Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Jungy mam 3, servis, no takhle, servisovsl mi to kámoš, 2x si nevěděl rady, vyřešil jsem to když jsem prostě šel kolem. Ale protože jsrm se mohl podívat do schémat a funkčního diagramu. Bez toho bych byl nejspíš bez šance, zase kdybych je dělal, ani bych comp nezapl a zkusil bych 2, 3veci který by to měly být. On je zvyklý měnit, to tak stejně vyžaduje jeho zaměstnavatel, hadice hyfrauliky nová na míru tady v ksefte asi dvojku, od nich "originální" (většinou jede to stejnyho kšeftu) 10-12, plus má čas i cestu zapocitanou v opravě.
Nejvíc o tom vi trn kdo s tom dělá a nemá v hlave nasráno.
Spravit jde vse, vzdy je to poměr snahy peněz a vědomostí.
Nejvíc o tom vi trn kdo s tom dělá a nemá v hlave nasráno.
Spravit jde vse, vzdy je to poměr snahy peněz a vědomostí.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Ten Balcancar že Jsi si nevzpoměl dřív! Ve firmě byly dva stejný. Jeden měl špatnej motor, vyměnit vložky, byly z vrchu oloupaný. A druhej jezdil, ale nebrzdil ani fousínek. Sehnali jsme se synem třetího. Takovýho slušnýho. Nikde nic neteče, akorát trochu kouřil motor. Jinak vše cajk. Byl za pusinku. Právě jsme od kámoše kupovali motor z traktoru a on nám ho nakládal tou ještěrkou a že nechcete i tu ještěrku? No vidělo by se za kolik? Došel za šéfem zeptal se na cenu a já zrovna volal do firmy a za 14 dní ještěrka jela do firmy. Ty dvě co tam byly koupil kámoš domnů k němu. Míň jak za cenu šrotu. Ze dvou že si udělá jednu pěknou.
Na toho Balcancara naftovýho se dá ještě třeba na motor sehnat ledasco. Kupovali jsme starter a byl fungláč a myslím, že říkal říďa, že nebyl drahej. Ruzné drobnosti, filtry, nebo těsnění, myslím i prasátka na brzdy se dávaly nový.
Jinak jsme v předchozí firmě měli elektrickou Blcancarku a tam byl problém s věcma na to ovládání toho silového okruhu. Jako třeba elektromotor na čerpadlo zdvihu servisák dovezl novej. Ale co bylo kolem elektriky tak to byl problém.
Ten Balcancar naftovej to je dělník. Co to vydrželo u nás ve firmě, každá jiná ještěrka by to nedala. Tam jezdí kdo umí točit volantem. Jednou jsem jel a zdálo se mi, že ještěrka nějak kývá při jízdě. Tak koukám kde co by to dělalo. A pak koukám na kolo tupláku. Kurva to venkovní kolo ale nějak kličkuje? Zastavím, slezu a koukám kola držely na dvou povolených šroubech. Dojdu pro klíč a ještě jeden s těch dvou strženej závit. Dotáhnu tedy ten jeden aspoň. Dojel jsem na halu a chcípnul to. Kurva to nemáte čas to ani opravit? Všechny ostatní šrouby chyběly. Urvaný, užvejkaný. No to nic to musíš sem tam ten jeden šroub dotáhnout! Jinak stratíš kola! Však tuhle jel ten kluk a stratil kola až u lakovny! A pak tedy vyndali buben z té nepojízdné ještěrky a přehodili to. Ale třeba brzdy jako když je vubec nemáš! Pak to kluk opravil a zese si málem rozbili čela. Šlápl na brzdu jako obvykle a kola stály na fleku. Myslím, že to vydrželo půl roku a opět bez brzd. Tam všechno jen hoří!
Na toho Balcancara naftovýho se dá ještě třeba na motor sehnat ledasco. Kupovali jsme starter a byl fungláč a myslím, že říkal říďa, že nebyl drahej. Ruzné drobnosti, filtry, nebo těsnění, myslím i prasátka na brzdy se dávaly nový.
Jinak jsme v předchozí firmě měli elektrickou Blcancarku a tam byl problém s věcma na to ovládání toho silového okruhu. Jako třeba elektromotor na čerpadlo zdvihu servisák dovezl novej. Ale co bylo kolem elektriky tak to byl problém.
