Nákup šteftů M18
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
Nákup šteftů M18
Zdravím všechny.
Předělávám dvokolák udělanej snad z polní kuchyně "vermachtu", na pneu je logo s dubovou ratolestí a firma De-gum. Nepovolil jsem ani jeden šroub.
Musel jsem uřezat všechny štefty náboje. Jsou to štefty s oboustranným závitem M18x1,5 a ovál unašeč 20mm. Na netu jsem nic podobnýho nenašel. Nemá někdo typ na e-shop, nebo prodejnu v okolí Svitav, nebo Mejta??
Zdar Málek
Předělávám dvokolák udělanej snad z polní kuchyně "vermachtu", na pneu je logo s dubovou ratolestí a firma De-gum. Nepovolil jsem ani jeden šroub.
Musel jsem uřezat všechny štefty náboje. Jsou to štefty s oboustranným závitem M18x1,5 a ovál unašeč 20mm. Na netu jsem nic podobnýho nenašel. Nemá někdo typ na e-shop, nebo prodejnu v okolí Svitav, nebo Mejta??
Zdar Málek
- Antony30011
- Příspěvky: 13210
- Registrován: pát říj 21, 2011 9:29 pm
- Bydliště: Brněnsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup šteftů M18
Fimas ?
- Lišák1
- Příspěvky: 1169
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup šteftů M18
Nějaký solidní vzorek, ze kterého se dají zjistit míry a soustružník, budeš je mít přesně na míru.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Nákup šteftů M18
Jistě, ale pevnostní parametry? Kalitelný materiál a pec, nebo alespoň autogen.
To vše bude dražší než to koupit.
Na tom výš zmíněném e-shopu jsem už pátral před třema dny, štefty by asi byly, ale obojí matky ne.
Matky orig. 36 klíč. A díry jen taktak. 27 s podložkou nebudou stačit (asi).
To vše bude dražší než to koupit.
Na tom výš zmíněném e-shopu jsem už pátral před třema dny, štefty by asi byly, ale obojí matky ne.
Matky orig. 36 klíč. A díry jen taktak. 27 s podložkou nebudou stačit (asi).
- Lišák1
- Příspěvky: 1169
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup šteftů M18
Žádný kalení, materiál 11600, tam není nic tvrdého.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Nákup šteftů M18
Měl sem něco podobnýho na 2koláku r.v. 1943 s pneu 7,5-20 na kterých bylo uvedena země výroby Bohemia-Moravia. Závit byl M18*2 a to byl před 20r neřešitelnej pešek…některý diskový matky mosazný......ani tehdejší top prodejce Fabory na Řipský v Brně to neuměl...…tak sem to vzdal...nakonec sem to předělal na M20*1,5, páč tam je nabídka široká a ve Fimasu sem našel nějakej doprodej v kterým byly ty pravý.....
Teď, teď, teď tu byl. Museli jste se potkat.
Re: Nákup šteftů M18
Dík za odezvy.
11600 je základní konstrukční ocel. Horší byla už jen 11500 (původní zn) Mám za to, že kolové šrouby a svorníky budou z kvalitnějšího materiálu, byť možná nekalitelného. A možná jsou cementovaný a kalený povrchově, konkrétní technologii výroby neznám.
Nemám ambici renovace do původ. stavu. Šteft a obě matky x12 asi koupím, sle není moc kde.
Problém budou ty velké konus díry v ráfku.
Nezbyde, než vytočit nějaký větší podložky a matky ploché.
Zdar Málek
11600 je základní konstrukční ocel. Horší byla už jen 11500 (původní zn) Mám za to, že kolové šrouby a svorníky budou z kvalitnějšího materiálu, byť možná nekalitelného. A možná jsou cementovaný a kalený povrchově, konkrétní technologii výroby neznám.
Nemám ambici renovace do původ. stavu. Šteft a obě matky x12 asi koupím, sle není moc kde.
Problém budou ty velké konus díry v ráfku.
Nezbyde, než vytočit nějaký větší podložky a matky ploché.
Zdar Málek
Re: Nákup šteftů M18
Daj si vypáliť na laséri kruh s dierami na štifty a dierou na náboj z nejakej 5mm platničky, konusy zrazíš na vŕtačke kužeľovým záhlbníkom, bodni to na disk a máš hotovo.
Re: Nákup šteftů M18
Vyznas sa :-) ....
