Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Moderátor: Lukashil
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
tak přátelé už jsem z toho jelen.
v zetoru vám každý řekne, že při náhradě odstředivky patronou na 7211 se musí dát pojišťák s nižším tlakem.
naproti tomu na bazoži tuto sadu pro 7211 jeden maník prodává, a ten zarytě tvrdí, že se pojišťák nemění.
kolik je tedy vlastně rozdíl v tlaku obou pojišťáků?
v zetoru vám každý řekne, že při náhradě odstředivky patronou na 7211 se musí dát pojišťák s nižším tlakem.
naproti tomu na bazoži tuto sadu pro 7211 jeden maník prodává, a ten zarytě tvrdí, že se pojišťák nemění.
kolik je tedy vlastně rozdíl v tlaku obou pojišťáků?
Stydím se za tuto zem
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
luky u nového motoru nebo po komplet go bych ten ventil dal co má být k plnoprutokovému filtru
u starého jetého motoru bych při přestavbě na filtr nechal ventil z odstředivky
víc vtom nehledej.
měl jsem to doma na 69tce motor starší při přestavbě na filtr sem ventil nechal stejný a namontoval jsem budík a za studena sem se dostal z tlakem oleje něco málo přes 6 po zahrátí to na volnoběh kleslo na 4 a po přidání to šlo něco přes 5 škoda že jsem nenamontoval budík když jsem měl ještě odstředivku... ten motor byl asi 12let zpět po go a jezdil v domácích podmínkách ne v podniku. byl hodně zachovalý. tady by stálo zato dát ventil ten k filtru mazalo to zbytečně moc.
dále sem to ted montoval na 55ku zetora kde to studené mazalo při odstředivce kolem 4 po zahřátí to kleslo na 0 na volnoběh, když se motor vytočil tak rafika šla něco přes 1,5 po namontování filtru kdy ventil zustal z odstředivky sme se dostali že to teplé na volnoběch maže aspoň 1,5 ale tady se ukazuje že je motor po smrti bude třeba po čase řešil go.
ještě to mám na jednom motoru co má najeto 500mh od go a tam jsem měnil ventil hned ten byl natom z mazaním ještě líp jak ta 69ka
pro rýpaly proč měním na dobrých motorech odstředivku za filtr je ten že časové se mi výměna zkratí a ta 100vka za filtr mě nezabije hlavně je ta výměna relativně čistší práce kde odpadá škrábání a vymývání odstředivky.
hodnoty obou ventilu mám v knize a když jsem si snima dal práci a udělal si přípravek na zkoušečku trysek sem schopen přenastavit ventil z odstředivky na filtr nebo opačně, jen místo nafty sem do zkoušečky dal olej
na závěr ty motory co sem zmínil jezdí nějakou dobu na olej M7ADSIII . M6AD je trošku hustší tam by ty hodnoty byly trošku jiné
no a na uplný závěr nahoď budík vyzkoušej kolik maže motor při odstředivce nějaký čas pojezdi ať to vysleduješ a podle toho bych řešil jestli měnit ventil nebo ne.
u starého jetého motoru bych při přestavbě na filtr nechal ventil z odstředivky
víc vtom nehledej.
měl jsem to doma na 69tce motor starší při přestavbě na filtr sem ventil nechal stejný a namontoval jsem budík a za studena sem se dostal z tlakem oleje něco málo přes 6 po zahrátí to na volnoběh kleslo na 4 a po přidání to šlo něco přes 5 škoda že jsem nenamontoval budík když jsem měl ještě odstředivku... ten motor byl asi 12let zpět po go a jezdil v domácích podmínkách ne v podniku. byl hodně zachovalý. tady by stálo zato dát ventil ten k filtru mazalo to zbytečně moc.
dále sem to ted montoval na 55ku zetora kde to studené mazalo při odstředivce kolem 4 po zahřátí to kleslo na 0 na volnoběh, když se motor vytočil tak rafika šla něco přes 1,5 po namontování filtru kdy ventil zustal z odstředivky sme se dostali že to teplé na volnoběch maže aspoň 1,5 ale tady se ukazuje že je motor po smrti bude třeba po čase řešil go.
ještě to mám na jednom motoru co má najeto 500mh od go a tam jsem měnil ventil hned ten byl natom z mazaním ještě líp jak ta 69ka
pro rýpaly proč měním na dobrých motorech odstředivku za filtr je ten že časové se mi výměna zkratí a ta 100vka za filtr mě nezabije hlavně je ta výměna relativně čistší práce kde odpadá škrábání a vymývání odstředivky.
hodnoty obou ventilu mám v knize a když jsem si snima dal práci a udělal si přípravek na zkoušečku trysek sem schopen přenastavit ventil z odstředivky na filtr nebo opačně, jen místo nafty sem do zkoušečky dal olej
na závěr ty motory co sem zmínil jezdí nějakou dobu na olej M7ADSIII . M6AD je trošku hustší tam by ty hodnoty byly trošku jiné
no a na uplný závěr nahoď budík vyzkoušej kolik maže motor při odstředivce nějaký čas pojezdi ať to vysleduješ a podle toho bych řešil jestli měnit ventil nebo ne.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Mě hlavně ještě nikdo nevySvetlil jak škodí tlak třeba 5 Bar....
