepouziti vonkajsieho okruhu, ide hydraulika naplno, co by nasvedcovalo ze bud:
1) Tlak je vo vnutornom okruhu vasci ako vo vonkajsom okruhu (pridrety uzatvaraci ventyl?) a preto sa supatko diferencialneho ventylu presunie do krajnej polohy nehladiac na polohu paky rychlostnej reakcie
2) Olej s vetvy g ide cez obtokovy ventyl do valca hydrauliky aj ked nie je aktivovane uzavretie uzatvaracieho ventylu, typ padom sa vsetok olej opat zide a preto nema paka rychlostnej reakcie vplyv. Akonahle mu jeden olej odklonim ( aktivujem vonkajsi okruh a olej cez vetvu g nepride), tak uz regulacia ide.
Co ty na to?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
Ahoj,
svými úvahami jsi mě navedl na myšlenku:zjisti jestli je rychlost zdvihu ramen, když je páka vnitř.okr. v dorazu v celem zdvihu stejná,správně by měla v poslední 1/5 to je cca 12cm(pokud je celkový zdvih ramen 60cm)zrychlit ,způsobuje to uzavření obtokového ventilu vačkou polohy ramen přes páku 19(pokud se nepoužívá vnějši okruh).Pokud se rychlost nemění způsobuje to buď :zablokovaný obtokový ventil,nebo mechanismus od vačky polohy ramen až k páce (19) ovladající obtokový ventil.Pokud se,ale rychlost v horní úvratí zvyšuje ,tak poruch bude pravděpodobně ve ventilu 5 dif.ventilu 8 a rozvad. 9 Až něco zjistíš tak se ozvi.Čau.
svými úvahami jsi mě navedl na myšlenku:zjisti jestli je rychlost zdvihu ramen, když je páka vnitř.okr. v dorazu v celem zdvihu stejná,správně by měla v poslední 1/5 to je cca 12cm(pokud je celkový zdvih ramen 60cm)zrychlit ,způsobuje to uzavření obtokového ventilu vačkou polohy ramen přes páku 19(pokud se nepoužívá vnějši okruh).Pokud se rychlost nemění způsobuje to buď :zablokovaný obtokový ventil,nebo mechanismus od vačky polohy ramen až k páce (19) ovladající obtokový ventil.Pokud se,ale rychlost v horní úvratí zvyšuje ,tak poruch bude pravděpodobně ve ventilu 5 dif.ventilu 8 a rozvad. 9 Až něco zjistíš tak se ozvi.Čau.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Viem o com hovoris, ale rychlost ramien je stale rovnaka, od spodku az hore. Ale nenapisal si to spravne. V knizkach uvadzaju a jeden z tych obrazkov co som sem dal to aj ukazuje, ze hned akonahle das paku do polohy maximalne zdvihnute, tak pojde hydraulika maximalnou rychlostou. Nie preto ze vacka sa oprie o uzatvaraci ventyl, ale supatko vnutorneho okruhu ho uzavre hydraulicky, tlakom oleja, pozri obrazok tusim s nazvom funkcia obtokoveho a uzatvaracieho ventylu.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
- Atlan
- Příspěvky: 9587
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení pluhu na orání
Myslim ze na to vase supatko ste si mali zalozit novu temu, lebo teraz tu je x textu a pritom skoro ziaden traktor domadel to nema , a tu mohlo ostat len cisto o pluhu. Poprosil by som admina ak sa to da osamostatniť to.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2403
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Nastavení pluhu na orání
Sorry, ono sa to akosi tak vyvinulo. Je moznost to presunut sem:
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 44&t=59138
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 44&t=59138
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Nastavení pluhu na orání
Odpověď na vlákně hydrulika UŘ-I.
-
- Příspěvky: 317
- Registrován: sob kvě 14, 2011 8:08 pm
- Bydliště: PB
Re: Nastavení pluhu na orání
Mam pluh FRAMAT 2 radličný na zavese mam nastavený bočný vykyv cca3-4mm do stran.Ramená mam na pevno ako to mate vy ramená zadné na pevno či vôlu.Kdesi som cital ze by mala byť vôla aj 10-15cm.Návod na nastavenie pluhu mam tu z fora.Inak veľmi pomohol.
Re: Nastavení pluhu na orání
Ramená úplne na voľno. Ja mám vôľu aj viac ako 20 cm. Ešte starý profesor na škole nás učil, že pluh nesmie s traktorom bojovať, takže ramená na voľno. Samozrejme musí byť určený pluh k traktoru, alebo treba nastaviť rozchod kolies traktora. Pluh si musí sadnúť aby sily boli v rovnováhe. Doladí sa len dĺžka tretieho bodu a neexistuje aby vás niekde ťahalo do strán alebo aby ste hrabali po poli ako kura.
