Uložení nápravy na vlečce

vleky, káry, vozíky, návěsy, cisterny, vyvážečky, hnojáky, ...

Moderátoři: rezis, Leo, Malboro

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zdeněk 1
Příspěvky: 2915
Registrován: úte črc 17, 2007 2:46 pm
Bydliště: Velká nad Veličkou

Re: uložení nápravy na vlečce

#31 Nový příspěvek od zdeněk 1 »

Skoda130Rs píše:Nemělo by, jaká bude kapalinová nebo mechanická? A jak ju budeš dělat?

nájezdová brzda bude kapalinová
Schopný autor tvoří,neschopný poučuje

Uživatelský avatar
Lars
Příspěvky: 1096
Registrován: úte črc 03, 2007 10:58 pm
Bydliště: Česká Třebová
Kontaktovat uživatele:

Re: uložení nápravy na vlečce

#32 Nový příspěvek od Lars »

ja to mam vyřešeny takhle. vlek mužeš naložit jak chceš a pořád to zatežuje traktor.
Přílohy
vlek.jpg
kurva už dvakrát jsem to uřizl a furt je to krátký!!!!!

kovo-zemědělec
Příspěvky: 68
Registrován: ned črc 22, 2007 8:56 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#33 Nový příspěvek od kovo-zemědělec »

http://www.nasetraktory.com/forum/posti ... t=5677#Mám možnost sehnat mailer z tatry(asi ten co se tu psalo, že bývají dva vedle sebe) nevíte někdo rozměry a jak je uložený v rámu?
Plánuji na káru za Zetor 3011, tak mi záleží na zdvihu a aby mi stačil olej v převodovce při zvedání.
Případně nemáte někdo zkušenost se zkrácením a nebo zablokováním třeba poslední části maileru aby se omezil zdvih.

miňo
Příspěvky: 365
Registrován: ned lis 16, 2008 5:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#34 Nový příspěvek od miňo »

Blokovat nič nemusíš, majler funguje tak, že na začiatku sa vysuva ten najhrubší čo je dolu, potom menší a ešte menší.
Najhrubšia čast majlera ma največšiu silu a kazdou dalšou častou majlera sila klesa, tak ako sa zmenšuje priemer vysuvaneho piestiku.
Ten posledny ked nepotrebuješ, tak ho nemusiš vysuvat.
Z množstvom oleja -ked ho budeš mat malo, tak ti ho zdvihne napr. do polovice-dojde olej a už ti vyššie nepojde.
Naposledy upravil(a) miňo dne sob pro 05, 2009 8:19 pm, celkem upraveno 1 x.

miňo
Příspěvky: 365
Registrován: ned lis 16, 2008 5:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#35 Nový příspěvek od miňo »

Ten z tatry je trochu velky podla mna. Ja som kupoval mailer čisto nový asi takto rok dozadu z firmy VEZEKO, Velke Meziříči. 6275Čk s DPH+500Čk doprava.Čisto nový aj čapicou na guli.
Sú to mailery značky Chapell, ktore sa montujú do vyklapacich vozikov za osobne auta. Dali sa kúpit 3 druhy. Ja mam ten največši
Chapell 3495PN (4-dielny vysuv 945mm 3,5tony pri 160Bar). Na plny vysuv ide 5l oleja.
Potom tam mali ešte 2 trojdielne, ale z menšim vysuvom, menšou tonažou, menšou cenou. 3395PN 730mm, ten treti už neviem ktorý.
Na tu 30-tku by ti stacil aj ten najmenši z nich.
Přílohy
DSC00158.JPG
tele4.jpg

miňo
Příspěvky: 365
Registrován: ned lis 16, 2008 5:38 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#36 Nový příspěvek od miňo »

Na starej vlečke sme mali presunutú napravu dozadu 12cm, čo bolo málo. Optimálne by bolo tých 30cm, ako má Peter Matula, ale my máme posunuté za stredom až na 38cm.
Jazdí sa mi oveľa lepšie ako predtým. Tiež cúvať sa dá rýchlejšie.
Inak to kde si kto umiestni nápravu záleží aj od traktora, aký je dlhý, ťažký v predu a kde je záves.

kordl
Příspěvky: 241
Registrován: sob pro 27, 2008 8:06 pm

Re: uložení nápravy na vlečce

#37 Nový příspěvek od kordl »

chlapi malinko odbočím Dneska sem koupil mailer z tatry 148. Taky si stavím káru za traktor. Z německýho rozmetadla 3 tunky který má nápravu v zadní třetině. Na hrubo to mam na píst připravený,ale když ho dam pod korbu na střed tak bude spodek 30cm nad cemí.Což se mi zdá docela málo. Potřeboval bych jesi někdo nevíte jak je dlouhej. Má teda 5 výsuvnejch dílů. Myslel sem kdyby byl dost dlouhej,že bych ho dal před korbu na rám jako to maj sklápěcí návěsy na kamionech.

Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#38 Nový příspěvek od jirka_holub »

Jiřin píše:Jo, to mas pravdu, vetsinou se dopredu jede :) Jenze, kdyz vyvazim od koni hnuj, nebo vozit material do stavby (rekonstrukce) tak musim couvat :( Jestli ono nebude nejlepsi mit ty voziky dva :) :) :) :)
Ja mam vlek z rozmetadla, naprava je hodne vzadu a couva se s tim vyborne.
Obrázek


Druhou vlecku mam na seno, tam je to asi ve stredu vlecky a trochu to tluce v zavesu nahoru a dolu. Vyprahoval jsem ji rucne i nalozenou (necela tuna sena v balikach) a byla perfektne vyvazena. ( jezdil jsem soupravu "traktor, balikovac, vlecka" a potreboval jsem odvezt vlecku, takze jsem vzdy vyprahl a dal balikovac bokem a vlecku zaprahl. ) Jen jednou se mi pri tom ale mrcha prevratila dozadu, stal jsem zrovna nad oji obkrocmo a zvedlo me to, nastesi se tam tomu dole nic nestalo a byla to pro ostatni dost sranda :pc:
Obrázek


Dej ji kus dozadu, bude to lepsi. 8)

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: uložení nápravy na vlečce

#39 Nový příspěvek od honzajs »

Jasně že dvoukolová vlečka by měla mít nápravu více vzadu za středem aby zatěžoval traktor a netloukla zbytečně v závěsu. Zrovna tak je jasné že čím víc vzadu bude tím víc bude traktor zatěžovat a tím hůř se bude vypojovat naložená vlečka. Jak už tady někdo psal hodně záleží na traktoru a jeho rozložení váhy ale osobně jsem přesvědčen že min. posunutí z osy je tak 20cm. Pokud budeš vlečku často vypřahat naloženou vyplatí se uvažovat o nějaké visouvací podpěře na oji. Na menší vlečku lze použít treba škodovácký hever apod.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

peter2201
Příspěvky: 30
Registrován: ned kvě 03, 2015 12:47 pm
Bydliště: Zarnovica

Re: uložení nápravy na vlečce

#40 Nový příspěvek od peter2201 »

co vy na toto .. je ta naprava v zadu az taka velka tragedia :zapomel: ? http://www.maxbazar.sk/sk/vlek-cronimo-tr1500-37836

Odpovědět

Zpět na „Dopravní technika“