http://www.nasetraktory.com/forum/posti ... t=5677#Mám možnost sehnat mailer z tatry(asi ten co se tu psalo, že bývají dva vedle sebe) nevíte někdo rozměry a jak je uložený v rámu?
Plánuji na káru za Zetor 3011, tak mi záleží na zdvihu a aby mi stačil olej v převodovce při zvedání.
Případně nemáte někdo zkušenost se zkrácením a nebo zablokováním třeba poslední části maileru aby se omezil zdvih.
Blokovat nič nemusíš, majler funguje tak, že na začiatku sa vysuva ten najhrubší čo je dolu, potom menší a ešte menší.
Najhrubšia čast majlera ma največšiu silu a kazdou dalšou častou majlera sila klesa, tak ako sa zmenšuje priemer vysuvaneho piestiku.
Ten posledny ked nepotrebuješ, tak ho nemusiš vysuvat.
Z množstvom oleja -ked ho budeš mat malo, tak ti ho zdvihne napr. do polovice-dojde olej a už ti vyššie nepojde.
Naposledy upravil(a) miňo dne sob pro 05, 2009 8:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Ten z tatry je trochu velky podla mna. Ja som kupoval mailer čisto nový asi takto rok dozadu z firmy VEZEKO, Velke Meziříči. 6275Čk s DPH+500Čk doprava.Čisto nový aj čapicou na guli.
Sú to mailery značky Chapell, ktore sa montujú do vyklapacich vozikov za osobne auta. Dali sa kúpit 3 druhy. Ja mam ten največši
Chapell 3495PN (4-dielny vysuv 945mm 3,5tony pri 160Bar). Na plny vysuv ide 5l oleja.
Potom tam mali ešte 2 trojdielne, ale z menšim vysuvom, menšou tonažou, menšou cenou. 3395PN 730mm, ten treti už neviem ktorý.
Na tu 30-tku by ti stacil aj ten najmenši z nich.
Na starej vlečke sme mali presunutú napravu dozadu 12cm, čo bolo málo. Optimálne by bolo tých 30cm, ako má Peter Matula, ale my máme posunuté za stredom až na 38cm.
Jazdí sa mi oveľa lepšie ako predtým. Tiež cúvať sa dá rýchlejšie.
Inak to kde si kto umiestni nápravu záleží aj od traktora, aký je dlhý, ťažký v predu a kde je záves.
chlapi malinko odbočím Dneska sem koupil mailer z tatry 148. Taky si stavím káru za traktor. Z německýho rozmetadla 3 tunky který má nápravu v zadní třetině. Na hrubo to mam na píst připravený,ale když ho dam pod korbu na střed tak bude spodek 30cm nad cemí.Což se mi zdá docela málo. Potřeboval bych jesi někdo nevíte jak je dlouhej. Má teda 5 výsuvnejch dílů. Myslel sem kdyby byl dost dlouhej,že bych ho dal před korbu na rám jako to maj sklápěcí návěsy na kamionech.
Jiřin píše:Jo, to mas pravdu, vetsinou se dopredu jede Jenze, kdyz vyvazim od koni hnuj, nebo vozit material do stavby (rekonstrukce) tak musim couvat Jestli ono nebude nejlepsi mit ty voziky dva
Ja mam vlek z rozmetadla, naprava je hodne vzadu a couva se s tim vyborne.
Druhou vlecku mam na seno, tam je to asi ve stredu vlecky a trochu to tluce v zavesu nahoru a dolu. Vyprahoval jsem ji rucne i nalozenou (necela tuna sena v balikach) a byla perfektne vyvazena. ( jezdil jsem soupravu "traktor, balikovac, vlecka" a potreboval jsem odvezt vlecku, takze jsem vzdy vyprahl a dal balikovac bokem a vlecku zaprahl. ) Jen jednou se mi pri tom ale mrcha prevratila dozadu, stal jsem zrovna nad oji obkrocmo a zvedlo me to, nastesi se tam tomu dole nic nestalo a byla to pro ostatni dost sranda
Jasně že dvoukolová vlečka by měla mít nápravu více vzadu za středem aby zatěžoval traktor a netloukla zbytečně v závěsu. Zrovna tak je jasné že čím víc vzadu bude tím víc bude traktor zatěžovat a tím hůř se bude vypojovat naložená vlečka. Jak už tady někdo psal hodně záleží na traktoru a jeho rozložení váhy ale osobně jsem přesvědčen že min. posunutí z osy je tak 20cm. Pokud budeš vlečku často vypřahat naloženou vyplatí se uvažovat o nějaké visouvací podpěře na oji. Na menší vlečku lze použít treba škodovácký hever apod.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš