Stránka 1 z 3

Dotaz

Napsal: pát říj 16, 2009 5:34 pm
od Lano
Zdravim,

Měl bych dotaz nevíte jak funguje ta třecí spojka u továrních 3bz. navijáků (např. Bystroň, Farmi,..). Není mi jasné jestli se posunuje buben proti ozubenému kolu nebo naopak? :-/ Nebo je tam uplně jinej princip :-/

Re: Dotaz

Napsal: ned říj 18, 2009 10:22 pm
od chameleonn
Lano píše:Zdravim,

Měl bych dotaz nevíte jak funguje ta třecí spojka u továrních 3bz. navijáků (např. Bystroň, Farmi,..). Není mi jasné jestli se posunuje buben proti ozubenému kolu nebo naopak? :-/ Nebo je tam uplně jinej princip :-/
Kolo s řetězem k bubnu.

Re: Dotaz

Napsal: ned říj 18, 2009 10:26 pm
od orly
Buben proti kolu s řetězem.

Re: Dotaz

Napsal: ned říj 18, 2009 10:29 pm
od chameleonn
orly píše:Buben proti kolu s řetězem.
U IGLANDU (Finsko), jde kolo proti bubnu. Až u něj bubu můžu nafotit.

Re: Dotaz

Napsal: ned říj 18, 2009 11:13 pm
od TATKA
Nedokazu si moc predstavit jak buben na ktery bude pusobit sila jde pritlacit nebo odtlacit k tomu kolu . Jakej je tam figl?

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 7:20 pm
od Blajda
Tak nevím na 100% , musel bych jít podíval,
ale podle mě se nehejbe ani buben, ani řetězový kolo, jenom jakoby ta spojka se přitlačí k bubnu.
Mám interforst SW3500

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 8:32 pm
od TATKA
Tak teď jsem z toho uplnej magor :smich: ... Nafot to co nejvíc co můžeš i ten mechanismus přitlačení... Budu ti vděčný... :friends:

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 9:25 pm
od orly
Ono je to možná tak trochu napůl. Znám jak funguje Bystroň - řetězové kolo so spojkou a bubnem je s minimální vůlí ve společném rámu. Když zatáhnu (silně) za páku, excentr přitlačí kolo, spojku a buben pevně k sobě a lano se navíjí. když páku povolím, buben se zajistí rohatkou a spojka se opět volně protáčí. Ta vůle je tam tak 1mm, takže se nejedná o nějaké masivní přesuny materiálu.

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 9:39 pm
od TATKA
Mohl bys to nafotit...? I to malé přesunutí...to tam musí bejt páka jako sviň...

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:11 pm
od orly
Zítra, jestli nezapomenu. Naviják není můj.

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:24 pm
od TATKA
Neva...že není tvůj :D , ale nafot i ten mechanismus jak to jde od paky... :) Dík

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:26 pm
od dolls
Já jsem stejného názoru jako píše Blajda ,....asi by byl problém posunout buben, když na něj působí síla, a přisunovat řetězové kolo k bubnu- to by se zase křížil řetěz?! ....Takže logicky by tam měl být mezikus na kterém je spojka...

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:32 pm
od TATKA
Ale když je řetězové kolo v tahu tak to taky nerozpojíš :help: ...Možná jo... Ve válečkovém řetězu je vždy poměrně velká vůle do ůhlu...kdyby se posunoval třeba jen o 1mm tak by to myslim nevadilo :-/

Pokud by tam byl ten mezikus...tak jak funguje..

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:42 pm
od dolls
Ano však jsem to psal, že by se řetěz křížil.....že by nevhodnější byl ten posuvný mezikus...

Re: Dotaz

Napsal: pon říj 19, 2009 10:51 pm
od Blajda
A není tam páka přímo jako třeba u spojky v autě, ale takový jako je na konci kliky na startování.Dva proti sobě a jak se zatahne za páku, tím se ty dva rozepřou a už to jede :)