Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Moderátor: Lukashil
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Je to firma KAMIR p.Miroslav Kabelka Novosady31/1124 594 01 VELKÉ MEZIŘÍČÍ Tel.:566 523 905 Mobil:737 729 189 Snad to pomůže.Ty smajlíky jsem tam dal pro odražení,nějak se to cpalo k sobě
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Najprv k tým drážkam. Už som montoval na 25-ku, čo máme v aeroklube hlavu viac krát, ani jedna tie drážky nemala a nikdy s tesnením nebol problém. Po pravde, kým som nezhodil túto moju, ani som netušil, že tam drážky originál boli. Ani si nespomínam, či som to niekedy videl na nejakej inej hlave. Zrejme to tam dávali preto, že pôvodne bývali len tie oplechované tesnenia, ktoré sú povrchovo tvrdšie a teda zrejme horšie tesnia.
K zašívaniu. Čo som čítal v starej múdrej knižke, zavrtávajú sa medené skrutky priemeru 4 - 6 mm. Musím povedať, že táto technológia tam bola popisovaná pre blok motora. Najprv sa zavŕtajú konce praskliny a postupuje sa ďalej. Samozrejme treba najprv zaskrutkovať každú druhú skrutku, skrátiť tak, aby prečnievala 1 - 1,5 mm, roztemovať (pre zlepšenie tesnosti) a zarovnať s povrchom. Potom sa zavrtávajú ostatné skrutky s tým, že by sa mali prekrývať cca o štvrtinu priemeru. Ja som použil skrutky M6 mosadzné, lebo také som mal. Pred zaskrutkovaním som závit natrel zaisťovačom skrutiek Loctite, aby lepšie tesnili. Má to odolnosť do 150 °C, čo by malo stačiť. Dierku som vždy najprv naklepol jamkárom, predvrtal navrtávakom (ako na sústruhu) a potom nosmálne vrták a závitník. Vsetko bez mazania, aby som nemusel pracne odmasťovať závit. Trojkou závotníkom som sa snažil nedorezať celkom do konca, aby skrutka išla "dotiahnuť". Na hrubo som to zarovnal pilníkom a potom šmirglom.
Predpokladám, že by to mohlo nejaký čas vydržať a tesniť, lebo mosadz má asi o 80% väčšiu teplotnú rozťažnosť ako liatina, teda sa bude teplom dotesňovať. Tá hlava sa mi zdá dosť masívna na to, aby tlak od rozťahovania mosadze udržala. Ale život ukáže.
Ešte k tesneniu. Niekto mi tu písal, že na neoplechovanom tesnení treba vytrhnúť lemovanie otvorov pre zdvíhacie tyčky, lebo inak to skoro vždy tečie. Má to celkom logiku, lebo tie otvory sú už mimo skrutiek, čo držia hlavu, to lemovanie je tuhšie ako tesnenie a nemusí sa to tak dobre pritiahnuť. Ja to určite vytrhám.
K zašívaniu. Čo som čítal v starej múdrej knižke, zavrtávajú sa medené skrutky priemeru 4 - 6 mm. Musím povedať, že táto technológia tam bola popisovaná pre blok motora. Najprv sa zavŕtajú konce praskliny a postupuje sa ďalej. Samozrejme treba najprv zaskrutkovať každú druhú skrutku, skrátiť tak, aby prečnievala 1 - 1,5 mm, roztemovať (pre zlepšenie tesnosti) a zarovnať s povrchom. Potom sa zavrtávajú ostatné skrutky s tým, že by sa mali prekrývať cca o štvrtinu priemeru. Ja som použil skrutky M6 mosadzné, lebo také som mal. Pred zaskrutkovaním som závit natrel zaisťovačom skrutiek Loctite, aby lepšie tesnili. Má to odolnosť do 150 °C, čo by malo stačiť. Dierku som vždy najprv naklepol jamkárom, predvrtal navrtávakom (ako na sústruhu) a potom nosmálne vrták a závitník. Vsetko bez mazania, aby som nemusel pracne odmasťovať závit. Trojkou závotníkom som sa snažil nedorezať celkom do konca, aby skrutka išla "dotiahnuť". Na hrubo som to zarovnal pilníkom a potom šmirglom.
