otáčkoměr
Moderátor: Lukashil
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: otáčkoměr
Já mám teda na snímač přivedený + od baterky (od klíčku) a z něj drátek s impulsem k otáčkoměru. A otáčkoměr je jen + od klíčku, kostra a onen impuls od snímače. Toť celé zapojení.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
Re: otáčkoměr
Na schématu je kostra na motor a z ní ještě kabel k otáčkoměru asi ten volnej drátek zkusím zapojit na tu kostru. Ono právě elektriku dělal děda, protože tomu já moc nehovím. elektrika byla tak v žalostným stavu .... všechno odopojený a teď ještě jsme ho předělávali na cabrio takže všude dráty..... no však to znáte no nakonec to děda nějak zapojil ale říkal že už na to nešáhne
Re: otáčkoměr
Jen poslední připomínka - pokud máš ukostřený - pól jako že asi ano tak platí že 31 je kostra a 30 je + pól. To číslo 31 je na snímači otáček uprostřed
https://www.google.cz/search?q=%C4%8Did ... UzZOMuM%3A
Nevím jak to přesně máš zapojený ty ale já to dělám takto.
Možná to mám blbě ale funguje mi to
https://www.google.cz/search?q=%C4%8Did ... UzZOMuM%3A
Nevím jak to přesně máš zapojený ty ale já to dělám takto.
Možná to mám blbě ale funguje mi to
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Re: otáčkoměr
Já to mám + k otáčkoměru , kostra - , zelenej drátek kterej de do snímače a ten je ukostřenej toť vše a pořád zlobímajkl.fiat píše:Já mám teda na snímač přivedený + od baterky (od klíčku) a z něj drátek s impulsem k otáčkoměru. A otáčkoměr je jen + od klíčku, kostra a onen impuls od snímače. Toť celé zapojení.
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: otáčkoměr
Protože do snímače musíš přivést +, a druhý vývod do otáčkoměru, v tvém případě zelený drát
Ještě jaký máš ten nový otáčkoměr? S digitálním displejem na MTH? nebo mechaniku. Mechanika si myslím že není tak citlivá a pobere i jiné nebo horší zapojení. Digitál je citlivější co pozoruju u sebe. Taky mám nový otáčkoměr a tomu už vadí i slabší baterka.
Ještě jaký máš ten nový otáčkoměr? S digitálním displejem na MTH? nebo mechaniku. Mechanika si myslím že není tak citlivá a pobere i jiné nebo horší zapojení. Digitál je citlivější co pozoruju u sebe. Taky mám nový otáčkoměr a tomu už vadí i slabší baterka.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
Re: otáčkoměr
Ahoj ten + drát ale už není kam zapojit je tam konektor na kostru a na zelenej drát toť vše(je to ten s dvěma konektorama). A otáčkoměr mám s digi displejem, ale motohodiny ukazuje. Ještě zkusím jak tu někdo psal že je slabá kostra tak zkusím natáhnout z otáčkoměru k snímači kostru a uvidím.
-
- Příspěvky: 276
- Registrován: úte led 14, 2014 12:25 am
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: otáčkoměr
JJ, zkusit to můžeš. Já mám na čidlo jen na jeden kontakt + od baterky a druhý jde do otáčkoměru. Kostru na čidle vubec nemám. A otáčkoměr jak jsi psal +, - a impuls.
Zetor 6718 - motor 7701, portály Proxima 40 kmh :-)
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
JCB 2CX - takové malé kopátko
Case JXU 95 a Mercedes Unimog U2100 Agrar
Re: otáčkoměr
Ahoj problém vyřešen bylo to otáčkoměrem tím že byl jen do 30km/h to ukazovalo jakoby víc dal sem 35km/h a je to v pohodě jinak díky všem za rady
Re: otáčkoměr
Chlapi, mám taky problém s otáčkoměrem, ale potom co jsem přečetl toto téma z toto nejsem stejně chytrej.
