Nospin EATON alias samosvor PHN
Moderátor: Lukashil
- Martin90
- Příspěvky: 1616
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:15 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Protože to asi prvně bylo na 7245, v katalogu 8111-16145 je to ve skupině Automatická úzávěrka NOSPIN pod pozicí 58 vedeno pod číslem 7245-3130. Tohle kat. číslo potom asi zrušili...Míšánek píše:Děkuju moc za odpověď. Jsem rád, že to tedy eventuelně nebude problém sehnat Nicméně ještě to promyslím. Nerad bych zbytečně trápil traktor, pokud bych nospin dostatečně nevyužil. Zase na druhou stranu až ho někdy budu potřebovat, tak bude pozdě nad tím přemýšlet...
Akorát nechápu, proč to tedy v žádném e-shopu neni vedeno i jako nd pro uř2. Všude to evidují jenom jako nd pro uř1
http://www.kubikzetor.cz/katalogy-zetor ... pin/?p=194
Zetor 8245 Turbo, Zetor 12145 Turbo, ZTS 16245 Super
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Kde se to dá sehnat za rozumný peníz?
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík
- lukisek 099
- Příspěvky: 3184
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
ahoj když sem to naposled poptával tak asi za 9tis s daní v agroservishlučín je to ale už 3roky..... nejsem si už jistý
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
děkuji za info, zkusím to poptat
Z7245+TUN40, 8011 - lesák/zemědělec hobbík
- lukisek 099
- Příspěvky: 3184
- Registrován: čtv kvě 05, 2011 1:20 am
- Bydliště: Oderské Vrchy
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
skus ješte se někdy oběví na bazoší prodává to někdo z sk ale je kousek od hranic u makova tuším ten to měl cenově nastejno asi jak hlučín
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Zdravim pani. Z bazosa som kupil od jedneho spekulanta z oravi pouzivany samosvor Eaton No-Spin. Bol len tak zviazany zopar ritenami (zatrhavacimi paskami). Po rozborke a dokladnom umyti v technickom benzine som skonstatoval, ze javi mierne znamky opotrebenia z predchadzajuceho pouzivania, ale ako sa vravi "aky som ja sofer" tak mne taky staci. Nasledovala zborka, cize vsetko pekne znovu namazat olejom a len tak na oko vyskusat ci vsetko bavi. Vyzera byt OK. Lenze problem nastal ked som ho zacal stlacat zavitovkou naspat do kopi. Obidva pruziny naskladali tych par zavitov do vnutra pod seba. Co je pruser, lebo zavity vlezu do medzeri a znemoznia pohyb ozubenym kolesam spojok. Proste nedovolia od seba odtiahnut zubove spojky. Cely nasraty som najprv googlil foto ako tam maju byt tie pruziny naskladane. Zistil som, ze tie moje boli ale uplne ze v pi... Tak som googlil kde zohnat nove pruziny. Na Slovensku ich skladom nikto nema, jedine v Cechach za cca. 500 - 600 KC. Tak reku nemam co stratit, skusim ich nejako napravit. Bolo na nich vidno, ze tak zdeformovane boli uz predtym a diferencial nerozpajal, kedze bol trosku ohryzeny jeden zavit na bidvoch pruzinach. Spociatku mi to napravenie tvaru moc neslo, ale asi po pol hodinke som si na to nasiel system a pomalicky som sa stym pohral. Nakoniec po asi cca. 2 hodinach sa mi ich celkom slusne podarilo dostat priblizne do povodneho tvaru. Po zmontovani to vyzera, ze je to v poriadku, aspon si to teda myslim. Uvidim. Zajtra ho tam planujem supnut. Tak som zvedavy ...
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Tak nahadzujem nejake fotky z montaze Nospinu. Vopred sa ospravdlnujem, ale za boha neviem prist nato preco server postimage meni orientaciu fotiek na zvislu.
