koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Kotelnik
Příspěvky: 71
Registrován: ned říj 05, 2014 8:45 pm
Bydliště: Liberec

koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#1 Nový příspěvek od Kotelnik »

Zdravím,
rozhoduji se mezi 2ks importovaných traktorů z Finska - Z 6245 a 7745. Oba mají slovenskou, menší, kabinu. Ještě jsem se nerozhodl pro konkrétní kus, ale budu rád, pokud mi zodpovíte pár dotazů - velmi mi to pomůže.

- podle jakých znaků byste nejlépe, bez měřících přístrojů, prověřili kondici motoru? Jeden má naběháno 1400 a druhý 3000 mth..

-u těchto exportních traktorů chyběly vzduchové brzdy (bude doděláno), násobič, a vývodová hřídel umí jen 1000 ot (pokud se nepletu). Traktor potřebuji na sekání a pluhování(sněhu). Budou v praxi tyto chybějící věci znamenat nějaké zásadní omezení?

-je normální, že tyto traktory s diskovými brzdami tak špatně brzdí? Brzdný účinek se dostavuje ve vyšší míře až u konce dráhy pedálu - umím porovnat ale pouze s Z3011..

-řízení Orsta v krajních polohách vždy tak "syčí"?

-je nějaký chyták, resp. opakující se technický problém, na který si u tohoto typu dát vždy pozor?

-a nakonec - znamené Z7745 oproti Z6245 nějakou zásadní výhodu?

Předem velmi děkuji :)

Uživatelský avatar
lukisek 099
Příspěvky: 3145
Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
Bydliště: Oderské Vrchy

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#2 Nový příspěvek od lukisek 099 »

7754 bude živější ma vyšší zdvih, a něco víc si pápne nejvýkonejší verze uř1 před turbáčem :)
6245 výkonem slabší jak 72jka nevím esi nemá vrtání 100 jak 67čka nechcu ale kecat
násobič je dobrá věc pokad funguje a když se sním člověk naučí ho používat tak je to v kopcích pomocník ale dáse jezdit i bez
brzdy sou horší jak bubny každopádně kolega jej má trošku jinak přepákované a silnější brzdový váleček dal a makaj už 100%
orsta mi taky v krajních polohách posikne to bude asi normál jev.
u vývodáku bude podle mě přepínatelný 540/1000 standart je 540
no a na konec bych to uzavřel -tak pořád se jedná o uř1 takže pokad se něco rosype dá se to vše opravit doma na koleně...a za rozumné peníze.

Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#3 Nový příspěvek od peny »

77 su zvycajne o dost drahsie ako ostatne (62,72) v podstate okrem motora su tie traktory rovnake, 77 bude mat mozno vacsie kolesa, ale nakolko oba su dovoz tak ja na tej 62 mozu byt tiez , niektore 62 mali este "juhoslovansku" napravu tu by som nebral

co sa tyka stavu motora tak vela zistis podla startu, nemal by dlho tocit, chytat na vsetky valce a pod. ,sledovat dym, pocuvat ci nieco neklepe, nebucha, pri akych otackach zhasne kotrolka mazania, ci nefuka z odvetrania a atd, radsej si zober niekoho kto tomu kusok rozumie

62 by mohla byt teroreticky v lepsom stave nakolko je to slabsi traktor, a nemusela dostavat fest zabrat, ale to zalezi od kusu...

Uživatelský avatar
Atlan
Příspěvky: 9569
Registrován: úte kvě 25, 2010 5:32 pm
Bydliště: Košice-okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#4 Nový příspěvek od Atlan »

A tie importovne traktory su v dobrej cene co ? Aby to neskoncilo tak ze posles prachy a traktor nikde a prachy v prdeli.
Ludi co nemaju dost rozumu som zablokoval. Ked raz nato niekto nema, tak skoda sa snim bavit.

Uživatelský avatar
peny
Příspěvky: 2731
Registrován: pon bře 08, 2010 1:18 pm

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#5 Nový příspěvek od peny »

predpokladam z popisu ze traktory uz videl, ak nie tak ako pises ruky prec

lancik
Příspěvky: 42
Registrován: pon dub 18, 2011 8:44 pm
Bydliště: Liberec

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#6 Nový příspěvek od lancik »

poslal jsem ti sz -ten ma 62dvojku,máš to skoro za barákem,jinak 6245 ma vrtání 100,jugoslávskou nápravu má Jarda taky tak s ním hod slovo :friends:

jogr
Příspěvky: 78
Registrován: stř pro 14, 2016 8:40 am
Bydliště: Púchov

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#7 Nový příspěvek od jogr »

peny píše:predpokladam z popisu ze traktory uz videl, ak nie tak ako pises ruky prec
Zdravím iba jeden postreh, jeden dobrodruh kúpil zetor z nemecka a videl ho iba na fotkách a rozprával sa iba tel. z majiteľom, potom som mal možnosť ten zetor vidieť, ale poviem Vám to bola mašinka 8) 8) 8) , iba toľko, že niekedy je to aj o odvahe :), na druhej strane som videl angličáka a to bol des :shock: :shock: :shock: za mňa, ak by boli po technickej stránke zhodné tak ber 77xx

