Ohřívač chladící kapaliny

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#226 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Takle to dopadá když tam je M6AD, Ten v -25 už neteče a ve vyšších otáčkách nestihá mazat, čerpadlo ho prostě nenasaje, a jestli jste hned jeli tak je úplně jasný že se zadře, mnoho motorů takle skončilo. M7ADS tohle neudělá. Taky mám výjímečně v 72jce 6 a dnes bylo -28 a po nastartování chvíli trvalo než začal mazat a pak dlouho na hodně nízký otáčky, jak se přidalo, hned se rozsvítila kontrolka. Kamarád onehdá to taky podcenil a hned mu naložil a jel a ejhle , zabouchalo to a praskla mu klika.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#227 Nový příspěvek od pavolmakys »

Praveze sme dost dlho cistili od snehu a takmer furt sme isli dole kopcom, teda ziadne vytacanie. Este mi otec hovoril, ze mohla byt vyzrazana voda v oleji , samozrejme namzrnuta a teda to cez zamrznute sitku nenasalo ziadny olej.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#228 Nový příspěvek od pavel sk »

Tieto mrazy su fakt niejake ostre. Mne dnes prvy krat za 10 rokov ztuhla nafta v aute. Auto som nastartoval bez problemov, Vysiel som s nim pred dom s dvora, bezalo 3minuty a zdochlo. Viac nechytilo. Tak sme ho len vtisli do dvora.

Vedra
Příspěvky: 1435
Registrován: pát čer 26, 2015 6:06 pm
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#229 Nový příspěvek od Vedra »

M7ADS je do -20
M6AD do + 10 :-/
M6A do - 5

Uživatelský avatar
matisx
Příspěvky: 1211
Registrován: pon pro 15, 2008 7:53 pm
Bydliště: Moravska Trebova

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#230 Nový příspěvek od matisx »

zalezi jak casto meni olej -ja kdyz najel s prohrnovani do 200mth tak sel kazdej rok ven -ted najedu s bidou pulku a ani to ne tak kazdy 2roky ven at je jakej chce.a kolik ma mth
klonil bych se k te zmrzle vode- kdyz krmy tak jezdi asi dost casto(ale male atapy)-v jeho pripade kazdej rok olej ven-ikdyz nenajede motohodiny-pac motor neohreje na takovou teplotu aby se voda odparila co se dokaze nahronadit orosenim-tot muj nazor
skoda motoru a jeste vic toho dotycneho-starosti navic
prohrnoval jsem hafo let ale prvni rok bez predehrevu a pak prisel predehrev-olej porad M7ADSIII a nikdy problem ale budik v mrazech mel spozdeni v tlaku tak do 2sekund -v lete jde hned.
toto moje poznatky ze 6718

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#231 Nový příspěvek od pavolmakys »

Cez leto ide traktor takmer furt, tazke motohodiny nabiehaju rychloa myslim ze aj olej meni kazdorocne. V zime vsak chodi kazdy 3 den, tak cca. hodinka, takze to sa motor isto nezohreje, naviac ma netesny termostat takze to uz vobec. No vsak uvidime co s tym bude ked to rozoberieme, ale to tak skoro nebude. Garaz nema a vonku to robit to tede nieeee, dnes bolo -27.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#232 Nový příspěvek od jarda avsop »

předělal jsem sítkové filty na olej na jeden plnoprutokovy, musel jsem dát pojistny ventil k čerpadlu,ten jsem koupil original zetor.Mam tam olej M7ADS a na volnoběh to dnes mazalo na 8atm po zahřatí 6,5.Žadny odlitek jsem nekupoval pro filtr jsem udělal svařenec.Udělal jsem to na motoru 5211.Mam ještě Z 7011 a take to tam předělam pry to lepší maže.Myslím si že bych mohl použít i řidší olej pro lepší zimní start.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2398
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#233 Nový příspěvek od pavolmakys »

Takze po neprijemenj skusenosti popisanej vyssie doslo k montazi spiral do zostavajucich "zdravych" traktorov. Kamarat ma 77-ku, kde bola spirala ale prepalena, tak som ju menil. Vymena travala cca 5 min. vsetko islo necakane hladko. Sucastne s tym som menil aj starter, po cca. hodinke, pri skuske ci starter ide necakane traktor nastartoval na volnobeh. Bolo to prekvapenie, bolo to kratke zastartovanie ci ide strater, a traktor lapol.
Na mojom 69-kovom motore nemam mrazovu poistku, tak som vyrabal krabicku. V hydraflexe som kupil srobenie zo zavitmi M10x1 a M14x1,5, jedno namieto kohuta a druhe namiesto teplomeru v potrubi. Taktiez kusky trubiek 12mm a 6mm v priemere. KUsky hadic a koncovky ktore sa naskrutkuju na srobenie. CEna vsetkeho cca 7eur, spirala cca 17eur.
Instalacia:
Isiel som cestou maximalnej jednoduchosti, takze som nakoniec dal hadicu na ventyl, srobenie som ani nedaval, vyskrutkoval teplomer a napojil kabel na teplomer na termostate. Nalial vodu zapor spiralu, trochu ovzdusnil a cakal co sa bude diat. A ono to funguje aj cez tu malu hadicku. Ta vystupna ma sice cca 60-70 stupnov, ale voda sa tocila a postupne ohrievala najpr potrubie, potom hlavy. Blok sa nahrieval pomaly, bezalo to asi 45min. Myslim ze to ohrieva trochu pomalsie ked je spirala mimo blok, ale fungovat to funguje.

