teď mne koplo, že by to řešitelný bylo, a ani ne moc složitě - když už by na předním konci korby byl ten ruční naviják, tak by se po natažení (a zajištění) břemene háček navijáku vyhákl a zahákoval někam dolů ke spodnímu čepu pístnice, a korba by se pak sprostě navijákem stáhla dolů. Teď už jen nějak vymyslet, aby si naviják nepřekážel se zvedací pístnicí, která je uprostřed - asi bude muset bejt ten naviják trochu mimo osu...MeNadruhou píše:zajištění vidím a je jasný. myslel jsem spíš při popovážení a nakládání hodně těžkého kusu. umím si představit, že k tomu couvnu, sklopím abych měl hranu na zemi pokud možno, a kousek natahnu na korbu. ale aby se sama "na-sklopila" zpátky bys ten těžkej kus musel dostat samosebou až za půlku. tak jsem myslel, jestli máš tohle nějak pořešený.
Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše dozadu
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
a jak to bylo originál řešené u NP25 (plaťák)? tam to muselo být obdobně...
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
NP25 měla závitovku, jako máš třetí bod na traktoru, nebo šponováky na ramena
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
aha, znám už to jen ořezaný, myslel jsem, že tam byl píst...
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
ještě prosím jak daleko je umístěná náprava vůči korbě? mám nápravu 10-15 a nápad v hlavě :-)) no hodně jsem se tu inspiroval
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
já to mám zatím v plánu tahle
otázka je přesné umístění nápravy. rád bych stejně jako ty u prázdného vozíku zvedl oje, eventuelně vozík otočil, odtlačil
mám už tažné oko, hlavní nosná U, nápravu, pístnici, menší U na sajtny. mezi nápravou a podlahou vlečky potřebuju 18 cm, aby zůstaly původní vzduchové brzdy...
...a nákres výpalku, který by se přivařil k nosníku a přes třmeny by se připevnila náprava
otázka je přesné umístění nápravy. rád bych stejně jako ty u prázdného vozíku zvedl oje, eventuelně vozík otočil, odtlačil
mám už tažné oko, hlavní nosná U, nápravu, pístnici, menší U na sajtny. mezi nápravou a podlahou vlečky potřebuju 18 cm, aby zůstaly původní vzduchové brzdy...
...a nákres výpalku, který by se přivařil k nosníku a přes třmeny by se připevnila náprava
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
StaPo3011: neuvazoval si nad noznicovym systemom zdvihania prednej strany korby?
Vpredu pred nadstavbou by bol poskladany noznicovy system upnuty o ram a hrona cast by bola opreta do vyklapanej korby. Dosiahnes taku vysku, ze kludne mozes dat otocny bod korby uplne dozadu. Ja som planoval tento system, ked som planoval robit vlecku.
mam na mysi tento system:
Vpredu pred nadstavbou by bol poskladany noznicovy system upnuty o ram a hrona cast by bola opreta do vyklapanej korby. Dosiahnes taku vysku, ze kludne mozes dat otocny bod korby uplne dozadu. Ja som planoval tento system, ked som planoval robit vlecku.
mam na mysi tento system:
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
o něčem podobnym jsem uvažoval, ale v jednodušším provedení, jednoduché zlamovací nůžky poháněný pístem.
Problém je v tom, že jsem si dal jako podmínku, že mechanismus nesmí pod osu nápravy, aby se nezmenšovala světlá výška, což v kombinaci s korbou položenou přímo na ose vylučuje většinu obvyklých řešení.
Ty nůžky jsem měl načrtlý před korbou, poháněný vodorovným pístem, uchyceným hned za okem na oji. Bez měřítka, jen tak od ruky, to vypadalo pěkně. Problém při pokusu to nakreslit v měřítku kvůli kinematice nastal v tom, že i na stávající úhel vysunutí je zdvih předku korby téměř metr, takže ramena jednoduchých nůžek musej mít délku kolem 70cm, aby se to nahoře nezlomilo až do mrtvého úhlu (předpokládal jsem uchycení vrchu nůžek na horním okraji předního čela, aby to rozumně bralo i ze spodní polohy). A protože mám délku oje necelý metr, tak už moc místa vepředu před nůžkama nezbývalo, musely by bejt dvojitý, kolem toho pístu, a netlačit do spoje nůžek, ale někam doprostřed spodních ramen, což už je pak slušně namáhá na ohyb. Takže vyztužit a udělat ze spodních ramen úhlovou páku. A začalo z toho bejt monstrum...
Vícepatrový nůžky jsem neuvažoval, to se mi zdálo jako s kanónem na vrabce.