Najprv som cely samozvor rozobral vycistil, skontroloval a poskladal. Fotky z rozborky po umyti jednotlivych dielov.
Po dokladnom umyti som vsetky dielce namazal motorovym olejom ( taky som mal po ruke ) a pristupil k zborke. Tu som zistil neprijemnu vec, ze vratne pruziny su dojebane a znemoznuju pohyb celnym zubovym spojkam.
Tak som ich pomaly opatrne natvaroval ( nasiel som si na to system ) do funkcneho stavu a samozvorny diferencial zmontoval dokopy pomocou 200mm dlhej 8mm zavitovej tyce a dvoch narychlo vypalenych podloziek 57mm s maticami.
Na druhy den rano som sa pustil do montaze. Robil som to sam vonku na nasipku pred domom doslova na ulici a rozhodne to nebola rychlovka na dva hodinky ako to tu poniektory bajkari pisali. Vecer som zaparkoval traktor " na miesto cinu " a vypustil olej z predneho diferencialu. Nechal som ho vykvapkat do lavora celu noc. Rano som odlozil lavor s olejom do garaze a pustil sa do vybijania laveho guloveho capu spojovacej tyce. Co sa mi nedarilo, tak otec mi navrhol neh odkrutim spojovacku dolu, co som aj spravil a neskor som zistil ze zbitocne, ale co uz. Zdvihol prednu napravu do luftu ktoru som pre istotu zabezpecil este nejakym klatom a kusami reziva. Ked som ju mal v lufte, tak som ju vyvazil podla moznosti aby stala co najviac vodorovne. A ejha akonahle odlahcilo kolesa tak som cap uplne lahucko vybral vonku Nasledne som pod lave koleso zasunul kratky ( 800tovku ) paletak trochu ho zdvihol aby sa dotkol kolesa a cez liziny som dal krizom kusok forsty nejake rezivo a hivar aby som zafixoval nohavicu na mieste. Malou gurtnou som zaistil nohavicu proti pretoceniu. Ako som neskor zistil bohuzial nedostatocne.
Odkrutil som tych 12 srub co drzia lavu nohavicu o skrinu diferencialu a som ju opatrne odtiahol paletakom asi o cca. pol metra na bok.
To mi zabralo cca. dva hodinky roboty. Samotny diferencial som uplne lahko vytiatol rukami vonku zo skrine.
Isiel som do garazu kde som najprv kilnerom oznacil vzajomnu polohu klietky diferaku a narovnal istiace pliesky zo srub.
Diferak som upnul o tanierove kolo ( veniec ) do 200tovky varstaka ( nastrojovy zverak ) pod stlpovu vrtacku aby som mohol povolit sruby, rozdelit klietku a vymontovat planetove kola so satelitami vonku.
Porovnanie Eaton Nospin vs. klasicky diferencial.
Nasledovalo dokladne umytie v klietky, prebehnutie a vycistenie zavitov v otvoroch aj na srubach.
Pristupil som k samotnej montazi Nospinu. Naolejoval som vsetky stycne plochy. Tie polgulate bronzove podlozky co vymedzovali planetove kola mali skoseny otvor a nebolo ich mozme nasunut na unasacie koliky nospinu. Cize som ho tam vlozil bez nich. Na funkcnosti to nijako neubera. Tie dva velke ploche dronzove podlozky tam presne pasovali a musia tam byt koly zmenseniu trenia medzi unasacmi nospinu a takisto mu vymedzuju polohu.
Zavrel som klietku tak aby sedeli znacky vzajomnej polohy. Na sruby som dal pre istotu lepidlo na zavity, dotiahol ich na moment 40Nm a pozaistoval pliesky.
Vybral som zavitovu tyc co zviazovala nospin dohromady.
Hotovo.