Material 11 600 je pevnost materialu 600 kg na mm2 cize ak to urobis dobre , bez ostrych zapichov atd .. tak to vydrzi urcite . Su urcite aj lepsie materialy , ale urcite sroby ani matice nie su cementovane a kalene :-)
Material 11 600 je pevnost materialu 600 kg na mm2 cize ak to urobis dobre , bez ostrych zapichov atd .. tak to vydrzi urcite . Su urcite aj lepsie materialy , ale urcite sroby ani matice nie su cementovane a kalene :-)
Vždy je na vine len malé kladivo
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Zabi bobra zachrániš strom
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 13&t=65774
nieco z youtube https://www.youtube.com/watch?v=fooaNIi ... wl&index=2
Re: Nákup šteftů M18
snad z polní kuchyně "vermachtu", na pneu je logo s dubovou ratolestí a firma De-gum
Jen taková technická - pokud je pravda cos napsal, tak mi to totiž moc nesedí. Pokud to nebylo už předělané a je to původní, tak jsou na kolových šteftech a maticích ty závity určitě metrické?
Jestli je to původní tak není tam takhle náhodou, jen mezi náma, závit W3/4 20ch? Ten by mi tam pasoval spíš, ono je to od oka totiž dost podobné jako M18x1,5, jakpak jsi to měřil, jen tak pro zajímavost?
Jen taková technická - pokud je pravda cos napsal, tak mi to totiž moc nesedí. Pokud to nebylo už předělané a je to původní, tak jsou na kolových šteftech a maticích ty závity určitě metrické?
Jestli je to původní tak není tam takhle náhodou, jen mezi náma, závit W3/4 20ch? Ten by mi tam pasoval spíš, ono je to od oka totiž dost podobné jako M18x1,5, jakpak jsi to měřil, jen tak pro zajímavost?
- Lišák1
- Příspěvky: 1169
- Registrován: úte čer 02, 2009 8:28 pm
- Bydliště: Sklené nad Oslavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nákup šteftů M18
Tomu materiálu klidně věř, za socialismu šrouby také nešly sehnat, tak se vyráběly. Dělal jsem v té době v ČSAD a na náklaďáky jsem se jich něco nadělal, včetně matek. A všechno 11600. Nikdy žádný neselhal.
Nissan Terrano 3,0 TDI, Zetor 5211
Re: Nákup šteftů M18
Pro Krajan:
11600 je pevnost v tahu 60kg /mm nula je ozn. mimoř. vlastností u vyšších tříd
Pro 123:
Witvorth je možno dovodit u produkce UK, USA, ale Německo používalo metrickou soustavu už před válkou.
Průměr šteftu měřen posuvkou, stoupání závitu měrkou. Samozřejmě profil závitů po tak dlouhé době používání a pokročilé korozi nelze učit.
Hele hoši, znalosti mi nechybí, ale výrobní prostředky ano. Mít alespoň závitníky a očka. Soustruh, švajc a plazmu kupovat nemíním.
Hledám shop, kde za laciný peníz seženu náhradu. Toť vše.
Málek
11600 je pevnost v tahu 60kg /mm nula je ozn. mimoř. vlastností u vyšších tříd
Pro 123:
Witvorth je možno dovodit u produkce UK, USA, ale Německo používalo metrickou soustavu už před válkou.
Průměr šteftu měřen posuvkou, stoupání závitu měrkou. Samozřejmě profil závitů po tak dlouhé době používání a pokročilé korozi nelze učit.
Hele hoši, znalosti mi nechybí, ale výrobní prostředky ano. Mít alespoň závitníky a očka. Soustruh, švajc a plazmu kupovat nemíním.
Hledám shop, kde za laciný peníz seženu náhradu. Toť vše.
Málek
Re: Nákup šteftů M18
No znalosti ti možná nechybí, ale pohybovat se tu na fóru - tam máš mezery.
V neděli jsem ti posílal SZ a stále jsi ji neotevřel.
V neděli jsem ti posílal SZ a stále jsi ji neotevřel.
Re: Nákup šteftů M18
Díky za vaše reakce.
Zakázková výroba je jistě řešení, pokud neseženu nic v hromadné.
Podložky si umím i v "polních" podmínkách udělat sám.
Podle všeho je náklad na pořízení 12 ks komplet šteft+dvě matice cca. 1200,- na obě kola.
Nepředpokládám, že se někdo je schopen dostat pod tuto metu.
Nebo se pletu?
Zakázková výroba je jistě řešení, pokud neseženu nic v hromadné.
Podložky si umím i v "polních" podmínkách udělat sám.
Podle všeho je náklad na pořízení 12 ks komplet šteft+dvě matice cca. 1200,- na obě kola.
Nepředpokládám, že se někdo je schopen dostat pod tuto metu.
Nebo se pletu?
Re: Nákup šteftů M18
Takže disky mají 6 šroubů? Zajímavé, hele mohl bys kolo prosím vyfotit a dát sem fotku? A kdyby to šlo, tak i nábu, předem děkuju