Oprava spojky

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Peter2
Příspěvky: 200
Registrován: stř bře 11, 2009 4:22 pm

Oprava spojky

#1 Nový příspěvek od Peter2 »

Môžu byť praskliny na prítlačných tanieroch spojky - Zetor 6911.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2374
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava spojky

#2 Nový příspěvek od pavolmakys »

Okrem noveho som bez praskliniek asi zotrvak ani nevidel.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Oprava spojky

#3 Nový příspěvek od stano 4011 »

Dnes som to robil .tiež tam mám praskliny

Peter2
Příspěvky: 200
Registrován: stř bře 11, 2009 4:22 pm

Re: Oprava spojky

#4 Nový příspěvek od Peter2 »

Pýtal som sa preto, že mám obavy aby sa ten prítlačný tanier časom nerozletel. Mám to rozobraté, tak či ich nemám radšej vymeniť.
Viac je popraskaný náhonový prítlačný tanier.

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Oprava spojky

#5 Nový příspěvek od stano 4011 »

ja som to menil komplet len zotrvak zostal stary,

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Oprava spojky

#6 Nový příspěvek od stano 4011 »

zdravym,nechcem zakladat nove vlakno tak napisem sem , na 7745 mi zavzdusnovalo spojku, menil som horny valcek preed pedalom , nakoniec to bola hadicka , , to bolo pred 2 mesiacmy, , dness mi zase zostal zavzdusneny spodny valcek , ,, , kde hladat pricinu , chybny valcek alebo kde , samozrejme vsetko je suche , nic netecie, brzdova kapalina sa nestraca ,

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Oprava spojky

#7 Nový příspěvek od Blaf »

Ahoj, o víkendu jsem rozpůlil traktor (6245), spojka zabírala až úplně na konci a v kopci s nákladem prokluzovala. Traktor jsem tak už koupil a je to moje první půlení, takže mám pár dotazů pro zkušenější abych to nemusel dělat dvakrát. :)

Podezříval jsem smetené obložení, ale lamely jsou OK. Jedna packa pojezdove spojky byla o cca 3mm vyse, takze to bude hlavní příčina, ale bylo toho víc: Některé podložky s nosem byly vymačkané, jedna vratná pružinka pacek byla silnější z 310, vodící kolíky pacek z boku vymačkané (jeden dokonce přivařený k víku... ach jo), kratší silnější pružiny co vrací ložisko náhonové spojky a vydřené plochy mezi vidličkou a náhonovým ložiskem. Takže jsem rád, že jsem to rozdělal.

Teď k dotazům:
-Praskliny na setrváku a přítlačáku, vím, že bývají, ale zdají se mi už dost velké (viz fotky) a setrvák v jednom místě i trochu vyhřátý :'( , nechat to všechno přetočit nebo zrovna vyměnit?
-Talířovou pružinu vyměnit preventivně nebo není třeba? Vypadá bez poškození a deformací.
-Ložisko náhonové spojky měli u Nekvindy jen bez toho vrchního vybrání, vodící pouzdro s filcem nahoře zůstane původní, ale přes to nové ložisko bez horního vybrání se k němu nedostane olej nakapaný trubičkou z bočního víčka na převodovce a tím ani k pojezdovému ložisku. Napadlo mě tam vyvrtat aspoň díru, řekněme 8-10mm nebo je to blbost a stačí vazelína daná při montáži a žádné přimazávání? Ono už se prodává i to vodící pouzdro bez filcu a dírky, takže pak tam u ložiska to vybrání ztrácí smysl (pozice v katalogu 15a a 17a).
-Mažou se při montáži aspoň lehce drážkové hřídele pod lamely aby se nekousaly? Našel jsem tu trochu protichůdné názory. Vypadá to, že nějaké zbytky vazelíny tam jsou.
-Dá se přetěsnit víčko na převodovce za vypínacími ložisky nebo to jde jen při částečné demontáži převodovky? Nějak si to neumím představit bez vypuštění oleje, vytažení drážkových hřídelí a taky tam překáží ta příčná trubka na uchycení kabiny. :-/

Díky za pomoc :friends:

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

pavel sk
Příspěvky: 12834
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Oprava spojky

#8 Nový příspěvek od pavel sk »

Zotrvačnik a kotuce su bezne opotrebovane plochy. U nas behaju zotrvacniky aj horsie a a neni s tym problem. Ale ak sa chces riadne udriet po vrecku tak si kup novy zotrvak + kotuce. Co sa tyka draziek lamiel, tak ja pred montazov vzdy jemne namazem drazky grafitovou vazelinou alebo medenou. Tym nic nepokazis. Klzak vyptlacnych lozisk to iste. Staci namazat vazelinov. Ono sa to casom aj tak zacne samo mazat. Tanierova pruzina by mala mat hlbku na rovnej podlozke 18mm. Poloz si ju vonkajskom na rovnu plochu a v strede meraj kolko ma po tu podlozku. Co sa tyka pretesnenia predneho veka prevodovky, tak staci vypustit olej s prevodovky, v predu odpoj kabinu od rury a kabinu vpredu pridvihni, demontovat ruru kabiny a vypinacie vydlice. Hriadele zostavaju na svojom mieste v prevodovke. Hlavne si tu spojku potom spravne nastav. Pojazd 25mm od zahlbenia v stite spojky a PTO 37mm od zahlbenia. Obrázek Obrázek

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Oprava spojky

#9 Nový příspěvek od Blaf »

