Předvstřik 5201 unc 060
Moderátor: Lukashil
Předvstřik 5201 unc 060
Chlapi prosím o radu. Dělal jsem motor na uncu. Bylo to trochu vyběhané, tak se udělaly vložky, hlavy,ojnice,filtry gufera atd... Při tom jsem dal nové špičky do vstřiků a nechal udělat čerpadlo. A v tom je problém. Nějak se nemůžu domluvit s počátkem vstřiku. Čerpadlo jsem při montáži dal tak jak bylo- měl jsem rysky. Starty ok,na drc jak studené tak teplé, ale motor je líný,tupý a kouří poměrně dost černě. Hledal jsem rysky,na setrváku je 0 a 24,5. Nula vychází na HU na setrvačníku na osu kliky s vložkama. Na spojkové skříní ryska není. Říkám si ok asi to mají na tu osu,udělal jsem kapiláru a i když čerpadlo dám úplně k bloku tak počátek je tak na 12 stupních. Obráceně jde samozřejmě až k nule.
Setkal se někdo že by mohlo být nějak špatně nastavené čerpadlo? Člověk co ho dělal dělá čerpadla. desítky let,samozřejmě stát se může,ale moc se mi nezdá že by udělal něco špatně. Když byl motor venku jsem měl dolů i prsa, kola nastavené na značky, o zub to nebylo. Kolo na pohon čerpadla jsem dolů neměl ale nic nenasvědčovalo že by tam mohl být nějaký problém. Dá se nějak poznat ze strany od čerpadla že to může být nějak špatně nastavené? Střihlý klínek nebo tak něco? Dneska jsem s tím bojoval celé odpoledne a na nic jsem nepřišel. Jisté je to že to nejede.
Díky za každý postřeh.
Setkal se někdo že by mohlo být nějak špatně nastavené čerpadlo? Člověk co ho dělal dělá čerpadla. desítky let,samozřejmě stát se může,ale moc se mi nezdá že by udělal něco špatně. Když byl motor venku jsem měl dolů i prsa, kola nastavené na značky, o zub to nebylo. Kolo na pohon čerpadla jsem dolů neměl ale nic nenasvědčovalo že by tam mohl být nějaký problém. Dá se nějak poznat ze strany od čerpadla že to může být nějak špatně nastavené? Střihlý klínek nebo tak něco? Dneska jsem s tím bojoval celé odpoledne a na nic jsem nepřišel. Jisté je to že to nejede.
Díky za každý postřeh.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Vstreky si na kolko nastavil? Samotne trisky si pred montazov na vstrekovace riadne vycistil od konzervantu? Ventily a vôle ventilov su v poriadku?
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Pavle vstřiky na 170,ano špičky jsem pořádně propral v čisté naftě, stejně tak i držáky,trysky práší krásně. Ventily nastavené 0.25 zabroušené,po nalití benzinem nepídily. Tady bych chybu snad nehledal. Jediné co tak jsem dal těsnění 1.5 mm aniž bych měřil přesahy, ale už se takhle udělalo pár motorů a nikdy problém nebyl. Navíc jsem buď tady nebo snad na farmwebu četl že ty 3 desetiny nehrají až takovou roli. Navíc to neřeší to že to nejde nastavit podle kapiláry.
Ráno jsem si dal tu práci a sestavil jsem rozvody s náhonem čerpadla na druhém byť 4 válcovém motoru co mi leží v garáži a náhon čerpadla stojí stejně.
Jediné co snad by mohl být problém a to jsou dvě objednací čísla hřídele pohonu čerpadla. Jedna je stejná až po sendesátkový motor a druhá je na 52 až 77. Jestli je v ní opravdu rozdíl netuším. Já mám na bloku vyražené 49 ne 52. Ale blok je opravovaný a motor je v něm poskládaný bůhví jaký.
Nevím,čím dál víc se mi zdá že bude opravdu problém v tom čerpadle.
Ráno jsem si dal tu práci a sestavil jsem rozvody s náhonem čerpadla na druhém byť 4 válcovém motoru co mi leží v garáži a náhon čerpadla stojí stejně.
Jediné co snad by mohl být problém a to jsou dvě objednací čísla hřídele pohonu čerpadla. Jedna je stejná až po sendesátkový motor a druhá je na 52 až 77. Jestli je v ní opravdu rozdíl netuším. Já mám na bloku vyražené 49 ne 52. Ale blok je opravovaný a motor je v něm poskládaný bůhví jaký.
Nevím,čím dál víc se mi zdá že bude opravdu problém v tom čerpadle.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Tie hriadele nahonu cerpadla su rozdielne len v tom ci maju pred zavotm drazky pre pohon olejoveho cerpadla alebo nie. Trojvalec a stvorvalec maju rozdielne zubove unasace priamo na vstrekovacom cerpadle. Stvorvalec ma tusim oznacenie 2-4. Trojvalec ma 3. Otvaraci tlak kludne staci 160+5. Kruzka boli rozdelene spravne po obvode piestov? Kompresiu si nemeral?
