Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Moderátor: Lukashil
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Zo zhavenim a pod vtákovinami chytaju len vraky po smrti. Ten motor ked po zhaveni nahodou zapali, tak dalej nasava aj tak studeny vzduch (intercoler). A pokym sa ten pravy diesel ohreje tak to v zime hodnu chvilu trva. Ver tomu ze tu masu ako je spalovaci priestor, ktory tvori dno piesta, cast hlavy, horna uvrat valca len tak v zime pod nulou neohrejes. V zime ohrej olejovu vanu a olej, a budeš čumet ako ti to chyti aj bez polonespalenej nafty v sani ...
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
On mi sice nechytl už při nule, ale viním spíš startér, moc netočil, byť tlaky už taky nebudou co bývaly. Čuchl si plamene a na drnc.
Ale konec konců.. radši to žhavení budu mít a nepotřebovat ho, než ho nemít Ohřívat vanu a olej by se mi taky zrovna nechtělo, ani nemám jak, to radši fakt nažhavím a jsem v klidu.
Ale konec konců.. radši to žhavení budu mít a nepotřebovat ho, než ho nemít Ohřívat vanu a olej by se mi taky zrovna nechtělo, ani nemám jak, to radši fakt nažhavím a jsem v klidu.
Zetor 7711
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Kolko toho do roka na tom traktore najazdis??? Hlavne v zime v živočisnej vyrobe, kde to musi startovat 366 dni v roku??????? Ohrev olejovej vane som spomenul uz ako extrem. Konstrukter motoru Zetor UR1 stym pocital ze to musi zapalit aj pod hlbsie pod 0- . Inak by na todal zhaviče pre kazdy valec.
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
A protoze s tim pocital zacal tuto zbytecnost pozdeji sam montovat
Stydím se za tuto zem
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
A dosiel si k tomu ze ta robota s tym+vydrbane koruny si mohol mat strednu opravu motora +bednu štart-spreja gratis. Chlapy, vydno ze ste v minulosti nerobili v JZD (JRD) v živočisnej a rastlinnej vyrobe. Tam na take pi.ovinky nebol cas. A tie traktory a hlavne v motory v nich uz aj v sukromnich rukach tocia dodnes.
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Žhavení začali montovat až na eko motory, ty mají jinou startovací dávku... konstruktér možná s mrazem počítal ale stejně jim to moc nevyšlo(kor když vymysleli to topný těleso do bloku), ty motory chytají kus od kusu jinak... navíc to žhavení ač sice ala avie funguje bez problémů, prochcávací svíčka se nekoná... k tomu ohřátí spalovacího prostoru(případně vzduchu) nepotřebuješ to ohřát na provozní teplotu, stačí o pár stupňů a je to znát, v mrazu je i poznat kdy přesně přestane žhavit, o kus pospadnou otáčky... pokud ohřeješ vanu/olej, ohřeješ právě i o pár stupňů i spalovák proto to tak chytí...
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Ano, mohl jsem mít GO motoru, jenže.. nemám kde, nemám jak, nemám kdy. Peníze jsou to “nejmenší” Není to tak jednoduchý..
Radši to všema způsobama ulehčím, abych to udržel v provozu, než se naskytne možnost GO.
Radši to všema způsobama ulehčím, abych to udržel v provozu, než se naskytne možnost GO.
Zetor 7711
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Hele já jsem to žhavení páchal už do starýho motoru a ten cca chytal, loni jsem stavěl motor novej(turbo) a stejně tam to žhavení zase šlo. V zimě potřebuju nastartovat ať se děje co se děje, neparkuju u baráku a nemam zapotřebí kolem toho ve 3, 4 ráno poskakovat a řešit, že proč to nechytlo... takhle přijdu nažhavim a startuju jako by bylo +10 i v mrazech...
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
No a přesně proto jsem to namontoval.. sice to stálo asi 4 litry a pár hodin práce.. ale výhody jsou prostě jasný
A taky mě prostě baví bastlit, dodělávat, vylepšovat, takže to prostě nesmělo chybět
Už chybí jen turbo, to bude možná v řešení při GO motoru.. záleží, jestli vychytám díly za normální cenovku. A taky jak se m tomu budou STK-čkáři stavět, ale neměl by to být problém.. místní ZD má snad všechny UŘ1 oturbený a problém nikdy nebyl.
A taky mě prostě baví bastlit, dodělávat, vylepšovat, takže to prostě nesmělo chybět
Už chybí jen turbo, to bude možná v řešení při GO motoru.. záleží, jestli vychytám díly za normální cenovku. A taky jak se m tomu budou STK-čkáři stavět, ale neměl by to být problém.. místní ZD má snad všechny UŘ1 oturbený a problém nikdy nebyl.
