Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Imho oboje tak normál, cena i stav.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
No mělo by to být 3,2 t nosnost. Jde taky o to, aby chodila uzávěrka. Ta by byla na zahradě hodně znát. No když bys měl problémy s jízdou po zahradě, dalo by se to řešit na vnitřní stranu dát šípák a ven klasiku. Když bys vjel do měkkého terénu, zabíraly by ty sípáky a na pevném prostranství by Jsi jel po těch klasickejch kolech. Oni ty šípáky některé nemají tu správnou nosnost. Proto by bylo dobré, kdyby zůstaly ty ještěrkový víceplátnový gumy.
Disky jsem sehnal u gumaře. On měl na dvoře několik kol. A šli jsme čumákovali a vybrali silnější disky. Měl tam různé a dva měl asi s toho bobka takové se zdály silnější. Ten jeden pásnul rovnou bez uprav. Měl jsem i správnpu rozteč šroubů. Sice mám Německej Steinbock ještěrku, ale srouby do disku pásly. Druhý disk jsem odbrousil sváry které spojují obvod disku a tu placku která se nasazuje na buben a šrouby. Tu placku jsem vyndal. Vrazil na soustruh a začistil okraj od těch odřezaných svárů. Pak mi kámoš stočil kruh z 10 mm pásoviny. Aby se vlezla do disku. Ten kruh jsem navařil na tu placku a celé pak do vnitřku disku. Na místo co byla původně ta placka. Potřeboval jsem posunout disk ven o 50 mm. Aby kolo nedřelo o rám ještěrky. To kolo je nyní větší než to původní a to nové když jsem tam zkusil nasadit tak tam rám vadil. Proto jsem disk posouval.
U Tebe by stačilo pak na té dvoumontáži sundat vnitřní disk a z něj sundat gumu. A místo té původní dát šípové. Myslím, že by tam mohlo být 12" kolo. Podobně jsme to měli ve firmě na Balcancaru 3,5 tuně. Ono to s těma origo ještěrkovejma gumama vyjede skoro prd po trávě, hlíně. Na zpevněné ploše je to v pohodě. Ale terén nic moc.
Disky jsem sehnal u gumaře. On měl na dvoře několik kol. A šli jsme čumákovali a vybrali silnější disky. Měl tam různé a dva měl asi s toho bobka takové se zdály silnější. Ten jeden pásnul rovnou bez uprav. Měl jsem i správnpu rozteč šroubů. Sice mám Německej Steinbock ještěrku, ale srouby do disku pásly. Druhý disk jsem odbrousil sváry které spojují obvod disku a tu placku která se nasazuje na buben a šrouby. Tu placku jsem vyndal. Vrazil na soustruh a začistil okraj od těch odřezaných svárů. Pak mi kámoš stočil kruh z 10 mm pásoviny. Aby se vlezla do disku. Ten kruh jsem navařil na tu placku a celé pak do vnitřku disku. Na místo co byla původně ta placka. Potřeboval jsem posunout disk ven o 50 mm. Aby kolo nedřelo o rám ještěrky. To kolo je nyní větší než to původní a to nové když jsem tam zkusil nasadit tak tam rám vadil. Proto jsem disk posouval.
U Tebe by stačilo pak na té dvoumontáži sundat vnitřní disk a z něj sundat gumu. A místo té původní dát šípové. Myslím, že by tam mohlo být 12" kolo. Podobně jsme to měli ve firmě na Balcancaru 3,5 tuně. Ono to s těma origo ještěrkovejma gumama vyjede skoro prd po trávě, hlíně. Na zpevněné ploše je to v pohodě. Ale terén nic moc.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1594864 ... fg25bk.php
Fura místa na kola.
Raději benzín/plyn. Zkus nastartovat studenou destu (nafta bez žhavení).
Fura místa na kola.
Raději benzín/plyn. Zkus nastartovat studenou destu (nafta bez žhavení).
