dusan19 píše: ↑pát led 26, 2024 9:13 am
Už mi vysvetlili že to zodraté pri zámku má tak byť . Je to pre mazanie ložiská.
Co to je za blábol.
To smetene souvisí s nedostatečným mazáním. A řekl bych výduť, způsobena buďto naklepnutim, přetažením, nataženou ojnicí atd... Každopádně tím že šála nemá po dotažení a instalaci dostatečnou kruhovitost a klikasi vynutila kruhový prostor na úkor šály.
Může to být běžný provozní stav nějakého motoru ale není to správně.
"... to že máš internet neznamená, že sr@čky co máš v hlavě a považuješ je za myšlenky musíš ventilovat veřejně..."
Other-Side II. '23
To červeně označené je u Zetoru normální, ta šála je v tom místě vybroušená. Z jakého důvodu netuším. Mají to i nové šály. Mne zaráží ten zeleně značený zámek. Ten bývá proseknutý rovnou ploškou, já nevím přesně , ale cca 3-4mm. Tady to vypadá jak kdyby v něm byla ta kompozice natavená, natečená.
Každopádně když už je to takto rozebrané minimálně bych tu kliku přeměřil a šálky dal nové.Jak potom přemýšlet nad dírou v bloku nebo minimálně zadřené klice...
Jemu nejde o tu projetou drážku v pánvi ale o to sražení u zámků... samotnýmu zámku nic nebude, nedovedu si představit stav, kdy by ti natavilo zámek ale funkční plocha zůstala bez poškození... jestli nebude nic dělat s klikou nemá cenu ani měnit pánve. Hlavně je potřeba aby vše vrátil tak jak to běhalo předtím...
Oto u těhle motorů nemáš co "zaškrabat". Tady jsou použitý tenkostěnný pávne(na ocelový plech je nanesena vrstvička kompozitu), už mají svůj rozměr daný, jsou rovnou připravený k montáži a neměl bys u nich co stáčet. U 25(u suprů možná ještě taky) se hlavní ložiska po montáži do bloku musely projet na vyvrtávačce nebo ručně zaškrabat, u ojnic to bylo asi podobný...
To red.bill nepíšu nic o ,,zaškrabávání". Píšu o osazení do Z 25 a Super 50. Tam jsou k sehnání tyhle pánve s nějakým rozměrem, který se při montáži do ojnice musí upravit na míru klikovky a k tomu nějaký přesný tolerovaný rozměr, dle lícovací soustavy a využití v motoru. Mám tady doma v krabici ty nové na Supra a je to pořádnej balik materiálu. Musel bych oměřit, kolik je to na odebrání přídavek. Proto je vždy dobré ty pánve u těhle starých motorů sesadit utáhnout a protočit na míru složené. Přímo pro ojnici a přímé ložisko klikovky. Já jsem to vždy dělal bez vyndání ojnice pro lidi, kterým se zjebala jedna, nebo dvě ojniční pánve. Nechtěli kvůli tomu rozházet celej motor. No a jezdí to dodnes.
Uvedl jsem to jako příklad k tomu měření že to není jen tak změřit to v ruce.
To jsem psal já a stačí náběhové hrany srazit trojhrannou škrabkou,která se dá na průměru brusného kotouče nabrousit ze starého pilníku do tvaru oblého komolého jehlanu.
Ale chápeš, že u novějších motorů(od příchodu uř1) se tohle nedělá a pávne jsou připravený/vyráběný rovnou na daný rozměr a použití... takže tam prostě není žádný přídavek na ubírání matroše... koupíš pánve a jak jsou je vrzneš do motoru, samozřejmě k patřičnýmu výbrusu kliky
Ty to sice proženeš mašinou, ojnici bys ještě v přípravku do soustruhu upnul... blok jedině na horizontce nebo kdo to umí, tak to zaškrabe ručně na barvu. Když umí udělat hlavní uložení, zaškrabe i ty ojnice...
Ale nejedná se o zaškrabání celé ložiskové pánve,pouze o odstranění vzniklých ostřin na náběhových hranách a navíc pokud se tyto staré budou montovat zpět.