Hnaný vlek NSH-30
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: Hnaný vlek NSH-30
Díky uživateli burky3 jsem si mohl vlek oměřit a pustim se do stavby, s dokladama nepočítám. Originál má převodovku se kterou sou sladění redukovaný rychlosti u 4011. Když bych použil kola průměr 95 (335/80 R18 - pudou na disk z RUR5) a otočil diferák z V3S, tak je to se 4011 na neredukovaný rychlosti 1:1 - vyhnu se stavbě převodovky. Nevim pár věcí. Jestli se dá diferák u V3S otočit, jestli vývoďák u 4011 snese takovou zátěž - originál NSH ho zatíží 4,3x míň a taky jestli má 4011 dost výkonu aby se s tim hrabal na silniční rychlosti. Co si o tom myslíte?
- lukisek 099
- Příspěvky: 3185
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Hnaný vlek NSH-30
Jdu nahodou kolem
Diferak jsem u napravy V3S otacel kamosovi na domadelu jezdi tak uz 3 roky mel traktor do rychla a po otoceni se mu zpomalil a ziskal silu. Nekde to vycetl tak sme to resily predelavala se mu i uzaverka ale tu asi potrebovat nebudes.
Diferak jsem u napravy V3S otacel kamosovi na domadelu jezdi tak uz 3 roky mel traktor do rychla a po otoceni se mu zpomalil a ziskal silu. Nekde to vycetl tak sme to resily predelavala se mu i uzaverka ale tu asi potrebovat nebudes.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Diferák na v3s sa dá otočiť a ak treba uzávierku tak treba prerobiť aj jej ovládanie. Akurát nechápem ako mu otočenie difu zredukovalo traktor do sily.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Otočení diferaku - pokud to jde - má vliv jen na smysl otáčení. Možná že předtím jezdil na zpátečku a pak se to otočilo a změnil se převod. A co myslíte ta 4011, nebude s tím mít problém? Dá se někde zjistit maximální výkon nebo moment na vývoďáku? V návodu sem to nenašel.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Ten môj bývalý kolega to ťahal zo Z4011 a hovoril že v pohode! Trocha je ta vlečka ťažká na ten traktor ale keď zapol kardan tak to išlo ako tank.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Ešte čo si pamätám z jeho rozpravania tak dole kopcami to nejak inak zapol - kvalty. Že traktorové kolesá ho brzdili a ta vlečka ho pomaly tlačila dole kopcami. Že naložena vlečka a ďalšiu furu ešte na reťaziach ťahal za sebou. Že ty sofery na LKTečkach čo ho vydelí len krútili nechápavo hlavami.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Sused tu vlečku ťahá za Súprom 50 ale kardan a prevodovku má zhodeníu už 50 rokov. Jeho otec keď ju kúpil tak to odmontoval. On vozí na tej vlecke len 2-3x seno a v jeseni zemiaky.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Si spocitej pri kolika otackach motoru mas na vyvodu 540ot/min ty dve cisla vydel a vysledkem vynasob vykon a kroutak motoru a vis na kolik je staveny vyvodovy hridel u traktoru alespon tedy orientacne. Vedsina traktoru ma na vyvodu svhopnost prenest 100procent vykonu motoru po zprevodovani.
- lukisek 099
- Příspěvky: 3185
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Hnaný vlek NSH-30
Jak tu nekdo psal niz tak se otacel k vuli otackam mel tam motor z prevodovkou z 1203 nebo co a druha prevodovka multicar jenze byl tam problem jezdil sice rychle ale v kopcich mu chybeli kvalty tak se nekde docet o otoceni pak se sice musek naucit radit jinak nez byl zvykly ale zpomalil se nevin uz si to presne nepamatuju
Re: Hnaný vlek NSH-30
...otočit diferák -kolem osy kardánu -změní se směr jízdy vozidla ,ale nikdy rychlost pojezdu . Na svém traktoru jsem diferák několik krát otáčel,
vždy se změnil směr jízdy , nikdy převod , to nejde , to je fyzika.
vždy se změnil směr jízdy , nikdy převod , to nejde , to je fyzika.