Pak jsem ale dost vážně uvažoval o tom, že když už dvojité nůžky, tak je dát jako jednojité po stranách korby. Tam ta geometrie vycházela moc pěkně, úhel vyklápění by se klidně mohl i zdvojnásobit. Dokonce už jsem měly vyhlídlý na internetu dvě stejné, tenké pístnice... Ale pak mi celej tenhle nápad zhatila poloha kol (kdyby byl mezi koly a korbou plac aspoň tak 70mm na každé straně, tak by to asi šlo). Korba ale už byla vyrobená, plac tam není. Takže by musel bejt celej tenhle mechanismus až za koly, takže vyklápět to opravdu až kolem zadního konce korby, na což bych musel si dozadu od nápravy natáhnout supporty. A tenké pístnice by tohle už (vzhledem k poloze těžiště korby s nákladem) určitě nezvládaly, takže pořádné pístnice, masivní nůžky, čepy aspoň 30mm, a šlo by to. Ale to už znamená 2x tak složitej vozejk, se spoustou železí vzadu, takže by to chtělo posunout nápravu dozadějc, aby se to nepřevažovalo na zadek, ...
Prostě jsem i tuhle myšlenku kvůli složitosti zavrhnul.
Jednoduchá kladka je holt jednoduchá věc, i když to má spoustu svých nevýhod.
Problém je v tom, že jsem si dal jako podmínku, že mechanismus nesmí pod osu nápravy, aby se nezmenšovala světlá výška, což v kombinaci s korbou položenou přímo na ose vylučuje většinu obvyklých řešení.
Ty nůžky jsem měl načrtlý před korbou, poháněný vodorovným pístem, uchyceným hned za okem na oji. Bez měřítka, jen tak od ruky, to vypadalo pěkně. Problém při pokusu to nakreslit v měřítku kvůli kinematice nastal v tom, že i na stávající úhel vysunutí je zdvih předku korby téměř metr, takže ramena jednoduchých nůžek musej mít délku kolem 70cm, aby se to nahoře nezlomilo až do mrtvého úhlu (předpokládal jsem uchycení vrchu nůžek na horním okraji předního čela, aby to rozumně bralo i ze spodní polohy). A protože mám délku oje necelý metr, tak už moc místa vepředu před nůžkama nezbývalo, musely by bejt dvojitý, kolem toho pístu, a netlačit do spoje nůžek, ale někam doprostřed spodních ramen, což už je pak slušně namáhá na ohyb. Takže vyztužit a udělat ze spodních ramen úhlovou páku. A začalo z toho bejt monstrum...
Vícepatrový nůžky jsem neuvažoval, to se mi zdálo jako s kanónem na vrabce.
Pak jsem ale dost vážně uvažoval o tom, že když už dvojité nůžky, tak je dát jako jednojité po stranách korby. Tam ta geometrie vycházela moc pěkně, úhel vyklápění by se klidně mohl i zdvojnásobit. Dokonce už jsem měly vyhlídlý na internetu dvě stejné, tenké pístnice... Ale pak mi celej tenhle nápad zhatila poloha kol (kdyby byl mezi koly a korbou plac aspoň tak 70mm na každé straně, tak by to asi šlo). Korba ale už byla vyrobená, plac tam není. Takže by musel bejt celej tenhle mechanismus až za koly, takže vyklápět to opravdu až kolem zadního konce korby, na což bych musel si dozadu od nápravy natáhnout supporty. A tenké pístnice by tohle už (vzhledem k poloze těžiště korby s nákladem) určitě nezvládaly, takže pořádné pístnice, masivní nůžky, čepy aspoň 30mm, a šlo by to. Ale to už znamená 2x tak složitej vozejk, se spoustou železí vzadu, takže by to chtělo posunout nápravu dozadějc, aby se to nepřevažovalo na zadek, ...
Prostě jsem i tuhle myšlenku kvůli složitosti zavrhnul.
Jednoduchá kladka je holt jednoduchá věc, i když to má spoustu svých nevýhod.
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
asi sme sa nerozumeli.
myslel som ten noznicovy system poskladat pred korbou na sirku. asi takto:
Pakovy system by nebol rovnaky, dolna cast by bola mensia, kvoli hydraulickemu valcu, nie je potrebny potom taky velky zdvih. Horna cast by bola taka velka, aby sa vyuzila sirka korby v zlozenom stave na maximum.
Problem je potrebne naklapanie, ale to by sa dalo vyriesit. Vyhodou je, ze nemas nikde posuvne ulozenie, vsetko iba otocne. Takze odpadaju vodiace kolieska v U profile.
myslel som ten noznicovy system poskladat pred korbou na sirku. asi takto:
Pakovy system by nebol rovnaky, dolna cast by bola mensia, kvoli hydraulickemu valcu, nie je potrebny potom taky velky zdvih. Horna cast by bola taka velka, aby sa vyuzila sirka korby v zlozenom stave na maximum.
Problem je potrebne naklapanie, ale to by sa dalo vyriesit. Vyhodou je, ze nemas nikde posuvne ulozenie, vsetko iba otocne. Takze odpadaju vodiace kolieska v U profile.
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
jo, to by fungovat mohlo,
to mne zatím nenapadlo. Nahoře a dole by musely bejt kulový klouby,
anebo raději příčně uložený další otočný čepy, na kterejch by se to celý kejvalo ve směru dopředu-dozadu.
Spodní uzel by byl asi nejkomplikovanější, kvůli uchycení pístnice navíc. Ale přes širší vidličku by to asi šlo nahnat všechno na společnou osu.