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Můj Deutz chytá jako hutě. Nevím vůbec jak je to možný. V zimě -15°C přijdu dám baterku, nebo startovací vozík. Baterka je spíš jen ,,letní" Vyřadím a motor drk a hned chytí. Pravda smrdí tou spálenou naftou jak je to studený. Ale kouří si přepadem jako výfukem. Proto si vždycky říkám, jak je to možný, vždyť to hulí přepadem a chytá to perfektně. No jediný co jsem tam dal fungláče trysky. Jinak nic. A to motor byl krapet chycenej když jsem to přivezl. Byly vyndaný vstřiky. Rozkapával jsem ho petrolkou a řemen kýval sem a tam za řemenici na klikovce, až se hnul. A pak jsem ho rozkývával aby se otáčel. A hle chodí to. Jo je to vzducháč!
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Ota: Díky moc. Teď už mám představu jak na to.
Fizz: Máš představu jak jsou na tom s cenou servisu jiný značky než Desta? Toho "Junga" jsem taky viděl, ale mám strach, abych si nekoupil past na peníze, kde všechny díly je nutný kupovat nový nebo je špatná dostupnost. Navíc ten Jung vypadá jako moderní mašina, takže už spousta elektroniky.
Fizz: Máš představu jak jsou na tom s cenou servisu jiný značky než Desta? Toho "Junga" jsem taky viděl, ale mám strach, abych si nekoupil past na peníze, kde všechny díly je nutný kupovat nový nebo je špatná dostupnost. Navíc ten Jung vypadá jako moderní mašina, takže už spousta elektroniky.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Dají se teda najít zajímavé kusy:
Tahle vypadá v pěkným stavu (vzhledově), ale asi někde pěkně teče.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1597420 ... 222lxk.php
Tady jsem nepochopil cenu za takovou nestvůru:
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1613332 ... -vozik.php
Tahle vypadá v pěkným stavu (vzhledově), ale asi někde pěkně teče.
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1597420 ... 222lxk.php
Tady jsem nepochopil cenu za takovou nestvůru:
https://stroje.bazos.cz/inzerat/1613332 ... -vozik.php
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
To jen trošku kape né? 3litry měsíčně, ....
Ten hyster má triplex, pokud má i uvedenou nosnost, vzbudil můj zájem. Do jakéhokoliv terénu nesmysl, to jsou kola vyloženě na tvrdý podklad (beton). A nafukovací v tonáži 10t/kolo takové velikosti neznám.
Ten hyster má triplex, pokud má i uvedenou nosnost, vzbudil můj zájem. Do jakéhokoliv terénu nesmysl, to jsou kola vyloženě na tvrdý podklad (beton). A nafukovací v tonáži 10t/kolo takové velikosti neznám.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Taky mě zaujalo, že "mírně kape" je asi eufenismus pro " kreslí za sebou olejovou stopu". Pak je otázka co znamená "trochu víc kouří"......Tipoval bych, že po nastartování přijedou 2 hasičský jednotky.
Asi je naní trochu práce, ikdyž to může znamenat, že je motor úplně vháji, ale podle fotky vypadá aspoň zvenku slušně a není 40 let stará.
Tu 7 tunu by mě ani nenapadlo kupovat, spíš mě zaujala ta cena/výkon..
Asi je naní trochu práce, ikdyž to může znamenat, že je motor úplně vháji, ale podle fotky vypadá aspoň zvenku slušně a není 40 let stará.
Tu 7 tunu by mě ani nenapadlo kupovat, spíš mě zaujala ta cena/výkon..
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Kdybych umel rozumně dopravu tak už toho hystera vezu sem.
Jestki hulí, bude to čerpadlo a střiky. Pokud hulí naftu, pokud olej tak kruhy.
Ono zase stojí stejně delat čerpadlo co hulí trochu i co hulí hodně. Takže lze ukecat slevu víc hulí vetsi "kompenzace". Možná.