Predpokladám, že by to mohlo nejaký čas vydržať a tesniť, lebo mosadz má asi o 80% väčšiu teplotnú rozťažnosť ako liatina, teda sa bude teplom dotesňovať. Tá hlava sa mi zdá dosť masívna na to, aby tlak od rozťahovania mosadze udržala. Ale život ukáže.
Ešte k tesneniu. Niekto mi tu písal, že na neoplechovanom tesnení treba vytrhnúť lemovanie otvorov pre zdvíhacie tyčky, lebo inak to skoro vždy tečie. Má to celkom logiku, lebo tie otvory sú už mimo skrutiek, čo držia hlavu, to lemovanie je tuhšie ako tesnenie a nemusí sa to tak dobre pritiahnuť. Ja to určite vytrhám.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Jaro, pekná práca, snáď to niečo vydrží, ja som tu spomínal, že sme doniesli hlavy na Ifu po repase z Maďarska. Neviem ako to tí maníci opravujú, lebo zvárané to nie je a v niektorých prasklinách bolo asi po jednej skrutke, no meď ani mosadz to nebola a zatiaľ si nemôžem sťažovať.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Viem si predstaviť, že by tie skrutky boli aj oceľové, alebo liatinové. Ale oceľ by určite viac korodovala a liatinová nie je práve štandard. Navyše si myslím, že to má byť tvárny materiál, aby sa dal roztemovať, nech to tesní.
Fotky asi nemáš, predpokladám že tie hlavy behajú. Mohol by si popísať v akom mieste tej hlavy bola oprava, prípadne veľkosť prasklín a pod.
Fotky asi nemáš, predpokladám že tie hlavy behajú. Mohol by si popísať v akom mieste tej hlavy bola oprava, prípadne veľkosť prasklín a pod.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Tu skříň převodovky mi šil pán který to dělá.Používal kapalinu s kovem na nalezení praskliny a sešíval to takovými profilovanými hranolky.Do praskliny se vsakovala taková kapalina a nakonec do některých míst dával šroubky.Na fotkách to je trochu vidět.
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Na dvoch hlavách bola určite prasklina medzi otvormi ventilov, jedna bola prasknutá niekde na kraji, niektorý z kanálikov chladenia, tam bola určite aj skrutka, poslednú neviem presne. Neviem či to lepia nejakým špeciálnym lepidlom, lebo spodok hláv bol do roviny prebrúsený a miesta prasklín bolo vidieť, no zrejme je to dobrá metóda, lebo chlapík, ktorý to sprostredkoval robí generálky motorov a nerád by si pošpinil dobré meno. Popravde sme tým repasom veľmi neverili, no zatial to drží.Jaro25 píše:Viem si predstaviť, že by tie skrutky boli aj oceľové, alebo liatinové. Ale oceľ by určite viac korodovala a liatinová nie je práve štandard. Navyše si myslím, že to má byť tvárny materiál, aby sa dal roztemovať, nech to tesní.
Fotky asi nemáš, predpokladám že tie hlavy behajú. Mohol by si popísať v akom mieste tej hlavy bola oprava, prípadne veľkosť prasklín a pod.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Nepodléhejte iluzi, že všechny prasklé hlavy lze opravit. O opravitelnosti či neopravitelnosti rozhodne až odborně provedená tlaková zkouška, která odhalí rozsah a hloubku prasklin.
Jinak, zde probíraná, metoda oprav pomocí "šroubků" se nazývá METALOCK a provádí se pomocí speciálních ocelových zámků a metalíz. Běžně se používá v AGM-AGROMOTOR Velké Meziříčí, kde vám provedou tlakovou zkoušku a posouzení opravitelnosti hlavy motoru.
tel.: +420 566 512 111, e-mail: prodej@agm-agromotor.cz
Pro lepší pochopení pár obrázků.
