Zetor 25A řazení
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 25A řazení
Kdyby ti nevypinala spojka tak namístě nezařadíš žádnou rychlost. Zkus to nevytáčet na max a řadit v nižších otáčkách nebo nevím. Někdy se to povede čistě a někdy prostě škrtneš zubama .Chce to natrénovat prostě.
Re: Zetor 25A řazení
Když jsem přivezl cca v 90 roce z25a, tak táta mě ukazoval jak se má řadit, a to v ní seděl po 40 letech. Pěkně za jízdy s vlekem. Myslel jsem si že jsem úplně k ničemu, jak mi to nešlo. Po čase jsem se naučil, ale z horní řady na spodní jsem za jízdy nedal snad nikdy.
Na všechno nám treba špecialistou !
Re: Zetor 25A řazení
Ze spodní na horní řadu za jízdy po rovině dám, obráceně jsem to nikdy nezkoušel a ani nepotřeboval (traktor mám 24let).Myslím že to ani moc dobře nejde ale třeba se pletu. Na to abych to tam rval za jízdy mám ten traktor rád.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: pát črc 23, 2021 1:04 pm
- Bydliště: blízko domu souseda
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: pát črc 23, 2021 1:04 pm
- Bydliště: blízko domu souseda
Re: Zetor 25A řazení
A mám ještě jeden dotaz...
Jak podřadit bez škrknutí zubů?
Vím akorát, že kopci by se měl dávat větší meziplyn (protože traktor rychleji ztrácí rychlost)
Ale chtělo by to od někoho podrobnější popis
Díky předem
Jak podřadit bez škrknutí zubů?
Vím akorát, že kopci by se měl dávat větší meziplyn (protože traktor rychleji ztrácí rychlost)
Ale chtělo by to od někoho podrobnější popis
Díky předem
Re: Zetor 25A řazení
Tak já se taky přidám s V3S jsem nikdy nejel. Ale u zetoru řadím takhle.
Řazení nahoru z 1 na 2 atd
!bez meziplynu! nutno brát ohled na celkovou hmotnost soupravy a výkon traktoru. Klidně od 1 když je souprava tězké, ale jak se pohnou kola tak nevytáčet a hned 2 a pak 3 už řadím většinou s dvojím vyšlápnutím spojky. Z malé na velkou řadu za jízdy neřaď (dokud nebudeš umět řadit) . Pokud je lehká souprava začinám 4 tam už se rozjedu, vyřadím pustím spojku nechám klesnout otáčky a znova spojka a pak 5, to stejné na 6.
řazení dolů (podřazování)
zde je nutno mít v paměti rychlost traktoru a otáčky na jednotlivé rychlosti. Učil jsem se to u 5611 (ale je to stejné jak pro 25). Když podřazuješ z 5 na 4, tak meziplyn musí být tak velký, jak velký plyn máš, když jedeš stejnou rychlostí na 4 . Uvedu příklad na 4 rychlost jedeš 20km/h a máš otáčky 400, když jedeš na 5 rychlostí 25km/h vyřadíš zpomaluješ na 20km/h tak dáš otáčky 400 a mačkáš spojku a řadíš. Toto je ideálně zařazená rychlost.
Vím že to zní strašně složitě, ale jde o princip, čim více se břiblížíš ideálu tím je větší šance že neškrkneš.
Meziplyn není o tom vyřadit a dát meziplyn bez ohledu na rychlost, např já když dojíždím na 5 s 7245 a vím že půjdu na 3, tak vyřadím počkám až zpomalím, dám otáčky a řadím 3 nebo i 2 z pětky. Trénoval jsem u 5611 i to, že jsme vyřadil 5 bez spojky ve chvíli kdy byli kola volná počkal si, dal mezi plyn a opět bez spojky a dal 4. Je to o citu a znalosti traktoru. Každý traktor se chová trochu jinak.
