Zdar chlapi.Potřebují poradit.Chtěl bych dát a supra alternátor moskviče 1500
a nevím jestli by to vůbec fungovalo a jakej bych k tomu měl sehnat regulátor
a nebo jestli mi doporučíte nějakj jinéj alternátor s regulátorem. Už jsem tady chlapům psal sz
, ale zatím se neozvali tak proto píšu sem.
Alternátor na zetor 50 super
Moderátor: Lukashil
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Alternátor na zetor 50 super
kup altenator s favorita nebo felicie s zabudovanym relem
https://www.google.com/search?hl=cs&sit ... 20back.jpg
https://www.google.com/search?hl=cs&sit ... 20back.jpg
Re: Alternátor na zetor 50 super
A ta řemenice se musí vyměnit a nebo ten řemen na to bude pasovat?
- malotraktorpetr
- Příspěvky: 5295
- Registrován: čtv kvě 03, 2012 6:11 pm
- Bydliště: zator loucky
Re: Alternátor na zetor 50 super
das na 17 klinak remenici .
pasuje ze zetora .skadovky maj na 13 remen
pasuje ze zetora .skadovky maj na 13 remen
Re: Alternátor na zetor 50 super
Taky možnost.Ale i tak bych chtěl od někoho poradit, jestli by tam nešel použít ten z toho moskviče mám totiž 2.
Tak jestli je tady nějaký šikovný elektrikář a poradí mi jaký regulátor tam použit byl bych moc rád.Teda jestli to vůbec bude fungovat,nekde sem četl že to má nějaký opačný povolování nebo co.
Tak jestli je tady nějaký šikovný elektrikář a poradí mi jaký regulátor tam použit byl bych moc rád.Teda jestli to vůbec bude fungovat,nekde sem četl že to má nějaký opačný povolování nebo co.
Re: Alternátor na zetor 50 super
ahoj co ti můžu poradit je sežeň si dílenskou příručku moskviči1500 tam máš určitě schéma zapojení.
Předpokládám že alternátor je 12V nevím ale v traktoru jestli je 12V. Regulátor můžeš použít původní co je v traktoru. Regulátor ovlivňuje budící cívku alternátoru (sílu magnetického pole), silový výstup je neregulovaný ten je ovlivněn budící cívkou .
Naftové motory mají okolo 2200 ot/min řemenice musí být taková ,aby alternátor se točil stejně jako v moskviči.
Jo ješte se musíš zjistit kde je na kostře + nebo - podle traktora. Dalo by se to zapojit i když byto bylo obráceně, ale alternátor by musel být odizolovaný od kostry a zapojit správně.
Předpokládám že alternátor je 12V nevím ale v traktoru jestli je 12V. Regulátor můžeš použít původní co je v traktoru. Regulátor ovlivňuje budící cívku alternátoru (sílu magnetického pole), silový výstup je neregulovaný ten je ovlivněn budící cívkou .
Naftové motory mají okolo 2200 ot/min řemenice musí být taková ,aby alternátor se točil stejně jako v moskviči.
Jo ješte se musíš zjistit kde je na kostře + nebo - podle traktora. Dalo by se to zapojit i když byto bylo obráceně, ale alternátor by musel být odizolovaný od kostry a zapojit správně.
Re: Alternátor na zetor 50 super
Uff, to jsou rady.thovt píše:ahoj co ti můžu poradit je sežeň si dílenskou příručku moskviči1500 tam máš určitě schéma zapojení.
Předpokládám že alternátor je 12V nevím ale v traktoru jestli je 12V. Regulátor můžeš použít původní co je v traktoru. Regulátor ovlivňuje budící cívku alternátoru (sílu magnetického pole), silový výstup je neregulovaný ten je ovlivněn budící cívkou .
Naftové motory mají okolo 2200 ot/min řemenice musí být taková ,aby alternátor se točil stejně jako v moskviči.
Jo ješte se musíš zjistit kde je na kostře + nebo - podle traktora. Dalo by se to zapojit i když byto bylo obráceně, ale alternátor by musel být odizolovaný od kostry a zapojit správně.
Původní nabíjení Z50S bylo osazené dynamem, takže regulátor použít dost dobře (bez úprav) nejde. Navíc většina dynam bývá obvykle v pořádku a potřebují akorát nové uhlíky a ložiska, problémy s nabíjením bývají hlavně od regulátoru. Traktor míval originál na kostře minus, takže stejně jako vozy s alternátory.
Alternátor z Moskviče je široký pojem - bylo jich víc typů podle stáří vozu, navíc bych použil raději něco běžnějšího a ruskou historii bych prodal veteránistům zaměřeným na tuhle značku.
Dobré nabíjení zajistí alternátor s elektronickým regulátorem, nejběžnější a nejdostupnější je provedení z Favorita nebo Felicie 1,3MPi (Pal - Magneton), kde je regulátor vestavěný a elektrické zapojení je velice jednoduché, svorku B+připojíš na + baterie a svorku D+ na kontrolku nabíjení, která je zapojená druhým pólem na kontakt 15 spínací skříňky (Bosch). Také by se dal použít bez potíží alternátor ze Škody 100, 110, 120 a elektronický regulátor z M-ka, ale ten je samostatný a je propojen s alternátorem třemi vodiči a čtvrtý jde na spínací skříňku též na kontakt 15 jako kontrolka. Zapojení je tedy složitější. Já osobně mám v Supru právě kombinaci alternátor14V 35A ze Š100 a regulátor elektronický ze Š120M už asi 20 let a celou tu dobu jsem neměl problém s nabíjením. Nabíjení chodí 14,1V a proud 35A je dvojnásobný, než u původního dynama, elektriky je tedy dostatek.
Řemenici 17mm jsem vysoustružil zhruba stejně velkého průměru, jako byla původní na 10mm řemínek, protože na klikovce motoru Z50S je výrazně větší řemenice než ve škodovce, takže to dostatečně vyrovná nižší otáčky motoru traktoru.