Ten Balcancar naftovej to je dělník. Co to vydrželo u nás ve firmě, každá jiná ještěrka by to nedala. Tam jezdí kdo umí točit volantem. Jednou jsem jel a zdálo se mi, že ještěrka nějak kývá při jízdě. Tak koukám kde co by to dělalo. A pak koukám na kolo tupláku. Kurva to venkovní kolo ale nějak kličkuje? Zastavím, slezu a koukám kola držely na dvou povolených šroubech. Dojdu pro klíč a ještě jeden s těch dvou strženej závit. Dotáhnu tedy ten jeden aspoň. Dojel jsem na halu a chcípnul to. Kurva to nemáte čas to ani opravit? Všechny ostatní šrouby chyběly. Urvaný, užvejkaný. No to nic to musíš sem tam ten jeden šroub dotáhnout! Jinak stratíš kola! Však tuhle jel ten kluk a stratil kola až u lakovny! A pak tedy vyndali buben z té nepojízdné ještěrky a přehodili to. Ale třeba brzdy jako když je vubec nemáš! Pak to kluk opravil a zese si málem rozbili čela. Šlápl na brzdu jako obvykle a kola stály na fleku. Myslím, že to vydrželo půl roku a opět bez brzd. Tam všechno jen hoří!
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
No budu to muset promyslet. Nevím kolik jich je na Bazosi na FB opravdu prodaných, ale nabídka je celkem velká, tak uvidím co se objeví a po Novém roce to začnu na ostro řešit. Půjdu do něčeho co má minimálku aspoň 2,5t, ideálně dvojmontáž nebo vysoký blatníky na Otovo kola. A je pravda, že LPG nebo benzín bude asi méně problematický, ale těch nafťáků je v nabídce mnohem víc.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
U té plynové záleží jak je stará a jak má naběháno a kolik lidí s ní jezdilo. Ve firmě byla Desta tříkolka. Benzinová. Ale měla směšovač a nikdo ten plyn nechtěl používat. Jednou přijel mechanik a ten plyn oživil. Ale rovnou povídal, že je to staré provedení a bude to zlobit. Měl pravdu. Nazlobilo se to a pak i s benzinem. Každej do toho sednul mačkal přepínače a za chvíli to bylo rozjebané a ještěrka spíš stála. Jednou vedoucí dosáhl toho, že se pošle na generálku. Možná to bylo výměnou, kus za kus. Přivezli stejnou po repasu. Měla ten plyn a vedoucí řekl kdo bude s ní jezdit, jinak nikdo. Servisák si nás vzal stranou a vše nám ukázal vysvětlil. Ještěrka měla moderní směšovač. A chodila jako hutě. Super pomocník. Dalo se s ní zajet kamkoli. Krásně chytala v létě v zimě. Žádnej problém. S tím původním nebe a dudy.
Ta naftová, starší desty, nebo starší motory to vůbec není na dílnu. Kdysi než jsme si vymordovali elektrickou na dílnu jezdilo se terénkou Destou. Kazastrofa v zimě. Na dílně bílo. Smradu nevyvětratelný. Načichli jsme vždycky a z monterek celej den smrad. Pak elektrická paráda to jsme si libovali. Pak koupili tu repasovanou Linde 10 tunu. Už měla nějak udělanej ten filtr na výfuku. Takovej válec. Po startu to chvilku kouřilo. Jak se zahřála nebylo vůbec cítit smrad ani nekouřila. A to byl 6 válec motor.
No vjet tou mojí na dílnu to by byl mazec! Ta si kouří!
Ta naftová, starší desty, nebo starší motory to vůbec není na dílnu. Kdysi než jsme si vymordovali elektrickou na dílnu jezdilo se terénkou Destou. Kazastrofa v zimě. Na dílně bílo. Smradu nevyvětratelný. Načichli jsme vždycky a z monterek celej den smrad. Pak elektrická paráda to jsme si libovali. Pak koupili tu repasovanou Linde 10 tunu. Už měla nějak udělanej ten filtr na výfuku. Takovej válec. Po startu to chvilku kouřilo. Jak se zahřála nebylo vůbec cítit smrad ani nekouřila. A to byl 6 válec motor.
No vjet tou mojí na dílnu to by byl mazec! Ta si kouří!
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
na bulhara se daj veci sehnat jinak znam servisaky z desty , gekomu ,stihl ,bssa kazdej servisak ma jinej pristup k lidem
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Chlapi máte někdo info, jak jsou na tom motory Perkins a Isuzu (lpg)?
Je tam celkem pěkný Hyster 2,5t, ale asi má Isuzu a podle toho co jsem našel, není servis starších strojů moc jednoduchý. Tenhle má tedy asi taky problém s hydropohonem.
Je tam celkem pěkný Hyster 2,5t, ale asi má Isuzu a podle toho co jsem našel, není servis starších strojů moc jednoduchý. Tenhle má tedy asi taky problém s hydropohonem.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Tak se jedu v úterý podívat na jeden Clark. Je to C500 Y60, ale pán zatím nedodal fotku originál štítku, jenom distributora. Umí 3t, má sníženou věž, takže max jsou necelé 3m zdvih, což mi trochu vadí, ale je to LPG, celková výška je 2,3m takže vrata projede v suchým triku a vypadá jak nový a je za 120, tak je to až podezřelé.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Jeřábové rameno je super věc. Vždy jsme ve firmě vázali na vidle. Ty jsou většinou kratší než rameno. Navíc má rameno otočný hák, pomocí kterého lze břemeno dobře polohovat.
