Stránka 1 z 1
Seřizeni motoru
Napsal: sob črc 11, 2009 10:57 am
od ondra
Ahoj mam problem na 67kovim motoru mi tekla kolem šroubu (na obrazku čislo 29) nafta tak jsem ho dotahnul ale mam takovej blbej pocit že jsem rozhazel předvstřik nebo tak něco ted je ten motor nějakej linej potřeboval bych poradit jak to hodit do původnich hodnot a taky jak to tam utěsnit aby kolem netekla nafta předem všem moc dikes
Re: Seřizeni motoru
Napsal: pon črc 13, 2009 12:18 pm
od ágéem
Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.
Re: Seřizeni motoru
Napsal: pon črc 13, 2009 12:21 pm
od ondra
ágéem píše:Poz.29 - hrdlo šroubení - nemá žádný vliv na seřízení čerpadla. Aby neteklo, je třeba vyměnit těsnění ventilu /poz.13/. Ale opatrně, staré těsnění může být rozmáčknuté, je třeba ho celé odstranit.
Pokud je těsněni hlinikove muže byt schořate když motor polechtali trošku plameny? a když jsem ty šrouby dotahnul tak jde ten motor tedka linějc..každopadně dikes za odpověd
Re: Seřizeni motoru
Napsal: sob črc 18, 2009 7:13 pm
od Michal(zetor)
Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru
a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Re: Seřizeni motoru
Napsal: sob črc 18, 2009 7:18 pm
od Školník
Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru
a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Re: Seřizeni motoru
Napsal: sob črc 18, 2009 9:19 pm
od ondra
Školník píše:Michal(zetor) píše:Hele přesně s tímhle problémem jsem se taky setkal..furt jsem tam měl kolem těhle 4 mrzáků naftu taky sem neveděl co s tym furt sem je dotahoval.A nakonec mě jedna dobrá duše řeklě at neseru
a přetáhnu si vystřikovací trubky a hle bylo po problému dotáhl sem na KREV trubičky a už to neteklo ono to tam dost klame.Jo a na rozštelování čerpadla to fakt nemá vliv jak už psali.
Mě tam nafta nesakla mě tam nafta tekla proudem spotřeba byla asi litr na 5 minut a když jsem to všechno podotahoval tak už je to dobry ale proč je t tak vyyyšroubovane a neni todotahle z vyroby, a pod těma šroubama je nějaka pružinka a ta se dotahnut šroubu utahla taky ne?
Re: Seřizeni motoru
Napsal: stř lis 18, 2009 7:32 pm
od mbalazik
chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla
Re: Seřizeni motoru
Napsal: stř lis 18, 2009 7:33 pm
od mbalazik
pardon nie M8 ale asi M5 na osmicku alebo desiatku kluč
Re: Seřizeni motoru
Napsal: stř lis 18, 2009 9:39 pm
od 7711
mbalazik píše:chlape pod tou skrutkou je priruba celeho elementu uchytena dvomi skrutkami M8 presvečte sa či ste pri dotahovani nepootočili celym elementom lebo to ma vplyv na nastavenie čerpadla
valec elementu je zaistený kolíkom ktorý bráni pretočeniu.
Re: Seřizeni motoru
Napsal: čtv lis 19, 2009 7:15 pm
od Tata
nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
Re: Seřizeni motoru
Napsal: pon led 04, 2010 1:54 pm
od mejlik
Tata píše:nebyl by tu někdo mezi vama kdo by vysvětlil jak se seřizuji čerpadla popřípade i nejakou fotku
Seřízení geometrického počátku dodávky a úhlového rozdělení:
- hodnota geometrického počátku dodávky (GPD) je uvedena jako vzdálenost hlavy pístu a vzdálenost hlavy pístu v horní mezní poloze(HMP)
- základní nastavení GPD je dáno vzájemnou polohou válce a skříně čerpadla, vymezuje se podložkou mezi válcem a skříní čerpadla
- doseřízení u 1. válce a seřízení úhlového rozdělení se provede výměnou podložek mezi zvedákem a pístem
Vlastní seřízení – výtlakem zkušební kapaliny do kapiláry:
- vyšroubujeme výtlačné hrdlo prvého pístu s válcem dle pořadí vstřiku
- vyjmeme kuželku výtlačného ventilu
- našroubujeme číselníkový úchylkoměr
- najdeme horní mezní polohu pístu
- otáčením kotouče dělícího přístroje proti předepsanému smyslu otáčení vstřikovací soupravy nastavíme píst ve válci čerpadla do předepsané polohy GPD před HMP (př. 7,5mm)
- uvolníme kotouč dělícího přístroje a 0° na stupnici nastavíme přesně proti ukazateli, kotouč upevníme, provedeme znovu pro kontrolu
- provedeme zpětnou montáž výtlačného ventilu
- na výtlačná hrdla našroubujeme kapiláry, regulační tyč dáme do polohy maximální dodávky
- pomalým otáčením kotouče dělícího přístroje v předepsaném smyslu otáčení najdeme polohu, kdy hrana pístu zakryje plnící otvor ve válci , což se projeví pohybem kapaliny v kapiláře
- na stupnici dělícího přístroje zkontrolujeme nastavení GPD, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky na zvedáku
- dalším otáčením dělícího kotouče kontrolujeme pořadí vstřiku a úhlové rozdělení vstřikovacích jednotek, zjištěné rozdíly odstraníme výměnou vymezovací podložky
Re: Seřizeni motoru
Napsal: čtv led 29, 2015 12:44 pm
od tomukur
Teraz som z toho jeleň, toto je nastavenie dávky samotného čerpadla alebo "zladenie" čerpadla a motoru, pretože ja mám čerpadlo po repase a potrebujem ho nastaviť (natočiť na prírube motoru). a další problém je že nemám stroboskop a nemôžem zohnať kapiláru. .
Re: Seřizeni motoru
Napsal: čtv led 29, 2015 1:43 pm
od CBS
Keď nie je kapilára, postačí sledovať hladinu v kužele závitu, len si musíš vždy naftu vytrieť handričkou. Predvstrek nastavuješ na motore natočením čerpadla. Postup najdeš tu na fóre.
Re: Seřizeni motoru
Napsal: čtv led 29, 2015 8:13 pm
od pavel sk
Kapilaru si vyrob so starsej vysokotlakej rurky. Odrez ju nad prievlecnou maticou cca 4cm a nasun na nu kus priehladnej hadicky (napr. so starej motorky) aby si v nej videl pohyb hladiny nafty.