Kára za traktor + použití na veřejných komunikacích
Moderátoři: rezis, Malboro, Leo
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
A od Bystroně je to homologovaný?
A co když budeš tahat Automobilový vlek (PAJ, BSS, atd.) je to legální?
A co když budeš tahat Automobilový vlek (PAJ, BSS, atd.) je to legální?
- jimmy 4011
- Příspěvky: 3379
- Registrován: úte říj 21, 2008 6:35 pm
- Bydliště: čr
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Pokud ten autovlek nebudeš mít přetipovanej na traktorovej,tak ho tahat nesmíš.
Je to tu někde napsaný už asi 10x.
Je to tu někde napsaný už asi 10x.
Ono je lepší mluvit s chytrým člověkem o něčem hloupém než s hlupákem o něčem chytrém.
Werich
Werich
- MILDAZETOR
- Příspěvky: 913
- Registrován: stř lis 05, 2008 7:45 am
- Bydliště: Brno
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Nevíš prosímtě kde? brouzdám tu a nemůžu to najít.
Dík.
Dík.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
MILDAZETOR: Tak se zeptej bystroně, zda má veškeré podklady, které jsou k provozu tažného zařízení potřeba.
-
- Příspěvky: 4542
- Registrován: stř říj 22, 2008 6:54 pm
- Bydliště: cyklostezka
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
clovece,tak nam sem kvuli vykradackam zacala jezdit smluvne celkem pravidelne obecni policie z nedalekeho mestecka,za coz jsme moc radi.ale obcas i hlidkuje a stavi auta aby bylo pokutama holt na zivobyti.asi.dneska sem se nak motal za tmy sousedum kolem baraku.pozadali me totiz,abych jim zadelal sklepni okynka.a zrovna prijel policajt a jelikoz sem byl teda podezrelej.tak si me zkontroloval.ale byl to moc rozumnej a seriozni kluk a kdyz sem se prave ptal,jestli mi da pokutu za karu za traktor bez spz,tak rikal,ze on teda rozhodne ne.ze si proste mysli,ze tohle na vesnici patri.tak uvidime ,jakej to nabere smer a na koho jinyho narazim.
sekalsemmalo-ten,co ho zasáhl za bouřky blesk ve dřezu na nádobí
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Tak nějak mam pár kamarádů u státnáků a ti říkají to samí. I když já taky jezdím okolo vsi s fekálem,nebo lisem bez světel a ještě mě nezastavily. Ted si taky stavím 3tunovou dvoukolovou sklopku bez spz,ale jezdit s ní budu jenom tady kolem. Samozřejmě něco jinýh je když s tím vyjedeš na hlavní.
Ovšem před nedávnem se ve vedlejší vsi v pravé poledne postavili policajti na náves a vychytali 4 chlápky se samodomo jak jedou pro dříví a přišli o řidičák.
Takže s traktorem bez papíru bych se asi neodvážil.
Ovšem před nedávnem se ve vedlejší vsi v pravé poledne postavili policajti na náves a vychytali 4 chlápky se samodomo jak jedou pro dříví a přišli o řidičák.
Takže s traktorem bez papíru bych se asi neodvážil.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Tak mám dotaz jak je to s vozíkem PAJ s nájezdovou brzdou.Jde to vůbec zlegalizovat a tahat z atraktorem či RS 09?Zlegalizuje to někdo když to má nájezdovou brzdu a když ano tak kdo kde atd děkuji za radu.Scháním něco v čem bych mohlvozit dřevo z lesa a podobně s rS 09 buď korbu na rám nemohu sehnat za rozumný peníz i z multikáry 25 a nebo potom tahat tuhle kárku.
Tz4k-14, multicar m 22, RS 09/122
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Tak to předělej na vzduch.Vyraž na úřad a uvidíš co ti řeknou.Tohle je odpověd technika od nás z úřadu.
Dobrý den, v současné době (od 1.7.2001)všechny nákladní přívěsy podléhají registraci. V dřívější době byla k těmto přívěsům Technická osvědčení vydávána s tím, že budou po provedení Technické kontroly zaregistrovány a bude jim vydána SPZ. V současnosti dle názoru MD již tato praxe není možná, přívěsy PAJ je možno zaregistrovat se souhlasem výrobce PANAV. Technické osvědčení lze nyní vydat pouze k přípojným pracovním strojům např. sběracím vozům, lisů, rozmetadlům apod. u kterých lze doložit, že byly schváleny k provozu na pozemních komunikacích. Rovněž již není možná přestavba z neregistrovaných pracovních strojů na nákladní přívěsy.
