MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 16
- Registrován: úte říj 05, 2010 7:33 pm
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Nebudu zakládat nové vlákno, zkusím se vetřít tady :-) Měním na svojí 5645 vložky válců + písty atd, řeším problém jak otočit písty vůči bloku, jestli dát značkama třídící skupiny (A, B, C) k vačce nebo k čerpadlu. Zajímavé je, že písty mají ze spodní strany na jedné straně nálitek a ten je u každého pístu jinak vůči třídící značce. Například jeden píst když uložím značkou k vačce, tak má nálitek k setrváku, druhý píst uložím taky značkou k vačce, ale nálitek má k chladiči. Tak teď absolutně netuším jak to otočit, jestli podle značek nebo podle těch nálitků... Díky všem za rady
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
já zase řeším následující věc- motor zetor 7001,po výměně oleje jsem po cca měsíci zjistil, že mám vodu v oleji. ( starý olej byl černý jak uhel- bez vody)
začnu asi tak, traktor je roztrhlé UKT, má nový obal převodovky a repas převodovky a nový motor. shodil jsem hlavy- hlavy viditelně nové,ventily taky nové, vodítka taky nové.těnění pod hlavama bylo neporušené, vše nové, na vložkách vnitřkem jsou ještě vidět rýhy od výroby. sundal jsem vanu, zespod vše viditelně nové, ale vana plná usazenin oleje a vody- šedá směs vody a oleje.
jediné co mě napadlo, že to může téct přes gumičky, je to ale možné, když je motor v takém stavu( novém)
podařilo se mi ho před rokem jednou uvařit a to při štěpkovaní. nechal jsem ho schládnout dolil vodu a jel dál.
štěpkoval jsem i teď po výměně toho oleje ale nic se nestalo. motor jel dobře,
jen se mi zdá že při startu bíle kouří a je cítit jak kdyby žral olej. jestli oleje ubývá, nevím.
vložky jsou s přesahem, tam asi chyba nebude, i otisk vložek v těsnění je dobrý..
řeším dilema jestli ty vložky vymontovat a přetěsnit novými gumičkami a při tom se i podívat na kroužky, případně kroužky vyměnit.
jinak nevím kde by mohla být chyba..co poradíte.
začnu asi tak, traktor je roztrhlé UKT, má nový obal převodovky a repas převodovky a nový motor. shodil jsem hlavy- hlavy viditelně nové,ventily taky nové, vodítka taky nové.těnění pod hlavama bylo neporušené, vše nové, na vložkách vnitřkem jsou ještě vidět rýhy od výroby. sundal jsem vanu, zespod vše viditelně nové, ale vana plná usazenin oleje a vody- šedá směs vody a oleje.
jediné co mě napadlo, že to může téct přes gumičky, je to ale možné, když je motor v takém stavu( novém)
podařilo se mi ho před rokem jednou uvařit a to při štěpkovaní. nechal jsem ho schládnout dolil vodu a jel dál.
štěpkoval jsem i teď po výměně toho oleje ale nic se nestalo. motor jel dobře,
jen se mi zdá že při startu bíle kouří a je cítit jak kdyby žral olej. jestli oleje ubývá, nevím.
vložky jsou s přesahem, tam asi chyba nebude, i otisk vložek v těsnění je dobrý..
řeším dilema jestli ty vložky vymontovat a přetěsnit novými gumičkami a při tom se i podívat na kroužky, případně kroužky vyměnit.
jinak nevím kde by mohla být chyba..co poradíte.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ahoj a nemněl jsi tam fridex to taky může začít téct jinak zkontroluj ty kroužky a když tak jenom pře kroužkovat a vyměnit ty gumičky a je to v pohodě já mněl to samý s s motorem akorát 5501 a teď to běhá pěkně . Nebo bych ještě zkusil na tlakovat blok motoru ,jestli není prasklý (pozor jenom 0,5 atm jinak můžou vyskočit mrazovky)gbelec petr píše:já zase řeším následující věc- motor zetor 7001,po výměně oleje jsem po cca měsíci zjistil, že mám vodu v oleji. ( starý olej byl černý jak uhel- bez vody)
začnu asi tak, traktor je roztrhlé UKT, má nový obal převodovky a repas převodovky a nový motor. shodil jsem hlavy- hlavy viditelně nové,ventily taky nové, vodítka taky nové.těnění pod hlavama bylo neporušené, vše nové, na vložkách vnitřkem jsou ještě vidět rýhy od výroby. sundal jsem vanu, zespod vše viditelně nové, ale vana plná usazenin oleje a vody- šedá směs vody a oleje.
jediné co mě napadlo, že to může téct přes gumičky, je to ale možné, když je motor v takém stavu( novém)
podařilo se mi ho před rokem jednou uvařit a to při štěpkovaní. nechal jsem ho schládnout dolil vodu a jel dál.
