Naviják TUN 40

štěpkovače, šťípačky, drtiče, navijáky, pily...

Moderátoři: rezis, Leo, Malboro

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Franta.cz
Příspěvky: 8790
Registrován: úte říj 21, 2008 4:10 pm
Bydliště: Příbram na Mor.

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#46 Nový příspěvek od Franta.cz »

:)
Přílohy
zetor-260.jpg

ondra smetana
Příspěvky: 354
Registrován: pát srp 21, 2009 10:40 am
Bydliště: Velké Opatovice

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#47 Nový příspěvek od ondra smetana »

Jestli tak ujíždíte na převodových poměrech tak Z - 3061 = 10,2 : 1 , TNP,TNP 1 a TNP 2 - 7,2 : 1, DTN 4(kdysi měl 11:1 kolik má teď nevím, ale jelikož rychlost se nezměnila, tak asi stejně.) a TUN nevím, neco kolem 8:1.

O navijáku Z - 3061 vím, že to na tohle vlákno nepatří :D ale stránka je z knížky Mechanizační prostředky lesnické, Douda et kol. 1965.
Jinak je to naviják na UŘ I první traktory této řady Z 3011 a 4011. Je velice pokrokové konstrukce, lamelová spojky, elektropneumatické ovládání. Bohužel, velice pokroková konstrukce zapříčinila, malou tažnou sílu a velkou poruchovost, a taky osazením na traktory Z 3011 a 4011 se nemohl rovnat Zetoru super 50 s navijákem Z - 65 a později TNP jenž se stal zakladatelem velice úspěšné řady navijáků TNP - TUN. Zetor Super s navijákem TNP si držel první místo v soustřeďování dřeva velice dlouhou dobu a v podstatě se ho podařilo vytlačit až traktorům Z 5611 a 5645 s navijáky opět TNP.

Mám nápad, založím vlákno Historická lesnická technika a hodím tam fotky všech tady těch starejch verglů.

Uživatelský avatar
Jezevec
Příspěvky: 272
Registrován: stř čer 16, 2010 8:09 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#48 Nový příspěvek od Jezevec »

Jo určite založ téma, moc rád si o tom přečtu 8)

Uživatelský avatar
90mirco90
Příspěvky: 205
Registrován: stř pro 29, 2010 6:30 pm
Bydliště: Spišska Nová Ves

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská L

#49 Nový příspěvek od 90mirco90 »

ondra smetana: Tak prevod. pomer je dôležitý, lebo uniforst 60EH ma 10.6:1 v pohode by bolo keby mal aspoň 12-13:1 to DTN 4 teraz vyrabaju slabšie??? a ťažnu silu ma aku pri 540ot/min (nie zetor bez zaradenej rychlosti )
Dik za odpoved :)
UKT Belarus 920.3, UKT Zetor 6945

ondra smetana
Příspěvky: 354
Registrován: pát srp 21, 2009 10:40 am
Bydliště: Velké Opatovice

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#50 Nový příspěvek od ondra smetana »

Ale prosím tě, převodový poměr taky není všechno. Samozřejmě že je to čím větší, tím silnější, ale koukni se na to tak, DTN 4 mám 11:1 a TUN má něco kolem 8:1 a co je silnější?? Z vlastní zkušenosti vím, že DTN to není. Pravda, v tomhle hraje velkou roli provedení spojek a TUN má zubovku, která když se zakousne, tak nepustí. Osobně si myslím, že dát na naviják velkej převodovej poměr třeba 16:1 a pak rychlost nahánět velikostí bubnu, je hovadina. Proč, dáš si na naviják převodovej poměr 14:1 ale moc neutáhne, protože to vázne na jinejch elementech, tak proč, když stačí 8-11 :1 14 a 16:1 to už je tak na naviják na skidder s tažnou silou 14-16 tun.
Osobně fakt nechápu tříbodový navijáky s převod poměrem nad 10:1 copak by to napínáky ramen vydržely, kdyby se ten převodovej poměr využil na 100%, no nevydrželi, tak mít někde velkej převod poměr, kterej využiješ na 50% je zbytečný.

Uživatelský avatar
90mirco90
Příspěvky: 205
Registrován: stř pro 29, 2010 6:30 pm
Bydliště: Spišska Nová Ves

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská L

#51 Nový příspěvek od 90mirco90 »

Trojbodove navijaku maju nevýhodu ťažisko posuvaju dosť do zadu a ešte vaha, náš ma okolo 600kg a to je dosť, ako si napísal že ten prevodový pomer nevyužijem na 100% omyl využiva sa na 120% neviem ako je to na DTN, ale tu sa da pritiahnuť matica na spojke a aj to sme ešte neskúšali zvýšiť tlak na hydraulike navijaku, aby dosiahol väčšiu pritlačnu silu...udaje na navijaku su max 160bar z toho využíva 130bar, no ja si myslim, že len zvýšenie o 10bar by dosť posunulo hranicu presmyknutia lamely. Ked sme ju pritiahli moc tak na traktoru dusilo motor pri vyťahovani 5m3 jedle z pod kopca navijak ani nepískol.
Ked sme založili TUN 40 na Belarus 3m3 jedla doriadila ložiská v prevodovke traktora :prace:
UKT Belarus 920.3, UKT Zetor 6945

