Myslel sem, ze ta kabina je z toho na columbu muj tip. Vloni sem vedel o columbu za 30tku dokonce k funkcnim a nikdo ho nechtel ted uz je asi ve sroteWlabajski píše:Antony30011: No je z čoho vyberať, inak čo sa týka tých E512 tam bude väčší problém aj s prepravou, je to kolos a ísť s tým po ose desiatky kilometrov
Výběr kombajnu na obilí
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
- Antony30011
- Příspěvky: 13210
- Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
- Bydliště: Brněnsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Claas vs. Fortschritt
Re: Claas vs. Fortschritt
Keď je kabína z velkého kombajna na malom, vyzerá to asi takto : http://stroje.bazos.sk/inzerat/44520415 ... stroje.php
Re: Claas vs. Fortschritt
Ahojte, máme doma Claas Columbus a výhodou je naozaj obratnosť a velkosť kombajna, dostane sa všade. Záber už je 2,1 m u niektorých Columbusov je len 1,8m zaleží ktorý to je typ. Nevýhoda je nahradne diely daju sa zohnať ale za vysoke ceny, avšak je to jednoduchý kombajn na take výmery postačuje. Ako u všetkého ak je starší je jasne že tam občas niečo odíde a treba sa tomu aj venovať, mazať, počúvať kombajn to je myslím rovnake u všetkých - len čim večši stroj tým viac mažeš.
Re: Claas vs. Fortschritt
Ahoj, a aký motor tam máte?
Re: Claas vs. Fortschritt
Pred minulou sezonou sme tam montovali motor zetor 4701 a tá sila je poznať. Predchádzajuci majitel tam dal diesel z z osobáka a neodporučam to- tie motory niesu na to stavané.
Re: Claas vs. Fortschritt
Ahoj, a aký motor tam máte? [/quote]
Já mám motor avia
Pokud mužu doporučit tak si tam dej motor v kterém je vstřikovací čerpadlo s vykonostním regulátorem (zetor,avie s upraveným čerpadlem atd...) aby udržel nastavené otáčky,motory z některých osobáku by ti nemusely držet otáčky
Já mám motor avia
Pokud mužu doporučit tak si tam dej motor v kterém je vstřikovací čerpadlo s vykonostním regulátorem (zetor,avie s upraveným čerpadlem atd...) aby udržel nastavené otáčky,motory z některých osobáku by ti nemusely držet otáčky
Naposledy upravil(a) Romantk dne sob led 24, 2015 7:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Claas vs. Fortschritt
Ano, motor z osobáka nemá vhodné parametre na stálu vysokú záťaž, kombajn ide v žatve stále na max. A daj nejaké foto ak mášmarek982 píše:Pred minulou sezonou sme tam montovali motor zetor 4701 a tá sila je poznať. Predchádzajuci majitel tam dal diesel z z osobáka a neodporučam to- tie motory niesu na to stavané.
Re: Claas vs. Fortschritt
jo jinak jsem vyhodil termostat motor si drží teplotu kolem 65 jak se začne zvedat tak vysunu síto na chladiči
Re: Claas vs. Fortschritt
Tu je video, fotky by som musel niekam nahrať a dať sem
a nočné
a nočné
Re: Claas vs. Fortschritt
Ja som začal so zhánaním, aby som už túto sezónu kosil na svojom ale velmi sa mi nedarí
Volal som na štyri kombajny:
1. europa, benziňák, to som nechcel
2. columbus, detto
3.columbus , diesel, ale má niečo s hydraulikou stola
4. mercur, aj s kabinou, diesel perkins, zdá sa ok, len je to ďaaaaleko a pán majitel nechce spustiť ani 100 eur a keďže doprava ma vychádza na 420 Eur, už sa to moc predražuje
Volal som na štyri kombajny:
1. europa, benziňák, to som nechcel
2. columbus, detto
3.columbus , diesel, ale má niečo s hydraulikou stola
4. mercur, aj s kabinou, diesel perkins, zdá sa ok, len je to ďaaaaleko a pán majitel nechce spustiť ani 100 eur a keďže doprava ma vychádza na 420 Eur, už sa to moc predražuje
Re: Claas vs. Fortschritt
Hydraulika nieje zložita na Colombuse, hlavne aby čerpadlo išlo, bolo dobréé...