ALE:
Pred tym som nahrieval motor ohrievacom polozenym pod motorom a kufor prekryty geotextiliou. Po hodinke, vana, blok motora tepla, hlavy neviem, neskusal som. Ale vana a tym prepodkladam aj olej teply. Neviem, ale toto mi pre start motora pripadalo lepsie, samozrejme je to menej prakticke, treba umiestnil pod motor ohrievac a kufor prekryvat geotextiliou , aby sa stupajuce teplo udrziavalo co najviac.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
Michal(zetor)
Příspěvky: 4250
Registrován: stř pro 12, 2007 9:19 pm
Bydliště: Pardubicko
Kontaktovat uživatele:

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#234 Nový příspěvek od Michal(zetor) »

Ahoj takhle to mám udělané na 69-ce taky mimo blok. A jak říkáš asi je to určitě pomalejší jak spirála přímo v bloku, ale funguje to dobře bez toho bych v mrazu asi nenastaroval :)
Zapinám to tak na cca hodinu a když přijdu do kabiny na teploměru je cca 60 stupňu. Vodní potrubí a hlavy jsou teplé. A motor chytí pěkně a hned jde hezky normalně. Nehoupe a neklokotá 8)

jarda avsop
Příspěvky: 1141
Registrován: pon dub 01, 2013 10:13 am
Bydliště: jaroměř

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#235 Nový příspěvek od jarda avsop »

už jsem tady psal že učinnější a rychlejší je nahřad olej měl jsem to na zetoru 3011 fungovalo to lepe jak vodní ohřívač mimo blok motoru.Ten ohříva i vodu v chladiči a všechno trva strašně dlouho.Napadali mě tady že se tím znehodnocuje olej ale ten vydrží daleko větší teploty jak voda.Měl jsem slpiralu přidělanou zespoda na vaně ne přímo v oleji byla to spirala z trouby na pečení..Bylo to zakrytované plechem s izolací.Husty olej je ten největší problem při studenem startu.

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#236 Nový příspěvek od pavel sk »

Kedysi ked sme v zime viac jazdievali 69-tkov, tak sme v mrazoch pred startom furt plynovym horakom nahrievali olejovu vanu. Chladiacu zmes sme vtedy neriesili. A motor vzdy chytil na odvalenie. bez ziadny extremnych pazvukov. Pritom tam bol olej len M6-AD.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#237 Nový příspěvek od DYK »

Já teda nevím, ale ohřátím vody nebo teda nemrznoucí směsy v motoru se ohřejou vložený válce ale hlavně i hlavy a v mrazech ta teplota má zásadní vliv na zapálení vstřiknuté nafty. Proto si teda já myslím, že aby motor rychle chytil, potřebuje teplo hlavně kolem HÚ - tedy hlavách, což olej ve vaně asi nezajití.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#238 Nový příspěvek od pavel sk »

Len netreba zabudat ze ta teplota s oleja stupa hore. Ak sa to dostatocne ohreje moze ohriat dna piestov. Nam sa to kedysi furt osvedcilo. Teraz uz traktor v zime nejazdi. V druzstve kedysi tiez Nahrievali spodky motorov napr. V3S, S706 zapalenym tlejucim drevenym uhlim s vyhne v plechovom vedre.

Uživatelský avatar
DYK
Příspěvky: 14628
Registrován: čtv črc 12, 2007 1:33 pm
Bydliště: kósek od Brna

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#239 Nový příspěvek od DYK »

Asi se to teplo z oleje postupně rozleze po celým motoru, ale trvá to dýl. Při nahřátí vody to netrvá tak dlouho. Nahřátí dna pístu potvrzuje můj možná blbej pohled na věc. Na třeba PV3S bylo i plechový cosi, do toho se strčila benzínová letlampa se směřováním na žebra válců.
práce patří strojům ˙˙˙ɐɯɐɥou nɹnɥzʌ ouɥɔǝsʌ ǝɾ ǝz 'ǝpɾıɹd ıɯ noqop ıupǝlsod

pavel sk
Příspěvky: 13259
Registrován: sob lis 15, 2014 10:58 pm
Bydliště: Laz

Re: Ohřívač chladící kapaliny

#240 Nový příspěvek od pavel sk »

U V3S tie letlampy boli dobre na dve veci. Aby sedeli so zoznamom vybavy vozidla a na nic. Do JRD tie lampy od armady ani nedosli :smich: Najlepsie je ked je pred startom vsetko teple. Len to trva.
Naposledy upravil(a) pavel sk dne pát led 13, 2017 9:19 pm, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“