Uživatelský avatar
90mirco90
Příspěvky: 205
Registrován: stř pro 29, 2010 6:30 pm
Bydliště: Spišska Nová Ves

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#52 Nový příspěvek od 90mirco90 »

Pozrite čo som našiel prehliadam prehliadam na bazoši a tu dvojnavijak podobny TUN 40
Přílohy
8479712.jpg
UKT Belarus 920.3, UKT Zetor 6945

ondra smetana
Příspěvky: 354
Registrován: pát srp 21, 2009 10:40 am
Bydliště: Velké Opatovice

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#53 Nový příspěvek od ondra smetana »

No to teda čumím :shock: To jsi fakt machr 8)

Uživatelský avatar
90mirco90
Příspěvky: 205
Registrován: stř pro 29, 2010 6:30 pm
Bydliště: Spišska Nová Ves

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#54 Nový příspěvek od 90mirco90 »

A že nemôže byť dvojnavijak TUN40 a toto je podľa vas čo??? :prace:
UKT Belarus 920.3, UKT Zetor 6945

Uživatelský avatar
daniber
Příspěvky: 194
Registrován: pát srp 24, 2007 10:48 pm
Bydliště: Český Ráj

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#55 Nový příspěvek od daniber »

nevíte o nějakým manuálu k tomuto navijáku? Mám ho na ukt, jezdím s ním chvilku a blbne vypínání navijáku. V zátěži musím vypínat ručně náhonovou spojkou

Uživatelský avatar
Codza
Příspěvky: 1010
Registrován: pát lis 07, 2008 10:37 pm
Bydliště: nedaleko Luhačovic

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#56 Nový příspěvek od Codza »

Jestliže je pajšl toho navijáku zhodnný s tunem, tak v zátěži pro vypnutí sa mosí vždy nějak vypnůt náhonovka.
/Taký 2 bubnový naviják je pro mě úplně neznámá a zajimavá věc, takže daj o něm vědět co možeš.Na čem ho máš,fota,jak maká atd./

Uživatelský avatar
daniber
Příspěvky: 194
Registrován: pát srp 24, 2007 10:48 pm
Bydliště: Český Ráj

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#57 Nový příspěvek od daniber »

mam klasickej jednobuben, jsem se nevyjádřil :)
Právě tu náhonovou spojku potřebuju poštelovat aby vypínala vzduchem tak jak má. Když navíjím s něčím slabším na laně, nebo naprázdno, naviják vypne hned jak pustím tlačítko navíjení. Jak se ta špejle chytne za pařez nebo je to něco těžšího můžu mačkat tlačítko náhonový spojky a většinou nic, musím sáhnout po páce.

Uživatelský avatar
Codza
Příspěvky: 1010
Registrován: pát lis 07, 2008 10:37 pm
Bydliště: nedaleko Luhačovic

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#58 Nový příspěvek od Codza »

Tož hlavně že sme sa dostali do obrazu o čem je řeč. Esče tak vědět přesně co máš za traktor.
Ale když ti ruční páka vývodovky vypíná ,tak máš problém -elektrovetyl,páčka od ventylu k táhku /tři díry a 3 vyklochtané čepy taky dělají svoje/ anebo jenom poštelovat táhlo od packy vývodové spojky.

Mám tun na vysilačku a ovládám ho jedním cuplíkem. Zmáčknu - táhne a přidá plyn, pustím -vypne v jakékoliv zátěži.
naviják 001.JPG

Uživatelský avatar
daniber
Příspěvky: 194
Registrován: pát srp 24, 2007 10:48 pm
Bydliště: Český Ráj

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská Lupča

#59 Nový příspěvek od daniber »

díky, už jsem ji rozchodil. Je to zetor 7245. Táhla byly jen zalehlý jak to dlouho stálo. Můžeš mi prosím vyfotit jak máš řešenou brzdu navijáku? Moc to na ty fotce nevidím ale máš to tam asi jinak než já. U mě je tam vzduchová pístnice s výsuvem asi 30cm co na tu západku zatlačí.
Přílohy
14062011103.jpg

gepoting
Příspěvky: 254
Registrován: sob pro 24, 2011 3:22 pm
Bydliště: 38773

Re: Navijáky TUN 40 (Strojírny Třeboň,Strojírny Slovenská L

#60 Nový příspěvek od gepoting »

chlapi,mam jeden vazny problem.Venec zubove spojky,ktery je privareny na tom velkem ozubenem kole uvnitr v navijaku je proste ocesany.Nemate nekdo rezervni na prodej,nebo poradte ,kde by se nechal koupit.V Treboni je to nadlouho,musi to objednat a dodaci lhuta tak tyden az 14 dni,zkusil jsem i na Slovensko zavolat,ale ani tam to nebylo o nic lepsi a tak dlouho nechci cekat.Omlouvam se jestli jsem zvolil spatne vlakno,ale dost to specha

Odpovědět

Zpět na „Lesní a dřevo technika“