zetor 8045
Moderátor: Lukashil
zetor 8045
Kdybych na zetor 8045 namontoval turbo a přivedl pouze olej, vše bych nechal. co to udělá? Myslím, že bych nic nedělal s čerpadlem ani s motorem.
Re: zetor 8045
Na origo motoru s turbem je zpátečka na olej z turba v bloku motoru, to by šlo asi nějak vyřešit. Jinak se pravděpodobně propálí písty, do motorů s turbem jsou jiné, takže bych je radši vyměnil a jsou tam tuším i zesílené ojnice, ale to snad ještě někdo potvrdí.
Re: zetor 8045
ricmont77: Rovnou na to zapomeň
Země voní, jede po ní pětadvacet bujných koní. Na Zetoru traktorista, oko bystré, ruka jistá.
TATRA NEZNÁ BRATRA
TATRA NEZNÁ BRATRA
Re: zetor 8045
jestli mas motor 8401 tak dej turbo kup mazaní od vstrikovacího cerpadla k turbu prepad turbo-blok tam je nalitek ten provrtej udelej zavit a maka jako fik mam to na crystalu uz 2 roky a taha jako hovado od spoda a ne jako stovky ze je tocis aby tahaly jak ale nemas motor 8401 nebo 8002 tak to nedoporucuji ..stím ze ho nebudes rvat na plnej kotel ale to stejne ani nevyuzijes na plno
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: zetor 8045
bezne sa menili ojnice turbo, atd...ziaden rozdiel, piesty je akurat tak rozdiel v tom, ze turbak ma potiahnute teflonom, a len 3 kruzky, hladky ma 4 kruzky a tusim ze bez teflonu, ale doba ide dopredu a mozno sa uz vsetky robia len s teflonom...inac co sa tyka vnutornej stavby to iste...
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: zetor 8045
no hlavně ty písty mají silnější dno proti propálení a pokud nedáě origo turbo tak ti to moc chodit nebude a hlavně větší chladič ze 161 a na starej jetej motor už vůbec ne
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: zetor 8045
ještě pod hlavou je silnější těsnění
Re: zetor 8045
dej turbo mazaní a jed neměj strach nejsi kokot abys ho drzel na plno sralo me pri orbe jak to hulilo a jeste sem na nej slapal ted to nehulí a ctvr plynu a mensí spotreba je fak ze mu nedavám nazrat sic nekdy jo ale to musí bejt jinak jsem nic jineho nemenil taky jsem mel strach ale kdyz jsem delal jednomu barak a on mel na zetor 5711 turbo z avie a mel ho tam 7 let kurva a jezdil jak fik tak co motor stoji 30 tis kdyz se tak nad tim zamyslím tak jsem mu tam dal jen vic vzduchu jinak jsem na nic nesahl... prostě ja mam prispevek z praxe a ne z teorie . Sry
Re: zetor 8045
Turbem na diesel motoru nic nezkazíš důležite je ,aby bylo dobře mazané(tlak při vlonoběhu min 50kPa(0,5atm) a objemově pasovalo k motoru,i když nešahneš na čerpadlo,zvýši se ti krouťák , výkon a klesne spotřeba ,je třeba předělat sání,hlavně filtr(větší průchodnost)a výfuk .Motor jde lehčejí a není tak nachylný k dotahování.Měli jsme předělaný motor z E-512 na turbo, bez úpravy čerpadla,spotřeba o 1lt na ha méně a výkonově lepší než E-514,v kopcích při mlácení mu vůbec nepadaly otáčky motoru.
-
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv bře 01, 2012 3:57 pm
- Bydliště: kezmarok
Re: zetor 8045
KLUDNE BES OBAV HO TAM NAMONTUJ JA SOM DAL NA SUPER 50 A IDE DOBRE
Re: zetor 8045
Poznámka k těsnění.
Jsou dva typy těsnění -normalní ,běžný provoz
-tropik na vyšší teploty(provoz v tropických oblastech)
Dále jsou těsnění dvojího provedení-síla(tlouška)
- síla 1,2mm se montuje při přesahu pístu pod 0,35mm
-síla 1,5mm se montuje při přesahu pístu nad 0,35mm
Přesah se rozumí -přesah pístu nad horní plochou klikové skříně(blok motoru)
Toto rozdělení je pro motory UŘ II,včetně turbo motoru.