Re: Nastavení pluhu na orání
Ramená úplne na voľno. Ja mám vôľu aj viac ako 20 cm. Ešte starý profesor na škole nás učil, že pluh nesmie s traktorom bojovať, takže ramená na voľno. Samozrejme musí byť určený pluh k traktoru, alebo treba nastaviť rozchod kolies traktora. Pluh si musí sadnúť aby sily boli v rovnováhe. Doladí sa len dĺžka tretieho bodu a neexistuje aby vás niekde ťahalo do strán alebo aby ste hrabali po poli ako kura.
Přesně jak píše UR1SK,volná spodní ramena do písmene V,osy ramen se musí protínat na ose traktoru mezi nápravami,osa spodních ramen(při zaoranem pluhu) musí procházet tažným bodem pluhu a tažným bodem traktoru.Osa procházející vzpěrným táhlem uzavírá silový trojúhelník(spodní tahla,rám pluhu,vzpěrné táhlo)a určuje místo zatížení traktoru(u4x2 strmější úhel-blíže zad. dif.-zatížení zad.nápravy,u4x4 méně strmnější úhel -zatížení obou náprav, lepší trakce)
Pluh musí být určen k traktoru,k traktoru domado se musí upravit závěs hlavně sklon spodních ramen je určující pro dobrou trakci traktoru,výška 3B(třetí bod) na pluhu by se měla pohybovat v rozmezí 470-570mm(mezi otvorem 3B a zavěšením spodních táhel).
Přesně jak píše UR1SK,volná spodní ramena do písmene V,osy ramen se musí protínat na ose traktoru mezi nápravami,osa spodních ramen(při zaoranem pluhu) musí procházet tažným bodem pluhu a tažným bodem traktoru.Osa procházející vzpěrným táhlem uzavírá silový trojúhelník(spodní tahla,rám pluhu,vzpěrné táhlo)a určuje místo zatížení traktoru(u4x2 strmější úhel-blíže zad. dif.-zatížení zad.nápravy,u4x4 méně strmnější úhel -zatížení obou náprav, lepší trakce)
Pluh musí být určen k traktoru,k traktoru domado se musí upravit závěs hlavně sklon spodních ramen je určující pro dobrou trakci traktoru,výška 3B(třetí bod) na pluhu by se měla pohybovat v rozmezí 470-570mm(mezi otvorem 3B a zavěšením spodních táhel).
- Antony30011
- Příspěvky: 13210
- Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
- Bydliště: Brněnsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastavení pluhu na orání
Čtu tuto sekci a včera sem oral. Ramena na volno dobrá, jak kdyby. Voral sem po vrstevnici a někdy mi prostě ramena ustřelili mimo brázdu a nemohl sem jet... kola v brázdě ale pluh jinde
Re: Nastavení pluhu na orání
Všichni pořád píšete jen o třetím bodu. To je ale jednoduché seřízení. Většinou máte pluhy s kolem a tak třetí bod řeší pouze stejnou hloubku první a poslední radlice při daném nastavení kola. To tahání bokem je otázkou natáčení pluhu. U pluhů do trojbodu to chce cit, protože jde málo poznat, kam to traktor tahá. Navíc ono klasické nastavování tou "klikovou hřídelí" je takové zvláštní - dobře vymyšlené -vykrucování pluhu. Jednodušší systém s jedním čepem na takovém předo-zadním kývacím rameni je horší, protože pluh jen ohýbá vůči traktoru. Podle mě je lepší, když se pluh i trochu nakrucuje v podélné ose.
Upozorňuj, že orám pouze s tékáčkem !! A považuji ten systém výkyvného zavěšení tékáčkového pluhu jako nejjednodušší a nejprůhlednější. Vždy je vidět, kam pluh chce jet a stranové korekce se dělají stejně jako na koňském pluhu - natočením na plužní hřídeli. Takhle jde zavěsit i dvoják s kolem. Možná mě už někdo vynadá, že to postupně píši do spousty vláken, ale myslím si, že u spousty oráčů - hlavně s kloubáky - je to origo zavěšení PON 25A nedoceněné a spousta oráčů touží po trojbodovém tvrdém závěsu. A to si myslím, že je špatně.
Upozorňuj, že orám pouze s tékáčkem !! A považuji ten systém výkyvného zavěšení tékáčkového pluhu jako nejjednodušší a nejprůhlednější. Vždy je vidět, kam pluh chce jet a stranové korekce se dělají stejně jako na koňském pluhu - natočením na plužní hřídeli. Takhle jde zavěsit i dvoják s kolem. Možná mě už někdo vynadá, že to postupně píši do spousty vláken, ale myslím si, že u spousty oráčů - hlavně s kloubáky - je to origo zavěšení PON 25A nedoceněné a spousta oráčů touží po trojbodovém tvrdém závěsu. A to si myslím, že je špatně.