Jestki hulí, bude to čerpadlo a střiky. Pokud hulí naftu, pokud olej tak kruhy.
Ono zase stojí stejně delat čerpadlo co hulí trochu i co hulí hodně. Takže lze ukecat slevu víc hulí vetsi "kompenzace". Možná.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
To že ubývá olej v pojezdu je problém. Těžko se pozná z venku co s tím bude. Nám kdysi na velké ještěrce ubýval olej. A blbě to zabíralo když bylo málo oleje. Nešlo to moc poznat kudy olej šel ven. Poznalo se to až když dovezli ještěrku na repas do Desty. Rozebrali to a ten hydroměnič byl včudu. Jsou tam jakési lamely či co a ty byly omletý a vydřelo to těleso kolem. Jak tam byl, nebyl olej při ježdění celé se to zjebalo. Ale olej to tlačilo někam bokem a ten si našel cestu přez nějaké těsnění, manžety, nebo gufera a vytékal uplně jinde. Dávali celej měnič novej. Možná to pak dávají někam na repas. Ale tady dali novej šéf to tak chtěl.
Nepamatuju si tu sumu co ten měnič stál. Ale protáčely se panenky všem kdo tu cifru slyšel.
Jinak ten Hyster jsou vcelku dobrý ještěrky. Mám z 7 tuny doma přední nápravu. Přikoupil jsem ji kdysi s tou mojí ještěrkou. Chlápek co jsem ještěrku kupoval tam měl toho Hystra rozebranýho. Akorát jsem si měl vzít ještě tu bižuterii hydropojezdu a kolem toho ty věci. Dalo by se to pak líp využít.
Nepamatuju si tu sumu co ten měnič stál. Ale protáčely se panenky všem kdo tu cifru slyšel.
Jinak ten Hyster jsou vcelku dobrý ještěrky. Mám z 7 tuny doma přední nápravu. Přikoupil jsem ji kdysi s tou mojí ještěrkou. Chlápek co jsem ještěrku kupoval tam měl toho Hystra rozebranýho. Akorát jsem si měl vzít ještě tu bižuterii hydropojezdu a kolem toho ty věci. Dalo by se to pak líp využít.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Aha, děkuji Otovi za cenový rozbor a dávám od ní ruce pryč.
Nevíte jak je to servisem u toho Junga nebo ještě Yale se hodně prodávají? Tam asi nebude moc zkušeností ze soukromého provozování, protože firmy zavolají ofiko servis a korporátní peníze nikdo neřeší.
P.S. Oto nevíš, kde vám ten repas Desty dělali? Napadlo mě, se aspoň zeptat na cca cenu. Motor bych si opravit dokázal, ale hydropohon jsem neviděl ani na obrázku a zase nemusím byt odborník na všechno.
Nevíte jak je to servisem u toho Junga nebo ještě Yale se hodně prodávají? Tam asi nebude moc zkušeností ze soukromého provozování, protože firmy zavolají ofiko servis a korporátní peníze nikdo neřeší.