Zetor 7711
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Díly levnější nebudou, to bys musel natrefit na nějakou likvidaci skladu a tohle většinou mají ošéfovaný překupníci, vezme celý sklad a postupně prodá... před cca 10lety, údajně nějaký slovák komplet vykoupil turbácký potrubí(je fakt, že nějakou dobu moc k mání nebylo) tím vyšrouboval cenu, pak se zase dalo sehnat... dnes už ty turba nefrčí tolik jako před lety, se toho prodává minimum... navíc po únoru 22, to všechno zdražilo, třeba turbácký čerpadlo bylo tehdy za cca 16,5k bez daně, teď je přes 20k a dalo by se pokračovat... já jsem díly kupoval postupně několik let a právě po únoru 22 jsem honem objednával zbytek věcí co jsem neměl(sice to přes rok doma překáželo ale)... i tak když sečtu jen matoš tak ten motor vyšel na cca 120-140bez daně(už nevím úplně přesně). Dalo by se to o takovejch 40-45k stáhnou dolu. Čerpadlo jsem nemusel kupovat nový turbácký, starej motor už měl 3145 a to se dá na turbácky z nouze přestavět. Prsa jsem nepřevářel ale kupoval turbácký, hlavy šly funglovky žádný repas, stejný setrvák šel taky novej místo stáčení starýho... pálka byla za rovnání bloku + opravu uložení vložek + repas ojnic, když to tam měli, nechal jsem zrovna osadit trysky pro chlazení pístů olejem... na tk turba zatím procházejí, jenže do 72 to zlegalizovat ani nikdy nešlo, takže je otázkou času kdy v tom někdo začne šťourat, proč je komín vyvedený bokem kapoty a ne pod kapotáží jako u klasiky... mimochodem, tohle koleno od turba už sehnat nejde, respektive je místo odlitku svařenec z varnýho kolene a kusu trubky za nesmysl... já jsem to právě kvůli tk vyved pod kapotáží jako cca klasika atmosféra a mám klid, na první pohled není nic poznat, ale je to 2dny řezání varných kolen, kousků trubek a pasování aby to všude prošlo, já si to teda ještě stížil, protože jsem chtěl zachovat i zámek kapoty... takže ho posunout dozadu a nějak kolem něj projít s potrubím...
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Máš pravdu. Já spíš myslel nějaký užitý nebo lehce jetý. Turbo samozřejmě fungl, ale třeba výfukový, sací potrubí by mohlo jít sehnat z druhý ruky atd. Prsa přetvářet určitě nebudu, odpad navedu pravděpodobně k nalívacímu otvoru oleje.. někde jsem to zahlídl a celkem dobře proveditelný. Jak je na tom motor samotnej.. netuším. V tom ZD určitě nemají navrtaný trysky na ostřik, ty traktory tam nahrkaj ročně nesmysl a dle dostupných informací to nijak extrémně netrpí, ale ano, určitě by to bylo lepší.
Zatím to vidím jen na hlavy, vložky+písty, výměník olej-voda, chladič a pumpu, čerpadlo ještě nevím, snad půjde předělat. Samozřejmě omrknout kliku a podle toho se zařídím dál. Někde jsem to tu zmiňoval.
A vůbec, jak by se to mělo legalizovat? Motor je prostě Z7701, nic víc se neuvádí.. ledaže by nějací echt znalci hledali to písmenko “T”. A z klasické 7701 ani Téčko neuděláš, ne? Netuším, jak to funguje.. nechám se osvětit
Zatím to vidím jen na hlavy, vložky+písty, výměník olej-voda, chladič a pumpu, čerpadlo ještě nevím, snad půjde předělat. Samozřejmě omrknout kliku a podle toho se zařídím dál. Někde jsem to tu zmiňoval.
A vůbec, jak by se to mělo legalizovat? Motor je prostě Z7701, nic víc se neuvádí.. ledaže by nějací echt znalci hledali to písmenko “T”. A z klasické 7701 ani Téčko neuděláš, ne? Netuším, jak to funguje.. nechám se osvětit
Zetor 7711
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
Pochybuju, že zrovna tohle bys sehnal jetý(to není věc která by se měnila), proč by to někdo prodával po částech když prodá jednodušeji celý motor...
Jak bys to chtěl legalizovat? No přes zetor jak jinak, změna motoru, jak by to bylo s domácím překopem z dílů nevim... zase si nemysli, že technik na stk je kkt, že neví... tady na stk dělal traktory jen jeden technik(v létě odešel, jak to tam je teď nevím) a věděl co a jak, kor u zetorů... že je tam turbo poznáš hned na první pohled ani nemusíš zvedat kapotu... v dobách kdy se to houfně předělávalo na turba nikdo typ motoru neřešil... to, že v tom dnes zatím nikdo nevrtá je věc druhá, proto jsem komín táhnul pod kapotáží... na první pohled není nic poznat, podle zvuku to poznáš hned...
Pozor na to u jezeďáků, málo kdo ty motory stavěl sám, hodně jich kupovalo motory přímo ze zetoru a starej šel někam do go kde na to turbo plácli...
Jak bys to chtěl legalizovat? No přes zetor jak jinak, změna motoru, jak by to bylo s domácím překopem z dílů nevim... zase si nemysli, že technik na stk je kkt, že neví... tady na stk dělal traktory jen jeden technik(v létě odešel, jak to tam je teď nevím) a věděl co a jak, kor u zetorů... že je tam turbo poznáš hned na první pohled ani nemusíš zvedat kapotu... v dobách kdy se to houfně předělávalo na turba nikdo typ motoru neřešil... to, že v tom dnes zatím nikdo nevrtá je věc druhá, proto jsem komín táhnul pod kapotáží... na první pohled není nic poznat, podle zvuku to poznáš hned...
Pozor na to u jezeďáků, málo kdo ty motory stavěl sám, hodně jich kupovalo motory přímo ze zetoru a starej šel někam do go kde na to turbo plácli...
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
No já znám pána, kterej ty přestavby osobně dělal.. a říkal, že se koupily jen hlavy a výbrus. Nic víc, nic míň.
Nicméně.. dneska makám jak šroubek
Zatím první vrstva izolace..
Nicméně.. dneska makám jak šroubek
Zatím první vrstva izolace..
Zetor 7711
Re: Zendassův Zetor 7711 “červenej vergl”
A pro dnešek už padla..
Mám toho plný zuby
Zítra lanovody, seštelovat náhonovku, ručku, hodit kapotu a snad už mám na chvilu klid
Mám toho plný zuby
Zítra lanovody, seštelovat náhonovku, ručku, hodit kapotu a snad už mám na chvilu klid
Zetor 7711