Re: Claas vs. Fortschritt
Tak toto isté urobil aj kulak čo u nás kosieval s Columbusom a plus tam namontoval ešte väčší chladič neviem z čoho. Ale už má E512 a Claas išiel vlakom niekam na východ našej krpatej krajinyRomantk píše:jo jinak jsem vyhodil termostat motor si drží teplotu kolem 65 jak se začne zvedat tak vysunu síto na chladiči
Re: Claas vs. Fortschritt
pekne videjka, motor robi paradnu zvukovu kulisu ku zvysku kombajnu, nemas tu prihanku prirychlu, da sa to na columbovi nejak regulovatmarek982 píše:Tu je video, fotky by som musel niekam nahrať a dať sem
https://www.youtube.com/watch?v=5bwX7TLYLcw
a nočné
https://www.youtube.com/watch?v=JvJhXqZSxsE
pre zadavatela temy: ta 512 je heblo, podla mna si sa vybral spravnym smerom, akurat sa chcem spytat, ze preco je volba len medzi claasom a 512, mam fergusona 30, kdesi tu mam aj video, a som spokojny, na nase "kvetinacove" rozlohy to je akurat, co sa tyka dielov podla mna je fuk ci na kombajn za 2000,-€ je nahradny diel za 1000 alebo nie je vobec pretoze ten za 1000 si aj tak nekupis a budes sa snazit to nako polepit, neviem ako na columbusoch, ale na tom fergusone, na to aka je to vykopavka sa da tiez vselico ponastavovat, robil som s nim aj faceliu (semeno ako tri macne zrnka) nehovorim, ze bez strat ale da sa to,
no a este sa vratim ku tomu motoru, zetor alebo perkins je ideal - bez debaty, ale motory z osobakov by som nezavrhoval, ak ho uchladis (co je najvacsi problem) a mas trochu citu nie je problem, co je najdolezitejsie je cenovka takychto motorov, hocikde na vrakaci kupis do 200,-€ diesel, ktory ta mozno este prezije, ked dokaze bezat v otackach na dialnici trebars 8 hodin bez ujmy musi zvladnut aj zatvu, ak samozrejme nema vzduchovy filter len na okrasu
Videa našich strojov https://www.youtube.com/user/ezeichel
Re: Claas vs. Fortschritt
Na Columbuse je variator len na pojazd, inak to nenastaviš (viem o jednej remenici ale ta by to ešte zrýchlila). Ďakujem za pochvalu.
Bohužial máš pravdu ina cesta nieje len ak sa pokazí tak svojpomocne opraviť, samozrejme sa to stane v polovici žatvy - nahradný diel je enormne drahý ale napr. novej reťazy na šikmák sa nevyhneš - musíš kupit. Nastavovať sa dá a sype pekné čisté obilie - myslim že by kosiť išlo hocičo len si vyrobiť sito na konkretnu plodinu, chce to len učiť sa počúvať stroj a mať snahu.
My máme velmi zlé skusenosti s motorom s osobáku, chladič ako kráva ale motor musí isť stále na plne točky aby utiahol a na to osobaky niesu stavane v horučave , plný plyn, prach a celý deň záber ak chceš aj trochu privyrobiť na opravy. Nezavrhujem to ale ja už by som volil cestu motor Perkins, Zetor či Avia ako spomínali.....
Bohužial máš pravdu ina cesta nieje len ak sa pokazí tak svojpomocne opraviť, samozrejme sa to stane v polovici žatvy - nahradný diel je enormne drahý ale napr. novej reťazy na šikmák sa nevyhneš - musíš kupit. Nastavovať sa dá a sype pekné čisté obilie - myslim že by kosiť išlo hocičo len si vyrobiť sito na konkretnu plodinu, chce to len učiť sa počúvať stroj a mať snahu.
My máme velmi zlé skusenosti s motorom s osobáku, chladič ako kráva ale motor musí isť stále na plne točky aby utiahol a na to osobaky niesu stavane v horučave , plný plyn, prach a celý deň záber ak chceš aj trochu privyrobiť na opravy. Nezavrhujem to ale ja už by som volil cestu motor Perkins, Zetor či Avia ako spomínali.....