Měl bych dotaz nevíte jak funguje ta třecí spojka u továrních 3bz. navijáků (např. Bystroň, Farmi,..). Není mi jasné jestli se posunuje buben proti ozubenému kolu nebo naopak? Nebo je tam uplně jinej princip
Měl bych dotaz nevíte jak funguje ta třecí spojka u továrních 3bz. navijáků (např. Bystroň, Farmi,..). Není mi jasné jestli se posunuje buben proti ozubenému kolu nebo naopak? Nebo je tam uplně jinej princip
Tak nevím na 100% , musel bych jít podíval,
ale podle mě se nehejbe ani buben, ani řetězový kolo, jenom jakoby ta spojka se přitlačí k bubnu.
Mám interforst SW3500
Ono je to možná tak trochu napůl. Znám jak funguje Bystroň - řetězové kolo so spojkou a bubnem je s minimální vůlí ve společném rámu. Když zatáhnu (silně) za páku, excentr přitlačí kolo, spojku a buben pevně k sobě a lano se navíjí. když páku povolím, buben se zajistí rohatkou a spojka se opět volně protáčí. Ta vůle je tam tak 1mm, takže se nejedná o nějaké masivní přesuny materiálu.
Já jsem stejného názoru jako píše Blajda ,....asi by byl problém posunout buben, když na něj působí síla, a přisunovat řetězové kolo k bubnu- to by se zase křížil řetěz?! ....Takže logicky by tam měl být mezikus na kterém je spojka...
Ale když je řetězové kolo v tahu tak to taky nerozpojíš ...Možná jo... Ve válečkovém řetězu je vždy poměrně velká vůle do ůhlu...kdyby se posunoval třeba jen o 1mm tak by to myslim nevadilo
A není tam páka přímo jako třeba u spojky v autě, ale takový jako je na konci kliky na startování.Dva proti sobě a jak se zatahne za páku, tím se ty dva rozepřou a už to jede