nespravitelny ??? 5211

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#31 Nový příspěvek od hotday »

stano 4011 píše:keb bolo nieco prehodene o zub ,je jedno ci na rozvodoch alebo na zubovej spojke cerpadla ,tak nejdu spravne vsetky valce ,bud je prilis ostry a nejde ubrat predzapal a trasie sa najme vyfuk , alebo bude dymit bielim a le neodpalli ani ,jeden , pokial idu zvysne dva , tak ako maju ,tak je chyba niekde v davke paliva , ,respektive zle nacasovane palivo v danom ,valci , pisal si ze vacka je nova , a urcite sedi zo starou , ,cerpadla si zamienal a bez zlepsenia ,hlavy si tiez zamianal , trubky su rovnakym priemerom a ,,,najme ,,, rovnako dlhe ?
to je vsetko pekne, ale obavam sa, ze nemas pravdu!!!! toto tvoje tvrdenie by platilo, keby motor bol uplne novy..., ale kedze motor bol uz robeny, atd...tak aj vybrus na kluku sa robi vacsinou tak, aby bol co najvacsi priemer, a na tretom to najviac zadiera, tak sa zvykne trosku posunut, resp. pootocit kluka v bruske, aby bol co najvacsi priemer, lebo keby si to neurobil tak, ze to nechas ako tie ostatne, tak by ti mozno z 10 kluk vysiel vybrus na 2-3...hovorim zo skusenosti...
okrem toho, ked tvrdis, ze chyba je v davke paliva, tak preco sa motor nezmenil, ked menili dalsie cerpadla??? keby nebol privod z nadrze, tak by predsa nastartoval, a hned zhasol, lebo by mu palivo nestacilo...atd...
vo vacke podla mna, nebude chyba...ale ved tak nech skusi...ja by som sa normalne stavil na tu osku od rozvodu po cerpadlo...

Uživatelský avatar
UR1SK
Příspěvky: 1534
Registrován: pát črc 15, 2011 10:19 am
Bydliště: Liptov

Re: nespravitelny ??? 5211

#32 Nový příspěvek od UR1SK »

Problém máš v pieste na tom valci, kde ti to zle spaľuje. Existuje niekoľko typov piestov, ktoré sa líšia v tvare a objeme komôrky na tlakoch vo valci to nezbadáš. Neviem kto ti robil motor, mám podozrenie, že ti doňho natrepal dva rôzne typy piestov. Skontroluj ešte toto. Čau. :)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: nespravitelny ??? 5211

#33 Nový příspěvek od buco »

v tvare problém nebude ale v objeme môže byť ...raz sme opravovali motor z vyvážača siláže a tam boli namontované dva piesty 4 kružkové a dva trojkružkové ale išiel ako drak samozrejme sa to vyhádzalo....ale pochybujem že by piest zo zetora 7701 robil to že nezapáli zmes ako som už niekde písal my sme omylom kúpili valce zo 7701 a namontovali do 7201 a jazdilo to ale boli zhoršené studené štarty a oslabený výkon inak to išlo normálne
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Uživatelský avatar
stano 4011
Příspěvky: 1157
Registrován: ned črc 22, 2007 9:12 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#34 Nový příspěvek od stano 4011 »

no motor si on robil sam tak zrejme kupil 3kusi vloziek v rovnakom prevedeni 7201 , a v rovnakej znacke a aj vybruse , , rozvody treba vylucit ,kedze zvysne dva idu normalne , davku paliva na jednotlivych valcoch tiez ked ze zamienal aj cerpadla z funkcneho stroja , trisky ,tiez , hlavy zamienal , ,treba sa zamerat na tu vackovku , skontrolovat ci saci ventil je dostatocne skoro zavrety pred vybuchom a vyfuk sa neotvara prilis skoro , vsetko to trebaporovnat zo zvysnymy valcami , ,na zotrvaku narobit rysky ,napriklad fikskou , tu vacku meneil , a o kvalite novych suciatok a hlavne do rozvodou a prevordoviek tu toho bolo popisaneho dost ,a ked je problem z hriadelou v kompresore tak sa to prejavy na predstihu VSETKYCH valcou ,vazeny pan ,,hotday '' z praxou a pootocenou klukovkov v bruske

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: nespravitelny ??? 5211

#35 Nový příspěvek od jano »

Máme štyri Zetory 2, 4, a 2x3v. Z toho jeden 3v. v UNC ide na voľnobeh otrasne, štartuje dobre a pri plnom výkone tiež OK. Motor bol uloženka, dostal nové strek, čerpadlo na UNC, nové trisky a žiadna zmena. Nezostáva len revízia piestov, no ale na *UNC treba vybrať motor, tak sa s tým nič. nerobí..