Děkuji za rady, měl jsem obavu hlavně o ten setrvák. Jak to není s čím srovnávat, tak je těžké určit kdy je to ještě v pohodě a kdy už je to na výměnu. Dávat to vše nové by bylo krásné, ale jsem rád, že to nemusí být teď. Co jsem to koupil, tak do toho cpu peníze a čas a moc jsem toho ještě nenajezdil. :)
Měrku s 25/37mm už mám nachystanou dopředu podle tvých příspěvků v různých vláknech. 8) Když přes týden stihnu přenýtovat vodící kolíky tak o víkendu bych to mohl dát dokupy...
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

duchodce
Příspěvky: 4453
Registrován: pát lis 16, 2007 9:49 pm
Bydliště: Východočech

Re: Oprava spojky

#10 Nový příspěvek od duchodce »

Pokud to máš ještě rozebrané tak si zkontroluj jestli nemáš zkroucený přítlačný talíř pojezdové spojky . Pokud je zkroucený tak potom spojka špatně vypíná a škube. Problém je ,že to musí být v soustruhu a nebo na rovné broušené desce. Dá se to provést i na širším upínacím stole tř. frézy nebo lisu . Nesmí se to kolébat ,na průsvit a pod. Ale nějaké zakřivení tam je vždycky, ale nesmí být milimetry.Náhonový kotouč není tak háklivý ....Trhliny na setrváku nevadí ,pokud nejsou široké desetiny a hluboké nilimetry. Co by ale nemělo být aby ta dosedací plocha nebyla sjetá do kužele , to potom ta spojka nevypíná. Když budeš nýtovat lamelu tak si ji potom zkontroluj na házivost -milimetr nevadí - ale ona se někdy zkroutí víc . Do soustruhu na trn a mírným tlakem "v mezích zákona " na několikrát srovnat.
Občané kteří neumí nakopat do ...... své zlorumpované mocné , nejsou schopní samostatné existence....

Uživatelský avatar
Ursus 73
Příspěvky: 3116
Registrován: ned úno 22, 2009 10:18 pm
Bydliště: Hlohovec

Re: Oprava spojky

#11 Nový příspěvek od Ursus 73 »

Noo, všetko už bolo povedané, len jedna vec sa mi moc nezdá. Tento tanier pojazdovej spojky sa mi zdá zodratý, má v strede taký "rant" z obrázku nie je jasné, aký je rant vysoký...
Obrázek
inak ako tu písali, drážkovanie lamiel namazať vazelínou aby sa voľne kĺzali po drážkovaní (ak budeš dávať novú lamelu, tiež ju treba pred montážou vyskúšať či ide na hriadeľ. Vazelínu naniesť štetcom zľahka, aby jej nebolo moc a nezamastila obloženie lamiel :chytry: .
To, že pružiny paciek mali rôznu hrúbku drátu nebola až taká chyba, dakedy boli tieto pružiny tenšie.... ale keď to už robíš, samozrejme použi rovnaké pružiny.
"Mám skutočnú túžbu dokončiť všetko, čo som začal. Táto skutočnosť ma často privádza k problémom." (N. Tesla)

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Oprava spojky

#12 Nový příspěvek od Blaf »

Ještě to je rozhozené, dostanu se k tomu nejdříve v pátek. Co se týče rovinnosti (zatím jsem nezkoušel), mám doma jen masivní litinový stůl u strojní vrtačky, ale netuším jak moc je rovný, pro jistotu si půjčím v práci rýsovací desku 300x300 snad to bude stačit. Kužel tam doufám nebude, rantl na vnitřním ani vnějším obvodu ploch jsem nepozoroval. Jak píše Ursus 73 na přítlačáku pojezdovky, myslím že to jen klam a že je to jen rozhraní vyleštěné/nevyleštěné plochy, ale raději se na to ještě pořádně podívám.
Lamely budu dávat nové, s nýtováním se nebudu zabývat, na hřídele už jsem je zkoušel, šly v pohodě. Středící mrkev jsem udělal z ertacetalu, tak to snad bude stačit.
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4197
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava spojky

#13 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Já jsem tedy setrvák a i ty ostatní koutouče rovnal na soustruhu (třecí plochy) jen prostě to minimum. A co se sebralo ze setrváku na třecí ploše se ubralo i z čela aby byl furt stejný přítlak 8) A není s tím jediný problém ;-)

Blaf
Příspěvky: 65
Registrován: pát dub 02, 2010 3:34 pm
Bydliště: Brno

Re: Oprava spojky

#14 Nový příspěvek od Blaf »

To by bylo fajn, jenže nevím kam bych to dával a než bych někoho sehnal a udělal to, tak už by asi sněžilo a já to mám rozhozené pod širým nebem. :)
Plochy jsou všechny rovné, přítlačáky nezkroucené, jen na přítlačáku pojezdovky je na vnitřním průměru nepatrná hranka - něco ve stovkách ani nehet o to nezadrhne. Na průsvit přes hranu posuvky napříč mezi vnitřním a vnějším průměrem je plocha taky rovná, není do kuželu. Nechám to být.

Momentálně bojuju s tím víkem na převodovce, máte někdo tip jak to sundat? Trubku na kabinu už mám venku, ale to víko drží na ložisku a to bude držet na hřídeli protože ve víku je zajištěné z druhé strany segrovkou, takže na hřídeli bude držet víc. :-/ Už mě s...re, že jsem to raději nenechal téct. Asi budu muset spíchnout nějaký stahovák do těch třech děr okolo ložiska.

Obrázek
Zetor 6245 + Třeboňská nástavba

red.bill
Příspěvky: 2076
Registrován: čtv led 25, 2018 12:16 pm
Bydliště: Jilemnice

Re: Oprava spojky

#15 Nový příspěvek od red.bill »

Stahovák netřeba dělat, vhodnejna montajznama to víko opatně odpač.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“