Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Moderátor: Lukashil
Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Mám na diferenciálu u Zetora 72 talířové kolo místo nýtů přišroubované šrouby M8. Byly tam pevnostní imbusy, ale byly povolené a dva ustřížené. Pod hlavou imbusu byla pérovka a matky byly zajištěné vžy po dvou páskem plechu. Nejraději bych to dal jen na šroub a matku bez podložky vše na lepidlo na závity Loctite. Matka se silonem nebo kontra se tam nevejde. Někdo už to zde řešil, ale nemůžu to najít. Dík za odpověď.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Skus zohnat nove nity a spät zanitovat. Ak su diery vytahane tak ich zrovnat a apodla dier nity kupit. Na sroby by to tiez slo ale to treba upravovat. Do klietky narezat zavity so stupanim 1 a pouzit pevnostne sroby so 6 hrannou hlavou bez podloziek a tie poprevrtavat. Po dotiahnut zaistit drôtom ako to maju aj kristaly.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
To by bylo samozřejmě nejlepší, ale upřímně, nechce se mi diferák vyndavat. Mám dole jen víko hydrauliky. Díry vymačkané nejsou. Myslel jsem šroub s částečným závitem a jemnějším stoupáním M8x1x40mm. Délku závitu má 22 mm. Šroub bych zkrátil na potřebných 33mm, tak mi vychází tělo 18mm a 15mm závitu. Aby měl v místě střihu ještě tělo a závit jen na konci. Šroubárny mají, ale jen pevnost 8,8. Pevnost 10,9 dělají až od 10mm průměru. Co ty na to?
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Zdravím, kdysi jsem tohle opravoval do ZD na traktor. Ty nýty co píše pavel sk se nýtují za tepla a doma to těžko uděláš.
Byl vyndaný diferák ven. Dalo se to k sobě strčili jakési středící tyčky a stahlo aby se to nemoho pootočit. Díry se lehce prostružily. Ty co jsou v diferáku. V kole to nejde a oni byly celkem v pořádku. Do děr jsem upravil imbus šrouby. Aby byly spíš naklepnout. Max vymezit vůle děr. Potom se to dotáhlo klasicky pevnostní matkou. Ale už si nepamatuju, jestli to bylo jemné stoupání, ale myslím že jo. Že jsem tam dělal jemné stoupání na těch šroubech. Tuším a něco mi říká 1 mm. Takže se to postahovalo tak nějak s rozumem a zaříznul se vyčuhující závit a potom se to ,,káplo" svářečkou na vrchu matka šroub. Aby se nepootočilo. Traktor s tím jezdí dodnes zrovna tu včera stál na dvoře a myslím, že se to od té doby ani nehlo. A to se s ním dělají všechny běžné práce na poli včetně těžších polních prací. Bude to bratru 25 roků naspátek.
Jo ještě jak píšeš o těch matkách se silonem, oni se tam nevejdou ale to bych tam stejně nedával, není to na použití do takového namáhámí. Sice se dávají všude možně, ale já bych jim tam nevěřil. Tam je třeba minimalizovat vůle aby se to nemohlo pootočit, když třeba zapadneš s vlečkou hnoje na poli a houpeš s tím dopředu, dozadu několikrát. Tam se to nejvíc kvedlá.
Byl vyndaný diferák ven. Dalo se to k sobě strčili jakési středící tyčky a stahlo aby se to nemoho pootočit. Díry se lehce prostružily. Ty co jsou v diferáku. V kole to nejde a oni byly celkem v pořádku. Do děr jsem upravil imbus šrouby. Aby byly spíš naklepnout. Max vymezit vůle děr. Potom se to dotáhlo klasicky pevnostní matkou. Ale už si nepamatuju, jestli to bylo jemné stoupání, ale myslím že jo. Že jsem tam dělal jemné stoupání na těch šroubech. Tuším a něco mi říká 1 mm. Takže se to postahovalo tak nějak s rozumem a zaříznul se vyčuhující závit a potom se to ,,káplo" svářečkou na vrchu matka šroub. Aby se nepootočilo. Traktor s tím jezdí dodnes zrovna tu včera stál na dvoře a myslím, že se to od té doby ani nehlo. A to se s ním dělají všechny běžné práce na poli včetně těžších polních prací. Bude to bratru 25 roků naspátek.
Jo ještě jak píšeš o těch matkách se silonem, oni se tam nevejdou ale to bych tam stejně nedával, není to na použití do takového namáhámí. Sice se dávají všude možně, ale já bych jim tam nevěřil. Tam je třeba minimalizovat vůle aby se to nemohlo pootočit, když třeba zapadneš s vlečkou hnoje na poli a houpeš s tím dopředu, dozadu několikrát. Tam se to nejvíc kvedlá.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Ještě existuje něco takového:
http://www.elesa-ganter.com/cz/32/sp/92 ... o-7379/eg/
Pokud Ti bude vyhovovat.
http://www.elesa-ganter.com/cz/32/sp/92 ... o-7379/eg/
Pokud Ti bude vyhovovat.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Na to jsem taky koukal, ale při tom přesném průměru 8 mm to má průměr závitu jen 6mm.
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Objednáš delší a vyřízneš nový závit na těle šroubu.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
To řezání závitů bude fajn prácička. Nechal bych to tak, jak to je. Ale stejně to musí rozdělat a možná dokonce převrtat na větší díry - pokud jsou šišaté. Ty šrouby jsou po milimetru, takže bych je nechal jak jsou.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Osobne by som ten diferak vybral von a nanovo ho zanitoval tak ako to ma byt.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Oprava věnce difernciálů
Pokud se přenýtovává talířové kolo, tak se nýtuje pouze zastudena , pokud se to dělá za tepla, nýt se sice zatáhne , ale i zmenčí na průměru a navíc vznikají na dříku nežádoucí okuje.