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Na unašeči je 3. Ty vím že jsou rozdílné. Ano kroužky byly rozhozené, tlaky jsem neměřil, nemám čím. Měřák mám v práci.
Ale jak jsem psal. Neštimuje mi počátek vstřiku podle rysek a horní úvrati. I když je čerpadlo na doraz tak je max 12 stupňů.
Hodnotu oteviracího tlaku jsem dal podle knížky co mám i když teda k 7011. Ikdyž jsem s tím ani nehýbal krom jednoho vstřiku, do kterého někdo stopro jebal protože špička nebyla na rysku.
Zítra s čerpadlem vletím k tomu čerpadláři ať se vyjádří. Pokud tam problém nebude asi půjdou prsa dolů.
Ale jak jsem psal. Neštimuje mi počátek vstřiku podle rysek a horní úvrati. I když je čerpadlo na doraz tak je max 12 stupňů.
Hodnotu oteviracího tlaku jsem dal podle knížky co mám i když teda k 7011. Ikdyž jsem s tím ani nehýbal krom jednoho vstřiku, do kterého někdo stopro jebal protože špička nebyla na rysku.
Zítra s čerpadlem vletím k tomu čerpadláři ať se vyjádří. Pokud tam problém nebude asi půjdou prsa dolů.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Kolik má být předvstřik před hu milimetrama na pístu? Někde jsem vyčetl 4,5mm ale nemůžu najit kde. jde o to že jsem to čerpadlo hodil na jiný, sic 4 válcový motor ale nemám na něm setrvačník. Zato mám dolů první hlavu. Když jsem to měřil s čerpadlem na doraz u bloku tak max 2,8mm a opačně od bloku je v horní úvrati. Furt se mi nechce věřit že v tom čerpadle je něco špatně ale tak to vypadá
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Ahoj, když nastavuješ předvstřik, tak je třeba odšroubovat zátku regulační tyče, která je na přední straně čerpadla (na té, co směřuje ke kompresoru) a při použití kapiláry mít čelo regulační tyče v poloze, která odpovídá maximální dodávce paliva při provozu (když se točí motor). Toto čerpadlo má totiž tzv. automatický start, což znamená, že při nulových otáčkách se při natočení ovládací páčky do polohy max. dodávky (max. otáček) tyč vysune tak, že natočí elementy až do polohy, kdy dodávají startovací dávku paliva, která je vyšší a má zpožděný předvstřik. Za provozu, tedy když se motor točí, už regulátor dovolí vysunutí regulační tyče jen do polohy max. dodávky paliva. Vysunutí tyče při max. dodávce (tedy při té, kdy se měří předvstřik) je menší než při startovací a je definováno vzáleností čela tyče od čela přední stěny čerpadla. Tu hodnotu ale zpaměti už nevím, musíš jí někde zjistit (dílenská příručka).
Je to v tomto případě rozdílné než u 7011, ta má ruční přidavač paliva (čudl). To co jsem napsal, platí tehdy pokud, tam máš správné čerpadlo na motor 5201 - tedy bez čudlu.
Libor
Je to v tomto případě rozdílné než u 7011, ta má ruční přidavač paliva (čudl). To co jsem napsal, platí tehdy pokud, tam máš správné čerpadlo na motor 5201 - tedy bez čudlu.
Libor
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Ano čerpadlo bez čudlu. Nikde jsem ale toto nenašel. Stáhnul jsem příručku pro 5211-7245 a tam pro změnu o předvstřiku není nic. Já snad půjdu vrátit výučňák.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Výučák nevracej, už jsem to našel. Čelo tyče musí být o 1,5 až 2 mm pod úrovní čela přední strany čerpadla. V této poloze zkontroluj předvstřik a uvidíš.
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Výučňák nechci vracet kvůli tomu že bych snad nedokázal najít jak seřídit předvstřik,ale že se s tím nedokážu normálně poprat. Těch motorů se už pár udělalo a nikdy takové problémy nebyly.
Mimochodem jsem teď přijel od toho čerpadláře. Nevím co si o tom myslet, na unašeči ubrousil zub a spojku nalepil o zub jinde s tím že to bude ok . Že se to občas stává že to po repasi čerpadla nevyjde s předvstřikem. Že nejsu u tříválce první. Zátku sice sundat prej můžu ale to mi prej počátek vstřiku nezmění. Jen množství nafty do kapiláry ale ten začátek je pořád stejný a je daný vačkou. Nevím. Čerpadel nám udělal už desítky, zetor,tatra,praga a já nevím co ještě. Jezdí tam hodně lidí z okolí a nikdo si nikdy nestěžoval. Měl jsem za to že ví co dělá. Vzhledem k tomu že dneska musím s bobikem alespoň přepojet a bez čerpadla to nepůjde tak nezbývá nic jiného než věřit a zkusit.
