go motoru

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Felix487
Příspěvky: 58
Registrován: pon kvě 04, 2009 2:38 pm
Bydliště: Volyně

Re: go motoru

#16 Nový příspěvek od Felix487 »

tak po důkladném znovuprostudování dílenské příručky a po stažení a prostudování knihy opravy traktoru zetor mám další dotaz. Ani v jedné publikaci jsem se nedočetl s jakou tolerancí se struží bronzové pouzdro pro pístní čep. Dále není nikde psáno jakým způsobem se montují písty, zda nálitkem na oku čepu dopředu nebo dozadu. a jakým směrem ojnice(pokud je u nich nějaký směrový rozdíl). A ještě jeden dotaz. po zjištění celkových hmotností ojnic jsem navážil rozdíl až 80g mezi jednotlivými kusy. Když jsem rozvážil zvlášť ojnice a zvlášt spodní části, zjistil jsem, že jsem schopen jejich proházením se dostat do rozdílnosti 11g. Je to tak možné udělat? V zásadě jde pouze o prohození u dvou ojnic. Omlouvám se za román a děkuji za názory

Ivan50
Příspěvky: 1023
Registrován: sob led 07, 2012 4:18 pm
Bydliště: Považska Bystrica

Re: go motoru

#17 Nový příspěvek od Ivan50 »

No byt tebou tak tie spodky ojnic neprehadzujem :smich: ,lebo su už od vyrobi zmontovane a naraz prevrtane,takže po zamene to nemusi pasovat,preto sa to pri demontaži označuje napr dulčikom aby sa to medzi sebou nepoprehadzovalo...

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3760
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: go motoru

#18 Nový příspěvek od Jaro25 »

Montážna vôľa piestneho čapu v puzdre je podľa múdrej knižky 0,009 - 0,035 mm.
Čo sa týka piestov, ja som si nevšimol že by boli nejako nesymetrické, tak že by to malo byť jedno ako ich otočíš.
Ojnice treba otočiť tak, aby si sa cez bočný montážny otvor v bloku dostal ku skrutkám.
Spodky ojníc nemôžeš prehadzovať, oni sú vyvŕtané ako komplet s vrchom a keď ich prehádžeš, nemusia byt otvory vo vrchu a spodku súosové. Teda na spoji môže vznikať "schodík". Ja mám ojnice a ich spodné časti označené číslami, aby sa nevymenili.
Ak sú rozdielne váhy ojníc, treba z ťažšej zbrúsiť, aby bol rozdiel do 10 g. Ale treba ich vážiť aj s ložiskami a skrutkami, skrátka so všetkým, ako ich budeš montovať.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

Krcaka1
Příspěvky: 1202
Registrován: sob črc 07, 2007 8:46 pm
Bydliště: Olomouc

Re: go motoru

#19 Nový příspěvek od Krcaka1 »

Felix487 píše:tak po důkladném znovuprostudování dílenské příručky a po stažení a prostudování knihy opravy traktoru zetor mám další dotaz. Ani v jedné publikaci jsem se nedočetl s jakou tolerancí se struží bronzové pouzdro pro pístní čep. Dále není nikde psáno jakým způsobem se montují písty, zda nálitkem na oku čepu dopředu nebo dozadu. a jakým směrem ojnice(pokud je u nich nějaký směrový rozdíl). A ještě jeden dotaz. po zjištění celkových hmotností ojnic jsem navážil rozdíl až 80g mezi jednotlivými kusy. Když jsem rozvážil zvlášť ojnice a zvlášt spodní části, zjistil jsem, že jsem schopen jejich proházením se dostat do rozdílnosti 11g. Je to tak možné udělat? V zásadě jde pouze o prohození u dvou ojnic. Omlouvám se za román a děkuji za názory
Ojnice pro Z6901 jsou jěště lehké řady a nemají nákovek u oka ojnice, tudíš je jedno jak příjdou zamontovat do motoru, stejně, tak píst, spalovací prostor v pístu je centrický. Ojnice- max. váhový rozdíl mezi 4 ojnicemi je 10g, skrz dinamické vyvážení klikového mechanizmu a tím i dosažení maximální životnosti motoru. Po zalisování nového bronzového ojničního oka, je potřeba dát ojnice na zkalibrování otvoru pro pístní čep, to znamená odborná dílna, která vytočí otvor na pístní čep s vůlí max.0,02mm, já dávám 0,00-0,01mm a musí doržet rovnoběžnost otvorů spodního a horního v toleranci 0,02mm , což je velmi často opomíjeno laiky a důsledkem je to, že píst neběží souose s válcem a má snahu se přidírat ve válci, může dojít i k zadření motoru. další podmínkou pro ojnice je , že vždy se musí montovat pánve stejného čísla jak je ojnice!!!! Otvory jsou obráběné v zamnotovaném stavu, skrz geometrickou přesnost. Další co se má dělat při GO vyměnit všechny ojniční šrouby a matice, šroub pracuje v podstatě jako pružina v ojnici. Ve vašem případě bych doporučoval nové ojnice, které jsou po zakoupení připraveny ihned k montáži a zatím co jsem vždy kupoval, tak oněch 10g vždy sedělo. P.S dávám při motáži ojnice vyraženýma číslama do jedné strany na klikovku.