P.S. Oto nevíš, kde vám ten repas Desty dělali? Napadlo mě, se aspoň zeptat na cca cenu. Motor bych si opravit dokázal, ale hydropohon jsem neviděl ani na obrázku a zase nemusím byt odborník na všechno.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
S těmahle nemám zkušenost. Podle mě jde o to, jestli servisují pro firmu, nebo soukromníka. Servisák řekne ,,tohle je včudu a bude to stát tolik" To bě se protočí panenky a začneš to řešit třeba levněji. Měli jsme ve firmě Linde. Tu 10 tunu nosnost. Něco jako náklaďák s vidlema Ještěrka vážila 22 tun samotná. Začal syčet v prostoru motoru vzduch. S kolegou jsme vlezli do motorového prostoru a z takové klikyhákové trubky syčel vzduch hned za šroubením. Tu starou trubku mám někde doma na regále, takže bych mohl případně čumkartovat. Ale myslím, že není třeba. Prostě asi 120 cm dlouhá všelijak tvarovaná trubka průměr asi 20 mm a na koncích převlečný matice. Mechanik přijel hm, hm, zavolal kamsi a jo za 10 dní přijedu a vyměním ji. No co už nějak se to zamotalo páskou a jezdilo se. Ještěrka měla vzduch akorát na brzdy. Poté přijel a namontoval novou trubku. A bylo vše cajk. Na měsíční poradě nás majitel vyjezdil jesti jsme se nezbláznili s tou opravou. Nevěděli jsme proč. Tedy se dotazujeme proč? A on že trubka stála 6500 Kč a zákrok servisáka dalších 6000 Kč! No ale pak to po nějakém čase přišlo. Vedoucí že se musí něco neprodleně naložit. Klučina co to nakládal nedával pozor a došla mu nafta. No průser s ještrěrkou. Nalili naftu a ne a ne ještěrka jet. Přijel servis a vyměnil filtry. Nic, nejelo. Tedy zkoušel nafta až k motoru šla. Vyndal vystřiky vyčistil seřídil nic. No chlapi bordel ze dna nádrže asi vlezl až do čerpadla! Podivné však tam jsou filtry! Ne vyndám čerpadlo a uvidíme. Za 10 dnů přivezl čerpadlo namontoval ho seřídil a motor běžel ale špatně. No kurva už nevěděl co s tím. Asi za týden přijel takovej malej servisák. A startuje ještěrku a hm, hm, už vím co s tím je. Vyndal z nádrže trubku sání nafty. Tam malej filtřík a ten uplně plnej. Vyčistil filtřík a ještěrka chodila jako hutě! Prej taková pitomost! Ale pak to přišlo. Faktura za opravu. Mimořádná schůze celé firmy. Přijel majitel. To byl masakr! Na schůzi seřval i elektrikáře, kteří s ještěrkou ani nejezdili. Prostě kdo se na něk kouk, tomu jebáka bouch! Asi 3 měsíce nedal žádné osobní hodnocení nikomu z firmy. Jen to čerpadlo stálo sto tisíc!!! Nepočítaje cesta servisáka vždy 6000 Kč! A teď ještě hodiny tam strávené. Tenkrát to bylo asi fousínek přez 150 000 Kč za tu opravu! Poté šéf obešel celou dílnu a napsal si asi 6 lidí, kteří prošli školením přímo na tu ještěrku. Aby s tím nejezdil kde kdo. A hlavně aby to pak měl kdo zaplatit. No a ještě než jsem končil zlomila se jedna vidle. Klucí ta vidle stála opět 100 000 Kč! Byla to slušná placka nosnost 12 tun. Vidle se nasazovaly ještěrkou. Měla přez 250 kg. No ta ještěrka byla fakt pozlacená na opravy.
Tož jsem se rozepsal. No jak píšu záleží na servisu.
Tož jsem se rozepsal. No jak píšu záleží na servisu.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Tady vedle na pile mají pogrusčika, už se dlouho nehnul, mají novější stroj. Kdysi jsem ho opravoval, je to neskutečný dělník a co snese je obdivuhodné. Je v tom původní motor, měli ještě jeden s motorem avie a ten odstavili první.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
JosefD
Desty dělají ved Vroutku, VODEST je bývalá DESTA, občas tam zajedu pro díly.
https://www.vodest.cz/
Desty dělají ved Vroutku, VODEST je bývalá DESTA, občas tam zajedu pro díly.
https://www.vodest.cz/
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Šéďa: Díky!
Chlapi, jak je na tom Balcancar se servisem? Jsou naně díly? Konstrukčně mi to připadá jak Desta a taky se hodně prodávají. Jako výhodu každý uvádí motor Perkins.
Chlapi, jak je na tom Balcancar se servisem? Jsou naně díly? Konstrukčně mi to připadá jak Desta a taky se hodně prodávají. Jako výhodu každý uvádí motor Perkins.