Po navrate naspat k traktoru uz so zlozenym nospinom v diferaku ma cakalo velmi nemile prekvapenie. Koleso sa skotulalo na ulicu pred traktor. Nasipok je lahko z kopca a zafungovala gravitacia. Este stastie, ze sa tam okolo nemotalo ziadne zvedave decko. Kym sme ho dostali spat na paletak tak ma to stalo najmenej hodinu casu mozno viac. Spekulovali sme tam okolo toho traja, ale nakoniec som musel z garaze vytiahnut zirafu inak by sme stym neporadili. Nuz co sa da robit, moja nedoslednost.
Po zodvihnuti naspat na paletak som to uz cele kurevsky zafixoval aby to tam drzalo jak sovietska moc.
Cely znechuteny z predosleho incidentu a unaveny z horuceho slnka som sa pustil do zborky napravy. V skratke: dokladne ocistenie vsetkych dosadacich ploch na naprave. Nazanie a zlahka nasilikonovanie potrebnych stycnych ploch, prebehnutie a vycistenie zavitov v otovroch aj na srubach nasdenie noveho O-kruzku 220 x 3. Strcil som dnu diferak a zasunul naspat nohavicu. Na sruby som dal lepidlo na zavity a dotiahol ich na 70 Nm. Nahodil capi a spojovacku. Rukami som roztocil kolesa a overil funkcnost nospinu len tak v lufte.
Pustil som napravu na zem a cely nedockavy som len tak na zopar metroch na ulici vyskusal funkcnost nospinu. Ci rozopina ked treba. Pri plnom rejde bolo vidiet ze koleso ktore opisuje vonkajsi polomer zakruty tak akoby jemne potrhava, ale pogumovana cesta po mne nikde neostala. Vyzeralo to tak, ze je to v poriadku. Vyzihal som teda podlozky pod stuple a nalial som naspat olej do napravy ( diferaku ). Cely nedockavy som isiel vyskusat nospin do pola. Pri zapnutom predku som ani nevedel ze ho tam mam. Pri vypnutom predku a pomalej jazde bolo este furt vidiet ze jedno koleso potrhava, ale pri rychlej jazde nic nepotrhavalo. Dnes som stym bol na jednu mensiu furu a uz sa ziavne dostal olej vsade, lebo uz nepotrhava vobec. Chvalabohu bezi hladko. Uvidim ako sa to bude spravat v blate a tak, ale to si budem musiet pockat na jesennu orbu. Tesim sa a som plny ocakavania. Montaz mi samemu zabrala cely den ( vrtatane zbytocneho incidentu ) asi od 8:00 rana do 17:00 vecer. Ale je pravda, ze som sa nikam neponahlal a vsetko som robil pedatne, aj obed som si doprial hodinovy. Ale realne to vidim tak na 4 hodiny roboty pre dvoch sikovnych borcov co vedia ako na to.
Najprv som cely samozvor rozobral vycistil, skontroloval a poskladal. Fotky z rozborky po umyti jednotlivych dielov.
Po dokladnom umyti som vsetky dielce namazal motorovym olejom ( taky som mal po ruke ) a pristupil k zborke. Tu som zistil neprijemnu vec, ze vratne pruziny su dojebane a znemoznuju pohyb celnym zubovym spojkam.
Tak som ich pomaly opatrne natvaroval ( nasiel som si na to system ) do funkcneho stavu a samozvorny diferencial zmontoval dokopy pomocou 200mm dlhej 8mm zavitovej tyce a dvoch narychlo vypalenych podloziek 57mm s maticami.
