Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Moderátor: Lukashil
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Tak to nevím,a nemyslím si že by ta zubovka byla to pravé ořechové zrovna na používání jako brzdy na předek,, představa že jedu 35-40 šlápnu na brzdu a byla byta zubovka udělaná na brzdu ,,tak určitě něco povolí ,, radši nechci vědět co. Ale
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Tak to si teda vůbec nemyslím. Normálně by se bez problémů připojila a pak zase rozpojila az by nebyla v záběru, nevím co by tam mělo někde povolit.
Kdyby to bylo tak jak říkáš tak by všechny traktorbagry byly rozškubané
Prostě u zubovky není žádný problém ji připojovat a rozpojovat za jízdy. Samozřejmě pokud není rozdílná rychlost otáčení kol mezi nápravami absolutní, což za jízdy při počátku brždění téměř nikdy není.
Rozhodně by to dle mého zvládala líp než ta lamelovka
Kdyby to bylo tak jak říkáš tak by všechny traktorbagry byly rozškubané
Prostě u zubovky není žádný problém ji připojovat a rozpojovat za jízdy. Samozřejmě pokud není rozdílná rychlost otáčení kol mezi nápravami absolutní, což za jízdy při počátku brždění téměř nikdy není.
Rozhodně by to dle mého zvládala líp než ta lamelovka
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Zubovku nieje problem zopnut, ale rozopnut. Keby si videl to nacvicovanie s Majorikom dopredu a dozadu az kym nepopusti paku hore.
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Přesně vím co by povolilo... Zapnul bys předek ve 40km a kardanka by letěla pěkně daleko Do toho uražená celá spojka phn, díra v rozvodovce a 50l voleje na zemi
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
https://youtu.be/-x0JSAafDOI?feature=shared v 7:39 je pekne vidno jak to dopadne
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Nevím jak u mechanicky ovládané zubovky, ale u hydraulicky ovládané problém s rozepnutim zatím nenastal a vyskočila vždy když přestala být v záběru sama.
Právě by mě zajímaly důvody proč by měla kardanka letět nějak daleko. Ona se furt točí stejně rychle ať je předek připojen či nikoliv. Maximálně tam bude vznikat pnutí plynoucí z rozdílu otáček kol přední vs. zadní nápravy, ale jen po dobu brždění. Po ukončení brždění spojka zas rozepne nejpozději jak se odlehčí jakmile se zase přidá plyn.
Kdyby koncepce phn byla například na způsob offroadů, kdy se při cestovních rychlostech kardanka předního pohonu netočí díky volnoběžkám tak bych to samozřejmě pochopil, ale tento koncept u traktorů není.
Navíc jak říkám - u takových traktorbagrů tenhle systém funguje naprosto běžně. A novodobých traktorů taktéž podle mě. A to budou asi vše již také elektrohydraulicky ovládané zubovky.
Nikomu nic nevylučují, jen bych rád na tohle téma klidně rozvedl slušně vedenou debatu s logickým aegumenty
Jinak já sosobne bych si to na svého Crystala asi taky nedal, přišlo by mi to jako zbytečná starost. Předek si totiž třeba před prudkým klesáním s naloženou vlečkou začínám ručně sám.
Už se mi totiž stalo že mi dvoukolka naložená jeklama viz foto crystala v kopci potlačila a zapnutim předku se situace zachránila.
Právě by mě zajímaly důvody proč by měla kardanka letět nějak daleko. Ona se furt točí stejně rychle ať je předek připojen či nikoliv. Maximálně tam bude vznikat pnutí plynoucí z rozdílu otáček kol přední vs. zadní nápravy, ale jen po dobu brždění. Po ukončení brždění spojka zas rozepne nejpozději jak se odlehčí jakmile se zase přidá plyn.
Kdyby koncepce phn byla například na způsob offroadů, kdy se při cestovních rychlostech kardanka předního pohonu netočí díky volnoběžkám tak bych to samozřejmě pochopil, ale tento koncept u traktorů není.
