go motoru
Moderátor: Lukashil
Re: go motoru
tak po důkladném znovuprostudování dílenské příručky a po stažení a prostudování knihy opravy traktoru zetor mám další dotaz. Ani v jedné publikaci jsem se nedočetl s jakou tolerancí se struží bronzové pouzdro pro pístní čep. Dále není nikde psáno jakým způsobem se montují písty, zda nálitkem na oku čepu dopředu nebo dozadu. a jakým směrem ojnice(pokud je u nich nějaký směrový rozdíl). A ještě jeden dotaz. po zjištění celkových hmotností ojnic jsem navážil rozdíl až 80g mezi jednotlivými kusy. Když jsem rozvážil zvlášť ojnice a zvlášt spodní části, zjistil jsem, že jsem schopen jejich proházením se dostat do rozdílnosti 11g. Je to tak možné udělat? V zásadě jde pouze o prohození u dvou ojnic. Omlouvám se za román a děkuji za názory
Re: go motoru
No byt tebou tak tie spodky ojnic neprehadzujem ,lebo su už od vyrobi zmontovane a naraz prevrtane,takže po zamene to nemusi pasovat,preto sa to pri demontaži označuje napr dulčikom aby sa to medzi sebou nepoprehadzovalo...
Re: go motoru
Montážna vôľa piestneho čapu v puzdre je podľa múdrej knižky 0,009 - 0,035 mm.
Čo sa týka piestov, ja som si nevšimol že by boli nejako nesymetrické, tak že by to malo byť jedno ako ich otočíš.
Ojnice treba otočiť tak, aby si sa cez bočný montážny otvor v bloku dostal ku skrutkám.
Spodky ojníc nemôžeš prehadzovať, oni sú vyvŕtané ako komplet s vrchom a keď ich prehádžeš, nemusia byt otvory vo vrchu a spodku súosové. Teda na spoji môže vznikať "schodík". Ja mám ojnice a ich spodné časti označené číslami, aby sa nevymenili.
Ak sú rozdielne váhy ojníc, treba z ťažšej zbrúsiť, aby bol rozdiel do 10 g. Ale treba ich vážiť aj s ložiskami a skrutkami, skrátka so všetkým, ako ich budeš montovať.
Čo sa týka piestov, ja som si nevšimol že by boli nejako nesymetrické, tak že by to malo byť jedno ako ich otočíš.
Ojnice treba otočiť tak, aby si sa cez bočný montážny otvor v bloku dostal ku skrutkám.
Spodky ojníc nemôžeš prehadzovať, oni sú vyvŕtané ako komplet s vrchom a keď ich prehádžeš, nemusia byt otvory vo vrchu a spodku súosové. Teda na spoji môže vznikať "schodík". Ja mám ojnice a ich spodné časti označené číslami, aby sa nevymenili.
Ak sú rozdielne váhy ojníc, treba z ťažšej zbrúsiť, aby bol rozdiel do 10 g. Ale treba ich vážiť aj s ložiskami a skrutkami, skrátka so všetkým, ako ich budeš montovať.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: go motoru
Ojnice pro Z6901 jsou jěště lehké řady a nemají nákovek u oka ojnice, tudíš je jedno jak příjdou zamontovat do motoru, stejně, tak píst, spalovací prostor v pístu je centrický. Ojnice- max. váhový rozdíl mezi 4 ojnicemi je 10g, skrz dinamické vyvážení klikového mechanizmu a tím i dosažení maximální životnosti motoru. Po zalisování nového bronzového ojničního oka, je potřeba dát ojnice na zkalibrování otvoru pro pístní čep, to znamená odborná dílna, která vytočí otvor na pístní čep s vůlí max.0,02mm, já dávám 0,00-0,01mm a musí doržet rovnoběžnost otvorů spodního a horního v toleranci 0,02mm , což je velmi často opomíjeno laiky a důsledkem je to, že píst neběží souose s válcem a má snahu se přidírat ve válci, může dojít i k zadření motoru. další podmínkou pro ojnice je , že vždy se musí montovat pánve stejného čísla jak je ojnice!!!! Otvory jsou obráběné v zamnotovaném stavu, skrz geometrickou přesnost. Další co se má dělat při GO vyměnit všechny ojniční šrouby a matice, šroub pracuje v podstatě jako pružina v ojnici. Ve vašem případě bych doporučoval nové ojnice, které jsou po zakoupení připraveny ihned k montáži a zatím co jsem vždy kupoval, tak oněch 10g vždy sedělo. P.S dávám při motáži ojnice vyraženýma číslama do jedné strany na klikovku.Felix487 píše:tak po důkladném znovuprostudování dílenské příručky a po stažení a prostudování knihy opravy traktoru zetor mám další dotaz. Ani v jedné publikaci jsem se nedočetl s jakou tolerancí se struží bronzové pouzdro pro pístní čep. Dále není nikde psáno jakým způsobem se montují písty, zda nálitkem na oku čepu dopředu nebo dozadu. a jakým směrem ojnice(pokud je u nich nějaký směrový rozdíl). A ještě jeden dotaz. po zjištění celkových hmotností ojnic jsem navážil rozdíl až 80g mezi jednotlivými kusy. Když jsem rozvážil zvlášť ojnice a zvlášt spodní části, zjistil jsem, že jsem schopen jejich proházením se dostat do rozdílnosti 11g. Je to tak možné udělat? V zásadě jde pouze o prohození u dvou ojnic. Omlouvám se za román a děkuji za názory
Re: go motoru
Bože, ospravedlňujem sa. Už som taký zblbnutý z 25-ky, že som si nevšimol že hovoríme každý o inom motore.Jaro25 píše:Montážna vôľa piestneho čapu v puzdre je podľa múdrej knižky 0,009 - 0,035 mm.