Inú možnosť nevidím, ako opätovne zmerať tlaky vo válcoch. Zetor nie je nejak háklivý na predvstrik, a teda buď pôjdu všetky alebo žiadny :-/

btour
Příspěvky: 15
Registrován: pát led 27, 2012 9:58 pm
Bydliště: sk

Re: nespravitelny ??? 5211

#36 Nový příspěvek od btour »

tento motor bol v kompresore a ide zle aj vo vykone stale ten prvy valec dymi na bielo druhy ide super a treti ties neni cisty ... tam islo komplet nove sady valec piest kruzok lebo pretim nesieluplne na 3ti velec poradne a njaki mudrc povedal ze malo kompresie tak sme tam dali nove a sup neide na prvy

Ronny
Příspěvky: 167
Registrován: ned kvě 30, 2010 10:43 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#37 Nový příspěvek od Ronny »

ahoj,moze byt prihnuta prva ojnica,na prvom valci?? potom sa nevysunie celkom hore,nevytvara taky tlak,a nespaluje,mozno...pri zhodeni hlavy na prvom valci treba skontrolovat,ci piest prveho valca ide celkom hore,,, myslim,ze aj to to moze byt...

Uživatelský avatar
fric
Příspěvky: 232
Registrován: pát črc 06, 2007 7:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#38 Nový příspěvek od fric »

vačka nebo ohnutá zdvihací tyčka!!!

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#39 Nový příspěvek od hotday »

stano 4011 píše:no motor si on robil sam tak zrejme kupil 3kusi vloziek v rovnakom prevedeni 7201 , a v rovnakej znacke a aj vybruse , , rozvody treba vylucit ,kedze zvysne dva idu normalne , davku paliva na jednotlivych valcoch tiez ked ze zamienal aj cerpadla z funkcneho stroja , trisky ,tiez , hlavy zamienal , ,treba sa zamerat na tu vackovku , skontrolovat ci saci ventil je dostatocne skoro zavrety pred vybuchom a vyfuk sa neotvara prilis skoro , vsetko to trebaporovnat zo zvysnymy valcami , ,na zotrvaku narobit rysky ,napriklad fikskou , tu vacku meneil , a o kvalite novych suciatok a hlavne do rozvodou a prevordoviek tu toho bolo popisaneho dost ,a ked je problem z hriadelou v kompresore tak sa to prejavy na predstihu VSETKYCH valcou ,vazeny pan ,,hotday '' z praxou a pootocenou klukovkov v bruske
vsak mu to oprav a nehadaj sa tu!!! mne to moze byt jedno...som poradil, co sa mne stalo, ked s tym nesuhlasis, to je tvoj problem...ja si uz len pockam na odstranenie a potom sa len poucim a dam si na to pozor pri svojej robote...
okrem toho, majitel uz pisal, ze uz predtym skor bol taky problem, ze to neslo poriadne na vsetky, a ked vymenil vacku a ostatne veci, tak to bolo len horsie, ale problem zostal taky isty, motor stale nesiel na vsetky valce, to znamena, ze vsetky suciastky co donho dal, tak ich nemusel menit, lebo boli v poriadku, treba sa zamerat na suciastky, ktore v motore este zostali povodne...toto ti da zdravy sedliacky rozum!!!
okrem toho, ojnice sa u nas bezne skracovali, lebo je viacero typov, lahke, atd...bezne sa obrusil vrch, spodok, a vybrusila sa nanovo diera taka, aka mala byt..., ale s touto upravou musel suhlasit majitel, ked si nevedel zohnat ojnice...okrem toho, ked bola kluka podbrusena a potom zalozena do motora, tak sa stalo aj to, ze ponatahovalo ojnicne oka a taktiez museli ist nove ojnice, atd...skratka u nas sa robili motory pre firmy, co davali zaruku, ze pocas 2 rokov plnej roboty mu tlak oleja nemohol klesnut pod urcitu hodnotu, pre kazdy motor inu ci to bolo URI, alebo URII...
to len na adresu ohnutej ojnice, atd..to by musela byt ohnuta asi aj 1cm...aby to nevytvorilo take kompresne tlaky, aby sa ta zmes nezapalila, lebo ked je vybehany motor, tak ma este slabsie tlaky, ale predsa pali...
este by som akurat tak pozrel nastavenie ventilov, aj to som raz zazil, ze chlap nevedel, ako to poriadne nastavit, ale myslim, ze ked to uz bolo u tolkych majstrov a kazdy jeden by to prehliadol...??? pochybujem...
vsak rieseni tu ma majitel dost, kym to vsetko odskusa, a otestuje, tak urcite nieco najde, co bolo zle...

