Oprava vzduchových brzd

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#16 Nový příspěvek od pavolmakys »

Ok,takze úspešná oprava
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
MeNadruhou
Příspěvky: 376
Registrován: pát led 07, 2011 12:39 pm
Bydliště: Znojemsko

Re: Oprava vzduchových brzd

#17 Nový příspěvek od MeNadruhou »

Ja bych měl taky otázku. Mám opravený brzdy na vleku 3,5t , ale po zabrždění se odbrzdí s velikým zpožděním, ale není to pravidlem. Na vlečce mám všechno nový (repasovaný) od koncovky až po válec. Na traktoru jsem dával nový regulátor. Mohlo by to být tím brzdičem? co se v něm vlastně kazí?

greg
Příspěvky: 73
Registrován: stř úno 23, 2011 5:53 pm

Re: Oprava vzduchových brzd

#18 Nový příspěvek od greg »

MeNadruhou píše:Ja bych měl taky otázku. Mám opravený brzdy na vleku 3,5t , ale po zabrždění se odbrzdí s velikým zpožděním, ale není to pravidlem. Na vlečce mám všechno nový (repasovaný) od koncovky až po válec. Na traktoru jsem dával nový regulátor. Mohlo by to být tím brzdičem? co se v něm vlastně kazí?
no nejsem odbornik,ale nekdo tu psal za se necha nejak seridit,ale asi by pomohlo i vycisteni

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#19 Nový příspěvek od pavolmakys »

To pomale odbrzdenie je kvoli tomu ze vzduch z brzdica na vlecke neskoro alebo pomali vypusti vzduch alebo vzduch vyfukne celkom rychlo ale brzdny ucinok je i nadalej?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
filippo
Příspěvky: 586
Registrován: pon pro 29, 2008 9:41 pm
Bydliště: Slovenský raj - SNV

Re: Oprava vzduchových brzd

#20 Nový příspěvek od filippo »

Tento príspevok ma zaujal a pri tejto príležitosti prosím o radu.
Stlačím brzdový pedál v traktore a vlek poriadne zabrzdí skoro zaflekuje. Pri pustení pedálu v traktore vlek neodbrzdí ihneď ale odbrzďuje sa len veľmi pomaly a až po čase cítiť ako sa to uolní a traktor ide potom oveľa ľahšie. V čom je problém. Zajtra sa s tým chcem hrať tak by som bol vďačný za nejaké vaše názory a rady.

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4712
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Oprava vzduchových brzd

#21 Nový příspěvek od Peter768 »

Malo by sa to dať nastaviť tým šróbom - štvorhranom, čo je na konci brzdiča zaistený plechovou obímkou aby sa nepovolil. Obímka sa napája na páku ručnej brzdy prívesu- teda aby ste nemuseli stáť na brzde. Ale v praxi sa tá ručná nepoužíva - resp. som to nikde nevidel. mal som na to aj príručku, ak nájdem dodám.

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#22 Nový příspěvek od pavolmakys »

Rucna brzda na vleku? Ja som mam skusenost s dvomi typmi myslim ze najviac pouzivanych brzdicov, ale oba maju rucnu, ktora ale je na odbrzdenie ak je vlek odpojeny a ma este vzduch, v ziadnom pripade sa tym neda brzdit. Akonahle je napajacia hadica do traktora pod tlakom, vlek sa neda touto rucnou zabrzdit.
Takze opakujem moju otazku. Po pusteni pedalu, je pocut za sa vzduch do vlecky napusti hned a tym spozdenie sposobuje vlekovy brzdic alebo je to sposobene v traktorovom?
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4712
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Oprava vzduchových brzd