Čo sa týka piestov, ja som si nevšimol že by boli nejako nesymetrické, tak že by to malo byť jedno ako ich otočíš.
Ojnice treba otočiť tak, aby si sa cez bočný montážny otvor v bloku dostal ku skrutkám.
Spodky ojníc nemôžeš prehadzovať, oni sú vyvŕtané ako komplet s vrchom a keď ich prehádžeš, nemusia byt otvory vo vrchu a spodku súosové. Teda na spoji môže vznikať "schodík". Ja mám ojnice a ich spodné časti označené číslami, aby sa nevymenili.
Ak sú rozdielne váhy ojníc, treba z ťažšej zbrúsiť, aby bol rozdiel do 10 g. Ale treba ich vážiť aj s ložiskami a skrutkami, skrátka so všetkým, ako ich budeš montovať.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: go motoru
Ahoj,
dávám dohromady motor do 80
trochu jsem se zasekl s pístníma kroužkama.
stírací je jasný, ale má na sobě vypálené KO tzn. že to KO má být směrem dolů nebo je to jedno?
Nad stírací dám další kroužek co má na sobě KO zase vypáleným KO nějakým směrem?
Další má na sobě zářez, jakým směrem má ten zářez být?
No a úpně nahoru dám kroužek co má na sobě TOP. TOP směrem nahoru?
díky
dávám dohromady motor do 80
trochu jsem se zasekl s pístníma kroužkama.
stírací je jasný, ale má na sobě vypálené KO tzn. že to KO má být směrem dolů nebo je to jedno?
Nad stírací dám další kroužek co má na sobě KO zase vypáleným KO nějakým směrem?
Další má na sobě zářez, jakým směrem má ten zářez být?
No a úpně nahoru dám kroužek co má na sobě TOP. TOP směrem nahoru?
díky
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík
Re: go motoru
já dával všechny nápisy na horu řekli mi to tak chlapi na dílně
Re: go motoru
Je jedno ci je na kruzkach napisane KO alebo TOP. Vsetky sa davaju popisom ku dnu piesta (hore). Prvy (od dna piesta) sa montuje chromovy, druhy minutovy, treti bud s nosom (s drazkov) alebo minutovy. Strieraci je jasny. Spoj expadera (tej rpuzinky pootoc voci zamkom o cca 180 stupnov.
Re: go motoru
Samozrejme zalezi od poctu kruzkov na pieste
Re: go motoru
Díky.
Všecko dycky vypadá jednoduché a pak se člověk zasekne na nějaké pi..vine
Všecko dycky vypadá jednoduché a pak se člověk zasekne na nějaké pi..vine
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík
Re: go motoru
Jak je to s hmotností ojnic? Přivezl jsem si 4 kusy ojnic z firmy po výměně pouzder a zauhlování a rozdíl vah ojnic je nejlehčí 1844g nejtěžší 1901g je to tak v pořádku? Předpokládal bych že když to je z firmy co se zabývá go motoru že to bude dobré.
Re: go motoru
Tych vahovych tried ojnic je tušim 11. Pre jeden motor by nemal byt väčší vahovy rozdiel ako 10g medzi ojnicami.
Re: go motoru
Záleží jaký má ojnice. Lehký uř1 jsou jak píšeš, těžký uř1 je už jen jedna váha, jak je to s dnešní produkcí těžko povědět...
Re: go motoru
Predpokladam že este furt rieši motor 6701 zo starym typom ojnic. Tie sa montovali az do 7001.
Re: go motoru
Ano to jsem nenapsal jsou to lehké ojnice. Přivezl jsem do Renovy 4 své ojnice a odvezl 4 jejich opravené. A doma je zkusil zvážit a zjistil tyto rozdíly. Předpokládal jsem když beru 4 kusy ojnic že jsou připravené k montáži do jednoho motoru.