Ten regulátor je tam navíc jen pro omezení maximálního tlaku takže pokud by se změřil tlak mazání a budeš se pohybovat někde v rozmezí 2-3 tak je podle mě úplně jedno jaký tlak je na tom ventilu nastaven....
Já když to vezmu od studeného tak to maze 4,5-5.... Pak jak se to o hřeje tak to klesá a zůstane to nekde na 3 ....
Viděl jsem úpravu motoru Zetor do lodě a tam bylo externí čerpadlo na olej které zajišťovalo konstantní mazací tlak 4,5 Bar normálně přez regulátor. .
Ten motor měl naběháno tisíce motohodin .
Tak si myslím že to jestli to maze 3 nebo 4 nebo 5 mít úplně zásadní vliv nebude.
Ten regulátor je tam navíc jen pro omezení maximálního tlaku takže pokud by se změřil tlak mazání a budeš se pohybovat někde v rozmezí 2-3 tak je podle mě úplně jedno jaký tlak je na tom ventilu nastaven....
Já když to vezmu od studeného tak to maze 4,5-5.... Pak jak se to o hřeje tak to klesá a zůstane to nekde na 3 ....
Viděl jsem úpravu motoru Zetor do lodě a tam bylo externí čerpadlo na olej které zajišťovalo konstantní mazací tlak 4,5 Bar normálně přez regulátor. .
Ten motor měl naběháno tisíce motohodin .
Tak si myslím že to jestli to maze 3 nebo 4 nebo 5 mít úplně zásadní vliv nebude.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- lukisek 099
- Příspěvky: 3127
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Tak tech 5 je podle me vpoho a jak pises postupnym zahrivanim ten tlak klesa. Me se treba nelibilo ze mi to studene mazalo pres 6 a teple po zahrati pri jizde na plny plyn taky jeden znamy me tvrdil ze v zimnim obdobi by mohl nekde rupnout mazaci kanalek tak pry nemam riskovat a trochu to snizit ten motor fakt mazal dobre jen me stve ze jsem si driv nezmeril co mazal z odstredivkou
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Dle výrobce tlak do mazacích míst motoru smí jít max. 0,5 MPa při 2200ot/min tohle se kontroluje při teplotě oleje 60°C, pokud bude tlak větší pohyblivé díly se začnou přehřívat důsledku velkého tlaku, závěr si každy domyslí .
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Toho že by praskl mazací kanál bych se asi úplně neobával...
Navíc ten konstantni tlak nemůže být škodlivý
viz ty lodní úpravy .
U toho přehřátí... No olej se asi vlivem toho tlaku 4-5 baru možná trochu ohřeje ale že by to udělalo neplechu v mazacích místech....
To se mi nezdá.
Já jsem tu řešil jiný motor a když jsem zjišťoval kde se olej nejvíce zahřívá tak to bylo od turba....
Je teda zjištěno že olej ztrácí kvalitu někde už při 85 stupních s tím že se poté už rozkládá a samozřejmě jsou oleje které mají tu teplotu výš .... Ale že by to prehrivalo pohyblivé části slyším poprvé....
Já si právě myslím že dostatečným přísunem oleje se právě dobře chladí.
Ale samozřejmě je to můj názor....
Navíc ten konstantni tlak nemůže být škodlivý
viz ty lodní úpravy .
U toho přehřátí... No olej se asi vlivem toho tlaku 4-5 baru možná trochu ohřeje ale že by to udělalo neplechu v mazacích místech....
To se mi nezdá.
Já jsem tu řešil jiný motor a když jsem zjišťoval kde se olej nejvíce zahřívá tak to bylo od turba....
Je teda zjištěno že olej ztrácí kvalitu někde už při 85 stupních s tím že se poté už rozkládá a samozřejmě jsou oleje které mají tu teplotu výš .... Ale že by to prehrivalo pohyblivé části slyším poprvé....
Já si právě myslím že dostatečným přísunem oleje se právě dobře chladí.