btour
Příspěvky: 15
Registrován: pát led 27, 2012 9:58 pm
Bydliště: sk

Re: nespravitelny ??? 5211

#40 Nový příspěvek od btour »

tlak je tam 28 na to som myslel ci to neni ojnica ale ne ide ako ostatne,,,,,, tycky v poradku aj vacka lepsa ako nova kluku sme kontrolovali neni prasknuta zlomena nastartujem asi brusku a pojde nappolovicu mmm

Uživatelský avatar
winch
Příspěvky: 2229
Registrován: stř bře 11, 2009 12:08 am
Bydliště: Pov. Bystrica

Re: nespravitelny ??? 5211

#41 Nový příspěvek od winch »

hotday píše:
stano 4011 píše:no motor si on robil sam tak zrejme kupil 3kusi vloziek v rovnakom prevedeni 7201 , a v rovnakej znacke a aj vybruse , , rozvody treba vylucit ,kedze zvysne dva idu normalne , davku paliva na jednotlivych valcoch tiez ked ze zamienal aj cerpadla z funkcneho stroja , trisky ,tiez , hlavy zamienal , ,treba sa zamerat na tu vackovku , skontrolovat ci saci ventil je dostatocne skoro zavrety pred vybuchom a vyfuk sa neotvara prilis skoro , vsetko to trebaporovnat zo zvysnymy valcami , ,na zotrvaku narobit rysky ,napriklad fikskou , tu vacku meneil , a o kvalite novych suciatok a hlavne do rozvodou a prevordoviek tu toho bolo popisaneho dost ,a ked je problem z hriadelou v kompresore tak sa to prejavy na predstihu VSETKYCH valcou ,vazeny pan ,,hotday '' z praxou a pootocenou klukovkov v bruske
vsak mu to oprav a nehadaj sa tu!!! mne to moze byt jedno...som poradil, co sa mne stalo, ked s tym nesuhlasis, to je tvoj problem...ja si uz len pockam na odstranenie a potom sa len poucim a dam si na to pozor pri svojej robote...
okrem toho, majitel uz pisal, ze uz predtym skor bol taky problem, ze to neslo poriadne na vsetky, a ked vymenil vacku a ostatne veci, tak to bolo len horsie, ale problem zostal taky isty, motor stale nesiel na vsetky valce, to znamena, ze vsetky suciastky co donho dal, tak ich nemusel menit, lebo boli v poriadku, treba sa zamerat na suciastky, ktore v motore este zostali povodne...toto ti da zdravy sedliacky rozum!!!
okrem toho, ojnice sa u nas bezne skracovali, lebo je viacero typov, lahke, atd...bezne sa obrusil vrch, spodok, a vybrusila sa nanovo diera taka, aka mala byt..., ale s touto upravou musel suhlasit majitel, ked si nevedel zohnat ojnice...okrem toho, ked bola kluka podbrusena a potom zalozena do motora, tak sa stalo aj to, ze ponatahovalo ojnicne oka a taktiez museli ist nove ojnice, atd...skratka u nas sa robili motory pre firmy, co davali zaruku, ze pocas 2 rokov plnej roboty mu tlak oleja nemohol klesnut pod urcitu hodnotu, pre kazdy motor inu ci to bolo URI, alebo URII...
to len na adresu ohnutej ojnice, atd..to by musela byt ohnuta asi aj 1cm...aby to nevytvorilo take kompresne tlaky, aby sa ta zmes nezapalila, lebo ked je vybehany motor, tak ma este slabsie tlaky, ale predsa pali...
este by som akurat tak pozrel nastavenie ventilov, aj to som raz zazil, ze chlap nevedel, ako to poriadne nastavit, ale myslim, ze ked to uz bolo u tolkych majstrov a kazdy jeden by to prehliadol...??? pochybujem...
vsak rieseni tu ma majitel dost, kym to vsetko odskusa, a otestuje, tak urcite nieco najde, co bolo zle...
:shock: :shock: :D :D :D :D :D :D Neviem či zaspím z tolkých ko...ín :typek:
Starý, dobrý je to stroj, som rád že mám traktor môj.