Originál jsou nýtované za studena.V domácích podmínkách se věnec přišrouboval na všechny otvory, krom jednoho do kterého se strčil nýt, který se podepřel hlavičkářem a pouze se napěchoval a pokusila se udělat hlava.Postupně se tak přenýtoval celý věnec. V STS jen lehce zamáčly pod lisem, důležité je vypěchovat otvor pro nýt. Délka nýtu pro hlavičku co má vyčnívat je 1,6 x průměru nýtu.
Lícované šrouby by bylo možné použít, ale musely by se převrtat otvory tvrdokovovým vrtákem, pač věnec je cementován a kalen na 62HRC mat. 16220 chrom-nikl ani plátkovým vrtákem by to dobře nešlo. Lícované šrouby by musely jít s přesným uložením , jak by byla v otvoru vůle, tak by se brzy vše uvolnilo, proto raději nýtovat, kdy nýt otvor zcela vyplní během pěchování.
Jinak max. házivost po přenýtování věnce byla povolena 0,15mm .
Pro usmadnění nýtování později zetor začal dělat , že se hlava zanýtovala do kuželového zahloubení.
Pokud se přenýtovává talířové kolo, tak se nýtuje pouze zastudena , pokud se to dělá za tepla, nýt se sice zatáhne , ale i zmenčí na průměru a navíc vznikají na dříku nežádoucí okuje.
Originál jsou nýtované za studena.V domácích podmínkách se věnec přišrouboval na všechny otvory, krom jednoho do kterého se strčil nýt, který se podepřel hlavičkářem a pouze se napěchoval a pokusila se udělat hlava.Postupně se tak přenýtoval celý věnec. V STS jen lehce zamáčly pod lisem, důležité je vypěchovat otvor pro nýt. Délka nýtu pro hlavičku co má vyčnívat je 1,6 x průměru nýtu.
Lícované šrouby by bylo možné použít, ale musely by se převrtat otvory tvrdokovovým vrtákem, pač věnec je cementován a kalen na 62HRC mat. 16220 chrom-nikl ani plátkovým vrtákem by to dobře nešlo. Lícované šrouby by musely jít s přesným uložením , jak by byla v otvoru vůle, tak by se brzy vše uvolnilo, proto raději nýtovat, kdy nýt otvor zcela vyplní během pěchování.
Jinak max. házivost po přenýtování věnce byla povolena 0,15mm .
Pro usmadnění nýtování později zetor začal dělat , že se hlava zanýtovala do kuželového zahloubení.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
U nas kedysi ked nemali nity tak pouzili ocelove sroby a tie za studena roznitovali hlavičkarom. Pre istotu to poistili este 5cm zvarkami po obvode. Stara 7045ka tak jazdi dodnes. Kedysi som nitoval unasac na hydrostatyckom menici terenej Desty DVHM a tiez som to byl za studena. Jazdi tiez dodnes.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
[stream][/stream]
Díky za rady. Dnes přijdou 8 mm šrouby pevnost 12,9, přesné pevnostní 8 mm matky i nýty. Nýty píšou v katalogu 8x38. Díry v diferáku jsem zkoušel pomocí stopky vrtáku. 8 mm je tam volně, 8,1 by tam šla naklepnout , 8,2 už tam nejde ani náhodou. Proto myslím, že vymačkané nejsou. Nějak se s tím poperu. Předpokládá, že nýty mají být hlavičkou od portálu a nýtuje se ze strany zubů?
Díky za rady. Dnes přijdou 8 mm šrouby pevnost 12,9, přesné pevnostní 8 mm matky i nýty. Nýty píšou v katalogu 8x38. Díry v diferáku jsem zkoušel pomocí stopky vrtáku. 8 mm je tam volně, 8,1 by tam šla naklepnout , 8,2 už tam nejde ani náhodou. Proto myslím, že vymačkané nejsou. Nějak se s tím poperu. Předpokládá, že nýty mají být hlavičkou od portálu a nýtuje se ze strany zubů?
Zetor 25K, 2023, 3011, 7245, ZŤS 8011, Fergie TEA 20, Ferguson 35, Gutbrod 1050,
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Kdyby nebyl nýt pro tento druh spojení tohoto dílu nejvhodnější, určitě by tam nebyl. Proč? To už popsal krcaka1. Je opravdu důležité vytěsnění všech vůlí temováním spojovacího materiálu, protože jinak je rychle z nepatrné vůle stále se zvětšující vůle. A na smyk v těch vůlích ten věnec šrouby neudrží, nebo ano, ale jen do jisté míry.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Šrouby s matkou dokážou vydržet velký tah, ale když šroub je třídy 12,9 a použije se nějaká matka tak jasné že se povolí, matka musí bý stejné kvality jako šroub. Vždy je třídá vyražená na šroubu i na matce.Závit stačí přetřít barvou syntetickou a drží to .
Proto nýty drží je to stejný material.
Proto nýty drží je to stejný material.
Re: Náhrada nýtů na talířovém kole diferenciálu
Tak kamarádi,zde Vám musím oponovat.V žádném případě není nýt ze stejného materiálu jak šroub 12.9,protože by jaksi nešel roznýtovat.Materiály najdete v normách.Matici zajistit barvou také není vhodné,na to máme v dnešní době nízkopevnostní lepidla 222,středněpevnostní 243,245 atd.... Zajštění matice závlačkou je nadlidský úkol-zkoušeli jste vrtat 12.9?Já ano.