#23 Nový příspěvek od Peter768 »

pavolmakys píše:Rucna brzda na vleku? Ja som mam skusenost s dvomi typmi myslim ze najviac pouzivanych brzdicov, ale oba maju rucnu, ktora ale je na odbrzdenie ak je vlek odpojeny a ma este vzduch, v ziadnom pripade sa tym neda brzdit. Akonahle je napajacia hadica do traktora pod tlakom, vlek sa neda touto rucnou zabrzdit.
Takze opakujem moju otazku. Po pusteni pedalu, je pocut za sa vzduch do vlecky napusti hned a tym spozdenie sposobuje vlekovy brzdic alebo je to sposobene v traktorovom?
Ja hovorím o brzdiči na traktore ovládanom pedálom brzdy. 1ka je matica, ktorou sa to nastavuje, 2ka je čap, krorý treba vybrať aby sa dalo odmontovala 3ka a dalo sa štvorhranou maticou točiť, a na 3ke je oko na lanko ručnej brzdy. Je to aby ste nemuseli stáť na pedáli brzdy. Zatial som to nikde nevidel, ale môže to byť dobrá pomôcka ak je traktorista sám niekde v kopci. Má čas zaklinovať vlek - bzrdiť to bude dovtedy dokedy nevyfuičí vzduch zo systému vlečky, pretože sa nemá vzduchojenm ako doplnovať ak ide o jednohadicový systém.
Přílohy
Brzdic.jpg

Uživatelský avatar
pavolmakys
Příspěvky: 2404
Registrován: čtv led 01, 2009 12:56 pm
Bydliště: Žilina

Re: Oprava vzduchových brzd

#24 Nový příspěvek od pavolmakys »

Ti co mali tento brzdic rozobraty vedia, ze to je velmi jednoduche zariadenie, na ktorom sa neda takmer vobec nic nastavit a ani to nie je treba. Je tam duta hriadel ktora se po stlaceni pedalu alebo zatiahnuti rucnej brzdy (a to sa teda pouziva velmi casto, uz len zapojenie hadice vlecky ked je clovek sam je velmi obtiazne, niekto ma este jeden ventyl pred koncovkou, ale to sa osobne neuznaval, uz sa niekolko ludi pre tento ventyl vysypalo.) pohybuje, pricom pri tomto pohybe uvolni ventyl ktory uzavrie privod vzduchu od kopresora aby nefucal von a sucastne cez tu duty rurku vypusta vzduch s okruhu vlecky na co zaposobi brzdic vlecky a zabrzdi ju.
Keby sa vlecka pomaly odbrzdovala pomaly kvoli tomuto brzdicu, tak by to znamenalo pomale spatne napustanie vzduchu do vleckoveho brzdica, co si neviem predstavit ze preco, pretoze ak ho bude pomaly napustat tak ho bude aj pomaly vypustat, teda ak pomaly odbrzduje tak by to aj pomaly brzdilo.
Zetor 5645 (motor 69O1+tazka naprava)

Uživatelský avatar
MeNadruhou
Příspěvky: 376
Registrován: pát led 07, 2011 12:39 pm
Bydliště: Znojemsko

Re: Oprava vzduchových brzd

#25 Nový příspěvek od MeNadruhou »

otázka na vzduchotlaké brzdy.
který regulátor tlaku je nejspolehlivější?
1. verze je - odkalovač a plnič neumatik + regulátor tlaku (originál uspořádání z 3011 http://www.agrozetshop.cz/regulator-tla ... 50-c-1462/ )
2. sdružený regulátor tlaku z7711 http://www.eshop-rychle.cz/ceskenaradi/ ... -UR1-a-UR2
3. sdružený regulátor tlaku RTW/grau (licence wabco http://www.marting.sk/adaco/adaco_4404.htm)

Jde mi totiž o to, že už jsem dvakrát měnil ten starý typ (za repasovaný) , a stejně se mi o5 zase zasekává. zůstává viset kuželka přefuku. Mám připravený ten RTW, ale znamená to překopat kompletně vzduchové vedení, a rád bych znal váš názor než se do toho pustím.

Uživatelský avatar
Fidlla
Příspěvky: 5039
Registrován: sob říj 22, 2011 9:59 pm
Bydliště: Lanškroun

Re: Oprava vzduchových brzd

#26 Nový příspěvek od Fidlla »

Ja mel na Z6718 vezi 1,stale se mi to sralo,jedniu malo,pak moc vzduchu-tak chtel nahradit vezi 2,ale cena me odradila. Na konec mam verzi 3,sehnal ji na vrakovisti,vysla me na 60kc.
Mam ji druhym rokem a su velice spokojen-darcem byla Avia Furgon 21
Zetor 6718 DEEP RED

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1617
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Oprava vzduchových brzd

#27 Nový příspěvek od Martin90 »

Fidlla píše:Ja mel na Z6718 vezi 1,stale se mi to sralo,jedniu malo,pak moc vzduchu-tak chtel nahradit vezi 2,ale cena me odradila. Na konec mam verzi 3,sehnal ji na vrakovisti,vysla me na 60kc.
Mam ji druhym rokem a su velice spokojen-darcem byla Avia Furgon 21
Spolehlivější bude asi ta 2. a 3., neviděl jsem avii, kde by s tím byl problém ani po 3 letech stání. My máme na obou traktorek 2. variantu a za celou dobu 18 a 7 let pouze jeden praskl kvůli vodě při mrazu, jinak žádný problém.