25 jde pomale do otáček, proto musíš podřazovat v kopci poměrně brzo, jinak nestihneš dát mezi plyn ztraíš rychlost a pak škrkáš a nebo vůbez nezařadíš.
Z5611 jsem šel na jednoválec a tam jsem pochopil, že 5611 mi hodně odpouštěla. Ten jednoválec trestal jakékoliv zaváháni při podřezení. 4 je rychlá trojka pomalá, když jsem jezdil jednu trasu do kopce zhruba stejný náklad, tak jsem se orientoval podle sloupu vedení. A řadil většinou u něj, za ním bylo pozdě a před ním brzo.
Řazení nahoru z 1 na 2 atd
!bez meziplynu! nutno brát ohled na celkovou hmotnost soupravy a výkon traktoru. Klidně od 1 když je souprava tězké, ale jak se pohnou kola tak nevytáčet a hned 2 a pak 3 už řadím většinou s dvojím vyšlápnutím spojky. Z malé na velkou řadu za jízdy neřaď (dokud nebudeš umět řadit) . Pokud je lehká souprava začinám 4 tam už se rozjedu, vyřadím pustím spojku nechám klesnout otáčky a znova spojka a pak 5, to stejné na 6.
řazení dolů (podřazování)
zde je nutno mít v paměti rychlost traktoru a otáčky na jednotlivé rychlosti. Učil jsem se to u 5611 (ale je to stejné jak pro 25). Když podřazuješ z 5 na 4, tak meziplyn musí být tak velký, jak velký plyn máš, když jedeš stejnou rychlostí na 4 . Uvedu příklad na 4 rychlost jedeš 20km/h a máš otáčky 400, když jedeš na 5 rychlostí 25km/h vyřadíš zpomaluješ na 20km/h tak dáš otáčky 400 a mačkáš spojku a řadíš. Toto je ideálně zařazená rychlost.
Vím že to zní strašně složitě, ale jde o princip, čim více se břiblížíš ideálu tím je větší šance že neškrkneš.
Meziplyn není o tom vyřadit a dát meziplyn bez ohledu na rychlost, např já když dojíždím na 5 s 7245 a vím že půjdu na 3, tak vyřadím počkám až zpomalím, dám otáčky a řadím 3 nebo i 2 z pětky. Trénoval jsem u 5611 i to, že jsme vyřadil 5 bez spojky ve chvíli kdy byli kola volná počkal si, dal mezi plyn a opět bez spojky a dal 4. Je to o citu a znalosti traktoru. Každý traktor se chová trochu jinak.
25 jde pomale do otáček, proto musíš podřazovat v kopci poměrně brzo, jinak nestihneš dát mezi plyn ztraíš rychlost a pak škrkáš a nebo vůbez nezařadíš.
Z5611 jsem šel na jednoválec a tam jsem pochopil, že 5611 mi hodně odpouštěla. Ten jednoválec trestal jakékoliv zaváháni při podřezení. 4 je rychlá trojka pomalá, když jsem jezdil jednu trasu do kopce zhruba stejný náklad, tak jsem se orientoval podle sloupu vedení. A řadil většinou u něj, za ním bylo pozdě a před ním brzo.
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: Zetor 25A řazení
Kluci včera jsem jel prvně v životě se Suprem 50. Naším novým Suprem. Konečně je baterka a rozvod k ní. Kdo tam sestavoval to řazení! Pořát mi to nějak nešlo. Rozložení kvaltů a páky. To H je uplně jinak než běžně. No bude to o zvyku. Motor jde jako hodiny, tahne jako bejk, do otáček jako fík. Proti Z 40 a Z 25 co máme doma je ten motor živej jako žádnej co máme. Ale to řazení, furt jsem tam hledal kvalty! Ze 4 dolů jsem tam strkal 2. Ta 3 je na druhou stranu. A pak nahoru zase z 3 jsem to strkal na špatnou stranu kde nic není. Hledal jsem 5 a má to jen 4 kvalty. No přez zuby to škvrklalo. No budeme muset cvičit. Meziplyn, dvakrát vyšlánout no první jízda, hodně bídná s pohledu řazení pákou! Ale na tu 4 to uhání. Když sešlápnu plyn, zatáhne to jako u formule. Celkový dojem z motoru užasnej. Ale řazení to je tedy masakr.