Uživatelský avatar
Jaro25
Příspěvky: 3760
Registrován: stř čer 24, 2009 10:45 am
Bydliště: Cífer

Re: go motoru

#20 Nový příspěvek od Jaro25 »

Jaro25 píše:Montážna vôľa piestneho čapu v puzdre je podľa múdrej knižky 0,009 - 0,035 mm.
Čo sa týka piestov, ja som si nevšimol že by boli nejako nesymetrické, tak že by to malo byť jedno ako ich otočíš.
Ojnice treba otočiť tak, aby si sa cez bočný montážny otvor v bloku dostal ku skrutkám.
Spodky ojníc nemôžeš prehadzovať, oni sú vyvŕtané ako komplet s vrchom a keď ich prehádžeš, nemusia byt otvory vo vrchu a spodku súosové. Teda na spoji môže vznikať "schodík". Ja mám ojnice a ich spodné časti označené číslami, aby sa nevymenili.
Ak sú rozdielne váhy ojníc, treba z ťažšej zbrúsiť, aby bol rozdiel do 10 g. Ale treba ich vážiť aj s ložiskami a skrutkami, skrátka so všetkým, ako ich budeš montovať.
Bože, ospravedlňujem sa. Už som taký zblbnutý z 25-ky, že som si nevšimol že hovoríme každý o inom motore.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK

LEV
Příspěvky: 116
Registrován: pon led 06, 2014 8:52 pm
Bydliště: Luboměř

Re: go motoru

#21 Nový příspěvek od LEV »

Ahoj,

dávám dohromady motor do 80

trochu jsem se zasekl s pístníma kroužkama.

stírací je jasný, ale má na sobě vypálené KO tzn. že to KO má být směrem dolů nebo je to jedno?

Nad stírací dám další kroužek co má na sobě KO zase vypáleným KO nějakým směrem?

Další má na sobě zářez, jakým směrem má ten zářez být?

No a úpně nahoru dám kroužek co má na sobě TOP. TOP směrem nahoru?

Obrázek

Obrázek

Obrázek

díky
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík

Uživatelský avatar
kugva
Příspěvky: 1037
Registrován: čtv pro 12, 2013 10:22 pm
Bydliště: Litoměřice

Re: go motoru

#22 Nový příspěvek od kugva »

já dával všechny nápisy na horu řekli mi to tak chlapi na dílně

pavel sk
Příspěvky: 12847
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: go motoru

#23 Nový příspěvek od pavel sk »

Je jedno ci je na kruzkach napisane KO alebo TOP. Vsetky sa davaju popisom ku dnu piesta (hore). Prvy (od dna piesta) sa montuje chromovy, druhy minutovy, treti bud s nosom (s drazkov) alebo minutovy. Strieraci je jasny. Spoj expadera (tej rpuzinky pootoc voci zamkom o cca 180 stupnov.

pavel sk
Příspěvky: 12847
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: go motoru

#24 Nový příspěvek od pavel sk »

Samozrejme zalezi od poctu kruzkov na pieste :)

LEV
Příspěvky: 116
Registrován: pon led 06, 2014 8:52 pm
Bydliště: Luboměř

Re: go motoru

#25 Nový příspěvek od LEV »

Díky.

Všecko dycky vypadá jednoduché a pak se člověk zasekne na nějaké pi..vine
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík

stemad
Příspěvky: 48
Registrován: stř led 25, 2017 7:32 pm
Bydliště: zahrádka

Re: go motoru

#26 Nový příspěvek od stemad »

Jak je to s hmotností ojnic? Přivezl jsem si 4 kusy ojnic z firmy po výměně pouzder a zauhlování a rozdíl vah ojnic je nejlehčí 1844g nejtěžší 1901g je to tak v pořádku? Předpokládal bych že když to je z firmy co se zabývá go motoru že to bude dobré.

pavel sk
Příspěvky: 12847
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: go motoru

#27 Nový příspěvek od pavel sk »

Tych vahovych tried ojnic je tušim 11. Pre jeden motor by nemal byt väčší vahovy rozdiel ako 10g medzi ojnicami.

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: go motoru

#28 Nový příspěvek od red.bill »

Záleží jaký má ojnice. Lehký uř1 jsou jak píšeš, těžký uř1 je už jen jedna váha, jak je to s dnešní produkcí těžko povědět...

pavel sk
Příspěvky: 12847
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: go motoru

#29 Nový příspěvek od pavel sk »

Predpokladam že este furt rieši motor 6701 zo starym typom ojnic. Tie sa montovali az do 7001.

stemad
Příspěvky: 48
Registrován: stř led 25, 2017 7:32 pm
Bydliště: zahrádka

Re: go motoru

#30 Nový příspěvek od stemad »

Ano to jsem nenapsal jsou to lehké ojnice. Přivezl jsem do Renovy 4 své ojnice a odvezl 4 jejich opravené. A doma je zkusil zvážit a zjistil tyto rozdíly. Předpokládal jsem když beru 4 kusy ojnic že jsou připravené k montáži do jednoho motoru.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“