hotday
Příspěvky: 1677
Registrován: stř úno 03, 2010 12:15 am
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: nespravitelny ??? 5211

#42 Nový příspěvek od hotday »

winch píše:
hotday píše:
stano 4011 píše:no motor si on robil sam tak zrejme kupil 3kusi vloziek v rovnakom prevedeni 7201 , a v rovnakej znacke a aj vybruse , , rozvody treba vylucit ,kedze zvysne dva idu normalne , davku paliva na jednotlivych valcoch tiez ked ze zamienal aj cerpadla z funkcneho stroja , trisky ,tiez , hlavy zamienal , ,treba sa zamerat na tu vackovku , skontrolovat ci saci ventil je dostatocne skoro zavrety pred vybuchom a vyfuk sa neotvara prilis skoro , vsetko to trebaporovnat zo zvysnymy valcami , ,na zotrvaku narobit rysky ,napriklad fikskou , tu vacku meneil , a o kvalite novych suciatok a hlavne do rozvodou a prevordoviek tu toho bolo popisaneho dost ,a ked je problem z hriadelou v kompresore tak sa to prejavy na predstihu VSETKYCH valcou ,vazeny pan ,,hotday '' z praxou a pootocenou klukovkov v bruske
vsak mu to oprav a nehadaj sa tu!!! mne to moze byt jedno...som poradil, co sa mne stalo, ked s tym nesuhlasis, to je tvoj problem...ja si uz len pockam na odstranenie a potom sa len poucim a dam si na to pozor pri svojej robote...
okrem toho, majitel uz pisal, ze uz predtym skor bol taky problem, ze to neslo poriadne na vsetky, a ked vymenil vacku a ostatne veci, tak to bolo len horsie, ale problem zostal taky isty, motor stale nesiel na vsetky valce, to znamena, ze vsetky suciastky co donho dal, tak ich nemusel menit, lebo boli v poriadku, treba sa zamerat na suciastky, ktore v motore este zostali povodne...toto ti da zdravy sedliacky rozum!!!
okrem toho, ojnice sa u nas bezne skracovali, lebo je viacero typov, lahke, atd...bezne sa obrusil vrch, spodok, a vybrusila sa nanovo diera taka, aka mala byt..., ale s touto upravou musel suhlasit majitel, ked si nevedel zohnat ojnice...okrem toho, ked bola kluka podbrusena a potom zalozena do motora, tak sa stalo aj to, ze ponatahovalo ojnicne oka a taktiez museli ist nove ojnice, atd...skratka u nas sa robili motory pre firmy, co davali zaruku, ze pocas 2 rokov plnej roboty mu tlak oleja nemohol klesnut pod urcitu hodnotu, pre kazdy motor inu ci to bolo URI, alebo URII...
to len na adresu ohnutej ojnice, atd..to by musela byt ohnuta asi aj 1cm...aby to nevytvorilo take kompresne tlaky, aby sa ta zmes nezapalila, lebo ked je vybehany motor, tak ma este slabsie tlaky, ale predsa pali...
este by som akurat tak pozrel nastavenie ventilov, aj to som raz zazil, ze chlap nevedel, ako to poriadne nastavit, ale myslim, ze ked to uz bolo u tolkych majstrov a kazdy jeden by to prehliadol...??? pochybujem...
vsak rieseni tu ma majitel dost, kym to vsetko odskusa, a otestuje, tak urcite nieco najde, co bolo zle...
:shock: :shock: :D :D :D :D :D :D Neviem či zaspím z tolkých ko...ín :typek:
predtym, ako odpises, si najskor precitaj prispevok hned nad tymto tvojim!!! okrem toho, rad by som si vypocul, tvoje rady, co moze byt s tym motorom!!! :D :D :D :D :D :D :D :jazyk: :jazyk:

tlak je tam 28 na to som myslel ci to neni ojnica ale ne ide ako ostatne,,,,,, tycky v poradku aj vacka lepsa ako nova kluku sme kontrolovali neni prasknuta zlomena nastartujem asi brusku a pojde nappolovicu mmm