štěpkoval jsem i teď po výměně toho oleje ale nic se nestalo. motor jel dobře,
jen se mi zdá že při startu bíle kouří a je cítit jak kdyby žral olej. jestli oleje ubývá, nevím.
vložky jsou s přesahem, tam asi chyba nebude, i otisk vložek v těsnění je dobrý..
řeším dilema jestli ty vložky vymontovat a přetěsnit novými gumičkami a při tom se i podívat na kroužky, případně kroužky vyměnit.
jinak nevím kde by mohla být chyba..co poradíte.
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
bez fridexu, ale kudy by se tam ta voda dostala??
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
může být prasklý blok mezi vložkama a nebo budou téct ty gumičky zkusil bych na tlakovat a pak uvidíš kudu tam teče voda
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Ak mas hlavy dole a aj vanu tak nalej vodu do motora tak aby sa ti ukazala tesne pod vrchom vodnych kanalikov v bloku. Zospodu to vyutieraj do sucha sleduj ci sa okolo vloziek neukaze voda. Skus aj pretocit rucne motorom aby piesty menili polohu vo valcoch, lebo mozes mat aj prehrdzavenu vlozku. Keby si mal hlavy namontovane tak by to bolo jednoduksie diagnostikovat. Naliat vodu a do chladica cez pripravok pustit tlak vzduchu a jemne to natlakovat. Voda je previt, ta si cestu vzdy najde.
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
blok jsem zalel vodou uz vcera.dnes jsem se dival a ubytek vody neni. pod motor jsem dal cisty papir a na nem jen par kapek oleje,voda zadna.
ted me napadlo udelat z preklizky viko s otvory pro štefty na hlavy,pod to dat gumovou plotnu a cele to stahnout pres matky co drzi hlavy..psk to natlakovat..
jinak jak rikam'vlozky jsou nove,jeste je videt honovani na vnitnich plochach vlozek.. nezda se mi,ze by to mohlo tect pres ty gumicky,nebo prorezla vlozka..to by to tlakovalo chladic..
kdyz jsem vypoustel olej,nebyl jeste mlecny,byl sedy, je to mala netesnost,nekde ale nevim kde..
jeste treba prasklina mezi vlozkami dole u gumicek,ktera se pri zahrati roztahne..
ted me napadlo udelat z preklizky viko s otvory pro štefty na hlavy,pod to dat gumovou plotnu a cele to stahnout pres matky co drzi hlavy..psk to natlakovat..
jinak jak rikam'vlozky jsou nove,jeste je videt honovani na vnitnich plochach vlozek.. nezda se mi,ze by to mohlo tect pres ty gumicky,nebo prorezla vlozka..to by to tlakovalo chladic..
kdyz jsem vypoustel olej,nebyl jeste mlecny,byl sedy, je to mala netesnost,nekde ale nevim kde..
jeste treba prasklina mezi vlozkami dole u gumicek,ktera se pri zahrati roztahne..
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Vlozku valca mozes mat s vnutra ako novu, ale s opacnej strany od vody moze byt ako rešeto zožrata, hold Polske vlozky. Posledne co som podobny problem riesil, tak bola vlozka prehrdzavena a motor pri tom netlakoval. Bola tam taka mala dierka ako špendlik a bola pod urovnov dolnej uvrate, v mieste kam piestne kruzka vo valci uz nedojdu. Slo to do oleja a este k tomu to bol fridex. To len bola robota to vsetko potom ocistit. Ked som vysroboval mierku oleja tak na mna vystrekol olej-emulzia
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
když tam budu dávat nazpět vložky,jdou bez vymezovacích podložek? jak pak zajištuješ vložky proti pohybu . jde o měření, aby měly dobrý přesah..napadlo mě stáhnout to šroubovicí..
jinak jsem našel na 2-4 pístu otisk od ventilu, někdo asi namontoval slabé těsnění..
jinak jsem našel na 2-4 pístu otisk od ventilu, někdo asi namontoval slabé těsnění..