Navíc jak říkám - u takových traktorbagrů tenhle systém funguje naprosto běžně. A novodobých traktorů taktéž podle mě. A to budou asi vše již také elektrohydraulicky ovládané zubovky.
Nikomu nic nevylučují, jen bych rád na tohle téma klidně rozvedl slušně vedenou debatu s logickým aegumenty
Jinak já sosobne bych si to na svého Crystala asi taky nedal, přišlo by mi to jako zbytečná starost. Předek si totiž třeba před prudkým klesáním s naloženou vlečkou začínám ručně sám.
Už se mi totiž stalo že mi dvoukolka naložená jeklama viz foto crystala v kopci potlačila a zapnutim předku se situace zachránila.
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Protože ta kardanka má strašně velký točky. Tady znamej předělával 12045 na 40km/h a kardanka letěla... Byla nevyvážená. Kor když k těm tockam ještě přidáš pnutí při zapnutým předku, vem si že předek je o kus rychlejší a měl bys ho u crystala zapínat když to klouže a mít zařazený max 3. rychlostí stupeň. Prostě myslím že crystal na to není stavěný aby se předek připínal při brzdění, už to zrychlení je napováženou a musí se jezdit s rozumem vzhledem k brzdám, řízení atd.
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
New Hollandy, Case, Steyr do 100 koní majú predok zapínaný elektrohydraulicky cez zubovú spoojku - sú tam 2 zuby. Sem tam bol s tým nejaký problém, najmä keď sa dali napr. zadné gumy nové a predné ostali zodraté.
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
No to chápu Pavle, ale měl jsem tím na mysli to, že ten kardan má ty točky při pojezdu ať už je předek připnutý nebo ne, chápeš.
Pravidlo max 3. převodového stupně při zapnutém predku je pro mě novinou, děkuju za info i když si nejsem vědom že bych někdy na "velkou" 4 předek připojoval ale je mi jasné že se Babiš o té situaci při brždění. Mimochodem tohle doporučení o 3. kvalitu je někde v příručce zmíněno? Já si totiž nevybavuju jestli jsem tam něco takového četl právě.
UR1SK: pro info níže zasílám fotky hydraulicky ovládané zubovky na Crystalu co mám já. Těch zubů je tam několik, nikoliv dva.
Funguje na principu že bez tlaku hydrauliky je seplá a tlakem hydrauliky se rozpíná a odporuje předek.
Chápu že to ve finále nemá žádný vliv na nic, jestli je spojka dvouzubová nebo vícezubová.
Pravidlo max 3. převodového stupně při zapnutém predku je pro mě novinou, děkuju za info i když si nejsem vědom že bych někdy na "velkou" 4 předek připojoval ale je mi jasné že se Babiš o té situaci při brždění. Mimochodem tohle doporučení o 3. kvalitu je někde v příručce zmíněno? Já si totiž nevybavuju jestli jsem tam něco takového četl právě.
UR1SK: pro info níže zasílám fotky hydraulicky ovládané zubovky na Crystalu co mám já. Těch zubů je tam několik, nikoliv dva.
Funguje na principu že bez tlaku hydrauliky je seplá a tlakem hydrauliky se rozpíná a odporuje předek.
Chápu že to ve finále nemá žádný vliv na nic, jestli je spojka dvouzubová nebo vícezubová.
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
U 16145 uz se na dvojku se zajicem neda predek poslouchat, natoz pri vetsich rychlostech.....