Re: Hnaný vlek NSH-30
On totiž neotáčal diferák ale jednu z prevodoviek. Ja sám som to musel spraviť. Ale poporiadku
Moj Junior bol pôvodne traktor z M22 a zadok Desta 1622ka, lenže ten motor mu umrel a tak traktor lacno predali, kúpil ho pán ktorý do neho prispôsobil diesel z Toyoty so zavareným diferákom v prevodovke. Lenže Toyota bola predokolka a teda celý traktor sa touto výmenou spomalil 4x - lebo dva diferáky za sebou . Bolo to pomalé, ale žiť sa s tým dalo.V tom stave som traktor kúpil ja . Ako tak bol ok, silný jak šlak aj váhu mal lebo diferák z vzv je ťažký jak krava. Lenže v momente ako som na neho namontoval čelák tak to bolo v prdeli. Pri robote s čelákom sa vela cúva a to bolo mimoriadne pomalé. Takže nakoniec som pridával druhú prevodovku a to redukčnú z Nivy ale opačne otočenú teda do rychla 1:2. Potom to už ako tak sa dalo .
takto ku mne prišiel
a takto odchádzal
Moj Junior bol pôvodne traktor z M22 a zadok Desta 1622ka, lenže ten motor mu umrel a tak traktor lacno predali, kúpil ho pán ktorý do neho prispôsobil diesel z Toyoty so zavareným diferákom v prevodovke. Lenže Toyota bola predokolka a teda celý traktor sa touto výmenou spomalil 4x - lebo dva diferáky za sebou . Bolo to pomalé, ale žiť sa s tým dalo.V tom stave som traktor kúpil ja . Ako tak bol ok, silný jak šlak aj váhu mal lebo diferák z vzv je ťažký jak krava. Lenže v momente ako som na neho namontoval čelák tak to bolo v prdeli. Pri robote s čelákom sa vela cúva a to bolo mimoriadne pomalé. Takže nakoniec som pridával druhú prevodovku a to redukčnú z Nivy ale opačne otočenú teda do rychla 1:2. Potom to už ako tak sa dalo .
takto ku mne prišiel
a takto odchádzal
Re: Hnaný vlek NSH-30
Jestli je to jak říká Zetor15, že 4011dokáže přenýst na kardan 100% výkonu motoru, tak pak jde jen o to, jestli v těžkým terénu (kvůli kterýmu tam ten pohon vleku je) má čtyrycítka dost výkonu, aby utáhla za sebou naloženej vlek NSH30 na neredukovaný kvalty. Je jasný, že pohon vleku zlepší trakci ale ne výkon. Mě vychází (i s nějakou účinností) že na jedničku uveze za sebou 5t do 12° kopce - ale to je jen teorie, má s tím někdo praktický zkušenosti? Jak často používáte redukovaný kvalty kvůli nedostatku výkonu? Dík.
Re: Hnaný vlek NSH-30
Začal bych přečtením manuálu NSH-30, aby se rychlosti náprav shodovaly pokud nastane velký prokluz celé soupravy muže se zařadit redukce atd.
Trakce je o kvalitním dezénu a hloubce i tlak v pneu dělá divy.
Tvoje teorie končí když je na kopcovité cestě blátíčko a když bude hluboké končíš.
Trakce je o kvalitním dezénu a hloubce i tlak v pneu dělá divy.
Tvoje teorie končí když je na kopcovité cestě blátíčko a když bude hluboké končíš.
Re: Hnaný vlek NSH-30
semij: Ony tieto vlečky NSH-30 vznikli v cca. rovnakych rokoch kedy aj UR1 Z3011-4011. A prave ku tymto traktorom boli urcene kvoli moznosti tocenia PTO cez rychlosti. V tej dobe tu ani nic silnejsie nebolo, nepočitajuc Z 50 Super za ktory prevodovo nesedela. Traktory 5545 a vyssie rady Zetorov UR1 boli este len buducnost, ale tie vlecky tu uz boli. Otec ma dodnes doma učebnicu Opravy polnohospodarskych strojov s roku tusim 1964 (otec ju akosi v tretiaku zabudol odovzdat ) a ta vlečka NSH sa uz v nej spominala
Re: Hnaný vlek NSH-30
Tu je jedna na predaj https://stroje.bazos.sk/inzerat/1609025 ... -nsh30.php