VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Moderátoři: rezis, Leo, Malboro
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
No tak ten omega bazmek tam asi zomlelo. Ale že by po ňom neostala ani stopa?!
A takto ti to viac menej fungovalo?!
A takto ti to viac menej fungovalo?!
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Kleště sem koupil na inzerát, pán říkal že možná protejkaj ale že kupuje větší tak že to už neřešil. Tak sem to zapojil a fungují jen nedrží tlak. Ani zavřený ani otevřený. Kroužek to nemohlo semlýt to by tam něco plavalo. Bylo to čistý. A je to poškrábaný jako svině. Spíš si myslím že už se neobtěžovali ho tam vrátit.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Tam chybý ten teflonový těsnící kroužek... V tom se už někdo vrtal. Musíš změřit šířku drážky, malej průměr na pístu a vnitřní průměr válce. Podle toho najít vhodný kroužek(je to sada i s tím o kroužkem) a popasovat se s montáží. Není to nic moc, jednou jsem to absolvoval u traktoru(zetor od nějakýho roku přešel z manžet na tyhle omega kroužky), dlouhý sraní abys ten teflonovej kroužek nerozlomil. Pak sraní než zalez píst do válce(to má pracovní plochu v podstatě až na kraj). Nebo to někam odvíst ať se staraj...
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
To snad dám, na epsilonku sem to dělal na hlavní zdvih a šlo to, akorát tam ten píst má přes metrák.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Tak už je to objednaný. Ale najít to to bylo za trest.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Tak sem to poskládal, ešte ladím detajli letech bude asi dost. Chtěl sem se vás kdo máte na vyvážečce převodovku z unhz zeptat, jestli máte náhon připojen přímo na ní nebo před ní máte podpěrné ložisko? Mám strach aby se nevyjebalo uložení ložisek. Mám to takle na oko jestli a přemejšlel sem že bych dal opěrný ložisko na tu šestidrážku co kouká z želvy.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Pokiaľ je ložisko aj zo zadnej strany šestidrážky tak by som na to prdel
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Jojo je tam i ze zadu.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Pokud to necháš tak, jak to je (napřímo, bez přídavného domečku), tak sa ti to časem rozsype - kardan ten hliník vymlátí (vlastní zkušenost z UNHZ 500).
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Děkuji za odpověď. Právě to mne napadlo že by to nemuselo výdržet. Nu to snad nebude taková pakárna udělat před to domeček.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Ten domeček se dá sehnat. Občas se objevuje na bazoši. Já jsem jeden koupíl tady z fora. A jeden vykuchal v kovošrotě. Jsou dost často na strojích které mají náhon kardanem. Jeden je z 500 nakladače. Druhej je z rozmetadla 3 tuny jako je třeba malé RCW. Nebo ho mívaly i Německé stroje, seřezávače na řepu a tak. Taky pujdou oba dva před to vajíčko z hliníku.
Taky jsem opravoval někomu vymlácenej ten hliník. Měl kardan rovnou na to vajíčko a kardan vymlátil uložení ložiska a pak tam tekl olej a hrozně to dělalo bordel.
Taky jsem opravoval někomu vymlácenej ten hliník. Měl kardan rovnou na to vajíčko a kardan vymlátil uložení ložiska a pak tam tekl olej a hrozně to dělalo bordel.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Na vině není hliníkový obal převodovky,ale špatně namontovaný kardán,kolík závěsu musí půlit kardán na dvě stejně dlouhé poloviny,většina toto pravidlo nebere v úvahu ,kolík závěsu nedělí kardán mezi klouby na poloviny.Pak i při malém natočení traktoru vůči stroji mají klouby rozdílné úhly natočení,při rozdílném natočení dochází ke kmitání kardánu(při otáčení kardán během jedné otáčky zrychluje a zpomaluje) a toto kmitání poškozuje jak traktor tak stroj,v tomto případě hlinikovou převodovku.Takže buď správně připojit stroj k traktoru,nebo do správné vzdáleností namontovat převodovku,protože
ani přídavné ložisko neodola soustavným vibracím.
ani přídavné ložisko neodola soustavným vibracím.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Vidíš, já měl vždycky za to, že k tomu, co nazýváš kmitáním (zrychlený a zpomalený pohyb), dochází u "jednoduchého" kardanu pokaždé, když osa vývodového hřídele a hnaného hřídele nejsou rovnoběžné. Většina zemědělských strojů tyto nerovnoměrnosti snese, a tam, kde to dělá bordel, se používají homokinetické kardany. Mimoto, např. v případě zapojení do agroháku, kterýžto je příliš blízko traktoru, ani není konstrukčně možné dodržet pravidlo, že "kolík" musí být uprostřed kardanové hřídele. A co se týká zmíněného nakladače UNHZ 500, tak ten při nakládání, i při vymezení vůlí, tak mlátí závěsem i kardanem, že všechny úvahy o geometrii jsou asi zbytečné...
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
To s tím kardanem dává smysl. Ale jak píše kolega není to vždy možné. Tet jen vyzkoumat jak to uskutečnit nejlíp.
Re: VYVÁŽEČKY DOMÁCÍ VÝROBY
Pro Steve01,
tyto řeči jsou klasika,čemu nerozumím, tak to nejde a je to blbost,takové problémy jsem řešil téměř 40 let.
Na agrohák byly připojeny rozmetadla RU-5 a jejich modifikace,měly krátky kardán a pohyblivý domeček kardánu na rozmetadle,pro přípojení.
Problém s UNHZ-750 jsem také řešil musí být zapojen na spodním závěsu,aby kolík závěsu dělil kardán na poloviny mezi klouby,pak vibrace zapříčiněné nerovnoměrnýn otačením kardanu zmizí.Závěs nákladače a traktoru musí být bez vůlí(nevymlacené závěsy a podložka mezi okem nákladače a vidlici závěsu traktoru na kolíku)Pro klidný chod kardánu ,je několik zásad, na montáž a ty je nutné dodržet,už se to tady na foru několikrát probiralo.
tyto řeči jsou klasika,čemu nerozumím, tak to nejde a je to blbost,takové problémy jsem řešil téměř 40 let.
Na agrohák byly připojeny rozmetadla RU-5 a jejich modifikace,měly krátky kardán a pohyblivý domeček kardánu na rozmetadle,pro přípojení.
Problém s UNHZ-750 jsem také řešil musí být zapojen na spodním závěsu,aby kolík závěsu dělil kardán na poloviny mezi klouby,pak vibrace zapříčiněné nerovnoměrnýn otačením kardanu zmizí.Závěs nákladače a traktoru musí být bez vůlí(nevymlacené závěsy a podložka mezi okem nákladače a vidlici závěsu traktoru na kolíku)Pro klidný chod kardánu ,je několik zásad, na montáž a ty je nutné dodržet,už se to tady na foru několikrát probiralo.