Osobne bych radeji kdyz uz vymyslet brzdy predku dal brzdu primo za predni diferak prodlouzenim hridele, ale asi by to pak chtelo nejaky domecek s loziskem,.aby uz kloub nebyl moc daleko od loziska
Osobne bych radeji kdyz uz vymyslet brzdy predku dal brzdu primo za predni diferak prodlouzenim hridele, ale asi by to pak chtelo nejaky domecek s loziskem,.aby uz kloub nebyl moc daleko od loziska
Stydím se za tuto zem
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Čoveče já mívám předek zaplý i na rychlou trojku (tady v těch zmolách se bez předku s nakladačem v podstatě téměř nehnu nebo se naopak hýbu až moc protože bez zapnutého předku nebrzdím a jenom jedu smykem) a že by mi to vydávalo nějaké nestandardní zvuky které by nešly vydržet mi fakt nepřijde. Teprve až na čtverku to začne kňučet
- Martin90
- Příspěvky: 1586
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Chlapy, uvědomte si, jaký je tam převodový poměr. Uznávám že při zrychlené převodovce tam dostává všechno hrozně čočku, ale i tak to ta spojka dá. Jak už psal kolega, ta spojka s nalitkem uletí většinou kvůli kardanu nebo když něco vleti mezi ozubená kola. My jsme 8245 taky zrychlili a nejradši bych to zase vrátil, právě se to tady jednomu soukromnikovi taky rozletelo. Ale už podruhé, poprvé to bylo okamžitě po zrychlení, když jel z dílny. Ten kardan byl volný v dražkovaní, prý to drnčelo, přisuzoval to nově složené převodovce nebo rozvodovce a najednou rána a všechno v hajzlu. Musel se vyměnit obal rozvodovky, takže vše nanovo . A teď nevím proč se to rozletelo. Ale už je to nějaký pátek, co to má zrychlené, takže už to měl kardan asi zase za sebou. Jenom obal stojí asi 30k...
Ta uzávěrka je jednoduchá, stačí dát někam do prepakovani hydraulický válec, chystám se to dělat na 121,tak to sem pak dám.
Budu tam na ovládání dávat tento ventil:
https://www.hydrolider.cz/cs_CZ/p/32-ce ... Lmin/18516
P se připojí na válec, B někam na odpad a A na tlak okruhu převodovky.
Ta uzávěrka je jednoduchá, stačí dát někam do prepakovani hydraulický válec, chystám se to dělat na 121,tak to sem pak dám.
Budu tam na ovládání dávat tento ventil:
https://www.hydrolider.cz/cs_CZ/p/32-ce ... Lmin/18516
P se připojí na válec, B někam na odpad a A na tlak okruhu převodovky.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
No, tak to je dobrý point s tím kardanem! žen budu muset taky pořešit než tu 10045 nechám zrychlit, jelikož když jsem dával tu zubovku tak jsem si všiml, že má kardan na středovém tisícihranu už taky celkem vůli. Jdu schválně mrknout co stojí nový...
Chudák kolega. Mně se tohle stát rovnou cestou z dílny, tak se asi rozpláču
Ty osobně bys to zrychlení na té vaší 8245 vrátil z5 z jakého důvodu, Marťo?
Chudák kolega. Mně se tohle stát rovnou cestou z dílny, tak se asi rozpláču
Ty osobně bys to zrychlení na té vaší 8245 vrátil z5 z jakého důvodu, Marťo?
Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII
Ja už letos před sezónou vyměnil kardan,, už mel vuli v krizech
A v tisicihranu,,a jak sem slyšel o těch vylomenych zadcich,,tak sem neváhal,,natom zrychleném traktoru toje přece jen srumec
Ten kardan jede bomby jak prase, takže představa že upadne
Bych zvládl ,ale pohled a vylomený kus zadku,to jak píše misanek,bych asi fakt brečel,a nadával bych si že kvůli pár tisícům sebstalo tohle,,
A v tisicihranu,,a jak sem slyšel o těch vylomenych zadcich,,tak sem neváhal,,natom zrychleném traktoru toje přece jen srumec
Ten kardan jede bomby jak prase, takže představa že upadne
Bych zvládl ,ale pohled a vylomený kus zadku,to jak píše misanek,bych asi fakt brečel,a nadával bych si že kvůli pár tisícům sebstalo tohle,,
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)