Zetor 8011 modrák 1972
Moderátor: Lukashil
Re: Zetor 8011 modrák 1972
A to buď rád že nemáš šestiválec se 24V soustavou pro start, tam to je elektrárna no hrůza... Až odejdou malé baterky tak bych to chtěl předělat na jednu velkou baterku dp velkýho kastliku pod schody a dát startér 12V.
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak u šestiválců bych to řešil buď startérem na 12v s reduktorem, nebo přestavbou všeho ostatního na 24V. Cokoliv bude lepší, než ten "přepojovač"
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Náhodouuu. Ten prepinac 12/24 je super S ním sa človek nenudí V piatok ma chcel vyrobit u V3S ale sa mu to nepodarilo
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Jojo toje perfektní záležitost,ten přepínač,,
Úplně super jak něco nejde,a teď nevíš coto dělá,starter, přerušovač,baterka,kable,
Teďka natu 160 už to chci taki předělat,,na 12v reduktorovy,..
Úplně super jak něco nejde,a teď nevíš coto dělá,starter, přerušovač,baterka,kable,
Teďka natu 160 už to chci taki předělat,,na 12v reduktorovy,..
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Zetor 8011 modrák 1972
To čidlo bylo už i u týhle starý řady ale pozdější ročníky. 12011 z 81 roku, to čidlo už měla. Z nouze tam jde použít i čidlo na mazání, jen ni nebude hlásit nízký tlak tak jak by mělo... ale kontrolka po startu zhasne...
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Ja mam s tym cidlom pre prevodovku UR2 zase skusenost taku, ze som ho zalozil na motor UR1 a kontrolka zhasinala len v otackach a plnom plyne Po ubrati sa rozsvietila aj pri 800 otackach. Stalo sa mi to cca. dva roky dozadu, ked som ku budiku tlaku dopajal aj dovtedy neobsadenu kontrolku tlaku, doma u 69-tky (dovtedy tam bol len budik tlaku). Nejak som si na cidle nevšimol hodnoty a ho tam proste zasroboval. Budik tlak ukazoval aj na volnobeh a kontrolka svietila . Az pri vymene za spravne cidlo som si vsimol rozdielnych rozpinacich hodnôt Na oko tie cidla boli rovnake na vlas. Hold stava sa. Aj tesár sa utne
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak se nám oteplilo, takže jsem vyzkoušel ruční násobič momentu na povolování šroubů. Měl jsem z pneuservisu rázovým utahovákem "řádně" utažené matky 27# na předních kolech. Velká Gola i s trubkou smůla... Tak jsem si vzpomněl na násobič co jsme kdysi měli na Statku. Google pomohl, Pema dodala a paráda Doporučuju do každé traktorové dílny. Je tam planetový převod tuším 70:1 a to už je nějaká síla . Ořechy na 1" čtyřhran a všechny šrouby jak malina .
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
U nas aj ten nasobič pretrhli Neviem preco ale u dotahovnia kolies u traktorov to v minulosti aj u nas niektory k.k. -ti tahali ako keby to jazdilo 200km/h a na sebe malo 50 ton zataž A potom ked bolo treba nieco riesit a nedajbože v terene, tak sekaj matice lebo to neslo povolit alebo rovno strhlo hrany Ked som v davnejsej minulosti jazdit T-815 tak som mal u nej trhák s dlzkou paky cca 130cm a tahal som kolesa ako na Tatre tak aj na vleku DAV-12 len tym trhákom. Na povolenie som uz potom musel nasadit cca 1m rurku aby som to povolil. A to som vozil po 37-39m3 smreka a 25-28m3 buka.
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Samozřejmě je násobič určený k povolování. Není v tom cit a není problém utáhnou šroub nad mez pružnosti... pak už je po spoji, případně zrovna upadne . Utahuju pouze vhodným klíčem. Každopádně pro povolování je to určitě pohodlnější a bezpečnější, než se houpat třeba na krumpáči...a stačí i málo místa. Takže jen takový tip do dílny
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Jo o násobiči bych mohl vyprávět,,co stím řidiči dokážou v práci..
A to máme ty velké na kola,,v práci naštěstí vzdycky zabere velky utahovák,, když nejde povolit,vzdycky něco povoli,,zavit, kolový sroub střihne po chvili klepání,, protože oninto jsou schopni utahnout i tím násobičem jak píšete,,bez mosci no..
Škoda slov
A to máme ty velké na kola,,v práci naštěstí vzdycky zabere velky utahovák,, když nejde povolit,vzdycky něco povoli,,zavit, kolový sroub střihne po chvili klepání,, protože oninto jsou schopni utahnout i tím násobičem jak píšete,,bez mosci no..
Škoda slov
zetor 50super,Z10045turbo,7011,E516B,BSS P53S,6T,P93S,10.08-agro,hon un 050 2x,BDT po faceliftu,bogballe,kertitox ala Napa,a spousta dalších stroju co uz není kam davat:)
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Tak jsem konečně sundal přední kolo, abych se dostal na utržený šroub držáku blatníku. Odvrtáno a vyřezán nový závit. Povedlo se a zase má každý držák tři šrouby, jako když vyjel z fabriky
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Měl bych otázečku. Na svodu výfuku jsou přivařené dvě matky a v nich šroubky. Tam měla být nějaká "tepelná clona" ? Mám to na 8011 r.v. 1972 , na 81xx a na 120xx už jsem ty šroubky na svodech neviděl. Děkuji
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Jo, tam měl být ještě kryt těch svodů. V praxi jsem ho viděl jen na dobovejch propagačních letácích.
Zetor 3011,8011,Yanmar 215d,Valtra N113, 2x sekací traktůrek,Palms10D 5.72 +klembank ,Honda XLV 650 Transalp,Honda XR125L,simson s51enduro,čtyřkolka 250ccm čína, 3x kára domaděl, mulčovač Deleks135cm,štípačky.....
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Děkuji za reakci, kdyby byl někde obrázek, tak to přizpůsobím originálu. Zatím je myslím úspěch, že ty šroubky šly vyšroubovat "bez ztráty kytičky" Ještě jednou díky !
Zetor 8011
Re: Zetor 8011 modrák 1972
Ten kryt svodů byl na všech motorech. Kus plechu(asi 1,5) ohnutý do elka(turba měly myslím ohyby dva), po obvodu asi zahnutá hrana jako "zesílení"... pár prolisů nazpůsob větráčků u těch plechových šatních dvou skříněk... nevím jak u atmosféry ale u turba(4válec) byl ten kryt od komínu, přes celý turbo a asi celý svody. V bejvalým podniku se ten kryt z 4V turba povaluje, mam takový pocit, že se tam poflakoval i kryt z atmo. 6V, ale nevím jestli ze 120 či 121.