Jsou dva typy těsnění -normalní ,běžný provoz
-tropik na vyšší teploty(provoz v tropických oblastech)
Dále jsou těsnění dvojího provedení-síla(tlouška)
- síla 1,2mm se montuje při přesahu pístu pod 0,35mm
-síla 1,5mm se montuje při přesahu pístu nad 0,35mm
Přesah se rozumí -přesah pístu nad horní plochou klikové skříně(blok motoru)
Toto rozdělení je pro motory UŘ II,včetně turbo motoru.
-
- Příspěvky: 1677
- Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: zetor 8045
jiriSBS píše:Poznámka k těsnění.
Jsou dva typy těsnění -normalní ,běžný provoz
-tropik na vyšší teploty(provoz v tropických oblastech)
Dále jsou těsnění dvojího provedení-síla(tlouška)
- síla 1,2mm se montuje při přesahu pístu pod 0,35mm
-síla 1,5mm se montuje při přesahu pístu nad 0,35mm
Přesah se rozumí -přesah pístu nad horní plochou klikové skříně(blok motoru)
Toto rozdělení je pro motory UŘ II,včetně turbo motoru.
vies nejak blizsie priblizit, ze aky je rozdiel medzi tesnenim na bezne pouzivanie a tropik prevedenim??
dik miro
Re: zetor 8045
Hledal jsem něco k těsnění pod hlavou typ tropik,našel jsem:
-těsnění hlavy válců pro provoz za vysokých teplot-prostředí "tropické"
-dle mého názoru bude pravděpodobně použit materiál ,který snaší lépe a dlouhodobě vysoké teploty provozu motoru.
Našel jsem ještě výrobní čísla těsnění pod hlavu 4 a 6-válců:
-s-1,2 Z-8011(45).8111(45),8211(45) 531 984 005 920
-s-1,5 -//- 531 985 005 921
-s-1,2 Z-9211(45),10111(45),10211(45) 531 983 005 920
-s-1,5 -//- 531 983 005 921
-s-1,2 Z-12011(45),1211(45),12211(45) 531 987 005 920
-s-1,5 -//- 531 987 005 921
-s-1,2 Z-14211(45),16211(45) 531 989 005 920
-s-1,5 -//- 531 989 005 921
-těsnění hlavy válců pro provoz za vysokých teplot-prostředí "tropické"
-dle mého názoru bude pravděpodobně použit materiál ,který snaší lépe a dlouhodobě vysoké teploty provozu motoru.
Našel jsem ještě výrobní čísla těsnění pod hlavu 4 a 6-válců:
-s-1,2 Z-8011(45).8111(45),8211(45) 531 984 005 920
-s-1,5 -//- 531 985 005 921
-s-1,2 Z-9211(45),10111(45),10211(45) 531 983 005 920
-s-1,5 -//- 531 983 005 921
-s-1,2 Z-12011(45),1211(45),12211(45) 531 987 005 920
-s-1,5 -//- 531 987 005 921
-s-1,2 Z-14211(45),16211(45) 531 989 005 920
-s-1,5 -//- 531 989 005 921
-
- Příspěvky: 1342
- Registrován: sob črc 18, 2009 3:41 pm
Re: zetor 8045
prakticky se používaj 1.2 mm na klasiku a 1.5 na turbo
Re: zetor 8045
na turbo určitě 1,5 odpadá měření s přesahem pístu přes blok o setiny jestli 1,2 nebo 1,5 je to uhod jako prašt jen teoretik kterej si to umí vypočítat příjde na to že teoreticky se sníží tlak při silnějším těsnění jinak to řeší jen puntičkáři já dávám 1,5 motor 8401 je tam dáváno turbo kdy už motor mazal 1,5atm na teplej motor a je to už nejakej rok viz moje příspěvky že to drží na obyčejným motoru jsem tak nadšený že ted udělám go motoru páč už nějaký ten rok je na 1,5 atm a výkon že se oplatí to udělat at je v cajku než budou písty jen z číny nebo uk.