Oprava vzduchových brzd
Moderátor: Lukashil
Oprava vzduchových brzd
Zdravím všechny, prosím o radu se vzduchovými brzdamy. Respektive s funkcí jednotlivých dílů. Vzduchový ventil mám daný repasovaný a měl by fungovat, když kompresor zapnu tak dáva slušně (při připojení hadice na foukání gum) ,ale když má normálně tlakovat nadobu tak se na budíku nic neukazuje, prošel jsem celé zapojení a nikde vzduch neuchází. Mám podezření na "věc mezi odkalovačem a vzdušníkem", popravdě nevím k čemu slouží,ale řekl bych že to je nějaký pojistný ventil proti přetlaku. Mohl by mi nekdo prodím poradit a osvětlit mě vlastní funkci brzd a jednotlivých dílů?
fotka zapojení
Prosím o trpělivost jsem začátečník nadšenec ,:D
fotka zapojení
Prosím o trpělivost jsem začátečník nadšenec ,:D
- pavolmakys
- Příspěvky: 2404
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Oprava vzduchových brzd
No mate tam oddeleny zvlast odkalovac, kade fukate gumy, a regulator tlaku, co je ta druha vec pred vzduchojemom. Novsie sa uz daval zdruzeny regulator ktore robil obe veci. CHyba je pravdepodobne v tom regulatore, bud zle nastaveny alebo nefunkcny. Pri zapnutom kompresore by mal teda fukat vzduch do vzduchojemum ak nie tak musi ist niekde inde, cez ten regulator von.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Oprava vzduchových brzd
pavolmakys píše:No mate tam oddeleny zvlast odkalovac, kade fukate gumy, a regulator tlaku, co je ta druha vec pred vzduchojemom. Novsie sa uz daval zdruzeny regulator ktore robil obe veci. CHyba je pravdepodobne v tom regulatore, bud zle nastaveny alebo nefunkcny. Pri zapnutom kompresore by mal teda fukat vzduch do vzduchojemum ak nie tak musi ist niekde inde, cez ten regulator von.
Takže to chce odzkoušet jestli jde vzduch prochází regulátorem. KDyž ne nechá se to nějak opravit? nebo se to musí měnit? Děkuji
- pavolmakys
- Příspěvky: 2404
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Oprava vzduchových brzd
Zaklad je aby to nikde nefucalo. Ten ventyl tak ako je, zaklad je si ho po pripojeni vzdy zapnut (ja som ho tam z tohoto dovodu radsej nedal, pripajanie riesim zatiahnutim rucnej brzdy). Takze ak to nenatlaci do vzduchojemu, tak to musi niekde fucat ak teda kompresor vie natlacit dostatocny tlak. Ten regulator sa da nastavovat, teda velkost tlaku pri ktorom odfukne sa da nastavit, ak nebude teda zniceny. Miesta kde to moze unikat, regulator, brzdic, zastrcka (v tomto pripade nie lebo je tam ten ventyl).
K funcknosti: Na tychto traktoroch sa montoval tzv. jednohadicovy system, teda vlek ma svoj vzduchojem, ktory sa pri odbrzdenim vleku dotlaca cez zasuvku a hadicu tak ako to mate vy. Po zosliapnuti brzdy, sa vzduch z hadice ktora prepaja traktor a vlecku vypusti, co pre brzdic na vlecke znamena , ze ma pustit vzduch so svojho vzduchojemu na vlecke do brzdnych valcov. Dovod je jasny, po pretrhnuti hadice ide vlecka do smyku.
Problem ale je ze pri intenzivnom brzdeni sa nemusi stihat doplnat vleckovy vzduchojem, treba mysliet na to. Preto sa zaviedol tzv. dvojhadicovy system, kde je este jedna hadica navyse, cez ktoru sa sa vzduch do vlecky dopusta,a druha hadica dava signal na brzdenie, tak ako to bolo aj pri "jednohadicom" systeme.
Zaver: Pri zatlaceni pedalu brzdy, musi byt pocut odfuknutie z traktora, co znamena vypustenie vzduchu za brzdicom, ale traktorovim. Pri odbrzdeni, odfukne vlecka lebo vypusti vzduch z brzdnych valcov.
K funcknosti: Na tychto traktoroch sa montoval tzv. jednohadicovy system, teda vlek ma svoj vzduchojem, ktory sa pri odbrzdenim vleku dotlaca cez zasuvku a hadicu tak ako to mate vy. Po zosliapnuti brzdy, sa vzduch z hadice ktora prepaja traktor a vlecku vypusti, co pre brzdic na vlecke znamena , ze ma pustit vzduch so svojho vzduchojemu na vlecke do brzdnych valcov. Dovod je jasny, po pretrhnuti hadice ide vlecka do smyku.