Ale samozřejmě je to můj názor....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
- Atlan
- Příspěvky: 9523
- Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
- Bydliště: Košice-okolie
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Na tych 85st si prisiel kde? To je pre olej M6? Pokial viem olej sa bezne v lete drzi na 100st a vydrzi to tych 15tis km.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Při 85 stupních teprve správně maže, oleje mají většinou vyšší teplotu než chladící kapalina a do 120 stupňů žádný problém u kvalitních olejů i 150.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Zavolejte si do parama....z nějakýho důvodu se proto mění..... Oni vydrží i 180 stupňů ale to mají pak tu životnost o hodně menší....
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
u mě je výměna filtrace čistě z důvodu opotřebení odstředivky, protože při výměně oleje je olej jak uhlí, odstředivka čistá, a vůbec, ani když to přes kvalt zdechne z plných toček není slyšet, že by se dotáčela.
a shánět do ní nové věci sice jde, ale na patronovém systému se asi nemá moc co opotřebovávat krom té patrony že?
a shánět do ní nové věci sice jde, ale na patronovém systému se asi nemá moc co opotřebovávat krom té patrony že?
Stydím se za tuto zem
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Já jsem taky toho názoru že je to určitě jednodušší výměna.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
A co tady toto? Jen se filtry vloží do stávajícjích nádob...
Psal jsem si o info a odpověď byla:
Zajímalo by mne, jak to v praxi funguje.
Jedná se o kvalitní filtr motorového oleje, který spolehlivě funguje a nahrazuje tak hrubé i jemné sítko.
Filtry dodáváme například do Norska kde teploty hluboko pod nulou mění dramaticky hustotu oleje.
Sítka se problematicky čistí, jsou drahá a nefiltrují tak dobře částice z oleje.
Je tato vložka dostatečné pevná kvůli zborcení a zároveň propustná?
Ano vložka má kovový sítěný obal a zborcení vložky nehrozí. Optimální pnutí zajištuje vložená pružina.
Pokud by došlo k zalepení vložky třeba z dlouhodobého zanedbání výměny oleje.
Vložená pružina má funkci pojistného ventilu.
Tvrdíte, že je kvalitnější filtrace - v čem?
Kvalita filtrace sítek odpovídá své době. Filtr je vždy lepší dát nový než vypraný.
Jedná se o stejné filtry? Hrubá a jemná? Neodpadá tedy jeden filtr?
Berte to tak, že se jedná a dva jemné filtry za sebou.
https://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/ ... -Zetor-URI
Psal jsem si o info a odpověď byla:
Zajímalo by mne, jak to v praxi funguje.
Jedná se o kvalitní filtr motorového oleje, který spolehlivě funguje a nahrazuje tak hrubé i jemné sítko.
Filtry dodáváme například do Norska kde teploty hluboko pod nulou mění dramaticky hustotu oleje.
Sítka se problematicky čistí, jsou drahá a nefiltrují tak dobře částice z oleje.
Je tato vložka dostatečné pevná kvůli zborcení a zároveň propustná?
Ano vložka má kovový sítěný obal a zborcení vložky nehrozí. Optimální pnutí zajištuje vložená pružina.
Pokud by došlo k zalepení vložky třeba z dlouhodobého zanedbání výměny oleje.
Vložená pružina má funkci pojistného ventilu.
Tvrdíte, že je kvalitnější filtrace - v čem?
Kvalita filtrace sítek odpovídá své době. Filtr je vždy lepší dát nový než vypraný.
Jedná se o stejné filtry? Hrubá a jemná? Neodpadá tedy jeden filtr?
Berte to tak, že se jedná a dva jemné filtry za sebou.
https://www.zetorobchod.cz/ceskenaradi/ ... -Zetor-URI
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Co mu to pomůže když to je jinak uchycený než odstředivka.
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Toto dilema tu sledujem uz davno. Je to sranda . Dajte si skor otazku co je dôlezite pre mazanie? Ci je to tlak oleja, alebo prietok mnozstva oleja cez mazane plochy. Dalej naco je vlastne dobry tlak oleja? Maly tlak je skodlivy. Vysoky tlak je takisto skodlivy. Samotny motor potrebuje tlak len kvoli tomu aby sa olej dostal do najvyssich mazanych miest (protigravitacne pôsobenie). U UR1 su to asi vahadla a ventily v hlavach. To ze pri ohriati oleja klesne tlak neznamena ze sa mazanie zhorsuje. Skor naopak. Olej je tekavesi a zvysuje sa prietok oleja pri nizsom tlaku. Prilis vysoky tlak oleja pri prevadzkovej teplote prave trha olejovy film na mazanych plochach. Takze aj vela je zle. Kazdy meria tlak tesne po vymene odstedivky za kartusu. Uz ste niekto merali mazaci tlak s kartusov po odkruteni aspon 250mth. ? V robote u nas je jeden motor 7201 s kartusov osadeny v UN 053.2 ktory bol v celkovej GO takto prestavany. Mazal podla budika skoro 6. Co myslite????? Kolko ten motor maze s tou kartusov po odkrutenych cca. 1800mth s pravidelnou udrzbov????. Odpoviem vam. Podla budika dava tlak este mensi, ako ked isiel do GO pred rokmi s " vylagrovanou" odstredivkov. Pritom niesom zastanca odstrediviek ani nic podobne. Navyse ta vymena kartuse tiez neni tak cista. Uz len po povoleni kartuse zatecie cely spodok olejom s kartuse. Premna zamna si na motor namontujte co chcete, ale stale dookola tu riesite uz davno vyriesene. Navise je tato uprava casto len placebo a oda na vylagrovany motor.
