Stránka 1 z 2
Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 3:41 pm
od ondy87cz
Zdravím. U Zetora 4011 se mi zavzdušňuje palivová soustava. CHtěl bych jí kompletně přetěsnit novými kroužky a kamarád mi poradil ať ty nové vyžíhám. Vubec nevím co to obnáší a jak se to dělá. Mohl by mi někdo poradit ? děkuji
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 4:00 pm
od Mirek LKT
Měděný těsnění nad plamen, pořádně rozpálit a šup s tim do vody zchladit ;)
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 4:09 pm
od romus145
žíhání je přece ohřátí a pak pomalé chladnutí. To co sem dal Mirek je kalení ne?
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 4:18 pm
od Jarda-k
U mědi je to jinak. Je třeba nahřívat opatrně, aby měď neukápla a pak jak psal mirek šup do vody.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 4:31 pm
od Mirek LKT
Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem
Já navlíknu těsnění na kus drátu a nad plynovym hořákem (třeba sporák) nahřeju a následně ochladim ;)
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 6:13 pm
od malotraktorpetr
spravne se to ma zihat na cihle propanem .vedle vodo a jak pisou chlapy schladit
jinak jsou dve medene podlozky na jeden holendr .a spravne ma byt stech podlozek jedna hruba a jedna tenka tenka pride pod hlavu holendru a jedna pod . tak to vsude vyrobce popisuje . nevim proc ale ucel to nejaky bude plnit .
jinak jsou jeste hlinikove a fibrove .ja treba pouzivam i hlinikove jsou meksi a lepsi tesni .fibr davam na vzduch ale videlsem i na naftu ale fibr se but casem rozpadne
nebo dotahnutim pretrhne a pak znika netesnost .
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 6:58 pm
od trago105
hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv bře 27, 2014 8:03 pm
od Jarda-k
Mirek LKT píše:Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem
Právě že já to většinou nahřejvám autogenem (je nejlíp po ruce), proto jsem to napsal....
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: sob bře 29, 2014 6:50 am
od honzajs
Tak nevím já jsem se s utěsněním palivové soustavy docela vyvztekal a stálo mne to i docela dost peněz za nový filtr na kterém jsem ztrhl závit a nakonec jsem dal všude hliník a naprostá spokojenost.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: stř říj 14, 2015 10:09 pm
od exot
trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: stř říj 14, 2015 11:16 pm
od jarynfira
exot píše:trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.
Tuhle informaci slyším poprvé, že do 24 hodin ztvrdne
.... kluci na dílně je žíhaj do foroty. Jinak ale souhlasím, na háčku ze slabého drátu zahřát na třešňovou červeň a rychle zchladit ve vodě. Takhle mě to učil mistr před hoooodně lety
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv říj 15, 2015 3:59 pm
od pavel sk
Ja ich fuer nahrejem na elektrickej platnicke. Hrejem ich pokym nezacnu menit farbu s medenenj do belasej a potom ich hned hodim kombinackami do vody. Netreba ich zbytocne do žerava hriat. A tesnia.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv říj 15, 2015 4:49 pm
od Britt
Také se přikláním k mědi. Vyhřát se může prakticky na čemkoliv. Propanem, ve výhni, autogenem.. Ten sporák se mi moc nezdá,tam bude malá teplota. Ale kdo ví.. Třeba to fakt stačí.
Hliník se uvolňuje a fíbr se při průsaku roztrhá, zvlášť když jsou tam otřesy jako že na motoru jich je dost.
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv říj 15, 2015 5:29 pm
od pavel sk
S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty
Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy
Napsal: čtv říj 15, 2015 5:40 pm
od Britt
pavel sk píše:S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty
Ložiska ano ale na tu měď... Jinak to modré ložisko můžeš vyhodit.