Na úvod: mám 7245 s rychlostí 30km/h. Měl jsem tam otáčkoměr do 25 km/h (resp. 30 pokud berete konec červenýho) a čidlo na 3 vývody. Ani čidlo ani otáčkoměr nešel. Koupil jsem nový otáčkoměr s digi displejem na 3 kontakty s rychlostí 30 km/h (resp. 35 do konce červenýho) a k tomu 2 vývodový čidlo. Zapojení je banální: do otáčkoměru + a - a M z čidla a čidlo M drát a + z baterie.
Světe div se otáčkoměr běží, ale ukazuje na volnoběh cca 1500 otáček a samozřejmě i motohodiny nabíhají rychleji - páč ukazuje víc než je realita. Udělal jsem si kabeláž samostatnou jen na čidlo a otáčkoměr (pro vyloučení přechoďáku atd) a výsledek je stejný. Stále ukazuje víc. jak psal někdo v tématu, pomohla výměna za 35 km/h otáčkoměr - ale podle mě je to ten co mám já a pokud je stejný čidlo - jako že je pro všechny nové provedení tak není důvod proč se to takto chová. Napadá Vás něco?
Na úvod: mám 7245 s rychlostí 30km/h. Měl jsem tam otáčkoměr do 25 km/h (resp. 30 pokud berete konec červenýho) a čidlo na 3 vývody. Ani čidlo ani otáčkoměr nešel. Koupil jsem nový otáčkoměr s digi displejem na 3 kontakty s rychlostí 30 km/h (resp. 35 do konce červenýho) a k tomu 2 vývodový čidlo. Zapojení je banální: do otáčkoměru + a - a M z čidla a čidlo M drát a + z baterie.
Světe div se otáčkoměr běží, ale ukazuje na volnoběh cca 1500 otáček a samozřejmě i motohodiny nabíhají rychleji - páč ukazuje víc než je realita. Udělal jsem si kabeláž samostatnou jen na čidlo a otáčkoměr (pro vyloučení přechoďáku atd) a výsledek je stejný. Stále ukazuje víc. jak psal někdo v tématu, pomohla výměna za 35 km/h otáčkoměr - ale podle mě je to ten co mám já a pokud je stejný čidlo - jako že je pro všechny nové provedení tak není důvod proč se to takto chová. Napadá Vás něco?
Re: otáčkoměr
Zdravím páni, je tu niekto, kto sa v tejto problematike traktormetrov vyzná aj trocha viac do hĺbky?
Potrebujem vyriešiť problém s počítadlom mth na 7211. Otáčky ukazuje v norme, až na občasný úlet ručičky za roh, ale nápočet mth je len približne polovičný. K traktoru som sa ešte nedostal, ale zohnal som dva traktormetre (4 vývodové) a jedno čidlo (3 vývodové) a mám v tom trocha zmätok.
Budem trocha obšírnejší, možno to niekomu pomôže pri hľadaní porúch.
Vývod čidla Sz je cca 10 otáčok hriadeľky spojený s kostrou (31) a cca 10 otáčok rozpojený čo zodpovedá jednému impulzu za 20 otáčok hriadeľky.
Vývod čidla M proti kostre (31) je výstupom alternátora a indukuje striedavé napätie, pri pretáčaní rukou cca 0,5 V
Prvý traktormeter GANZ č. 38004818004 - 8503, 2200 ot zodpovedá rýchlosť 25 km/h. Požítadlo mth poterbuje na 0,01 mth 28 impulzov, čo znamená že 1h = 1mth pri 1866 ot/min.
Druhý traktormeter GANZ č. 38004818013 - 8903, 2200 ot zodpovedá rýchlosť 35 km/h. Obe počítadlá majú okrem stupnice rýchlosti ostatné stupnice zhodne delené (PTO 540, PTO 1000, ot/min) čo ma prekvapilo je že počítadlo mth potrebuje na 0,01 mth iba 23 impulzov čo znamená že 1h = 1mth pri 1533 ot. Tomuto rozdielu celkom nerozumiem. Literatúra uvádza že 1mth = 1h pri menovitých (nominálnych) otáčkach, ktoré by mali zodpovedať trvalému výkonu motora.