Dobrý den, v současné době (od 1.7.2001)všechny nákladní přívěsy podléhají registraci. V dřívější době byla k těmto přívěsům Technická osvědčení vydávána s tím, že budou po provedení Technické kontroly zaregistrovány a bude jim vydána SPZ. V současnosti dle názoru MD již tato praxe není možná, přívěsy PAJ je možno zaregistrovat se souhlasem výrobce PANAV. Technické osvědčení lze nyní vydat pouze k přípojným pracovním strojům např. sběracím vozům, lisů, rozmetadlům apod. u kterých lze doložit, že byly schváleny k provozu na pozemních komunikacích. Rovněž již není možná přestavba z neregistrovaných pracovních strojů na nákladní přívěsy.
http://www.youtube.com/watch?v=Abh1j5Wmy5M Z25K štípač
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =1&t=40932 Jak vložit fotku
http://www.agportal.cz/
-
- Příspěvky: 24
- Registrován: stř bře 06, 2013 8:28 am
- Bydliště: Svidník
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
my doma mame teraz tento problém. Mame dve po domácky vyrobené vlečky /valník a sklopka/. Od januára 2013 už musia mať aj tieto vlečky evidenčné číslo a musia byť prihlásené do evidencie na dopravnom inšpektorate. Nie a nie aby nám ktosi rozumne vysvetlil ako si ich zlegalizovat. Na úrade pre cestnú dopravu pánička povedala ta teoreticky podľa zákona sa to da ale praktický ťažko. Nie je v silách človeka zabezpečiť vecí čo sa podľa zákona vyžadujú. Pracovník Exakty Košice čo je štátna skušobňa povedal ta radšej kupte nový lebo sa nedoplatíte. Trakto je ok, ma STK, EK a nesmieš vlečku za ním ťahať lebo vraj je nebezpečná pre cestnú dopravu.
Sme teraz s bratom bezradní čo robiť. Na novú nemáme ved stojí od 4500 euro hore a na naše aby sme sa teraz pozerali. Pritom sú v TOP stave, osvetlenie, vzduchová a ručná prevádzková brzda, odrazky, výstražný trojuholník, zakladacie kliny...
Najjradšej by som našu vládu zmietol niekde do Dunaja, prijímajú zákony aké im vyhovujú, v prospech EÚ, v prospech majiteľov ktorí majú ST a EK:
Sme teraz s bratom bezradní čo robiť. Na novú nemáme ved stojí od 4500 euro hore a na naše aby sme sa teraz pozerali. Pritom sú v TOP stave, osvetlenie, vzduchová a ručná prevádzková brzda, odrazky, výstražný trojuholník, zakladacie kliny...
Najjradšej by som našu vládu zmietol niekde do Dunaja, prijímajú zákony aké im vyhovujú, v prospech EÚ, v prospech majiteľov ktorí majú ST a EK:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Po domácky vyrobenú vlečku neprihlásiš, lebo nemáš a ani ti na ňu nikto nedá technické osvedčenie. To sa dá len na sériovo vyrábané stroje a na kontrole originality to kontrolujú. Spôsob ako prihlásiš vlečku s tech. osvedčením popisujú aj chalani čo prihlasovali TK-čko a vlečku k nemu. Postup je rovnaký cena tam bola spomínaná tuším 960€.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2398
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Pre dusanfriga> ucinnost zakona posunuli tusim az na rok 2016, takze kto ma technicke osvedcenie vozidla moze chodit do tohoto roku. Riesil som prave z toho to dovodu vyberac silaze a nasi vladcovia sa rozhodli toho oznamit ludu dva tyzdne pred koncom roka. Ja som uz na zelenych SPZ, teda mam to ako pracovny stroj, ale rovno pisem, ze oproti kolegom z CR je to u nas neskutocne komplikovanejsie, a hlavne, ovela drahsie. Dostat traktor z vyberaca silaze na normalne SPZ cca 900 eur.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
I podomácku vyrobenou vlečku by mělo jít přihlásit, ale musíš použít některé komponenty tovární výroby, zakoupené s typovým listem, co si pamatuju, jsou to nápravy a oko a ..... A musíš mít ještě nějakou výkresovou dokumentaci, návod na údržbu a nějakej dokument že to svářel státní svářeč. Víc už si z hlavy nepamatuju.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Peter768: Čo im to šibe? Za originalitu, stk, na tk 14 toľko peňazí? Vlečku bez TP neprihlásiš bol som sa pýtať na odbore dopravy, ale Kaliňak čosi vyprával, že na poľnohospodárske účely má byť nejaká výnimka v rámci obce.
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
Káru za tk neprihlásiš bez TP a ten sa v tej dobe nevydával, ale zaujímalo by ma ako to postaviť na zelené značky a čo to asi stojí, teda pre tk14.
- maršl
- Příspěvky: 3012
- Registrován: stř říj 17, 2007 11:03 pm
- Bydliště: Kančí hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kára za traktor +použití na veřejných komunikacích
co kdyz koupim prihlaseny podvozek z krmneho vozu a na nej udelam korbu... prihlasi si mi to nekdo?
Ford 8970, Landini 125, Zetor 12145, 6945, 6045 s nakladačem, vyvážečka STS Kesla 203T, štěpkovač Eschlbock Biber 7 Trio, Kubota B 1600