K tomu předchozímu dotazu, pokud vlek rychle brzdí a pomalu odbrzďuje, je to z 80% špatným přítlakem spojovacích hlavic - těsnění to vynese, ale zpětná klapka na hlavici traktoru je málo zmáčknutá, takže pokud jde vzduch tam, jde pomalu, pokud jde zpět (do traktoru), přemůže klapku a jde naplno.
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

Uživatelský avatar
Jozka
Příspěvky: 652
Registrován: stř lis 14, 2007 10:10 pm
Bydliště: ValMez okolí

Re: Oprava vzduchových brzd

#28 Nový příspěvek od Jozka »

Pustil jsem se do opravy kohoutu před koncovkou vzduchových brzd: http://postimg.cc/image/yjcm1xrj9/ ovádací páčka byla ulomená a celý ventil byl zatuhlý- Když jsem to vyšruboval a rozchodil, nejsem si jist, zda je ventil v pořádku.
Je to tak, že pokud fouknu do ventilu směrem od kompresoru a ventil je zavřený, nemá přes něj žádný vzduch projít? Mě to tak nedělá a i když je ventil zavřený, tak vzduch normálně prochází.

Jak to má být správně?

Uživatelský avatar
zetorak jirka
Příspěvky: 4525
Registrován: ned pro 18, 2011 12:35 pm
Bydliště: Hajnice OKR: Trutnov

Re: Oprava vzduchových brzd

#29 Nový příspěvek od zetorak jirka »

Jozka píše:Pustil jsem se do opravy kohoutu před koncovkou vzduchových brzd: http://postimg.cc/image/yjcm1xrj9/ ovádací páčka byla ulomená a celý ventil byl zatuhlý- Když jsem to vyšruboval a rozchodil, nejsem si jist, zda je ventil v pořádku.
Je to tak, že pokud fouknu do ventilu směrem od kompresoru a ventil je zavřený, nemá přes něj žádný vzduch projít? Mě to tak nedělá a i když je ventil zavřený, tak vzduch normálně prochází.

Jak to má být správně?
Je to jak říkáš, ale jestli jsi rozhejbal jen to otáčení kohoutem, tak to nestačí, musíš rozdělat celý ventyl, a je tam taková gumová kuželka která eště nechodí a navíc bude v takovím stavu že vůbec netěsní a proto ho i od směru vzduchu(je na něm šipka) profoukneš. A tu kuželku jako náhradní díl asi nekoupíš. Jen celí ventyl.

Uživatelský avatar
Peter768
Příspěvky: 4712
Registrován: ned led 04, 2009 9:42 pm
Bydliště: Nové Mesto nad Váhom

Re: Oprava vzduchových brzd

#30 Nový příspěvek od Peter768 »

Jozka píše:Pustil jsem se do opravy kohoutu před koncovkou vzduchových brzd: http://postimg.cc/image/yjcm1xrj9/ ovádací páčka byla ulomená a celý ventil byl zatuhlý- Když jsem to vyšruboval a rozchodil, nejsem si jist, zda je ventil v pořádku.
Je to tak, že pokud fouknu do ventilu směrem od kompresoru a ventil je zavřený, nemá přes něj žádný vzduch projít? Mě to tak nedělá a i když je ventil zavřený, tak vzduch normálně prochází.

Jak to má být správně?
Nie, nie je to správne. Pokiaľ máš ventil zatvorený tak zo strany "kompresora" musí držať vzduch. Vo vnútri je pružina a gumička - tak skús gumičku zrovnať na jemnom šmirgli a natiahni pružinu. V gumičke je asi otlačok kam dosadá a tým pádom nie je gumička ideálne rovná a zle dosadne - potom to fučí.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“