Pri premeraní otáčkomerov som k zásadným rozdielom neprišiel, vzhladom na to že sa jedná o informatívne meradlo. Meral som pri jednosmernom napätí hodnoty napätia, ktoré zodpovedajú určitým otáčkam prvý & druhý otáčkomer: 500 - 2,7 & 2,4V; 1000 - 4,9 & 4,2V; 1500 - 6,9 & 6,7V; 2000 - 9,0 & 8,7V; 2500 - 11,2 & 10,5.
Potrebujem vyriešiť problém s počítadlom mth na 7211. Otáčky ukazuje v norme, až na občasný úlet ručičky za roh, ale nápočet mth je len približne polovičný. K traktoru som sa ešte nedostal, ale zohnal som dva traktormetre (4 vývodové) a jedno čidlo (3 vývodové) a mám v tom trocha zmätok.
Budem trocha obšírnejší, možno to niekomu pomôže pri hľadaní porúch.
Vývod čidla Sz je cca 10 otáčok hriadeľky spojený s kostrou (31) a cca 10 otáčok rozpojený čo zodpovedá jednému impulzu za 20 otáčok hriadeľky.
Vývod čidla M proti kostre (31) je výstupom alternátora a indukuje striedavé napätie, pri pretáčaní rukou cca 0,5 V
Prvý traktormeter GANZ č. 38004818004 - 8503, 2200 ot zodpovedá rýchlosť 25 km/h. Požítadlo mth poterbuje na 0,01 mth 28 impulzov, čo znamená že 1h = 1mth pri 1866 ot/min.
Druhý traktormeter GANZ č. 38004818013 - 8903, 2200 ot zodpovedá rýchlosť 35 km/h. Obe počítadlá majú okrem stupnice rýchlosti ostatné stupnice zhodne delené (PTO 540, PTO 1000, ot/min) čo ma prekvapilo je že počítadlo mth potrebuje na 0,01 mth iba 23 impulzov čo znamená že 1h = 1mth pri 1533 ot. Tomuto rozdielu celkom nerozumiem. Literatúra uvádza že 1mth = 1h pri menovitých (nominálnych) otáčkach, ktoré by mali zodpovedať trvalému výkonu motora.
Pri premeraní otáčkomerov som k zásadným rozdielom neprišiel, vzhladom na to že sa jedná o informatívne meradlo. Meral som pri jednosmernom napätí hodnoty napätia, ktoré zodpovedajú určitým otáčkam prvý & druhý otáčkomer: 500 - 2,7 & 2,4V; 1000 - 4,9 & 4,2V; 1500 - 6,9 & 6,7V; 2000 - 9,0 & 8,7V; 2500 - 11,2 & 10,5.
Re: otáčkoměr
nevím jak u novějších ale u 2011,3011,4011 je jedna motohodina 96000 otáček motoru za hodinu což je za minutu 1600 ot/min
Re: otáčkoměr
chlapi prosím ,můžete mě poradit? mám 3 vývody na čidle otáček, a čtyři vývody na otáčkoměru, můžete mi prosím poradit jak to zapojit?
1 vývod z čidla jsou otáčky, druhý motohodiny a třetí kostra?
díky
1 vývod z čidla jsou otáčky, druhý motohodiny a třetí kostra?
díky
ZETOR 7745
Re: otáčkoměr
Spojíš svorky Sz a M mezi snímačem a otáčkoměrem podle písmen. Na čidlo přivedeš kostru na střed na svorku 31. Na budíku kostru na 31 a proud od svorky 54 to znamená + pól .
Je to tady popsaný, asi pro přesnost má být spojená kostra na čidle s kostrou na budíku kablíkem a ne masou .
Taky pořád sháním dva ty držáky konektorů co jsou na zadní straně budíku. Nebo celej nefunkční budík na díly.
Tady to popisuju: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 82&t=81958
Je to tady popsaný, asi pro přesnost má být spojená kostra na čidle s kostrou na budíku kablíkem a ne masou .
Taky pořád sháním dva ty držáky konektorů co jsou na zadní straně budíku. Nebo celej nefunkční budík na díly.
Tady to popisuju: http://www.nasetraktory.eu/forum/viewto ... 82&t=81958
Dílna je dílna
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.
Pokud na něco zapomenu tak mi to prosím připomeňte.