Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše dozadu

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Malboro, Leo

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#46 Nový příspěvek od StaPo3011 »

MeNadruhou píše:zajištění vidím a je jasný. myslel jsem spíš při popovážení a nakládání hodně těžkého kusu. umím si představit, že k tomu couvnu, sklopím abych měl hranu na zemi pokud možno, a kousek natahnu na korbu. ale aby se sama "na-sklopila" zpátky bys ten těžkej kus musel dostat samosebou až za půlku. tak jsem myslel, jestli máš tohle nějak pořešený.
teď mne koplo, že by to řešitelný bylo, a ani ne moc složitě - když už by na předním konci korby byl ten ruční naviják, tak by se po natažení (a zajištění) břemene háček navijáku vyhákl a zahákoval někam dolů ke spodnímu čepu pístnice, a korba by se pak sprostě navijákem stáhla dolů. Teď už jen nějak vymyslet, aby si naviják nepřekážel se zvedací pístnicí, která je uprostřed - asi bude muset bejt ten naviják trochu mimo osu...

jirka.jc
Příspěvky: 205
Registrován: sob led 30, 2010 12:12 pm

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#47 Nový příspěvek od jirka.jc »

a jak to bylo originál řešené u NP25 (plaťák)? tam to muselo být obdobně...

PEST
Příspěvky: 1248
Registrován: čtv kvě 12, 2016 12:28 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#48 Nový příspěvek od PEST »

NP25 měla závitovku, jako máš třetí bod na traktoru, nebo šponováky na ramena

jirka.jc
Příspěvky: 205
Registrován: sob led 30, 2010 12:12 pm

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#49 Nový příspěvek od jirka.jc »

aha, znám už to jen ořezaný, myslel jsem, že tam byl píst... :)

jirka.jc
Příspěvky: 205
Registrován: sob led 30, 2010 12:12 pm

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#50 Nový příspěvek od jirka.jc »

ještě prosím jak daleko je umístěná náprava vůči korbě? mám nápravu 10-15 a nápad v hlavě :-)) no hodně jsem se tu inspiroval 8)

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#51 Nový příspěvek od StaPo3011 »

já to mám takhle. Váha na přední závěs odhadem 20 kg (bez instalované pístnice).
Obrázek

jirka.jc
Příspěvky: 205
Registrován: sob led 30, 2010 12:12 pm

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#52 Nový příspěvek od jirka.jc »

já to mám zatím v plánu tahle
Obrázek
otázka je přesné umístění nápravy. rád bych stejně jako ty u prázdného vozíku zvedl oje, eventuelně vozík otočil, odtlačil
mám už tažné oko, hlavní nosná U, nápravu, pístnici, menší U na sajtny. mezi nápravou a podlahou vlečky potřebuju 18 cm, aby zůstaly původní vzduchové brzdy...
...a nákres výpalku, který by se přivařil k nosníku a přes třmeny by se připevnila náprava
Obrázek

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#53 Nový příspěvek od rosch8 »

StaPo3011: neuvazoval si nad noznicovym systemom zdvihania prednej strany korby?
Vpredu pred nadstavbou by bol poskladany noznicovy system upnuty o ram a hrona cast by bola opreta do vyklapanej korby. Dosiahnes taku vysku, ze kludne mozes dat otocny bod korby uplne dozadu. Ja som planoval tento system, ked som planoval robit vlecku.
mam na mysi tento system:

Obrázek

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#54 Nový příspěvek od StaPo3011 »

o něčem podobnym jsem uvažoval, ale v jednodušším provedení, jednoduché zlamovací nůžky poháněný pístem.
Problém je v tom, že jsem si dal jako podmínku, že mechanismus nesmí pod osu nápravy, aby se nezmenšovala světlá výška, což v kombinaci s korbou položenou přímo na ose vylučuje většinu obvyklých řešení.
Ty nůžky jsem měl načrtlý před korbou, poháněný vodorovným pístem, uchyceným hned za okem na oji. Bez měřítka, jen tak od ruky, to vypadalo pěkně. Problém při pokusu to nakreslit v měřítku kvůli kinematice nastal v tom, že i na stávající úhel vysunutí je zdvih předku korby téměř metr, takže ramena jednoduchých nůžek musej mít délku kolem 70cm, aby se to nahoře nezlomilo až do mrtvého úhlu (předpokládal jsem uchycení vrchu nůžek na horním okraji předního čela, aby to rozumně bralo i ze spodní polohy). A protože mám délku oje necelý metr, tak už moc místa vepředu před nůžkama nezbývalo, musely by bejt dvojitý, kolem toho pístu, a netlačit do spoje nůžek, ale někam doprostřed spodních ramen, což už je pak slušně namáhá na ohyb. Takže vyztužit a udělat ze spodních ramen úhlovou páku. A začalo z toho bejt monstrum...
Vícepatrový nůžky jsem neuvažoval, to se mi zdálo jako s kanónem na vrabce.
Pak jsem ale dost vážně uvažoval o tom, že když už dvojité nůžky, tak je dát jako jednojité po stranách korby. Tam ta geometrie vycházela moc pěkně, úhel vyklápění by se klidně mohl i zdvojnásobit. Dokonce už jsem měly vyhlídlý na internetu dvě stejné, tenké pístnice... Ale pak mi celej tenhle nápad zhatila poloha kol (kdyby byl mezi koly a korbou plac aspoň tak 70mm na každé straně, tak by to asi šlo). Korba ale už byla vyrobená, plac tam není. Takže by musel bejt celej tenhle mechanismus až za koly, takže vyklápět to opravdu až kolem zadního konce korby, na což bych musel si dozadu od nápravy natáhnout supporty. A tenké pístnice by tohle už (vzhledem k poloze těžiště korby s nákladem) určitě nezvládaly, takže pořádné pístnice, masivní nůžky, čepy aspoň 30mm, a šlo by to. Ale to už znamená 2x tak složitej vozejk, se spoustou železí vzadu, takže by to chtělo posunout nápravu dozadějc, aby se to nepřevažovalo na zadek, ...
Prostě jsem i tuhle myšlenku kvůli složitosti zavrhnul.
Jednoduchá kladka je holt jednoduchá věc, i když to má spoustu svých nevýhod.

