Prestavba prevodovky na 16145

Moderátor: Lukashil

Zpráva
Autor
josef 105
Příspěvky: 170
Registrován: pát led 04, 2008 9:03 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Prestavba prevodovky na 16145

#1 Nový příspěvek od josef 105 »

Chtel bych poprosit o blizsi informace k vymene ozubenych kol v prevodovce na 16145 na rychlost 40 km.
Jak se postupuje a ktere soukoli se meni ?
Poradite ? DEKUJU!
jostr

mfgpro
Příspěvky: 218
Registrován: stř říj 22, 2008 4:36 pm
Bydliště: Třebíč

Re: Prestavba prevodovky na 16145

#2 Nový příspěvek od mfgpro »

zdarec píšou že na 16145 3kvalt to nejde, jen u 4kvaltu

josef 105
Příspěvky: 170
Registrován: pát led 04, 2008 9:03 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prestavba prevodovky na 16145

#3 Nový příspěvek od josef 105 »

Zapomel sem napsat ze menim na traktore 3 kvalt za 4 kvalt
jostr

Uživatelský avatar
Martin90
Příspěvky: 1616
Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prestavba prevodovky na 16145

#4 Nový příspěvek od Martin90 »

josef 105 píše:Chtel bych poprosit o blizsi informace k vymene ozubenych kol v prevodovce na 16145 na rychlost 40 km.
Jak se postupuje a ktere soukoli se meni ?
Poradite ? DEKUJU!
Mění se 3. stupeň za rychlejší než je 4.
http://stroje.bazos.cz/inzerat/31819578 ... 40-kmh.php
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super

josef 105
Příspěvky: 170
Registrován: pát led 04, 2008 9:03 pm
Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat

Re: Prestavba prevodovky na 16145

#5 Nový příspěvek od josef 105 »

Kola i hridel zakoupeny,jak postupovat dal ,poradite .... ?
jostr

Uživatelský avatar
Zdeněk B.
Příspěvky: 452
Registrován: úte říj 30, 2007 10:31 am
Bydliště: Tábor

Re: Prestavba prevodovky na 16145

#6 Nový příspěvek od Zdeněk B. »

Vymontovat převodovku, odmontovat násobič, víko převodovky, vymontovat redukci (tam pozor, hřídel na levé straně ve směru jízdy je uložený ve válečkovém ložisku a ze strany hlavní převodovky zajištěn segrovkou, je tam špatný přístup ale nechá se sundat. Pokud to nepůjde, je možné stáhnout celou redukci bez sundání segrovky, ale za cenu poničení krycího plechu, který drží ložisko ze strany redukce). Po odmontování víka bubnu násobiče se vyrazí hnací hřídel převodovky, povolí KM matice, srazí se válečkové ložisko a vytáhne hřídel směrem dozadu. Stejný postup je i u předlohového hřídele, tzn. povolí se matice a hřídel vysune směrem vzad. Při zrychlení se mění soukolí stálého záběru (hnací hřídel a kolo) a hnané kolo 3. stupně. Jako hnací kolo 3. stupně se používá tuším původní hnané kolo stálého záběru a původní hnací kolo 3. stupně se nepoužívá. Při zpětné montáži doporučuju vyměnit minimálně všechna jehlová ložiska (s ocelovou klecí) a není od věci vyměnit všechna, když už je rozebraná převodovka.

Odpovědět

Zpět na „Technické problémy Zetor“