Problem ale je ze pri intenzivnom brzdeni sa nemusi stihat doplnat vleckovy vzduchojem, treba mysliet na to. Preto sa zaviedol tzv. dvojhadicovy system, kde je este jedna hadica navyse, cez ktoru sa sa vzduch do vlecky dopusta,a druha hadica dava signal na brzdenie, tak ako to bolo aj pri "jednohadicom" systeme.
Zaver: Pri zatlaceni pedalu brzdy, musi byt pocut odfuknutie z traktora, co znamena vypustenie vzduchu za brzdicom, ale traktorovim. Pri odbrzdeni, odfukne vlecka lebo vypusti vzduch z brzdnych valcov.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Oprava vzduchových brzd
To PavolMakys: díky moc jetště projdu celou cestu jednou jestli to dobře těsní. Tedy základ je že při sešlápnutí brzdy se upustí vzduch?..Ještě by mě zajímalo jak dlouho trva si při volnoběhu než se natlačí vzduchojem a dojde k odfouknutí regulátoru?
- Michal(zetor)
- Příspěvky: 4320
- Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
- Bydliště: Pardubicko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Oprava vzduchových brzd
Tohle sme ted řešili u jednoho pána u nás ze vsi přesně jak říkáš ty. Když sme zkoušeli kompresor na hadici na foukání kol tak tlačil pěkně, ale soustavu trakotoru to nenaplnilo. Tak sem zatáhl ruční brzdu (tím se zavřel brzdič na traktoru) a najednou za chvili byla vzduchová soustava traktoru nafoukaná na 5 atmosfer. Pak sem povolil ruční brzdu začalo to syčet jak blazen a vzduch byl pryč. A dělal to ten brzdič. On muže utíkat a ani to neslyšíš a kompresor to prostě nestíhá dofoukat. Schválně to zkus ještě tohle udělat
Zetor 6911 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... =35&t=6675
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Nakladač ND4-027 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... &start=120
ŽTR 165 - http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 52&t=27420
Re: Oprava vzduchových brzd
Tak jsem dneska zkoušel hýbat ruční brzdou ale nic to neudelalo, ale zjistli jsem že pří sešlápnutí brzdy ani při zatažení ruční tak se ten v zduchový ventil skoro nehne, povýjede tak o par milimetru. Asi by to mělo mít delší chod ne? ale pří sešlápnití nožní se nejdříve natahuje ten spojovací váleček a až na konci se trochu hne ten vzduchový ventil. Neměl by ten náleček zabraat dříve? Děkuji za odpověd.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2404
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Oprava vzduchových brzd
Malo by to byt naopak, brzdic by mal ist hned, a ked sa otvori tak potom uz iba sa staca ta pruzina v tom valceku. Je mozne ze je ten brzdic pridrety a preto ide tazko..
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)
Re: Oprava vzduchových brzd
a není možné že by byl nejak rozbitý ten mezikus mezi brzdovým válcem a tím ventilem? protože ten ventil jsem dostal co by repasovanej. Jak přesně funguje ten mezikus? Dnes na to nebudu mít čas ale budu to muset asi rozdělat a pokoumat.
- pavolmakys
- Příspěvky: 2404
- Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
- Bydliště: Žilina
Re: Oprava vzduchových brzd
takze tam je pruzina s dorazem,no dnes tu cely den litaj hromy blesky a v dilne mam plno veci tak se nemuzu skovat,ale snad zitra,je mozny ze by ta pruzina byla praskla?
Re: Oprava vzduchových brzd
tak jsem se k tomu dnes dostal, sešteloval jsem ruční brzdu a pří povytažení se najednou začal tlak pekne zvedat až na tech 6atm,ale pří sešlápnutí brzdy se ozve zasyčení ale hodně malé a pří normálním provozu mi nejde vubec vzduch do zadu, tedy když otevřu ten kouhout vzadu tak při natlakované soustavě a nepřípojeném vozíku by měl jit ven vzduch ne?
Re: Oprava vzduchových brzd
když už tam ten vzduch došel bude závada asi v brzdiči . rozebrat vymýt složit seřídit. v té koncovce na připojení vlečky je ventilek , měl jsi ho zamáčklý ? jinak bez vlečky ti to nebude syčet ať máš ventil otevřený nebo uzavřený
Re: Oprava vzduchových brzd
radas píše:když už tam ten vzduch došel bude závada asi v brzdiči . rozebrat vymýt složit seřídit. v té koncovce na připojení vlečky je ventilek , měl jsi ho zamáčklý ? jinak bez vlečky ti to nebude syčet ať máš ventil otevřený nebo uzavřený
tak jsem dnes zkoušel ten ventilek v té koncovce a skutečně tam je :D. musel jsem mu poprvé pomoct kleštěma ale povolil a pak už to slo rukou a skutečne tam ten vzduch jde,takže to vypada že je to v pohodě. Ale chtělo by to vyzkošet s nějakým funkčnim vlekem což ten muj není...ale jinak díky za pomoc.