Na druhy den rano som sa pustil do montaze. Robil som to sam vonku na nasipku pred domom doslova na ulici a rozhodne to nebola rychlovka na dva hodinky ako to tu poniektory bajkari pisali. Vecer som zaparkoval traktor " na miesto cinu " a vypustil olej z predneho diferencialu. Nechal som ho vykvapkat do lavora celu noc. Rano som odlozil lavor s olejom do garaze a pustil sa do vybijania laveho guloveho capu spojovacej tyce. Co sa mi nedarilo, tak otec mi navrhol neh odkrutim spojovacku dolu, co som aj spravil a neskor som zistil ze zbitocne, ale co uz. Zdvihol prednu napravu do luftu ktoru som pre istotu zabezpecil este nejakym klatom a kusami reziva. Ked som ju mal v lufte, tak som ju vyvazil podla moznosti aby stala co najviac vodorovne. A ejha akonahle odlahcilo kolesa tak som cap uplne lahucko vybral vonku Nasledne som pod lave koleso zasunul kratky ( 800tovku ) paletak trochu ho zdvihol aby sa dotkol kolesa a cez liziny som dal krizom kusok forsty nejake rezivo a hivar aby som zafixoval nohavicu na mieste. Malou gurtnou som zaistil nohavicu proti pretoceniu. Ako som neskor zistil bohuzial nedostatocne.
Odkrutil som tych 12 srub co drzia lavu nohavicu o skrinu diferencialu a som ju opatrne odtiahol paletakom asi o cca. pol metra na bok.
To mi zabralo cca. dva hodinky roboty. Samotny diferencial som uplne lahko vytiatol rukami vonku zo skrine.
Isiel som do garazu kde som najprv kilnerom oznacil vzajomnu polohu klietky diferaku a narovnal istiace pliesky zo srub.
Diferak som upnul o tanierove kolo ( veniec ) do 200tovky varstaka ( nastrojovy zverak ) pod stlpovu vrtacku aby som mohol povolit sruby, rozdelit klietku a vymontovat planetove kola so satelitami vonku.
Porovnanie Eaton Nospin vs. klasicky diferencial.
Nasledovalo dokladne umytie v klietky, prebehnutie a vycistenie zavitov v otvoroch aj na srubach.
Pristupil som k samotnej montazi Nospinu. Naolejoval som vsetky stycne plochy. Tie polgulate bronzove podlozky co vymedzovali planetove kola mali skoseny otvor a nebolo ich mozme nasunut na unasacie koliky nospinu. Cize som ho tam vlozil bez nich. Na funkcnosti to nijako neubera. Tie dva velke ploche dronzove podlozky tam presne pasovali a musia tam byt koly zmenseniu trenia medzi unasacmi nospinu a takisto mu vymedzuju polohu.
Zavrel som klietku tak aby sedeli znacky vzajomnej polohy. Na sruby som dal pre istotu lepidlo na zavity, dotiahol ich na moment 40Nm a pozaistoval pliesky.
Vybral som zavitovu tyc co zviazovala nospin dohromady.
Hotovo.
Po navrate naspat k traktoru uz so zlozenym nospinom v diferaku ma cakalo velmi nemile prekvapenie. Koleso sa skotulalo na ulicu pred traktor. Nasipok je lahko z kopca a zafungovala gravitacia. Este stastie, ze sa tam okolo nemotalo ziadne zvedave decko. Kym sme ho dostali spat na paletak tak ma to stalo najmenej hodinu casu mozno viac. Spekulovali sme tam okolo toho traja, ale nakoniec som musel z garaze vytiahnut zirafu inak by sme stym neporadili. Nuz co sa da robit, moja nedoslednost.
Po zodvihnuti naspat na paletak som to uz cele kurevsky zafixoval aby to tam drzalo jak sovietska moc.
Cely znechuteny z predosleho incidentu a unaveny z horuceho slnka som sa pustil do zborky napravy. V skratke: dokladne ocistenie vsetkych dosadacich ploch na naprave. Nazanie a zlahka nasilikonovanie potrebnych stycnych ploch, prebehnutie a vycistenie zavitov v otovroch aj na srubach nasdenie noveho O-kruzku 220 x 3. Strcil som dnu diferak a zasunul naspat nohavicu. Na sruby som dal lepidlo na zavity a dotiahol ich na 70 Nm. Nahodil capi a spojovacku. Rukami som roztocil kolesa a overil funkcnost nospinu len tak v lufte.