Ještě k té Z 25. Je tam origo nějaká pružinka, omezení při řazení malé a velké řady? Máme to asi zjebaný. Vždycky musím šaltpákou kvedlat než přejdu. A někdy to tam skočí když nechci. Takhle na pomak tam nic necejťím, že by to omezovalo to přestrčení páky blbě.
Ještě k té Z 25. Je tam origo nějaká pružinka, omezení při řazení malé a velké řady? Máme to asi zjebaný. Vždycky musím šaltpákou kvedlat než přejdu. A někdy to tam skočí když nechci. Takhle na pomak tam nic necejťím, že by to omezovalo to přestrčení páky blbě.
Re: Zetor 25A řazení
Jo Super, to jsem zažil něco podobného, loni jsem ho koupil a hned jsem sedl a jel s ním od brna domů cca 40km. Taky jsem ze začátku škrkal a ani nevědel, zda tam je dvojka nebo trojka . Ale je to tank, co jel kopec nekopec, spíše mě limitoval stav cest.
25 tam nemá pružinku na řady pokud vím, je to jak rychlost, prostě ji musíš trefit. Často bývá ten domeček vychozený a pak řadící páka hodně lítá a je problém se trefit. Domeček se dá otočit o 90° jsou tam další drážky pokud nejsou špatné i ty.
25 tam nemá pružinku na řady pokud vím, je to jak rychlost, prostě ji musíš trefit. Často bývá ten domeček vychozený a pak řadící páka hodně lítá a je problém se trefit. Domeček se dá otočit o 90° jsou tam další drážky pokud nejsou špatné i ty.
Srdcová 25-ka; Járova 25-A; Školníkova 25-A; Stodolová uloženka 25-ka
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Zetor 5611
Zetor 7211
Zetor Super 35
Zetor 7245 PLUS
BSS PS 701H
BSS10.08 - renovace
BSS P 53 S
TOS-28 Žebrák; StankoImport 2H125; Pásová pila G5013W
Re: Zetor 25A řazení
Jo máme ten domeček asi hrozně vylítanej. Tedy říkáš, že by šel otočit? Zkusíme to ještě. No spíš máme problém s místem nohama a pákou. Moc rádi s ním jezdíme do lesa. Projede jak můj prcek malejma škvírama.
Ten náš Super má motor po generálce a čerpadlo taky. Akorát po začátku trošku kouří, ale když se zahřeje, tam pohoda. Ale uplně nás ten mktor překvapil. Vždycky jsme jen nastartovali kvůli nějakému nastavení, zkoušení. Ale od víkendu je už s baterkou tak se dá jet dál. Syn přehodil tahlo plynu. Měli jsme ho nasazený nějak. Bo vše bylo do šroubku rozebraný. Pak v knížce kouká a počkej zkusím jinak. No a plyn jde ještě dál. Ale motor si jen ševelí. No snad se oplatila ta generálka. Vlastně ono to ani jinak nešlo. Když jsme ho přivezli motor byl zarezlej.
Ten náš Super má motor po generálce a čerpadlo taky. Akorát po začátku trošku kouří, ale když se zahřeje, tam pohoda. Ale uplně nás ten mktor překvapil. Vždycky jsme jen nastartovali kvůli nějakému nastavení, zkoušení. Ale od víkendu je už s baterkou tak se dá jet dál. Syn přehodil tahlo plynu. Měli jsme ho nasazený nějak. Bo vše bylo do šroubku rozebraný. Pak v knížce kouká a počkej zkusím jinak. No a plyn jde ještě dál. Ale motor si jen ševelí. No snad se oplatila ta generálka. Vlastně ono to ani jinak nešlo. Když jsme ho přivezli motor byl zarezlej.