Oprava vzduchových brzd

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Oprava vzduchových brzd

#1 Nový příspěvek od greg »

Zdravím všechny, prosím o radu se vzduchovými brzdamy. Respektive s funkcí jednotlivých dílů. Vzduchový ventil mám daný repasovaný a měl by fungovat, když kompresor zapnu tak dáva slušně (při připojení hadice na foukání gum) ,ale když má normálně tlakovat nadobu tak se na budíku nic neukazuje, prošel jsem celé zapojení a nikde vzduch neuchází. Mám podezření na "věc mezi odkalovačem a vzdušníkem", popravdě nevím k čemu slouží,ale řekl bych že to je nějaký pojistný ventil proti přetlaku. Mohl by mi nekdo prodím poradit a osvětlit mě vlastní funkci brzd a jednotlivých dílů?

Obrázek
fotka zapojení

Prosím o trpělivost jsem začátečník nadšenec :D,:D

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#2 Nový příspěvek od pavolmakys »

No mate tam oddeleny zvlast odkalovac, kade fukate gumy, a regulator tlaku, co je ta druha vec pred vzduchojemom. Novsie sa uz daval zdruzeny regulator ktore robil obe veci. CHyba je pravdepodobne v tom regulatore, bud zle nastaveny alebo nefunkcny. Pri zapnutom kompresore by mal teda fukat vzduch do vzduchojemum ak nie tak musi ist niekde inde, cez ten regulator von.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#3 Nový příspěvek od greg »

pavolmakys píše:No mate tam oddeleny zvlast odkalovac, kade fukate gumy, a regulator tlaku, co je ta druha vec pred vzduchojemom. Novsie sa uz daval zdruzeny regulator ktore robil obe veci. CHyba je pravdepodobne v tom regulatore, bud zle nastaveny alebo nefunkcny. Pri zapnutom kompresore by mal teda fukat vzduch do vzduchojemum ak nie tak musi ist niekde inde, cez ten regulator von.

Takže to chce odzkoušet jestli jde vzduch prochází regulátorem. KDyž ne nechá se to nějak opravit? nebo se to musí měnit? Děkuji

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#4 Nový příspěvek od greg »

tak vzduch za regulator jde.. takže pri zapnutém kopresou by se měla tlakovat nadrž a při sešlápnutí pedálu se vzduch přepustí na vlek..je tomu tak? a jestě v jaké poloze má být uzávěr na přípojce na vlek pří odpojené hadici, myslím toto :

Obrázek

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#5 Nový příspěvek od pavolmakys »

Zaklad je aby to nikde nefucalo. Ten ventyl tak ako je, zaklad je si ho po pripojeni vzdy zapnut (ja som ho tam z tohoto dovodu radsej nedal, pripajanie riesim zatiahnutim rucnej brzdy). Takze ak to nenatlaci do vzduchojemu, tak to musi niekde fucat ak teda kompresor vie natlacit dostatocny tlak. Ten regulator sa da nastavovat, teda velkost tlaku pri ktorom odfukne sa da nastavit, ak nebude teda zniceny. Miesta kde to moze unikat, regulator, brzdic, zastrcka (v tomto pripade nie lebo je tam ten ventyl).
K funcknosti: Na tychto traktoroch sa montoval tzv. jednohadicovy system, teda vlek ma svoj vzduchojem, ktory sa pri odbrzdenim vleku dotlaca cez zasuvku a hadicu tak ako to mate vy. Po zosliapnuti brzdy, sa vzduch z hadice ktora prepaja traktor a vlecku vypusti, co pre brzdic na vlecke znamena , ze ma pustit vzduch so svojho vzduchojemu na vlecke do brzdnych valcov. Dovod je jasny, po pretrhnuti hadice ide vlecka do smyku.
Problem ale je ze pri intenzivnom brzdeni sa nemusi stihat doplnat vleckovy vzduchojem, treba mysliet na to. Preto sa zaviedol tzv. dvojhadicovy system, kde je este jedna hadica navyse, cez ktoru sa sa vzduch do vlecky dopusta,a druha hadica dava signal na brzdenie, tak ako to bolo aj pri "jednohadicom" systeme.
Zaver: Pri zatlaceni pedalu brzdy, musi byt pocut odfuknutie z traktora, co znamena vypustenie vzduchu za brzdicom, ale traktorovim. Pri odbrzdeni, odfukne vlecka lebo vypusti vzduch z brzdnych valcov.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#6 Nový příspěvek od greg »

To PavolMakys: díky moc jetště projdu celou cestu jednou jestli to dobře těsní. Tedy základ je že při sešlápnutí brzdy se upustí vzduch?..Ještě by mě zajímalo jak dlouho trva si při volnoběhu než se natlačí vzduchojem a dojde k odfouknutí regulátoru?