Pustil som napravu na zem a cely nedockavy som len tak na zopar metroch na ulici vyskusal funkcnost nospinu. Ci rozopina ked treba. Pri plnom rejde bolo vidiet ze koleso ktore opisuje vonkajsi polomer zakruty tak akoby jemne potrhava, ale pogumovana cesta po mne nikde neostala. Vyzeralo to tak, ze je to v poriadku. Vyzihal som teda podlozky pod stuple a nalial som naspat olej do napravy ( diferaku ). Cely nedockavy som isiel vyskusat nospin do pola. Pri zapnutom predku som ani nevedel ze ho tam mam. Pri vypnutom predku a pomalej jazde bolo este furt vidiet ze jedno koleso potrhava, ale pri rychlej jazde nic nepotrhavalo. Dnes som stym bol na jednu mensiu furu a uz sa ziavne dostal olej vsade, lebo uz nepotrhava vobec. Chvalabohu bezi hladko. Uvidim ako sa to bude spravat v blate a tak, ale to si budem musiet pockat na jesennu orbu. Tesim sa a som plny ocakavania. Montaz mi samemu zabrala cely den ( vrtatane zbytocneho incidentu ) asi od 8:00 rana do 17:00 vecer. Ale je pravda, ze som sa nikam neponahlal a vsetko som robil pedatne, aj obed som si doprial hodinovy. Ale realne to vidim tak na 4 hodiny roboty pre dvoch sikovnych borcov co vedia ako na to.
- masor111
- Příspěvky: 478
- Registrován: čtv dub 01, 2010 7:42 pm
- Bydliště: jsem lenivý své bydliště vypsat
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Uplně užasně popsáno a zdokumentováno .Taky plánuju nospin a už vím na co dát bacha.Díky.
Nejhorší je srážka s blbcem
-
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv bře 01, 2012 3:57 pm
- Bydliště: kezmarok
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Zdravim na zetore 7745 nam prestala ist predna uzavierka stale taha iba jedno prave koleso a to ci je odlachcene alebo zatazene asi bude pruzina prasknuta neviete niekto co sastim da spravit
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Pokud Ti hrabe furt jedno kolo bez ohledu na to jestli je zatížený nebo ne, tak si vyměn na druhým kole prasklou poloosu.
Zvedni celou nápravu do vzduchu a zatoč jedním kolem
1 točí se jen to jedno kolo - prasklá polosa
2 točí se obě kola každé na jinou stranu - problém v nospinu
3 točí se obě kola stejným směrem - vše ok
Zvedni celou nápravu do vzduchu a zatoč jedním kolem
1 točí se jen to jedno kolo - prasklá polosa
2 točí se obě kola každé na jinou stranu - problém v nospinu
3 točí se obě kola stejným směrem - vše ok
-
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv bře 01, 2012 3:57 pm
- Bydliště: kezmarok
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
A keby nahodou daju sa niegde zohnat pružíni co idu dnu?
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
Na Slovensku nemáte pružinárny?
Třeba tady Ti podle vzoru pružinu udělají
http://www.pruzinycermak.cz/index_soubory/Page537.htm
Třeba tady Ti podle vzoru pružinu udělají
http://www.pruzinycermak.cz/index_soubory/Page537.htm
-
- Příspěvky: 308
- Registrován: čtv bře 01, 2012 3:57 pm
- Bydliště: kezmarok
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
A us ste to tam davali vyrabat pruziny a funguje to potom znovymy pruzinamy
-
- Příspěvky: 1791
- Registrován: stř črc 11, 2007 6:23 pm
- Bydliště: zlín
Re: Nospin EATON alias samosvor PHN
kolega JOJO, řešil výměnu pružin , je taky z SK tak ho kontaktuj SZ a pobavte se spolu..
více v tomto vláknu na této straně , úplně nahoře..
četl jsi to?
více v tomto vláknu na této straně , úplně nahoře..
četl jsi to?