- mape
- Příspěvky: 1464
- Registrován: pon dub 04, 2011 1:53 pm
- Bydliště: Karlštejn
- Kontaktovat uživatele:
Re: Náhrada olejového čističe UŘ I za plnoprůtokový filtr
Tak na to musím zareagovat...
Pokud si namontuje místo té trubky co vede z těla filtru na hlavní mazací kanál motoru průtokoměr tak zjistíš že při poklesu tlaku se děje pravý opak a to i pokles průtoku....
Bohužel to je realita....
další věc které je nutno podotknout že zvýšení tlaku nezpůsobí montáž kartušového filtru....
Filtr si tam můžete nasadit jakýkoliv a vůbec to neovlivní.....
Ten tlak ovlivní to že zrušíte bajpas který vlastně tu odstředivku roztáčí a odstředěný olej odtéká zpět do bloku a u dvoustupňového filtru je to ten druhý jemný stupeň který se chová tím samým způsobem....
Odstředivky jde navíc do motoru olej nefiltrovaný protože odstředivka není plnoprůtokový čistič....
Řešili jsme problém mazání u jiného motoru konkrétně u Avie....
Tam je výhoda že existují dva typy čerpadel sniž jedno je podstatně výkonnější....
Když jsme ho použili do motoru který velice špatně mazal tak bylo najednou tlaku oleje všude dostatek a motor úplně ožil.
Pro zajímavost přidalo to skoro jeden bar při všech režimech.
Takže bych tady asi přestal tvrdit že montáži jiného filtru bude motoru škodit....
Už z principu je to nesmysl.
toho regulátorů maximálního tlaku si myslím že je taky úplně jedno jaký tam bude protože pokud je motor trochu vyběhlík Tak toho maximálního tlaku dosáhne chvilku studený v maximálních otáčkách.
A jestli ten tlak bude čtyři a půl nebo pět je podle mě úplně jedno.
Pokud si namontuje místo té trubky co vede z těla filtru na hlavní mazací kanál motoru průtokoměr tak zjistíš že při poklesu tlaku se děje pravý opak a to i pokles průtoku....
Bohužel to je realita....
další věc které je nutno podotknout že zvýšení tlaku nezpůsobí montáž kartušového filtru....
Filtr si tam můžete nasadit jakýkoliv a vůbec to neovlivní.....
Ten tlak ovlivní to že zrušíte bajpas který vlastně tu odstředivku roztáčí a odstředěný olej odtéká zpět do bloku a u dvoustupňového filtru je to ten druhý jemný stupeň který se chová tím samým způsobem....
Odstředivky jde navíc do motoru olej nefiltrovaný protože odstředivka není plnoprůtokový čistič....
Řešili jsme problém mazání u jiného motoru konkrétně u Avie....
Tam je výhoda že existují dva typy čerpadel sniž jedno je podstatně výkonnější....
Když jsme ho použili do motoru který velice špatně mazal tak bylo najednou tlaku oleje všude dostatek a motor úplně ožil.
Pro zajímavost přidalo to skoro jeden bar při všech režimech.
Takže bych tady asi přestal tvrdit že montáži jiného filtru bude motoru škodit....
Už z principu je to nesmysl.
toho regulátorů maximálního tlaku si myslím že je taky úplně jedno jaký tam bude protože pokud je motor trochu vyběhlík Tak toho maximálního tlaku dosáhne chvilku studený v maximálních otáčkách.
A jestli ten tlak bude čtyři a půl nebo pět je podle mě úplně jedno.
už žádné domadělané stroje. mám už jen své mazlíčky
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný
Avia D60 Turbo E3
unc 060
Kobelco SK30
Westvood 1300
Vlastnoručně vyrobený dvouosak vlek nebrzděný