Ohřívač chladící kapaliny

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#301 Nový příspěvek od jarda avsop »

nikoho na to nepřesvědčuju je to jenom diskuze,ale je logické, že když bude olej teplejší, start bude dokonalejší.U dizeloveho motoru jsou duležité startovací otačky.Třeba u benzinoveho to není duležité ten chytí i na jedno otočení.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#302 Nový příspěvek od DYK »

Je logické, když bude motor teplejší budou starty snadnější. A je jasné, že ohřev vody netrvá hodiny a vodou se prohřeje víc motoru. A hlavně hlavy, neb tam má teplo zásadní vliv na rychlost zapálení.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#303 Nový příspěvek od pavel sk »

V tomto pripade je hlava len rovna priruba s ventilamy. Vzduch+nafta sa vznecuje v pieste. Keby to bol komôrkac tak je to ine. Tam tepla hlava ma väcsi zmysel.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#304 Nový příspěvek od jarda avsop »

dyk:každé teplo pomuže k lepšímu startu to je logické.pokud je těleso přímo na bloku tak to je lepší a kradší ohřev, ale když je mimo blok je ohřev o hodně delší protože to ohříva i vodu v chladiči.To je pak rychlejší nalit teplou vodu do motoru a chladiče jako se to dělalo dřív.

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#305 Nový příspěvek od jarda avsop »


Uživatelský avatar
jirka_holub
Příspěvky: 2335
Registrován: úte říj 21, 2008 1:34 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#306 Nový příspěvek od jirka_holub »

jarda avsop píše:dyk:každé teplo pomuže k lepšímu startu to je logické.pokud je těleso přímo na bloku tak to je lepší a kradší ohřev, ale když je mimo blok je ohřev o hodně delší protože to ohříva i vodu v chladiči.To je pak rychlejší nalit teplou vodu do motoru a chladiče jako se to dělalo dřív.
Ja bych řekl, ze ohrev oleje je pozitivni pro dobré mazání hned po startu, ale pochybuju ze to nejak vyrazne prohriva motor, vzdyt olej je ve vane a nez se ohreje tak nekam nahoru k valcum a hlavam teplo stoupa asio dost malo. Kolik ti ukazuje budik teplomeru před startem (když používáš nahrivak oleje?) Kolik chvilku po startu?
Kdezto ohrev vody v malem okruhu ( ja mam na 4011 ten ohrivacek krmeny z puvoniho vypoustaku z bloku a nahore vedeno do potrubik hlavam) primo ohriva cely blok, všude kde vede voda. Chladic neohrivam. Pres startem budik ukazuje cca 45-60 st C podle toho jak dlouho nahrivam a jak jsou mrazy (to je samozrejme proto, ze primo do svodového potrubi priteka ta tepla voda), po nastartovani na chvilku klesne na cca 30-40st C.

Nejlepsi by asi bylo ohrivat oboji, v tom pripade by se mel motor jako v raji.

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#307 Nový příspěvek od atony1 »

chlapi myslite ze toto moze fungovat s termostatom a s jednovyvodovou pumpou? jedna sa o supra

https://moja.uschovna.zoznam.sk/link/18 ... gn=sharing

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#308 Nový příspěvek od atony1 »

este sa chcem spytat aky je rozmer prirub na tomto obale na spiralu? dik..

http://www.monsta.cz/images/sklady/eb_82712.JPG

jajda1984
Příspěvky: 314
Registrován: pon úno 09, 2015 5:34 pm
Bydliště: klatovy

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#309 Nový příspěvek od jajda1984 »

a kam by se takovy ohřívač vody měl dát?

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#310 Nový příspěvek od z4011be »

udělat zkratku ve stylu "vypouštěcí kohout na bloku - tento ohřívač - čidlo teploměru. Supera neznám, ale na 4011 tak funguje

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#311 Nový příspěvek od atony1 »

ano idem to tak urobit ,aby som bol pripravený chcel som vediet priemery hadic na tej krabicke nevie niekto?


http://www.monsta.cz/images/sklady/eb_82712.JPG

atony1
Příspěvky: 170
Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#312 Nový příspěvek od atony1 »

jajda1984 píše:a kam by se takovy ohřívač vody měl dát?
pozri zaciatok tohto vlakna

z4011be
Příspěvky: 2057
Registrován: úte pro 22, 2009 12:44 pm
Bydliště: Prachatice

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#313 Nový příspěvek od z4011be »

já jsem udělal vedení z normálních flexihadic (jako jsou k WC), do ohřívačku jsem natočil vsuvky, jelikož jsem používal běžný vodoinstalatérský materiál, tak když přišel ohříváček, poměřil jsem jen dýlky hadic a bezproblémů koupil

sadlicko
Příspěvky: 1417
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:52 pm
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#314 Nový příspěvek od sadlicko »

Asi na tom něco bude.. Mam doma bělorusa a tam je dole pod vanou 1/2" kohout na olej :)

Ohřátí oleje mi přijde dobré hlavně proto, že je pak olej řidší a jak ho nasaje čerpadlo, tak se starter nezastaví.
Každopádně pokud bych to chtěl nějak více řešit, pak bych začal starterem s reduktorem. Aby nafta chytla, dá se dneska použít startovací spray... Mám spirálu v bloku, použil jsem ji párkrát při -20ti, kdy jsem ji připojil na chvíly, společně s nabíječkou. Teď mám ještě jednu baterku doma v teple. Kolem spirály mi to teče, tak ji asi vyndám.

sustodp píše:nazdar chlapi, citam to to a napadlo ma ze ked otec este v sedemdesiatych rokoch robil na druzstve na dt75 a na stalinci tak im na druzstvo chodili brigadovat ruski vojaci ktori vtedy boli vo vojenskom priestore lešť. v civile ti vojaci pracovali na kolchoze a vraveli ze na tom ich kolchoze mali az 40 kusovdt75 a zaujimave bolo co vraveli o zimnych startoch u nich doma v rusku. na kolchoze mal vzdy jeden chlap sluzbu ktory nonstop hrial v jednom velkom kotli motorovy olej a v druhom vodu. z traktorov kazdy den vypustali olej aj vodu a rano si kazdy nalial teply olej aj vodu do motora a starty boli samozrejme v poho. olej ani nemuseli menit vzdy sa nieco porozlievalo po zemi :smich: tak sa tam stale dolieval aj novy aby ho bolo vzdy dost.

sadlicko
Příspěvky: 1417
Registrován: čtv bře 26, 2009 11:52 pm
Bydliště: Mukařov u Úštěka

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#315 Nový příspěvek od sadlicko »

nebo porusku rozdělat oheň pod motorem..

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“