Proto jsem rameno koupil. Je to již několik let. U mnoha prací stojí za to sundat vidle a nasadit rameno. Mám jej na takovém stojanu, aby šlo snadno zaháknout. Na rameno mám ještě jedno dělané s ručním navijáčkem, aby se dalo " dál a výš".
Nejlepší rameno je takové, co má Pago na fotce. Ramena se dají stále sehnat na bazoši a mají i výrobní štítek. Třeba tady https://stroje.bazos.cz/inzerat/1610712 ... rameno.php
Nebo tady https://stroje.hyperinzerce.cz/nahradni ... dka-bzenec
Proto jsem rameno koupil. Je to již několik let. U mnoha prací stojí za to sundat vidle a nasadit rameno. Mám jej na takovém stojanu, aby šlo snadno zaháknout. Na rameno mám ještě jedno dělané s ručním navijáčkem, aby se dalo " dál a výš".
Nejlepší rameno je takové, co má Pago na fotce. Ramena se dají stále sehnat na bazoši a mají i výrobní štítek. Třeba tady https://stroje.bazos.cz/inzerat/1610712 ... rameno.php
Nebo tady https://stroje.hyperinzerce.cz/nahradni ... dka-bzenec
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Proto jsem ho koupil i na hona.
Na destu se dělalo i s hydraulickým vysuvem. Videl jsem i s prizdvihem.
Na destu se dělalo i s hydraulickým vysuvem. Videl jsem i s prizdvihem.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
Other-Side II. '23
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
To rameno musí mít strašnou páku na tu horní hranu úchytové desky ne? Spodní kus svařence se sice opírá od desku, ale všechno drží ta hrana. Pár metráků bych na to pověsil, ale 3t co má to rameno v inzerátu...?
Pago: To je parádní stroj, akorát v tom mým sadu, bych s tím nikam neprojel.
Pago: To je parádní stroj, akorát v tom mým sadu, bych s tím nikam neprojel.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Páku má stejnou, jako mají vidle, když se zadek zvedá. Navíc mají tato stará desťácká ramena horní rybinu po celé délce a svár je masívní. A také má ta zdvižka ty 3 tuny na půl metru vyložení, takže na konci ramene už bude tuna.
Cena je dobrá, má to štítek. Kdo to potřebuje - berte. Dnes už se tak povedená nedělají.
Cena je dobrá, má to štítek. Kdo to potřebuje - berte. Dnes už se tak povedená nedělají.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Mají všechny VZV stejný systém úchytu? Kdyby se mi ten Clark líbil, aby to naněj pasovalo.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Ůchytů pro vidle je mnoho druhů. Má to i označení. Např: A1, A2, A3, atd. Já mám staré uchycení. Ta lišta je hranatá, tvar silné pasoviny. Tuším 20x25 mm. Na to pasují starší provedení vidlí. Má je už níň ještěrek. Ty moderní uchyty jsou pod uhlem. Aby se zatížením dotáhly na desku.
Dál je více roztečí desky. Mám 400 mm. Co tak vím jsou 420mm, i tu mám jedny vidle s 500 mm roztečí.
Samozřejmě rameno mám taky. Asi 2,5m dlouhé. Na desku jde plotna z 20 mm pásoviny. K ní přiveřená silnostěnná trubka z pouliční lampy. Na konci mám navařený takový kulatiny a přez ně dlouhou tyč. Abych mohl třeba zaháknkut háček na více místech. To rameno je super. Ale někdy musím sundat vidle, bo potřebuju naložit třeba na vlečku ramenem a vidle by se opřely o podlahu. Na ramenu jsem měl už pár slušnejch zgarbů pověšenejch a zatím drží.
Dál je více roztečí desky. Mám 400 mm. Co tak vím jsou 420mm, i tu mám jedny vidle s 500 mm roztečí.
Samozřejmě rameno mám taky. Asi 2,5m dlouhé. Na desku jde plotna z 20 mm pásoviny. K ní přiveřená silnostěnná trubka z pouliční lampy. Na konci mám navařený takový kulatiny a přez ně dlouhou tyč. Abych mohl třeba zaháknkut háček na více místech. To rameno je super. Ale někdy musím sundat vidle, bo potřebuju naložit třeba na vlečku ramenem a vidle by se opřely o podlahu. Na ramenu jsem měl už pár slušnejch zgarbů pověšenejch a zatím drží.
Re: Jaký VZV pro použítí v domácí dílně
Oto chápu dobře, že jsis ten jeřáb svařil sám?