Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Přemo
Příspěvky: 1671
Registrován: pát lis 26, 2010 9:31 pm
Bydliště: Kousek od Hlučína

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#16 Nový příspěvek od Přemo »

Tak to nevím,a nemyslím si že by ta zubovka byla to pravé ořechové zrovna na používání jako brzdy na předek,, představa že jedu 35-40 šlápnu na brzdu a byla byta zubovka udělaná na brzdu :pistol: ,,tak určitě něco povolí ,, radši nechci vědět co. Ale
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)

Míšánek
Příspěvky: 882
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#17 Nový příspěvek od Míšánek »

Tak to si teda vůbec nemyslím. Normálně by se bez problémů připojila a pak zase rozpojila az by nebyla v záběru, nevím co by tam mělo někde povolit.
Kdyby to bylo tak jak říkáš tak by všechny traktorbagry byly rozškubané :D

Prostě u zubovky není žádný problém ji připojovat a rozpojovat za jízdy. Samozřejmě pokud není rozdílná rychlost otáčení kol mezi nápravami absolutní, což za jízdy při počátku brždění téměř nikdy není.

Rozhodně by to dle mého zvládala líp než ta lamelovka

jojo7011
Příspěvky: 1074
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#18 Nový příspěvek od jojo7011 »

Zubovku nieje problem zopnut, ale rozopnut. Keby si videl to nacvicovanie s Majorikom dopredu a dozadu az kym nepopusti paku hore.

Pavel.T
Příspěvky: 1184
Registrován: sob led 19, 2013 5:19 pm
Bydliště: Náchod venkov

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#19 Nový příspěvek od Pavel.T »

Přesně vím co by povolilo... Zapnul bys předek ve 40km a kardanka by letěla pěkně daleko :jazyk: Do toho uražená celá spojka phn, díra v rozvodovce a 50l voleje na zemi 8)

jojo7011
Příspěvky: 1074
Registrován: sob srp 19, 2017 10:36 am
Bydliště: Michalovce

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#20 Nový příspěvek od jojo7011 »

https://youtu.be/-x0JSAafDOI?feature=shared v 7:39 je pekne vidno jak to dopadne :pistol:

Míšánek
Příspěvky: 882
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#21 Nový příspěvek od Míšánek »

Nevím jak u mechanicky ovládané zubovky, ale u hydraulicky ovládané problém s rozepnutim zatím nenastal a vyskočila vždy když přestala být v záběru sama.

Právě by mě zajímaly důvody proč by měla kardanka letět nějak daleko. Ona se furt točí stejně rychle ať je předek připojen či nikoliv. Maximálně tam bude vznikat pnutí plynoucí z rozdílu otáček kol přední vs. zadní nápravy, ale jen po dobu brždění. Po ukončení brždění spojka zas rozepne nejpozději jak se odlehčí jakmile se zase přidá plyn.
Kdyby koncepce phn byla například na způsob offroadů, kdy se při cestovních rychlostech kardanka předního pohonu netočí díky volnoběžkám tak bych to samozřejmě pochopil, ale tento koncept u traktorů není.
Navíc jak říkám - u takových traktorbagrů tenhle systém funguje naprosto běžně. A novodobých traktorů taktéž podle mě. A to budou asi vše již také elektrohydraulicky ovládané zubovky.

Nikomu nic nevylučují, jen bych rád na tohle téma klidně rozvedl slušně vedenou debatu s logickým aegumenty ;-)

Jinak já sosobne bych si to na svého Crystala asi taky nedal, přišlo by mi to jako zbytečná starost. Předek si totiž třeba před prudkým klesáním s naloženou vlečkou začínám ručně sám.
Už se mi totiž stalo že mi dvoukolka naložená jeklama viz foto crystala v kopci potlačila a zapnutim předku se situace zachránila.
Obrázek

Obrázek

Pavel.T
Příspěvky: 1184
Registrován: sob led 19, 2013 5:19 pm
Bydliště: Náchod venkov

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#22 Nový příspěvek od Pavel.T »

Protože ta kardanka má strašně velký točky. Tady znamej předělával 12045 na 40km/h a kardanka letěla... Byla nevyvážená. Kor když k těm tockam ještě přidáš pnutí při zapnutým předku, vem si že předek je o kus rychlejší a měl bys ho u crystala zapínat když to klouže a mít zařazený max 3. rychlostí stupeň. Prostě myslím že crystal na to není stavěný aby se předek připínal při brzdění, už to zrychlení je napováženou a musí se jezdit s rozumem vzhledem k brzdám, řízení atd.

Uživatelský avatar
UR1SK
Příspěvky: 1531
Registrován: pát črc 15, 2011 10:19 am
Bydliště: Liptov

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#23 Nový příspěvek od UR1SK »

New Hollandy, Case, Steyr do 100 koní majú predok zapínaný elektrohydraulicky cez zubovú spoojku - sú tam 2 zuby. Sem tam bol s tým nejaký problém, najmä keď sa dali napr. zadné gumy nové a predné ostali zodraté.