Ten spodek by pak naopak asi musel bejt spíš širší než vršek, aby se mezi ty čepy vešla zatažená krátká pístnice. Anebo to udělat obé stejně široký, to by bylo nejelegantnější.
Každopádně by si člověk musel dost vyhrát s kinematikou-a já nemám v modeláři kinematickej modul. Vázat to jednotlivě přes constrainy by snad taky šlo, snad by se to někde nerozsypalo, ale je to trochu opruz a výsledek nejistej-ty constrainy se občas chovaj dost nevypočitatelně.
Ale výsledek z plechovejch výpalků by asi nakonec musel stejně bejt dvojitej, s pístem uvnitř (jako panenka zvedák), aby se to při větším převodu nevyboulilo na vzpěr jako luk do boku (tj. dopředu-dozadu v souřadnicích vozíku). Anebo jednoduchej, ale poskládanej míst výpalků z jeklů a dlouhejch čepů.
Se mi to nějak už teď komplikuje, a to ještě ani nevím, jestli by ta kinematika vyšla tak hezky ideálně, jak doufám...
to mne zatím nenapadlo. Nahoře a dole by musely bejt kulový klouby,
anebo raději příčně uložený další otočný čepy, na kterejch by se to celý kejvalo ve směru dopředu-dozadu.
Spodní uzel by byl asi nejkomplikovanější, kvůli uchycení pístnice navíc. Ale přes širší vidličku by to asi šlo nahnat všechno na společnou osu.
Ten spodek by pak naopak asi musel bejt spíš širší než vršek, aby se mezi ty čepy vešla zatažená krátká pístnice. Anebo to udělat obé stejně široký, to by bylo nejelegantnější.
Každopádně by si člověk musel dost vyhrát s kinematikou-a já nemám v modeláři kinematickej modul. Vázat to jednotlivě přes constrainy by snad taky šlo, snad by se to někde nerozsypalo, ale je to trochu opruz a výsledek nejistej-ty constrainy se občas chovaj dost nevypočitatelně.
Ale výsledek z plechovejch výpalků by asi nakonec musel stejně bejt dvojitej, s pístem uvnitř (jako panenka zvedák), aby se to při větším převodu nevyboulilo na vzpěr jako luk do boku (tj. dopředu-dozadu v souřadnicích vozíku). Anebo jednoduchej, ale poskládanej míst výpalků z jeklů a dlouhejch čepů.
Se mi to nějak už teď komplikuje, a to ještě ani nevím, jestli by ta kinematika vyšla tak hezky ideálně, jak doufám...
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
nejjednodušší by byla pístnice jako to plánuju já, u tebe by ovšem musela mít výsuv 1m, mě stačí 0,5m...
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
právě. Výsuv 1m znamená v zasunutém stavu min. 1,3m, spíš víc. A to už by trochu překáželo, nemluvě o tom, že tolik moc trčící klacek nad korbu vypadá divně... A tenkou pístnici s takhle velkým zdvihem jsem nikde neviděl, musela by bejt na zakázku.
U tebe bude ten zasunutej přespůlmetr vyčnívat sotva kousek nad vrchem korby, to je snesitelný.
U tebe bude ten zasunutej přespůlmetr vyčnívat sotva kousek nad vrchem korby, to je snesitelný.
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
snad... jen ta cena...
http://www.agados.cz/nahradni-dily/hydraulicke-valce
a nějaká inspirace:
http://www.seall.cz/uploads/files/teles ... 0Guide.pdf
http://www.agados.cz/nahradni-dily/hydraulicke-valce
a nějaká inspirace:
http://www.seall.cz/uploads/files/teles ... 0Guide.pdf
Re: Novej dvojkolák za 3011-tku, sklopnej jen jednoduše doza
Jo jo,
jestli ses zhlídnul v teleskopech, tak ta cena je ranec. Ale "normální" pístnici seženeš novou kolem tří tisíc, starší na bazoši tak za polovic.
Můj ruční čínskej prodlouženej ruční hever je cenově fajn, jsem zvědavej, jak dlouho vydrží.
https://www.vercajk-pardubice.cz/Hydrau ... -d2288.htm
Jeho neprodlouženou obdobu za pár stovek máme na chalupě už spousty let, a zatím stále drží, tak snad jeho delší brácha vydrží taky.
Musí to ale chodit nasvislo, což u mne nevadí-u tebe by hore kopytami asi nefungoval
jestli ses zhlídnul v teleskopech, tak ta cena je ranec. Ale "normální" pístnici seženeš novou kolem tří tisíc, starší na bazoši tak za polovic.
Můj ruční čínskej prodlouženej ruční hever je cenově fajn, jsem zvědavej, jak dlouho vydrží.
https://www.vercajk-pardubice.cz/Hydrau ... -d2288.htm
Jeho neprodlouženou obdobu za pár stovek máme na chalupě už spousty let, a zatím stále drží, tak snad jeho delší brácha vydrží taky.
Musí to ale chodit nasvislo, což u mne nevadí-u tebe by hore kopytami asi nefungoval