Uživatelský avatar
Baťa1
Příspěvky: 2446
Registrován: čtv zář 09, 2010 1:55 pm
Bydliště: VY-PV

Re: nespravitelny ??? 5211

#43 Nový příspěvek od Baťa1 »

misto co byste nastartovali auto a zajeli mu to opravit tak se tu hádáte kdo je chytřéši a kdo zná věči kravinu na opraveni,(pootočeni kliky v brusce), ale tak to věčinó bévá že dyž už si nikdo nevi rady tak se začne hádat kdo co před nim skurvil a že dyž temu nerozumi ať do teho neleze, odejde a nechá tak, ať se majitel posere.. znal sem jednyho dědu ten opravil jakékoliv traktor jenomže estli eště žije tak už neudrži žičku při obědě, ten dyž neco nešlo opravit tak to opravoval tak dlóho dokáď to nebylo opraveny třebas u teho majitela aji spal do druhyho dňa
Frézování, soustružení a jiné činnosti v dílně, Zetor 50 super

jano
Příspěvky: 1038
Registrován: ned črc 08, 2007 9:51 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Kontaktovat uživatele:

Re: nespravitelny ??? 5211

#44 Nový příspěvek od jano »

btour píše:tento motor bol v kompresore a ide zle aj vo vykone stale ten prvy valec dymi na bielo druhy ide super a treti ties neni cisty ... tam islo komplet nove sady valec piest kruzok lebo pretim nesieluplne na 3ti velec poradne a njaki mudrc povedal ze malo kompresie tak sme tam dali nove a sup neide na prvy
Týmto si mal začať...
Zetor nemáva problémy, že válec nejde z ničoho nič. Ak je zodratý, tak môže za studena ťažko štartovať, ale po chvile sa to upraví a pri plnom výkone pôjde aj keď bude minimálna kompresia. Motor do kompresora nie je to isté, čo do traktora, minimálne je iné vstrekovacie čerpadlo, to však neznačí, že nemá ísť normálne. Takýto divný motor máme v UNC a mám dojem, či to nebola nejaká zmetočná séria čo išla do uloženiek z tým, že nikdy použité nebudu a môžme sa čudovať... Motorov Z5201.xy je aspom 30, .18 ide doUNC 60, .23 do 61 a pre kompresory išiel bohvie aký .xy
No okrem iného čerpadla sa môže líšiť vačkovým hriadeľom na ventílový rozvod, ostatné je rovnaké. V kompresory ide na stabilné, ale nižšie obrátky a vačka tam môže byť s inou strmosťou, čoho výsledkom môže byť, že zo vstrek, č. pre traktor nejde pekne na volnobeh ani v plných obrátkach.
V našom UNC bol nový motor (uloženka možno kompresor), dostal nové čerpadlo 5201.18 a ide ma z neho trafiť šlak pri nízkych obrátkach, takže nie si sám :)

Uživatelský avatar
buco
Příspěvky: 546
Registrován: pát srp 14, 2009 9:45 pm
Bydliště: Vranov
Kontaktovat uživatele:

Re: nespravitelny ??? 5211

#45 Nový příspěvek od buco »

KOnkrétne my máme motor 5201v 5211 zo zváračky presný typ neviem , bolo tam čerpadlo 3093 na 25 stupňov predzápalu a max. otáčky malo 950...prerobil som regulátor na 1100 otáčok nastavil ho a motor ide krásne ako digitálka a má aj výkon ale bol to motor ktorý chodil a nestál ako úloženka no neviem...vždy som si myslel že je výhra kúpiť motor úloženku :-/
Zetor 7340(7245 T), 2 x 6911, 5011 V prípade otázok môžete písať aj na mail: lukasbratko@gmail.com

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“