Kotelnik
Příspěvky: 71
Registrován: ned říj 05, 2014 8:45 pm
Bydliště: Liberec

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#8 Nový příspěvek od Kotelnik »

Ahjo všichni, díky moc za rady a za kontakty. Dovozová finská 6245 mi asi neprojde (doma) kvůli úzké kabině Vlad Prešov, jinak je technicky skvělá. :-(1440mh..opravdových, původné stav. Pak jsem se byl omylem podívat v Agrobazaru Lípa..to nemá smysl, anebo "generálka štětkou"... Hledám dál. Dnes se jedu podívat na jeden 5340..

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#9 Nový příspěvek od pavolmakys »

A co je take neprekonatelne zle na tej kabine? To nie je autobus, aby to vozilo ludi.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
Matúš
Příspěvky: 3736
Registrován: stř led 30, 2013 4:33 pm
Bydliště: Brezovica - Orava

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#10 Nový příspěvek od Matúš »

Tak u mňa napríklad design. Aj keď tam nepotrebuješ ľudí, tak si tam často potrebuješ dať niečo iné a teda viac priestoru nikdy nie je na škodu.

pavel sk
Příspěvky: 13088
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#11 Nový příspěvek od pavel sk »

Cim väcsia buda, tym viac bordelu v nej :smich: :smich: :smich:

jogr
Příspěvky: 78
Registrován: stř pro 14, 2016 8:40 am
Bydliště: Púchov

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#12 Nový příspěvek od jogr »

Z vlastnej skúsenosti nie je to až tak priepastný rozdiel medzi tými kabínami, tiež som bol za tú českú, ale ta slovenská je úplne v pohode a zmestím tam všetko čo potrebujem resp. čo mám aj v tej českej, dizajnovo pre mňa ta slovenská vyzerá lepšie, čo chcem povedať, že pri kúpe by som kabinu určite neriešil ako dôvod nekúpiť dobrý traktor !!!! videl som na zetore aj horšie kabíny viď. ten angličák :'( P.S. Kabína plní hlavne dva účely 1. ochrániť posádku pred počasím 2. a keď to koprecneš, aby si prežil

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2389
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#13 Nový příspěvek od pavolmakys »

Jogr: presne tak, ta ci ona kabina nemoze mat vyrazny vplyv na kvalitu kupy dobreho traktora, ano z dizajnoveho hladiska aj mne sa paci viac ceska, ale napriklad skovane svetla hore v streche tie zadne su super vec. A tiez som nazoru, ze v sirke az taky rozdiel nie je.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 13088
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#14 Nový příspěvek od pavel sk »

Medzi tymy kabinami je rozdiel asi ako na obrazku. Cervena -Ceska, modra- Slovenska. V mierach to robi na kazdej strane cca. po 8cm. Takze 16cm. V robote mame este jednu 7045ku s uzkou budou a priestorovo ziaden problem. Ked bolo treba tak sme sa tam napratali aj 5 chlapi :smich: Najviac v kabine (myslene obydva typy) furt zaberaju tie bedne na blatnikoch. Obrázek

jogr
Příspěvky: 78
Registrován: stř pro 14, 2016 8:40 am
Bydliště: Púchov

Re: koupě ojetého Z 7745 x Z 6245

#15 Nový příspěvek od jogr »

K tým rozdielom by sa dalo spomenúť napr. pre staršie ročníky sú tam kľučky na otváranie dverí čo boli na škoda 105 až 130 - tzv. retro kľúčky v dnešnej dobe :smich: :smich: :smich: (nepraktické), otváranie veľkých bočných okien ( veľké plus v lete), držadlo na nastupovanie je z vonkajšej strany kabíny (potom chýba vnútri spolujazdcovi), zadné svetlá v kabíne, čiže ako písal pavel okrem -8cm, sú rozdiely zanedbateľné. s touto kabínou je podľa mňa zetor viac cool 8)
Ešte jeden postreh k rozdielu medzi 52xx až 72xx a 77xx je pokiaľ sa nemýlim, že 77xx bola 6. modernizácia zetoru od roku 1986, 52-72 bola 5. modernizácia v roku 1981

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“