Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
ondy87cz
Příspěvky: 1
Registrován: úte bře 25, 2014 3:45 pm
Bydliště: Herálec

Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#1 Nový příspěvek od ondy87cz »

Zdravím. U Zetora 4011 se mi zavzdušňuje palivová soustava. CHtěl bych jí kompletně přetěsnit novými kroužky a kamarád mi poradil ať ty nové vyžíhám. Vubec nevím co to obnáší a jak se to dělá. Mohl by mi někdo poradit ? děkuji

Uživatelský avatar
Mirek LKT
Příspěvky: 4529
Registrován: pon pro 01, 2008 9:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#2 Nový příspěvek od Mirek LKT »

Měděný těsnění nad plamen, pořádně rozpálit a šup s tim do vody zchladit ;)
Kde ostatní končí , my začínáme ...LKT

romus145
Příspěvky: 3676
Registrován: úte srp 18, 2009 10:32 am
Bydliště: Kraj Vysočina

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#3 Nový příspěvek od romus145 »

žíhání je přece ohřátí a pak pomalé chladnutí. To co sem dal Mirek je kalení ne? :) :friends:
Věrný člen agresorů.com

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#4 Nový příspěvek od Jarda-k »

U mědi je to jinak. Je třeba nahřívat opatrně, aby měď neukápla a pak jak psal mirek šup do vody.

Uživatelský avatar
Mirek LKT
Příspěvky: 4529
Registrován: pon pro 01, 2008 9:23 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#5 Nový příspěvek od Mirek LKT »

Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem :D Já navlíknu těsnění na kus drátu a nad plynovym hořákem (třeba sporák) nahřeju a následně ochladim ;)
Kde ostatní končí , my začínáme ...LKT

Uživatelský avatar
malotraktorpetr
Příspěvky: 5295
Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
Bydliště: zator loucky

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#6 Nový příspěvek od malotraktorpetr »

spravne se to ma zihat na cihle propanem .vedle vodo a jak pisou chlapy schladit 8) jinak jsou dve medene podlozky na jeden holendr .a spravne ma byt stech podlozek jedna hruba a jedna tenka tenka pride pod hlavu holendru a jedna pod . tak to vsude vyrobce popisuje . nevim proc ale ucel to nejaky bude plnit .
jinak jsou jeste hlinikove a fibrove .ja treba pouzivam i hlinikove jsou meksi a lepsi tesni .fibr davam na vzduch ale videlsem i na naftu ale fibr se but casem rozpadne
nebo dotahnutim pretrhne a pak znika netesnost .

trago105
Příspěvky: 759
Registrován: čtv pro 18, 2008 11:43 pm
Bydliště: Pardubicko

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#7 Nový příspěvek od trago105 »

hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.

Uživatelský avatar
Jarda-k
Příspěvky: 2169
Registrován: úte čer 05, 2012 4:47 pm
Bydliště: Kaznějov

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#8 Nový příspěvek od Jarda-k »

Mirek LKT píše:Ukápnutí bych se nebál , teda když to nebude nahřejvat autogenem
Právě že já to většinou nahřejvám autogenem (je nejlíp po ruce), proto jsem to napsal.... :)

Uživatelský avatar
honzajs
Příspěvky: 201
Registrován: sob lis 29, 2008 1:38 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#9 Nový příspěvek od honzajs »

Tak nevím já jsem se s utěsněním palivové soustavy docela vyvztekal a stálo mne to i docela dost peněz za nový filtr na kterém jsem ztrhl závit a nakonec jsem dal všude hliník a naprostá spokojenost.
Kdybych to byl věděl, tak bych to byl nedělal
Ani očko ne-na-sadííš

Uživatelský avatar
exot
Příspěvky: 3809
Registrován: pon čer 15, 2009 10:44 am
Bydliště: Český ráj 294 11
Kontaktovat uživatele:

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#10 Nový příspěvek od exot »

trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.
Vše co potřebujeme k běžnému životu nás učili v základní škole!
Nejvetší problém je mezi sedačkou pedálama a volantem!
Svareni to je moje:)

jarynfira
Příspěvky: 1630
Registrován: pát bře 19, 2010 9:19 pm
Bydliště: 739 91

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#11 Nový příspěvek od jarynfira »

exot píše:
trago105 píše:hliník je měkčí a lepší těsní ale časem se uvolní. Dej tam měď a jak už bylo řečeno ohřát do červena (taky dělam nad sporákem) a šup do vody, tím podložka změkne a je z ní uplný bláto. Pak utáhneš průtočáky a měď po čase ztvrdne.
Ztvrdne tj vrati se na svoji puvodni trvrdost cca do 24h proto žíhat(defacto kalit) jen potřebné množství )at už se jedná o těsnění nebo nýty.
Tuhle informaci slyším poprvé, že do 24 hodin ztvrdne :zapomel: .... kluci na dílně je žíhaj do foroty. Jinak ale souhlasím, na háčku ze slabého drátu zahřát na třešňovou červeň a rychle zchladit ve vodě. Takhle mě to učil mistr před hoooodně lety ;-)
Kdo to umí, ten to dělá....ten kdo o tom ví trošku, ten tomu šéfuje..... a kdo o tom neví nic, tak ten to buď učí a nebo o tom alespoň hloupě kecá!

Pes je opakem ženy..... všemu rozumí, ale mlčí :)

pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#12 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja ich fuer nahrejem na elektrickej platnicke. Hrejem ich pokym nezacnu menit farbu s medenenj do belasej a potom ich hned hodim kombinackami do vody. Netreba ich zbytocne do žerava hriat. A tesnia.

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19330
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#13 Nový příspěvek od Britt »

Také se přikláním k mědi. Vyhřát se může prakticky na čemkoliv. Propanem, ve výhni, autogenem.. Ten sporák se mi moc nezdá,tam bude malá teplota. Ale kdo ví.. Třeba to fakt stačí.
Hliník se uvolňuje a fíbr se při průsaku roztrhá, zvlášť když jsou tam otřesy jako že na motoru jich je dost.
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

pavel sk
Příspěvky: 13438
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#14 Nový příspěvek od pavel sk »

S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty :smich:

Uživatelský avatar
Britt
Příspěvky: 19330
Registrován: čtv lis 06, 2008 9:04 pm
Bydliště: Poděbrady

Re: Žíhání těsnících kroužků palivové soustavy

#15 Nový příspěvek od Britt »

pavel sk píše:S tou elektro platnickou uz nahrievame roky a neni problem. Ci sa jedna o podlozky na naftove potrubie, tak aj na hydrauliku. Nahrievam na nej aj loziska pri montazi ked treba. Ked chlapi raz na nej zabudli lozisko tak uplne omodrelo od teploty :smich:
Ložiska ano ale na tu měď... Jinak to modré ložisko můžeš vyhodit. :)
Když máte v ruce kladivo, všechno ostatní vypadá jako hřebík.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“