Jinak, zde probíraná, metoda oprav pomocí "šroubků" se nazývá METALOCK a provádí se pomocí speciálních ocelových zámků a metalíz. Běžně se používá v AGM-AGROMOTOR Velké Meziříčí, kde vám provedou tlakovou zkoušku a posouzení opravitelnosti hlavy motoru.
tel.: +420 566 512 111, e-mail: prodej@agm-agromotor.cz
Pro lepší pochopení pár obrázků.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Tak už mám Z25K pojazdný . 10.4 mi praskla hlava. Dal som inzerát a ozvalo sa mi pár ľudí aj nejaký priekupníci a ponúkali hlavy, no bez akejkoľvek skúšky a samozrejme bez záruky. Na inzerát sa mi ozval jeden pán a dal mi kontakt na firmu, ktorá predáva repasované hlavy výmenným spôsobom na Zetor 25. Je to firma z Prešova Agor Billy http://www.agrobilly.sk/ . Cena za repasovanú hlavu je 250€. Priekupníci ponúkali za 200€ odmontovanú z traktora bez tlakovej skúšky a v pôvodnom stave. Tak som 19.4 (v pondelok ráno) som kontaktoval pána http://www.agrobilly.sk/kontakt a v ten istý deň mi volal okolo 16:00 hodiny koľko to bude stáť s ventilmi a pastou. Hlavu poslali prepravnou spoločnosťou a v utorok ráno okolo 9:00 bola hlava doma - bol som z tej rýchlosti troška v šoku a to som si musel z práce požičať €čka, lebo som rátal že príde až v stredu. Tak som ju štvrtok a piatok montoval s v piatok večer už bafkla a od soboty maká ako drak na odvoze stavebnej sutiny z búracích prác na dome. Zatiaľ to šlape ako hodinky. Starú hlavu musím vrátiť späť predajcovi. Pán bol ochotný poslať novú hlavu hneď, bez nutnosti zaslania starej hlavy vopred. Veľmi slušné a rýchle jednanie - to sa dneska moc nevidí. Pridávam pár foto. S hlavou došli aj ventily, pasta, reklamné pero, prívesok na kľúče a vizitky a pokladničný blok.
-
- Příspěvky: 170
- Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Pre úplnosť firma je z Giraltoviec...treba brať do úvahy že hlava je po repase ...takisto ako tvoja terajsia zas posluzi niekomu inemu.. treba len dufat ze to sudruhovia urobili kvalitne a ze vydrzi..tak veľa štastia..
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Nevieš náhodou, čo všetko bolo na nej repasované, teda či bola zváraná a pod. Rozumiem tomu dobre, že poslali (nové) ventily s pastou, aby si si ich zabrúsil sám? Vodítka sú nové, čo ventilové pružiny?
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Hlava bola opieskovaná - z vnútornej strany, zrovnaná taktiež sedlá ventilov. Boli aj nové O-krúžky okolo trubiek vstrekovačov a žhavičov. Podľa mňa bola určite zváraná. Ventily som si objednal nové a pýtal som sa pána či s tým treba niečo robiť. Nič, len zabrúsiť ventily tak mi poslali pastu a spravil som to doma. Vodítka ventilov neboli nové, ale boli OK, takže pohoda. Ventilové pružiny som použil z prasknutej hlavy.
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Práve lacné sa mi to nezdá, ale asi tam moc konkurencie nebude. Tak nech ti teda dlho slúži.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Dík, ono kúpiť od priekupníka navyskúšanú za 200€, tak som to radšej poriešil takto za 250€ s pokladničným bločkom.
-
- Příspěvky: 170
- Registrován: stř led 16, 2008 6:40 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
takze mas na to vlastne dva roky zaruku?...to by bolo fajn ak vydrzi dva roky mala by byt v pohode..
Re: Opravy hláv Z-25 - skúsenosti
Jasné, ja tvoje rozhodnutie nespochybňujem, už som to písal, 200E za odmontovanú, nerepasovanú je zlodejina. Len by som očakával, že za tých 250E mohli byť vodítka nové a ventily zabrúsené. Ale holt, ponuka versus dopyt to všetko vyrieši.
Dva roky záruky tam asi nebude. To sa týka nových výrobkov, na opravované diely je myslím max. 6 mesiacov.
Dva roky záruky tam asi nebude. To sa týka nových výrobkov, na opravované diely je myslím max. 6 mesiacov.
Mám rád traktory, ale môj najobľúbenejší je ZLÍN 37 ČMELÁK