Míšánek
Příspěvky: 882
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#24 Nový příspěvek od Míšánek »

No to chápu Pavle, ale měl jsem tím na mysli to, že ten kardan má ty točky při pojezdu ať už je předek připnutý nebo ne, chápeš.

Pravidlo max 3. převodového stupně při zapnutém predku je pro mě novinou, děkuju za info ;-) i když si nejsem vědom že bych někdy na "velkou" 4 předek připojoval ale je mi jasné že se Babiš o té situaci při brždění. Mimochodem tohle doporučení o 3. kvalitu je někde v příručce zmíněno? Já si totiž nevybavuju jestli jsem tam něco takového četl právě.



UR1SK: pro info níže zasílám fotky hydraulicky ovládané zubovky na Crystalu co mám já. Těch zubů je tam několik, nikoliv dva.
Funguje na principu že bez tlaku hydrauliky je seplá a tlakem hydrauliky se rozpíná a odporuje předek.
Chápu že to ve finále nemá žádný vliv na nic, jestli je spojka dvouzubová nebo vícezubová.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Uživatelský avatar
Lukashil
Příspěvky: 6628
Registrován: sob čer 27, 2009 11:35 pm
Bydliště: okr. Kutná Hora

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#25 Nový příspěvek od Lukashil »

U 16145 uz se na dvojku se zajicem neda predek poslouchat, natoz pri vetsich rychlostech.....
Osobne bych radeji kdyz uz vymyslet brzdy predku dal brzdu primo za predni diferak prodlouzenim hridele, ale asi by to pak chtelo nejaky domecek s loziskem,.aby uz kloub nebyl moc daleko od loziska
Stydím se za tuto zem

Míšánek
Příspěvky: 882
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#26 Nový příspěvek od Míšánek »

Čoveče já mívám předek zaplý i na rychlou trojku (tady v těch zmolách se bez předku s nakladačem v podstatě téměř nehnu nebo se naopak hýbu až moc protože bez zapnutého předku nebrzdím a jenom jedu smykem) a že by mi to vydávalo nějaké nestandardní zvuky které by nešly vydržet mi fakt nepřijde. Teprve až na čtverku to začne kňučet

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1586
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#27 Nový příspěvek od Martin90 »

Chlapy, uvědomte si, jaký je tam převodový poměr. Uznávám že při zrychlené převodovce tam dostává všechno hrozně čočku, ale i tak to ta spojka dá. Jak už psal kolega, ta spojka s nalitkem uletí většinou kvůli kardanu nebo když něco vleti mezi ozubená kola. My jsme 8245 taky zrychlili a nejradši bych to zase vrátil, právě se to tady jednomu soukromnikovi taky rozletelo. Ale už podruhé, poprvé to bylo okamžitě po zrychlení, když jel z dílny. Ten kardan byl volný v dražkovaní, prý to drnčelo, přisuzoval to nově složené převodovce nebo rozvodovce a najednou rána a všechno v hajzlu. Musel se vyměnit obal rozvodovky, takže vše nanovo :pistol:. A teď nevím proč se to rozletelo. Ale už je to nějaký pátek, co to má zrychlené, takže už to měl kardan asi zase za sebou. Jenom obal stojí asi 30k...
Ta uzávěrka je jednoduchá, stačí dát někam do prepakovani hydraulický válec, chystám se to dělat na 121,tak to sem pak dám.
Budu tam na ovládání dávat tento ventil:
https://www.hydrolider.cz/cs_CZ/p/32-ce ... Lmin/18516

P se připojí na válec, B někam na odpad a A na tlak okruhu převodovky.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

Míšánek
Příspěvky: 882
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#28 Nový příspěvek od Míšánek »

No, tak to je dobrý point s tím kardanem! 8) žen budu muset taky pořešit než tu 10045 nechám zrychlit, jelikož když jsem dával tu zubovku tak jsem si všiml, že má kardan na středovém tisícihranu už taky celkem vůli. Jdu schválně mrknout co stojí nový...

Chudák kolega. Mně se tohle stát rovnou cestou z dílny, tak se asi rozpláču :shock:

Ty osobně bys to zrychlení na té vaší 8245 vrátil z5 z jakého důvodu, Marťo?

Uživatelský avatar
Přemo
Příspěvky: 1671
Registrován: pát lis 26, 2010 9:31 pm
Bydliště: Kousek od Hlučína

Re: Elektrohydraulické ovládání spojky PHN UŘII

#29 Nový příspěvek od Přemo »

Ja už letos před sezónou vyměnil kardan,, už mel vuli v krizech
A v tisicihranu,,a jak sem slyšel o těch vylomenych zadcich,,tak sem neváhal,,natom zrychleném traktoru toje přece jen srumec
Ten kardan jede bomby jak prase, takže představa že upadne
Bych zvládl ,ale pohled a vylomený kus zadku,to jak píše misanek,bych asi fakt brečel,a nadával bych si že kvůli pár tisícům sebstalo tohle,,
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“