Mimochodem jsem teď přijel od toho čerpadláře. Nevím co si o tom myslet, na unašeči ubrousil zub a spojku nalepil o zub jinde s tím že to bude ok . Že se to občas stává že to po repasi čerpadla nevyjde s předvstřikem. Že nejsu u tříválce první. Zátku sice sundat prej můžu ale to mi prej počátek vstřiku nezmění. Jen množství nafty do kapiláry ale ten začátek je pořád stejný a je daný vačkou. Nevím. Čerpadel nám udělal už desítky, zetor,tatra,praga a já nevím co ještě. Jezdí tam hodně lidí z okolí a nikdo si nikdy nestěžoval. Měl jsem za to že ví co dělá. Vzhledem k tomu že dneska musím s bobikem alespoň přepojet a bez čerpadla to nepůjde tak nezbývá nic jiného než věřit a zkusit.
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Ten prebruseny zub moze znacit to ze mas pohnutu uz hriadel nahonu cepradla na kline. Niekedy som niekde aj daval foto novej a starej hriadelky o kolko bolo pohnuta. Preto ti obrusil jeden zub aby podal celu objimku. Co sa tyka toho predvstreku tak o vysrobovani tej zatky viem tiez ale u nastaveni samotneho predvsreku to neni nutne.
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Tak zub je moc. I úplně od bloku je tak 26 stupňů. Motor jsem měl nastartovaný a už je to fakt moc.
Pavle měl jsem to čerpadlo i na jiném bloku kde není určitě problém s klínkem na kole. A nemlich to samé. Se zátkou máš pravdu . Ať tak nebo tak rozdíl není. Pro jistotu jsem měřil tlaky. Naměřil jsem 24 na všech na studeném motoru. Motor je surový nezaběhlý, nevím jestli je to moc nebo málo, nicméně pro vyloučení nebo potvrzení chyby měřidla jsem měřil i na traktoru který je 2 roky po go a je naprosto v pořádku. Ty samé údaje. Takže asi tlaky ok. Vstřiky jsem měl znovu na zkoušečce a taky ok.
Je v tom čerpadle něco co určuje počátek vstřiku kromě samotné vačky? Přesuvník vstřiku nebo tak něco? Mám v plánu zítra to čerpadlo hodit ještě jinam jestli neporadí, pak mi asi nezbude nic jiného jak rozebrat ty rozvody. Bohužel na uncu nejde sundat vana tak buď se to povede a nebo bude muset motor opět ven.
Pavle ještě otázka na tebe. Stalo se ti někdy že by třeba na vačce byl nějaký problém, ojetá že by byl malý zdvih nebo střihnutý klínek? To mne napadá jako další varianta...
Pavle měl jsem to čerpadlo i na jiném bloku kde není určitě problém s klínkem na kole. A nemlich to samé. Se zátkou máš pravdu . Ať tak nebo tak rozdíl není. Pro jistotu jsem měřil tlaky. Naměřil jsem 24 na všech na studeném motoru. Motor je surový nezaběhlý, nevím jestli je to moc nebo málo, nicméně pro vyloučení nebo potvrzení chyby měřidla jsem měřil i na traktoru který je 2 roky po go a je naprosto v pořádku. Ty samé údaje. Takže asi tlaky ok. Vstřiky jsem měl znovu na zkoušečce a taky ok.
Je v tom čerpadle něco co určuje počátek vstřiku kromě samotné vačky? Přesuvník vstřiku nebo tak něco? Mám v plánu zítra to čerpadlo hodit ještě jinam jestli neporadí, pak mi asi nezbude nic jiného jak rozebrat ty rozvody. Bohužel na uncu nejde sundat vana tak buď se to povede a nebo bude muset motor opět ven.
Pavle ještě otázka na tebe. Stalo se ti někdy že by třeba na vačce byl nějaký problém, ojetá že by byl malý zdvih nebo střihnutý klínek? To mne napadá jako další varianta...
Můj 7045 horal (pokladnička)viewtopic.php?f=36&t=118233
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Jenže nakroucená hřídel je z 99% od kompresoru. Pokud ten motor nebyl v traktoru tak o nakroucený hřídeli pochybuju. Kdysi se nám u traktoru stalo, že střihlo klínek v kole ale to se protočilo skoro o půl kola.
Re: Předvstřik 5201 unc 060
Tie hriadele dostavaju zabrat aj bez kompresora. Je to jedna s viac slabin rozvodov major.