motor 7301

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

motor 7301

#1 Nový příspěvek od konak »

jen jse chci zeptat čím to muže byt teplo ta stoupa a chladič je studeny vrchni hadice je horka a spodni je studena a ani neni natlakovana kdyš spodni mačkam tak me připadne jak kdyby vni nebyla voda ale zas to topí muže to byt termostatem nebo uspany chladič

Uživatelský avatar
Hranostaj
Příspěvky: 1364
Registrován: ned říj 30, 2016 11:49 pm
Bydliště: Plzen jih

Re: motor 7301

#2 Nový příspěvek od Hranostaj »

Podle mě by to mohla bejt pumpa.

konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

Re: motor 7301

#3 Nový příspěvek od konak »

pumpa je chvilku nova

dream
Příspěvky: 312
Registrován: ned úno 13, 2011 11:39 am
Bydliště: Doma

Re: motor 7301

#4 Nový příspěvek od dream »

Nepíšeš na akú teplotu to stúpa. Kúrenie ti fungovať bude, lebo je v okruhu motora a vodnej pumpy.(mimo chladič).
Kvapalinu v chladiči udržuj tak cca 1-2 cm nad rebrovaním. Nie do plna! Je to ako expanzka. Pri zohriatí prebytočnú kvapalinu cez prepad vyhodí von.
Ak máš dostatok kvapaliny a teplota ide už cez 90-100, tak musí termostat prepustiť kvapalinu do chladiča.
Ak je aj pri tejto teplote chladič stále studený, vymeň termostat. (ten musíš tiež správne natočiť. po obvode ma v jednom mieste na kraji dierku z takým piestikom a týmto to musí byť smerom hore).
A pri dnešných výrobkoch tu aj niekto tiež písal, že vymenil 10 termostatov, kým to bolo OK. :(

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#5 Nový příspěvek od pavel sk »

Ak sa ti to hreje do 90 stupnov celzia tak je to normalna prevadzkova teplota motora. Kratkodobo ho mozes drziat aj na 95 stupnoch a motor to zvladne v pohode. Chladic mas s vnutra priechodny?????

konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

Re: motor 7301

#6 Nový příspěvek od konak »

voda jde na 100 stupnu při plnych otačkach a pak kdyšto necham na volnobech tak sleze na 80 stupnu a drži teplo a topito

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#7 Nový příspěvek od pavel sk »

Ked bola horna hadica horuca, bola horuca aj horna komora chladica??? Ak nie, tak mas zaseknuty termostat a neotvori ti ho. To by vysvetlilo aj to ze pri pridani viac otaciek ide motor na 100 stupnov. Pri nizsich klesne lebo ho ochladi terajsia zima a minusuve teploty vonku. V lete by si ho uvaril aj na volnobehu. Vymen termostat.

konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

Re: motor 7301

#8 Nový příspěvek od konak »

jeto motor po gou ma najeto tak 100 motohodin nove pisty vložky tesneni přitom jsem kupoval novou vodni pumpu termostat jsme dal tedka novej druhej a při teplote 50 stupnu to začne v chladiči penit a přepadem jde pěna ven

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#9 Nový příspěvek od pavel sk »

Chladiacu zmes mas v tom aku naliatu? To ze je tam novy termostat neznamena ze je OK. V jednom kristale sme v robote uz dva vymenili v priebeu mesiaca. Az ten druhy bol OK a traktor maka. Nekombinoval si dva rozdielne druhy nemrznucej zmesi? Niektore zimne zmesi s anesmu miesat navzajom.

konak
Příspěvky: 239
Registrován: pát lis 09, 2007 5:27 pm
Bydliště: litovelsko

Re: motor 7301

#10 Nový příspěvek od konak »

byl tam zelenej fridex a dplil jsemto modrym fridexem

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#11 Nový příspěvek od pavel sk »

Ten mix vypusti. Vyplachni system (urob si roztok voda, soda, petrolej), vymen termostat a nalej tam novu zmes s hustotou max. do -30. Len nedavaj ruzovu G12 :tyty: Ta je dobra len v novych motoroch.

Míšánek
Příspěvky: 1027
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: motor 7301

#12 Nový příspěvek od Míšánek »

Tak v tom aby se prase vyznalo. Mně bylo za tvrzeno, že g12, tzn. ten oranžový (růžový) antifreeze je vhodný do všeho a že je de facto nejkvalitnější ze všech, tak ho samozřejmě liju do Crystala celou dobu :evil:
Je to velký problém Pavle? Proč je vlastně nevhodný pro starší motory?

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#13 Nový příspěvek od pavel sk »

Ak si mal motor po go a vycisteny v nedalekej dobe tak stym problem nemusi byt. Ide o to ze neni liatina ako liatina a kazdy motor je s vnutra inak vykorodovany. Neviem preco, niesom chemik, ale ked sme to v robote do niektorych starsich motorov po vyplachu naliali tak to penilo ale rozpustilo bordel. Ta G12 je asi agresivnejsia. Vytvorila sa hneda zmes ako blato a penilo to po ohriati von. Museli sme to vypustit, znovu vyplachnut a naliala sa bud modra alebo zlta ako fridex. Stym to uz neurobilo. G12 lejeme len do motorov v CASE.

Míšánek
Příspěvky: 1027
Registrován: pát úno 12, 2010 3:51 pm

Re: motor 7301

#14 Nový příspěvek od Míšánek »

Aha, díky. Mo já to leju právě do všech aut a když jsem tu g12 kupoval tak jsem se ptal jestli je vhodná i do traktoru a borec mi říkal že právě je. Že je sice dražší ale údajně nejkvalitnější a že se prý může lít do všeho, tak jsem ji vzal ať nemusím mít doma víc druhů fridexu. A motor po go bohužel nemám, spíš naopak - někde se mi bere voda ve spalováku

pavel sk
Příspěvky: 13285
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: motor 7301

#15 Nový příspěvek od pavel sk »

Ja netvrdim ze je G12 zla. Je dobra to je pravda. Pisem len to ake mam stym skuseosti ja s roboty kde mame este pomerne dost traktorov ci starych ci novsich. Pokial s tou G12 nema tvoj traktor problem tak ju tam kludne nechaj. Aj ked nemas motor prave po GO a je starsiho data, zalezi ako sa ktomu spravali predtym inde (predosly uzivatelia). Pokial to jazdilo len na Fridexe, tak nemusi byt problem a system nemas vyzraty. Ale ak to v v lete chodilo na cistej vode s potoka, v zime to vypustali a stalo to pol roka bez vody nasucho a hrdzavelo, alebo striedali voda, nemrznuca, voda, tak tie motory su s vnutra katastrofa. Vlozky prehrdzaveju ako prve, potom si to odnasa blok a hlavy.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“