Uživatelský avatar
rosch8
Příspěvky: 4439
Registrován: pon čer 29, 2015 5:47 pm
Bydliště: Humenné, SR

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#55 Nový příspěvek od rosch8 »

asi sme sa nerozumeli.
myslel som ten noznicovy system poskladat pred korbou na sirku. asi takto:

Obrázek

Pakovy system by nebol rovnaky, dolna cast by bola mensia, kvoli hydraulickemu valcu, nie je potrebny potom taky velky zdvih. Horna cast by bola taka velka, aby sa vyuzila sirka korby v zlozenom stave na maximum.
Problem je potrebne naklapanie, ale to by sa dalo vyriesit. Vyhodou je, ze nemas nikde posuvne ulozenie, vsetko iba otocne. Takze odpadaju vodiace kolieska v U profile.

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#56 Nový příspěvek od StaPo3011 »

jo, to by fungovat mohlo,
to mne zatím nenapadlo. Nahoře a dole by musely bejt kulový klouby,
anebo raději příčně uložený další otočný čepy, na kterejch by se to celý kejvalo ve směru dopředu-dozadu.
Spodní uzel by byl asi nejkomplikovanější, kvůli uchycení pístnice navíc. Ale přes širší vidličku by to asi šlo nahnat všechno na společnou osu.
Ten spodek by pak naopak asi musel bejt spíš širší než vršek, aby se mezi ty čepy vešla zatažená krátká pístnice. Anebo to udělat obé stejně široký, to by bylo nejelegantnější.
Každopádně by si člověk musel dost vyhrát s kinematikou-a já nemám v modeláři kinematickej modul. Vázat to jednotlivě přes constrainy by snad taky šlo, snad by se to někde nerozsypalo, ale je to trochu opruz a výsledek nejistej-ty constrainy se občas chovaj dost nevypočitatelně.
Ale výsledek z plechovejch výpalků by asi nakonec musel stejně bejt dvojitej, s pístem uvnitř (jako panenka zvedák), aby se to při větším převodu nevyboulilo na vzpěr jako luk do boku (tj. dopředu-dozadu v souřadnicích vozíku). Anebo jednoduchej, ale poskládanej míst výpalků z jeklů a dlouhejch čepů.
Se mi to nějak už teď komplikuje, a to ještě ani nevím, jestli by ta kinematika vyšla tak hezky ideálně, jak doufám...

jirka.jc
Příspěvky: 205
Registrován: sob led 30, 2010 12:12 pm

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#57 Nový příspěvek od jirka.jc »

nejjednodušší by byla pístnice jako to plánuju já, u tebe by ovšem musela mít výsuv 1m, mě stačí 0,5m...

Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#58 Nový příspěvek od StaPo3011 »

právě. Výsuv 1m znamená v zasunutém stavu min. 1,3m, spíš víc. A to už by trochu překáželo, nemluvě o tom, že tolik moc trčící klacek nad korbu vypadá divně... A tenkou pístnici s takhle velkým zdvihem jsem nikde neviděl, musela by bejt na zakázku.
U tebe bude ten zasunutej přespůlmetr vyčnívat sotva kousek nad vrchem korby, to je snesitelný.


Uživatelský avatar
StaPo3011
Příspěvky: 2436
Registrován: úte črc 22, 2014 8:54 am
Bydliště: Táborsko a Praha

Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza

#60 Nový příspěvek od StaPo3011 »

Jo jo,
jestli ses zhlídnul v teleskopech, tak ta cena je ranec. Ale "normální" pístnici seženeš novou kolem tří tisíc, starší na bazoši tak za polovic.
Můj ruční čínskej prodlouženej ruční hever je cenově fajn, jsem zvědavej, jak dlouho vydrží.
https://www.vercajk-pardubice.cz/Hydrau ... -d2288.htm
Jeho neprodlouženou obdobu za pár stovek máme na chalupě už spousty let, a zatím stále drží, tak snad jeho delší brácha vydrží taky.
Musí to ale chodit nasvislo, což u mne nevadí-u tebe by hore kopytami asi nefungoval :)

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“