Stránka 1 z 2

Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 3:41 pm
od ondy87cz
Zdravím. U Zetora 4011 se mi zavzdušňuje palivová soustava. CHtěl bych jí kompletně přetěsnit novými kroužky a kamarád mi poradil ať ty nové vyžíhám. Vubec nevím co to obnáší a jak se to dělá. Mohl by mi někdo poradit ? děkuji

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 4:00 pm
od Mirek LKT
Měděný těsnění nad plamen, pořádně rozpálit a šup s tim do vody zchladit ;)

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 4:09 pm
od romus145
žíhání je přece ohřátí a pak pomalé chladnutí. To co sem dal Mirek je kalení ne? :) :friends:

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 4:18 pm
od Jarda-k
U mědi je to jinak. Je třeba nahřívat opatrně, aby měď neukápla a pak jak psal mirek šup do vody.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 4:31 pm
od Mirek LKT
Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem :D Já navlíknu těsnění na kus drátu a nad plynovym hořákem (třeba sporák) nahřeju a následně ochladim ;)

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 6:13 pm
od malotraktorpetr
spravne se to ma zihat na cihle propanem .vedle vodo a jak pisou chlapy schladit 8) jinak jsou dve medene podlozky na jeden holendr .a spravne ma byt stech podlozek jedna hruba a jedna tenka tenka pride pod hlavu holendru a jedna pod . tak to vsude vyrobce popisuje . nevim proc ale ucel to nejaky bude plnit .
jinak jsou jeste hlinikove a fibrove .ja treba pouzivam i hlinikove jsou meksi a lepsi tesni .fibr davam na vzduch ale videlsem i na naftu ale fibr se but casem rozpadne
nebo dotahnutim pretrhne a pak znika netesnost .

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 6:58 pm
od trago105
hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv bře 27, 2014 8:03 pm
od Jarda-k
Mirek LKT píše:Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem
Právě že já to většinou nahřejvám autogenem (je nejlíp po ruce), proto jsem to napsal.... :)

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: sob bře 29, 2014 6:50 am
od honzajs
Tak nevím já jsem se s utěsněním palivové soustavy docela vyvztekal a stálo mne to i docela dost peněz za nový filtr na kterém jsem ztrhl závit a nakonec jsem dal všude hliník a naprostá spokojenost.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: stř říj 14, 2015 10:09 pm
od exot
trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: stř říj 14, 2015 11:16 pm
od jarynfira
exot píše:
trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.
Tuhle informaci slyším poprvé, že do 24 hodin ztvrdne :zapomel: .... kluci na dílně je žíhaj do foroty. Jinak ale souhlasím, na háčku ze slabého drátu zahřát na třešňovou červeň a rychle zchladit ve vodě. Takhle mě to učil mistr před hoooodně lety ;-)

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv říj 15, 2015 3:59 pm
od pavel sk
Ja ich fuer nahrejem na elektrickej platnicke. Hrejem ich pokym nezacnu menit farbu s medenenj do belasej a potom ich hned hodim kombinackami do vody. Netreba ich zbytocne do žerava hriat. A tesnia.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv říj 15, 2015 4:49 pm
od Britt
Také se přikláním k mědi. Vyhřát se může prakticky na čemkoliv. Propanem, ve výhni, autogenem.. Ten sporák se mi moc nezdá,tam bude malá teplota. Ale kdo ví.. Třeba to fakt stačí.
Hliník se uvolňuje a fíbr se při průsaku roztrhá, zvlášť když jsou tam otřesy jako že na motoru jich je dost.

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv říj 15, 2015 5:29 pm
od pavel sk
S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty :smich:

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Napsal: čtv říj 15, 2015 5:40 pm
od Britt
pavel sk píše:S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty :smich:
Ložiska ano ale na tu měď... Jinak to modré ložisko můžeš vyhodit. :)