- pavolmakys
- Příspěvky: 2401
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Pred vianocami sme riesili nieco podobne. Voda v oleji, vymena gumieciek, rozsypavali sa nam pod rukami. Po roku a pol, znova to iste. Traktor robil cele leto, na zimu pridana nemrznuca zmes a po tyzdni vytieklo pol chladica do oleja. Tiez emulzia az po vrch mierky. Po zhodeni hlav ziadny naznak prepalenia tesneni, po zhodeni spodneho vika periodicke kvapkanie (kvapka za 10 sekund) od druheho valca. Vyhodenie vloziek, gumicky ok, ziadna viditelna vada. Boli trochu tvrdsie a drzali si uz svoj splosteni tvar. Boli bielej farby. Kontrola vloziek ani bloku nic neukazala. Tak sme zvolili zensky pristup, a kupili "modre" gumicky , take ake su pri sadach ku vlozkam (). Zatial pokoj, ale traktor este moc nebezal. Ak sa to prejavi znovu tak uz neviem co budeme robit.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Nezostava nic ine len ho poriadne prebehnut a zohriat. Gumičky pod vlozkami toho znesu dost. Väcsinou povolili pri prehriati motora. U nas väcsinou povolia vlozky, prehrdzaveju.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Teď před vánoci brácha dělal o svý 4011. Začala jít voda do oleje,jen trochu ale šla.
Po rozdělání se zjistilo že je prasklá vložka ale ne podél ale napříč , těsně nad kroužky.
Válec nebyl zkorodovanej a v motoru byl Fridex po celou dobu.
Po rozdělání se zjistilo že je prasklá vložka ale ne podél ale napříč , těsně nad kroužky.
Válec nebyl zkorodovanej a v motoru byl Fridex po celou dobu.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
Doma na 6945ke sme tiez mali na prvom valci prasknutu vlozku v mieste kde je vrchna drazka pre tesniacu gumičku. Bola to puklina cca pol vlozky. Nastastie neposkodilo piest a ani kruzka lebo tu prasklinu bolo citit prstom s vnutra vlozky.
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
tak jak jsem pokročil..
3 vložky byly dobré ale 4-tá po délce venkem skoro prorezlá až do spalovacího prostoru, ani ne prorezlá ale spíš se materiál nějak vypařil,vydrolil zbyly tam jen kruhové otvory..
gumičky na vložkách byly bílé a dosedací plochou k bloku taky zploštělé. tak jsem je všechny vyměnil za modré silikonové a ještě jsem to dal na silikon.. jinak to místo kde těsní gumičky je cca vysoké cca 4 cm a já měl řekněme 1cm od vrchu vyžranou drážku od rzi. ale ne v místě těsnící plochy gumička ale tesně cca 1-2 mm nad ní. sháněl jsem gumičky o větším průřezu stěny ale nesehnal. (stejně by tam ani nešly, sekli by se při montáži o horní hranu blouku, kde sedí vložka) dal jsem to dohromady..traktor před demontáži kouřil bíle při startu.
při demontáži bylo pod hlavami těsnění 1,5mm. měřil jsem přesah vložky k bloku a bylo to v rozmezí 0,03-0,07mm. což je v pohodě..
pak jsem měřil přesah zdvihu pístu na d vložku a 1 válec 0,49,2-0.29,3-0,31 a 4-0.32mm(měřeno hodinkami) tak že dám těsnění dle knížky-do 0,5-1,2mm a nad 0,5 1,5mm(na 1 válec 1,5- a zbylé 1,2mm) a co se nestalo- po staru jsem dal ucho přímo na víko ventilů a slyšel jsem na 2-4 válci jen cink,cink, cink..klepou ventily do pístu. tak ted mě čekají znovu hlavy dole a silnější těsnění..
ted svátkuji tak v sobotu jdu na to..