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4320
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava vzduchových brzd

#7 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Tohle sme ted řešili u jednoho pána u nás ze vsi přesně jak říkáš ty. Když sme zkoušeli kompresor na hadici na foukání kol tak tlačil pěkně, ale soustavu trakotoru to nenaplnilo. Tak sem zatáhl ruční brzdu (tím se zavřel brzdič na traktoru) a najednou za chvili byla vzduchová soustava traktoru nafoukaná na 5 atmosfer. Pak sem povolil ruční brzdu začalo to syčet jak blazen a vzduch byl pryč. A dělal to ten brzdič. On muže utíkat a ani to neslyšíš a kompresor to prostě nestíhá dofoukat. Schválně to zkus ještě tohle udělat ;-)

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#8 Nový příspěvek od greg »

Tak jsem dneska zkoušel hýbat ruční brzdou ale nic to neudelalo, ale zjistli jsem že pří sešlápnutí brzdy ani při zatažení ruční tak se ten v zduchový ventil skoro nehne, povýjede tak o par milimetru. Asi by to mělo mít delší chod ne? ale pří sešlápnití nožní se nejdříve natahuje ten spojovací váleček a až na konci se trochu hne ten vzduchový ventil. Neměl by ten náleček zabraat dříve? Děkuji za odpověd.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#9 Nový příspěvek od pavolmakys »

Malo by to byt naopak, brzdic by mal ist hned, a ked sa otvori tak potom uz iba sa staca ta pruzina v tom valceku. Je mozne ze je ten brzdic pridrety a preto ide tazko..
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#10 Nový příspěvek od greg »

a není možné že by byl nejak rozbitý ten mezikus mezi brzdovým válcem a tím ventilem? protože ten ventil jsem dostal co by repasovanej. Jak přesně funguje ten mezikus? Dnes na to nebudu mít čas ale budu to muset asi rozdělat a pokoumat.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#11 Nový příspěvek od pavolmakys »

Nie je tam nic ine ako pruzina.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#12 Nový příspěvek od greg »

takze tam je pruzina s dorazem,no dnes tu cely den litaj hromy blesky a v dilne mam plno veci tak se nemuzu skovat,ale snad zitra,je mozny ze by ta pruzina byla praskla?

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#13 Nový příspěvek od greg »

tak jsem se k tomu dnes dostal, sešteloval jsem ruční brzdu a pří povytažení se najednou začal tlak pekne zvedat až na tech 6atm,ale pří sešlápnutí brzdy se ozve zasyčení ale hodně malé a pří normálním provozu mi nejde vubec vzduch do zadu, tedy když otevřu ten kouhout vzadu tak při natlakované soustavě a nepřípojeném vozíku by měl jit ven vzduch ne?

Uživatelský avatar
radas
Příspěvky: 3191
Registrován: ned úno 03, 2008 7:35 pm
Bydliště: Orlová

Re: Oprava vzduchových brzd

#14 Nový příspěvek od radas »

když už tam ten vzduch došel bude závada asi v brzdiči . rozebrat vymýt složit seřídit. v té koncovce na připojení vlečky je ventilek , měl jsi ho zamáčklý ? jinak bez vlečky ti to nebude syčet ať máš ventil otevřený nebo uzavřený

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#15 Nový příspěvek od greg »

radas píše:když už tam ten vzduch došel bude závada asi v brzdiči . rozebrat vymýt složit seřídit. v té koncovce na připojení vlečky je ventilek , měl jsi ho zamáčklý ? jinak bez vlečky ti to nebude syčet ať máš ventil otevřený nebo uzavřený

tak jsem dnes zkoušel ten ventilek v té koncovce a skutečně tam je :D:D. musel jsem mu poprvé pomoct kleštěma ale povolil a pak už to slo rukou a skutečne tam ten vzduch jde,takže to vypada že je to v pohodě. Ale chtělo by to vyzkošet s nějakým funkčnim vlekem což ten muj není...ale jinak díky za pomoc.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“