jo a taky jsme měnil 4 sací ventily, byly špatné dosedací plochy na ventilech, tak jsem je vyměnil a všechny jsem znovu zabrousil..
již při demontáži jsem našel otisk sacích ventilů v dnu pístu..tak jsem asi nebyl s tím těsněním první..
radost jinak jsem zjistil, že na motoru 7001 mám vst. čerpadlo ze 77xx a to samé vst. trysky. taky ze 77xx.. nevím ale jak je nastavené to čerpadlo- nechám to tak.. vstřiky jsem měřil na zkoušečce, ty jsou v pořádku-teda říkal borec na družstvě ale já se ho neptal na kolik se otvírají, musím se ho ještě zeptat..
jen taká další blbost na netu zetor shop se prodává ventil sací a výfukový na uřI za 45 bez daně a v zetoru 101kč bez daně - udajně original zetor. ale není to zabalené ani v krabičce ani v sáčku tak prodejce může říct, třeba jen že je to original turek,polak..
3 vložky byly dobré ale 4-tá po délce venkem skoro prorezlá až do spalovacího prostoru, ani ne prorezlá ale spíš se materiál nějak vypařil,vydrolil zbyly tam jen kruhové otvory..
gumičky na vložkách byly bílé a dosedací plochou k bloku taky zploštělé. tak jsem je všechny vyměnil za modré silikonové a ještě jsem to dal na silikon.. jinak to místo kde těsní gumičky je cca vysoké cca 4 cm a já měl řekněme 1cm od vrchu vyžranou drážku od rzi. ale ne v místě těsnící plochy gumička ale tesně cca 1-2 mm nad ní. sháněl jsem gumičky o větším průřezu stěny ale nesehnal. (stejně by tam ani nešly, sekli by se při montáži o horní hranu blouku, kde sedí vložka) dal jsem to dohromady..traktor před demontáži kouřil bíle při startu.
při demontáži bylo pod hlavami těsnění 1,5mm. měřil jsem přesah vložky k bloku a bylo to v rozmezí 0,03-0,07mm. což je v pohodě..
pak jsem měřil přesah zdvihu pístu na d vložku a 1 válec 0,49,2-0.29,3-0,31 a 4-0.32mm(měřeno hodinkami) tak že dám těsnění dle knížky-do 0,5-1,2mm a nad 0,5 1,5mm(na 1 válec 1,5- a zbylé 1,2mm) a co se nestalo- po staru jsem dal ucho přímo na víko ventilů a slyšel jsem na 2-4 válci jen cink,cink, cink..klepou ventily do pístu. tak ted mě čekají znovu hlavy dole a silnější těsnění..
ted svátkuji tak v sobotu jdu na to..
jo a taky jsme měnil 4 sací ventily, byly špatné dosedací plochy na ventilech, tak jsem je vyměnil a všechny jsem znovu zabrousil..
již při demontáži jsem našel otisk sacích ventilů v dnu pístu..tak jsem asi nebyl s tím těsněním první..
radost jinak jsem zjistil, že na motoru 7001 mám vst. čerpadlo ze 77xx a to samé vst. trysky. taky ze 77xx.. nevím ale jak je nastavené to čerpadlo- nechám to tak.. vstřiky jsem měřil na zkoušečce, ty jsou v pořádku-teda říkal borec na družstvě ale já se ho neptal na kolik se otvírají, musím se ho ještě zeptat..
jen taká další blbost na netu zetor shop se prodává ventil sací a výfukový na uřI za 45 bez daně a v zetoru 101kč bez daně - udajně original zetor. ale není to zabalené ani v krabičce ani v sáčku tak prodejce může říct, třeba jen že je to original turek,polak..
Re: MOTORY ZETOR - obecná diskuse
To prehrdzavenie vloziek sa tak prejavuje ze su s vonkajsej strany ako emental. Neviem co to za material dnes pouzivaju. Lebo ked som robil motor pred rokmi a mal vlozky este CSSR (pravdepodobne origo) tak tie vobec neboli takto doderavene, ale bola na nich rovnomerna vrstva hrdze po celom povrchu. S tymi tesneniami som sa uz aj ja trapil a kombinoval 1,2 a 1,5. Uz davam len 1,5 pod vsetky hlavy a je pokoj stym